Antropologia i edukacja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(14)
Wypożyczalnia Koło
(1)
Wypożyczalnia Słupca
(2)
Czytelnia Konin
(1)
Autor
Bruner Jerome Seymour
(2)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(2)
Jakubowski Witold
(2)
Schulz Roman
(2)
Czerniejewska Izabela
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Jodłowska Bogusława
(1)
Polak Krzysztof
(1)
Sajdak Anna
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szewczyk Joanna
(1)
Słowińska Sylwia
(1)
Uniwersytet Zielonogórski w Zielonej Górze
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(13)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Antropologia i edukacja
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1249)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1016)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(847)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(543)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(469)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(403)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Uczucia
(396)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(280)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Zwierzęta
(271)
Antropologia filozoficzna
(270)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności ; t.44)
Bibliogr.s.255-256. - Indeksy.
Zbiór esejów Jerome'a Brunera, jednego z pionierów psychologii poznawczej i "ojców założycieli" współczesnej psychologii kulturowej, a także światowego autorytetu w dziedzinie współczesnych teorii wychowania i edukacji, może być ważnym głosem w toczącej się wciąż wśród specjalistów i ludzi zainteresowanych problemem wychowania nowych pokoleń Polaków publicznej debaty na temat standardów, celów i efektów nauczania na różnych szczeblach powszechnej edukacji. Książka przedstawia autorską koncepcję psychologii kulturowej jako nowej (metodologicznie i zakresowo) gałęzi wiedzy psychologicznej oraz poglądy na rolę, jaką odegrać ona może w wypracowaniu modelu edukacji pojętej najszerzej jako uczestnictwo w kulturze, we wszelkich jej aspektach (od postrzegania, myślenia, odczuwania i działania, przez kompetencje językowo-dyskursywne, po aktywność w sferach literatury, sztuki i nauki). Kompleksowa myśl Brunera przekracza granice tradycyjnych podziałów dyscyplinowych: pedagogiki, psychologii, kulturoznawstwa, antropologii kulturowej, filozofii i metodologii nauk humanistycznych (nie wyłączając językoznawstwa i literaturoznawstwa) - wiążąc je wszystkie w oryginalnej wizji uczestnictwa człowieka w kulturze, specyficznej natury kulturowego poznania oraz istoty głębokiego związku pomiędzy edukacją a kulturą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93019 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności ; t.44)
Bibliogr.s.255-256
Zbiór esejów Jerome'a Brunera, jednego z pionierów psychologii poznawczej i "ojców założycieli" współczesnej psychologii kulturowej, a także światowego autorytetu w dziedzinie współczesnych teorii wychowania i edukacji, może być ważnym głosem w toczącej się wciąż wśród specjalistów i ludzi zainteresowanych problemem wychowania nowych pokoleń Polaków publicznej debaty na temat standardów, celów i efektów nauczania na różnych szczeblach powszechnej edukacji. Książka przedstawia autorską koncepcję psychologii kulturowej jako nowej (metodologicznie i zakresowo) gałęzi wiedzy psychologicznej oraz poglądy na rolę, jaką odegrać ona może w wypracowaniu modelu edukacji pojętej najszerzej jako uczestnictwo w kulturze, we wszelkich jej aspektach (od postrzegania, myślenia, odczuwania i działania, przez kompetencje językowo-dyskursywne, po aktywność w sferach literatury, sztuki i nauki). Kompleksowa myśl Brunera przekracza granice tradycyjnych podziałów dyscyplinowych: pedagogiki, psychologii, kulturoznawstwa, antropologii kulturowej, filozofii i metodologii nauk humanistycznych (nie wyłączając językoznawstwa i literaturoznawstwa) - wiążąc je wszystkie w oryginalnej wizji uczestnictwa człowieka w kulturze, specyficznej natury kulturowego poznania oraz istoty głębokiego związku pomiędzy edukacją a kulturą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86589 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Antydyskryminacja na co dzień / red. Izabela Czerniejewska. - Poznań : Stowarzyszenie Jeden Świat, 2005. - 95 s., [10] k. tabl. kolor. luzem : il. ; 25 cm.
Projekt realizowany był od stycznia do sierpnia 2005 r. i miał na celu podniesienie świadomości w temacie antydyskryminacji, poprzez aktywne włączenie pięciu grup uczniów z poznańskich szkół ponadpodstawowych, ich nauczycieli oraz wolontariuszy w działania antydyskryminacyjne. W pierwszej fazie projektu, na szkoleniu äJak uczyć o antydyskryminacji?ö przeszkoleni zostali wolontariusze i nauczyciele. Dowiedzieli się oni, czym są stereotypy, co to jest dyskryminacja i rasizm, a także, co mogą zrobić, by tym zjawiskom przeciwdziałać w swoim najbliższym otoczeniu. Następnie, w trakcie warsztatów prowadzonych przez wyszkolonych wolontariuszy, uczniowie sami dowiadywali się, czym jest dyskryminacja, poznawali stereotypy na własnej skórze, a także rozpoczęli zdobywać wiedzę specjalistyczną, dotyczącą ich własnego projektu, który w kolejnej fazie zaczęli realizować. Praca nad własnymi projektami uczniów, dotyczącymi problematyki antydyskryminacji była głównym i najważniejszym elementem projektu. Stąd też uczniowie przy wsparciu wolontariuszy i nauczycieli pracowali w pięciu grupach roboczych realizując własne mini-projekty: 1. grupa informacyjna miała za zadanie opracować ulotkę i plakat dotyczący antydyskryminacji; 2. grupa socjologiczna prowadziła badania na podstawie ankiety, dotyczącej dyskryminacji w Poznaniu; 3. grupa teatralna przygotowała formę teatralną prezentującą problematyką dyskryminacji; 4. grupa fotograficzna przygotowała wystawę fotograficzną przedstawiając dyskryminację oczami uczniów; 5. grupa edukacyjna opracowała warsztat edukacyjny i przeprowadziła go wśród uczniów innych szkół. Zdjęcia, zrobione przez uczniów z ich wizją äantydyskryminacjiö, a także wszystkie inne rezultaty działań można było zobaczyć na wystawie projektu äAntydyskryminacja na co dzieńö. Otwarcie wystawy było 15. czerwca 2005 roku w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, następnie wystawa przeniosła się do budynku Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, gdzie część zdjęć wisi do dziś. Ostatnim elementem projektu było spotkanie podsumowujące, na którym wolontariusze i nauczyciele omówili mocne i słabe strony projektu, zaproponowali podjęcie wspólnych działań w przyszłości. Po projekcie powstała publikacja zawierająca raport ze zdjęciami i rekomendacjami z realizacji projektu, wraz z obszerną częścią edukacyjną, która powstała podczas działań. Projekt realizowany przy współpracy z Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu był finansowany przez Program PHARE äWzmocnienie polityki antydyskryminacyjnejö (Komisja Europejska) oraz Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu. Koordynatorem projektu była Izabela Czerniejewska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 91065 /372[Inne] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdziałach
Prezentowana książka jest głosem w dyskusji nad poszukiwaniem nowych zadań stojących przed edukacją w dzisiejszym świecie. Pojawia się wiele pytań: Czy rzeczywiście "dzisiejsze czasy" zagrażają psychicznej kondycji człowieka? W jaki sposób "elektroniczna wioska" zmieniła jej mieszkańców? Jak oni sobie radzą w nowej rzeczywistości? Jaka jest rola edukacji w przygotowaniu współczesnego człowieka do sprawnego funkcjonowania w złożonym, wielowymiarowym świecie? Czy i w jakim stopniu instytucje edukacyjne wywiązują się z tego zadania? Książka jest próbą znalezienia odpowiedzi na te pytania. Stanowi ona pokłosie ogólnopolskiej konferencji naukowej zorganizowanej przez Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego i Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu, która odbyła się w dniach 28-29 października 2005 roku w ramach XVIII Forum Pedagogów. Znajdują się w niej zarówno teksty teoretyczne, jak i te powstałe na podstawie określonych badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86813 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Kultura i edukacja (konteksty i kontrowersje). Jest to interdyscyplinarne kompendium wiedzy, wpisujące się znakomicie we współczesne debaty na temat roli edukacji i kultury w konstruowaniu różnorodnych äwersji tożsamości". A [...] pytania äkim być?", "jak żyć?", "jak wychowywać?" (czy wreszcie "Jak nie dać się przemielić przez sieczkę popkultury?") stawiane są w naszych (po)nowoczesnych warunkach w nieznanych dotąd kontekstach. W poszczególnych rozdziałach książki na postawione wyżej pytania daje się różnorodne (niekiedy kontrowersyjne) odpowiedzi, unikając jednak äideologii" i narzucania czytelnikowi äznaczeń". [...] Z całą pewnością będzie ona wykorzystywana jako lektura obowiązkowa bądź uzupełniająca na zajęciach dydaktycznych ze studentami pedagogiki, socjologii, kulturoznawstwa, a także przez nauczycieli akademickich, prowadzących wykłady, konwersatoria i ćwiczenia podejmujące problematykę rekonstrukcji tożsamości. Książka Kultura i edukacja (konteksty i kontrowersje) ma jednak i znacznie szerszy zasięg - jest to [...] książka naukowa sensu stricto, a jej wysoki poziom merytoryczny sprawi, iż z całą pewnością spotka się z dużym zainteresowaniem naukowców podejmujących problematykę tożsamości. [...] (Z recenzji prof. zw. dr. hab. Zbyszka Melosika)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90247 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.217-225
W niniejszej pracy autor w znakomity sposób oddaje ducha debat dokonujących się publicznie nad edukacją. Nie tylko odnosi się do aktualnych zdarzeń i głosów w dyskusji, ale sytuuje je na szerszym tle refleksji filozoficznej i socjologicznej nad edukacją w wielu jej wymiarach. Za szczególnie ważne uznał trzy problemy: zmiany dokonujące się w obszarze instytucji szkoły, zmiany w pojmowaniu roli samokształcenia oraz przemiany w postrzeganiu istoty edukacji kulturalnej społeczeństwa. Próbuje określić wyraźne relacje między instytucją szkoły, która znajduje się w permanentnej reorganizacji, w okresie poszukiwania nowych modeli rozwiązań dostosowanych do możliwości finansowych organów prowdzących szkołę, do dokonujących się przemian w społeczeństwie obywatelskim, do nowych kreowanych zadań politycznych i obywatelskich. Interesujące są również rozważania poświęcone samorozwojowi. Osobnym i ważnym zagadnieniem jest edukacja kulturalna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77640 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32553 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.s. 541-568
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy metodologicznej relacji pedagogiki wobec kultury i możliwości poznania humanistycznego dokonującego się w "trudnych syntezach" złożonych sytuacji poznawczych, czyli między drogami kultury. Druga z nich stawia kwestię "zysku symbolicznego", jaki może być udziałem pedagogiki, pod warunkiem podjęcia przez nią wysiłku osadzenia problematyki także w kontekstach narracji zmarginalizowanych, zapomnianych czy zakazanych, a - jak się okazuje - budzących jej wrażliwość kulturową i zrozumienie niezbędnego zakresu osadzenia w kulturze dla każdego typu myślenia i działania edukacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach. Seria: Integracja, Nauczyciel, Wychowanie ; t. 4)
Bibliogr. przy rozdz.
Spis treści również w jęz. ang.
W przedłożonej do recenzji pracy zbiorowej dominuje problematyka wychowania i kultury jako dwóch nieodłącznych rzeczywistości. Zestawienie tych zagadnień nie byłoby niczym szczególnym, gdyby nie trzecie kluczowe zagadnienie, którym jest mądrość. Kategorię tę zawdzięczamy pedagogice sokratejskiej, którą z końcem XX wieku zaczęła w Polsce rozwijać i promować Bogusława Jodłowska ľ jedna z redaktorek pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93234 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 189-195
We współczesnej rzeczywistości zdziczenia obyczajów, upadków autorytetów, dominacji äkulturyö przemocy i agresji, potrzeba nam, jak nigdy dotąd wyważonej, spokojnej refleksji nad naszą codziennością edukacyjną. Potrzeba nam spojrzenia na dzisiejszą szkołę oczyma pedagoga praktyka, nauczyciela zorientowanego antropologicznie, osoby, której na sercu leży kultura życia codziennego, szczególnie kultura szkoły. Taką osobą jest Autor recenzowanej pracy. Muszę wyznać, że z dużym zainteresowaniem przestudiowałem dostarczony mi tekst, który nie nuży czytelnika, lecz wprost przeciwnie, w miarę upływu czasu coraz bardziej przyciąga jego uwagę. Nie da się przeprowadzić skutecznej reformy systemu bez uwzględnienia norm i zachowań uczniów, sposobów zagospodarowania przestrzeni szkolnej, rytuałów życia szkolnego czy wreszcie języka uczniowskiego u które to elementy tworzą obraz kultury szkoły. Autor właśnie te czynniki uczynił przedmiotem swoich badań teoretyczno-empirycznych. Z recenzji prof. M. Śniezyńskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88972 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy edukacja może mieć siłę zbliżania, budowania pomostów jednocząşcych ludzi z różnych stron świata, o odmiennej kulturze, wartościach, religiach czy interesach? Jednym z omawianych obszarów działań edukacyjnych stała się kultura jako siła nie tylko przesądzająca o naszej tożsamości, lecz także pozwaşlająca człowiekowi na odnalezienie swego miejsca w wielokulturowym tyglu współczesności. Kategorie różnorodności i tożsamości, jednostki i wspólnoty, globalizmu i regionalizmu, tradycji i zmiany, wielowymiarowości, napięć i wspólşnotowych wartości stały się przyczynkiem do dyskusji na temat roli kultury w buşdowaniu edukacyjnej wspólnoty.Tożsamość kulturowa, kształtowana między innymi w wychowaniu przez sztukę, ma szansę nas wyróżnić i uchronić przed niebezpieczeństwami, jakie niosą tendencje globalistyczne. Jednocześnie w kontekście przemian zachodzących w Europie i na świecie niezbędne wydaje się kształtowanie wrażliwości i otwarştości międzykulturowej. Stąd też ważne zadania stojące przed edukacją: z jednej strony - wprowadzanie młodych w kulturę Europy i świata poprzez poznawanie kultury ämałej ojczyzny", z drugiej - promowanie (przy pełnym szacunku dla kulturowej odrębności) działań na rzecz budowania äkultury pokoju" jednoczącej ludzi ponad podziałami, kształtowanie kompetencji do podejmowania dialogu z Innym i czerpania z tego kontaktu wartości dla własnego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Spis treści Słowo wstępne Część I. Preliminaria Rozdział l. Pedagog i studia pedagogiczne Rozdział 2. Pedagogika jako logos edukacji Rozdział 3. Pedagogika ogólna -jej status naukowy i dydaktyczny Część II. Edukacja: podstawowe spojrzenia i idee Rozdział 4. Perspektywy światopoglądowe w pedagogice Rozdział 5. Potoczne wyobrażenia o wychowaniu Rozdział 6. Instytucjonalna idea wychowania Rozdział 7. Myśl pedagogiczna, jej idea edukacji Rozdział 8. Edukacja w świetle naukowych teorii człowieka i jego rozwoju Rozdział 9. Perspektywa filozoficzna w pedagogice Część III. Człowiek i jego rozwój w perspektywie antropologicznej Rozdział 10. Ku perspektywie antropologicznej w filozofii wychowania Rozdział 11. Nurt naturalistyczny Rozdział 12. Nurt kulturalistyczny Rozdział 13. Personalizm Ze słowa wstępnego Niniejsza książka zapoczątkowuje cykl publikacji, o wspólnym tytule "Wykłady z pedagogiki ogólnej", odnoszących się - z grubsza biorąc - do w/w bloków tematycznych, a będących zapisem doświadczeń autora jako wykładowcy przedmiotu "pedagogika ogólna". Podtytuł obecnego tomu wskazuje, że podejmuje on jedno ze szczegółowych zagadnień z pogranicza bloków tematycznych nr 2 i 3. Przewodnią ideą zamieszczonych tu analiz jest teza, że "punkt widzenia i pogląd (w sprawach natury edukacji) zależą od punktu siedzenia". Próbuję tu zatem, po pierwsze, wyodrębnić oraz zwięźle scharakteryzować podstawowe pozycje praktyczne i epistemologiczne, z jakich powstają "wyobrażenia zbiorowe" na temat ładu edukacyjnego. Po drugie, próbuje określić, jakie specyficzne (i odmienne zarazem) koncepcje (idee) porządku edukacyjnego odpowiadają wyróżnionym pozycjom i perspektywom. Akcent pada tu zatem m.in. na zjawisko realnego uwarunkowania sfery ideowej (światopoglądowej) w wychowaniu. Fakt ten, jak się zdaje, często umyka uwadze pedagogów, którzy w dużym stopniu postrzegają sferę twórczości światopoglądowej jako obszar autonomiczny, rządzący się własnymi prawami, niezależny od realnych doświadczeń podmiotów ładu edukacyjnego. Podejmując tego rodzaju tematykę, publikacja niniejsza może zatem stać się użytecznym dopełnieniem tradycyjnie wykładanego przedmiotu "doktryny pedagogiczne".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82548/1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27961 t. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ze słowa wstępnego Głównym przedmiotem analizy w obecnym tomie jest problematyka ontologiczna, implikowana przez pytanie o miejsce i rolę edukacji w całościowym procesie konstytuowania się jednostkowego bytu ludzkiego. W odróżnieniu od dotychczas stosowanych w filozofii wychowania podejść, zagadnienie to jest rozpatrywane z perspektywy antropologicznej. Status obecnego tomu, podobnie jak poprzedniego, jest dwoisty. Pod pewnymi względami jest to monografia naukowa, gdyż dotyczy pojedynczego, nie w pełni rozpoznanego zagadnienia, w odniesieniu do którego stosuje się przyjętą w nauce procedurę formułowania problemów oraz zgłaszania uzasadnionych propozycji ich rozwiązania. Z drugiej strony jest to skrypt akademicki, miejscami o charakterze tylko konspektu wykładu, przeznaczony dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, wspomagający przyswajanie wiadomości z zakresu pedagogiki ogólnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90941/2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27962 t. 2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 299-314
W książce zestawiono dwudziestowieczne polskie i niemieckie koncepcje edukacji kulturalnej: Starano odpowiedzieć na pytania, jakie wizje edukacji kulturalnej można zidentyfikować w obu krajach, w jaki sposób są one konstruowane, na co kładzie się w nich akcent, jaką misję przypisuje się edukacji kulturalnej? Publikacja prezentująca teoretyczne projekty edukacji może mieć także walor praktyczny, gdyż wciąż szuka się porozumienia, zbliżenia, kooperacji z sąsiadem, z którym nasze kontakty nie zawsze układały się najlepiej i po dziś dzień nie są idealne. Odmienność może być płaszczyzną wymiany, źródłem wzajemnych inspiracji, impulsem do refleksji nad własnym dorobkiem i do nowych pomysłów, a być może również do stworzenia wspólnego polsko-niemieckiego projektu edukacji kulturalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88834 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Praca poświęcona jest problemom i zadaniom oraz twórczym niepokojem i dyskusjom na temat zmian edukacyjnych, dostrzeganych w kontekście procesów generujących te zmiany. W pracy tej Czytelnik znajdzie bogaty zestaw opracowań dotyczących problematyki kierunków i strategii rozwoju edukacji prezentowanych w kontekście zadań i wyzwań współczesności i przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86340/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.185-[194]
Ideą Autorki było ukazanie okresu uczęszczania do szkoły podstawowej jako podróży bohatera. Metafora "podróży bohatera" stałą się pretekstem do przyjrzenia się rytuałom i obrzędom , często nieuświadamianym, albo też specjalnie ignorowanym wewnątrz szkolnych murów. Praca ta jest próbą wyrażenia refleksji oraz wprowadzenia rodziców i nauczycieli do poznania i zrozumienia wielkiej opowieści o losie dziecka-ucznia oraz uzmysłowienia sobie, że jest on tożsamy z losem człowieczym, odczytywanym w aspekcie mitologicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79525 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej