Edukacja międzykulturowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(104)
Forma i typ
Książki
(99)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Druki ulotne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Programy radiowe i telewizyjne
(2)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(112)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(57)
Wypożyczalnia Koło
(27)
Wypożyczalnia Słupca
(19)
Wypożyczalnia Turek
(17)
Czytelnia Konin
(10)
Czytelnia Koło
(2)
Czytelnia Słupca
(1)
Czytelnia Turek
(1)
Autor
Nikitorowicz Jerzy
(7)
Sobecki Mirosław
(5)
Cichecka Anna
(4)
Kiljański Łukasz
(4)
Kuszak Kinga
(4)
Lewowicki Tadeusz
(4)
Misiejuk Dorota
(4)
Młynarczuk-Sokołowska Anna
(4)
Sadowska Katarzyna
(4)
Sadowski Tomasz
(4)
Szczurek-Boruta Alina
(4)
Słupska Kamila
(4)
Chromiec Elżbieta
(3)
Czerniejewska Izabela
(3)
Grzybowski Przemysław Paweł
(3)
Kożyczkowska Adela
(3)
Szerląg Alicja
(3)
Bartz Brunon
(2)
Białek Kinga
(2)
Chojnacka-Synaszko Barbara
(2)
Dauber Heinrich
(2)
Dobrowolska Barbara
(2)
Gajda Janusz
(2)
Gelpi Ettore
(2)
Grzybowski Przemysław Paweł (1968- )
(2)
Kamińska Krystyna
(2)
Kossak-Główczewski Kazimierz
(2)
Lalak Danuta
(2)
Namiotko Urszula
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Wandzioch Dariusz
(2)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława
(2)
Wiśniewski Daniel
(2)
Adamski Tomasz
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bandura Ewa
(1)
Barankiewicz Zdzisława
(1)
Bartkowiak-Siekańska Danuta
(1)
Bilińska Ewa M. (1962- )
(1)
Biliński Witold
(1)
Borowiak Agnieszka
(1)
Burda Bogumiła
(1)
Błeszyńska Krystyna
(1)
Chaciński Jarosław
(1)
Czerwiński Kazimierz
(1)
Danilewicz Wioletta
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Diouf Mamadou
(1)
Djuliman Enver (1959- )
(1)
Durska Małgorzata
(1)
Dybiec Joanna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Guziuk Marta
(1)
Halczak Bohdan
(1)
Herkt Monika
(1)
Hjorth Lillian (1962- )
(1)
Hofstede Geert
(1)
Hruzd-Matuszczyk Alicja
(1)
Humeniuk-Walczak Monika
(1)
Jackowska Marta Magdalena
(1)
Jakubowski Witold
(1)
Jarmuż Michalina
(1)
Jastrzębska Elżbieta
(1)
Józefowicz Anna
(1)
Kania Agnieszka
(1)
Karwatowska Małgorzata
(1)
Klorek Natalia
(1)
Korczyński Mariusz
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Kosowicz Agnieszka
(1)
Kryniecka-Piotrak Anna
(1)
Krysztofik-Gogol Elżbieta
(1)
Kubin Katarzyna
(1)
Kuczyński Marek $d (1969- )
(1)
Kulesza Marek
(1)
Kunikowski Stanisław
(1)
Kwadrans Łukasz
(1)
Lachowicz Bogumiła
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lukášova-Kantorkova Hana
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Maliszkiewicz Beata
(1)
Marek Agata
(1)
Marnik Janusz
(1)
Melosik Zbyszko
(1)
Mieszała Anna
(1)
Mirska-Czerwińska, Anna
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Myrdzik Barbara
(1)
Noszczyk Magdalena
(1)
Ośko Aleksandra
(1)
Ośko Aleksandra (politolog)
(1)
Piechaczek-Ogierman Gabriela
(1)
Piegat-Kaczmarczyk Marta
(1)
Pilch Tadeusz
(1)
Piotrowska Maria
(1)
Polewczak-Beznosik Katarzyna
(1)
Ponikło Anita
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(104)
Język
polski
(103)
Odbiorca
Dorośli
(4)
Dzieci
(4)
9-13 lat
(2)
Nauczyciele
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
13-16 lat
(1)
14-17 lat
(1)
9-12 lat
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Przedszkola
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Edukacja międzykulturowa
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1248)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1016)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(846)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(826)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(542)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(469)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(403)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Uczucia
(392)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(279)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Antropologia filozoficzna
(270)
Zwierzęta
(268)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
Temat: czas
2001-
(15)
1901-2000
(4)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Afryka
(4)
Polska
(3)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Dokumenty elektroniczne
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(3)
Bibliografia
(2)
Opracowanie
(2)
Poradniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Reportaż
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Encyklopedie
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
104 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera materiały z konferencji naukowej pt.: "Społeczeństwa wielokulturowe - dynamika, zmienność i nieprzewidywalność. Ku jakim strategiom w edukacji miedzykulturowej?" zorganizowanej w maju 2014 r.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 98041 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Język a Komunikacja / Krakowskie Towarzystwo Tertium ; 13)
Bibliogr. s. 315-329
"Książka traktuje o niezwykle aktualnej problematyce pośrednictwa interkulturowego w dydaktyce językowej. Autorka (Ewa Bandura) wyczerpująco i wszechstronnie podchodzi do definicji kultury, zjawiska kompetencji i mediacji interkulturowej, podając uwarunkowania instytucjonalne i programowe oraz opierając się na ważnych dokumentach miedzynarodowej polityki edukacyjnej. Nowe tendencje w nauczaniu kultury pokazane są na podstawie przeprowadzonych badań i ilustrowane wynikami ankiet. Kluczowa posta nauczyciela jako mediatora interkulturowego w dydaktyce językowej osadzona jest w realiach polskich, chociaż książka daje szersze, panoramiczne spojrzenie na omawiane zagadnienia. Obok części teoretycznej, część empiryczna zawiera bogaty materiał praktycznych sugestii i rozwiązań dydaktycznych w przygotowaniu uczniów języka obcego do komunikacji interkulturowej." SPIS TREŚCI: Słowo wstępne Wstęp CZĘŚĆ TEORETYCZNA Rozdział I. Komponent kulturowy w edukacji językowej 1. Definiowanie pojęcia kultura 1.1. Ewolucja pojęcia kultura w naukach humanistycznych i społecznych 1.2. Pojęcie kultury w dydaktyce języków obcych 2. Kultura a komunikacja międzyludzka 3. Kulturoznawstwo w edukacji językowej Rozdział II. Nauczanie kultury w dydaktyce języków obcych lat dziewięćdziesiątych XX wieku 1. Kompetencja kulturowa w podjęciu komunikacyjnym 2. Proces akulturacji a nauczanie kultury w dydaktyce języka drugiego 3. Modyfikacja schematów poznawczych w modelu zintegrowanego nauczania języka obcego i kultury według Brama 4. Metody badawcze Cultural Studies a nauczanie kultury obcej 5. Techniki służące do nauczania kultury obcej 6. Początki podejścia interkulturowego w dydaktyce języków obcych Rozdział III. Nowe tendencje w nauczaniu kultury-edukacja interkulturowa w procesie kształcenia językowego 1.Kompetencja interkulturowa 2.Mediator interkulturowy 3.Nauczanie interkulturowe 3.1. Wiedza encyklopedyczna a kształcenie umiejętności 3.2. Podejście etnograficzne 3.3. Uczenie się poprzez działanie 3.4. Podejście porównawcze 3.5. Interpretacja wytworów kultury 3.6. Kwestie etyczno-światopoglądowe 4.$Rola podręcznika do nauki języka obcego w kształceniu kulturowym 4.1. Podręcznik jako źródło wiedzy o kulturze 4.2. Podręcznik aktywizujący ucznia 4.3. Podręcznik aktywizujący nauczyciela 4.4. Podręcznik jako źródło wiedzy o aktualnych tendencjach edukacyjnych 5. Ocenianie kompetencji interkulturowej 5.1. Formy oceniania kompetencji interkulturowej 5.2. Trudności w ocenie kompetencji interkulturowej 5.2.1. Autentyczność sytuacji komunikacyjnej 5.2.2. Poziomy zaawansowania i kryteria oceny 5.2.3. Obiektywność oceny i wkład pracy ucznia 5.3. Oddziaływanie zwrotne procesu oceniania (backwash effect) 6. Edukacja interkulturowa a podejęcie interkulturowe Rozdział IV. Edukacja interkulturowa w międzynarodowej polityce edukacyjnej 1. Edukacja interkulturowa a prawa człowieka 2. Inicjatywy Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji 3. Polityka językowa Rady Europy 3.1. Europejski system opisu kształcenia językowego 3.2. Europejskie Portfolio Językowe 3.3. Nauka języków obcych a edukacja obywatelska 3.4. Kierunki zmian w edukacji językowej 4. Europejskie koncepcje dotyczące kwalifikacji i kompetencji nauczycieli języków obcych 4.1. Edukacja interkulturowa w kształceniu przyszłych nauczycieli-wybrane przykłady z krajów europejskich 4.2. Edukacja interkulturowa w doskonaleniu zawodowym nauczycieli - z doświadczeń krajów europejskich Rozdział V. Edukacja interkulturowa w polskiej reformie systemu Oświaty 1. Główne dokumenty reformy programowej w liceum ogólnokształcącym 1.1. Preambuła do Podstaw programowych 1.2. Podstawa programowa dla języka obcego nowożytnego 1.3. Podstawy programowe dla innych przedmiotów i ścieżek międzyprzedmiotowych 1.4. Standardy wymagań egzaminacyjnych - Nowa Matura 2. Programy nauczania w reformowanym liceum ogólnokształcącym 2.1. Autonomia nauczyciela a wybór programu nauczania 2.2. Edukacja interkulturowa w programach nauczania języków obcych nowożytnych 3. Edukacja interkulturowa w kształceniu i doskonaleniu zawodowym nauczycieli języków obcych w Polsce 3.1. Edukacja interkulturowa w kształceniu przyszłych nauczycieli 3.2. Edukacja interkulturowa w doskonaleniu zawodowym nauczycieli Rozdział VI. Przegląd stanu badań - rola nauczyciela i podręcznika w nauczaniu kultury i języka obcego 1. Wpływ metod nauczania na wiedzę i świadomość kulturową uczniów 2. Wpływ integracji europejskiej na nauczanie języków obcych 3. Poglądy nauczycieli dotyczące podejścia interkulturowego 4. Nauczyciele polscy wobec kwestii dotyczących edukacji interkulturowej 5. Komponent interkulturowy w materiałach dydaktycznych CZĘŚĆ EMPIRYCZNA Rozdział VII. Edukacja interkulturowa w wybranych podręcznikach do nauki języka angielskiego - analiza porównawcza 1. Cel badania i pytania badawcze 2. Dobór i charakterystyka próby 3. Narzędzie badawcze 4. Wyniki analizy porównawczej podręczników 4.1. Podręczniki kursowe 4.2. Podręczniki uzupełniające 5. Podsumowanie wyników badań Rozdział VIII. Poglądy i postawy polskich nauczycieli języków obcych wobec edukacji interkulturowej w dydaktyce języka obcego 1. Cel i pytanie badawcze 2. Dobór i charakterystyka próby 3. Schemat badawczy 4. Metoda i narzędzie badawcze 5. Organizacja i przebieg badań 6. Analiza ilościowa danych 6.1. Cele ogólnowychowawcze i przedmiotowe stawiane przez nauczycieli języków obcych 6.2. Cele i motywacja do nauki języka i kultury obcej wśród uczniów 6.3. Znajomość zagadnień kultury obcej wśród nauczycieli 6.4. Treści kulturowe w materiałach do nauczania języków obcych 6.5. Komponent kulturowy w praktyce dydaktycznej nauczycieli języka obcego 6.5.1. Nauczanie kultury obcej - techniki i treści 6.5.2. Wycieczki szkolne 6.5.3. Międzynarodowe wymiany szkolne 6.5.4. Interkulturowe projekty międzyprzedmiotowe 6.6. Gotowość nauczycieli do uczestniczenia w edukacji interkulturowej 6.6.1. Stopień akceptacji nauczycieli dla określonych aspektów edukacji interkulturowej 6.6.2. Wyniki korelacji między deklarowaną chęcią rozwijania kompetencji interkulturowej a akceptacją określonych zasad edukacji interkulturowej 7.Analiza jakościowa wyników w odniesieniu do pytań badawczych 8. Poglądy i postawy polskich nauczycieli a poglądy i postawy nauczycieli z innych krajów - analiza porównawcza wybranych aspektów 8.1. Miejsce komponentu kulturowego w hierarchii celów nauczania języków obcych 8.2. Sposoby nauczania kultury preferowane przez nauczycieli języków obcych 8.3. Stosunek nauczycieli do podstawowych założeń edukacji interkulturowej 9. Podsumowanie wyników badań Rozdział IX. Wnioski końcowe 1. Wnioski dotyczące edukacji interkulturowej w podręcznikach do języków obcych 2. Wnioski dotyczące przygotowania nauczycieli języków obcych do realizowania programu edukacji interkulturowej 3. Wnioski dotyczące dalszych badań na temat rozwijania kompetencji interkulturowej w procesie kształcenia językowego Bibliografia Załącznik: ankieta Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90113 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tekst także w jęz. jidysz.
Numeracja stron w obrębie tekstu w jęz. jidysz w kierunku przeciwstawnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29771 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. bp 5363 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67636 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38769 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30008, 30007 (2 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46892, 46891 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja sfinansowana przez Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39174 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84067 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97514 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdziałach
Elżbieta Chromiec, Edukacja w kontekście różnicy i różnorodności kulturowej, 2006:Struktura obecnego tomu jest dwudzielna. Pierwszą część (Drogi i bezdroża metodologii} współtworzą teksty wcześniejsze, skupione wokół problemu międzykulturowości w obszarze edukacji formalnej. Obiecująco w tym kontekście rysowała się przed laty perspektywa metodologiczna tzw. action research (badania w działaniu), tym bardziej, że koncept zyskał już wtedy uznanie wielu polskich badaczy (I. l.). Z kolei refleksja i metodologia filozoficzna towarzysząca praktyce edukacyjnej w warunkach różnicy kulturowej, którą literatura niemiecka określa jako hermeneutykę międzykulturową, nie spotkała się jak dotąd z zainteresowaniem w naszym kraju (1.2.). Podobnie było z zagadnieniem międzykulturowych aspektów nauczania języków obcych, stąd pomysł rekapitulacji wiedzy zawartej w dostępnej literaturze niemieckojęzycznej (1.3.). Wreszcie - warstwa metodologiczna studium empirycznego Dziecko wobec obcości kulturowej (1.4.) jest fuzją podejścia fenomenologiczno-hermeneutycznego, eksperymentu jakościowego oraz teorii ugruntowanej, których poznanie zawdzięczam także lekturom w języku niemieckim.Część druga tomu (Perspektywy poznawcze i praktyczne) zawiera teksty z ostatnich dwóch lat; stanowią one pole poszukiwań otwierających nowe możliwości badawcze, ale też zorientowanych w kierunku praktycznych zastosowań wiedzy o relacjach międzykulturowych, zarówno w edukacji formalnej, jak i nieformalnej. Pierwszy z nich prezentuje najnowsze, tzw. kulturowe modele kształcenia obcojęzycznego, z których te bazujące na koncepcie transkulturowości znajdują się w fazie eksperymentu (II. 1.). Recenzja słynnej książki D. Schwanitza Bildung. Alles, was mań wissen muss - to próba określenia przyczyn niezwykłej popularności tej pozycji w Niemczech, ale też dyskusja z interpretacjami autora oraz animacyjnym zamysłem dzieła (II.2.). Przegląd niemieckich teorii oraz badań dotyczących kulturowego wymiaru globalizacji - na tle współczesnego dyskursu globalizacyjnego -jest tematem kolejnego szkicu (II.3.). Tom zamyka artykuł krytycznie zestawiający niemieckojęzyczną literaturę humanistyczną i ekonomiczną dotyczącą sposobu rozumienia i kształcenia kompetencji międzykulturowej (II.4.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90416, 87225, 90417 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35902 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29116 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Antydyskryminacja na co dzień / red. Izabela Czerniejewska. - Poznań : Stowarzyszenie Jeden Świat, 2005. - 95 s., [10] k. tabl. kolor. luzem : il. ; 25 cm.
Projekt realizowany był od stycznia do sierpnia 2005 r. i miał na celu podniesienie świadomości w temacie antydyskryminacji, poprzez aktywne włączenie pięciu grup uczniów z poznańskich szkół ponadpodstawowych, ich nauczycieli oraz wolontariuszy w działania antydyskryminacyjne. W pierwszej fazie projektu, na szkoleniu äJak uczyć o antydyskryminacji?ö przeszkoleni zostali wolontariusze i nauczyciele. Dowiedzieli się oni, czym są stereotypy, co to jest dyskryminacja i rasizm, a także, co mogą zrobić, by tym zjawiskom przeciwdziałać w swoim najbliższym otoczeniu. Następnie, w trakcie warsztatów prowadzonych przez wyszkolonych wolontariuszy, uczniowie sami dowiadywali się, czym jest dyskryminacja, poznawali stereotypy na własnej skórze, a także rozpoczęli zdobywać wiedzę specjalistyczną, dotyczącą ich własnego projektu, który w kolejnej fazie zaczęli realizować. Praca nad własnymi projektami uczniów, dotyczącymi problematyki antydyskryminacji była głównym i najważniejszym elementem projektu. Stąd też uczniowie przy wsparciu wolontariuszy i nauczycieli pracowali w pięciu grupach roboczych realizując własne mini-projekty: 1. grupa informacyjna miała za zadanie opracować ulotkę i plakat dotyczący antydyskryminacji; 2. grupa socjologiczna prowadziła badania na podstawie ankiety, dotyczącej dyskryminacji w Poznaniu; 3. grupa teatralna przygotowała formę teatralną prezentującą problematyką dyskryminacji; 4. grupa fotograficzna przygotowała wystawę fotograficzną przedstawiając dyskryminację oczami uczniów; 5. grupa edukacyjna opracowała warsztat edukacyjny i przeprowadziła go wśród uczniów innych szkół. Zdjęcia, zrobione przez uczniów z ich wizją äantydyskryminacjiö, a także wszystkie inne rezultaty działań można było zobaczyć na wystawie projektu äAntydyskryminacja na co dzieńö. Otwarcie wystawy było 15. czerwca 2005 roku w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, następnie wystawa przeniosła się do budynku Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, gdzie część zdjęć wisi do dziś. Ostatnim elementem projektu było spotkanie podsumowujące, na którym wolontariusze i nauczyciele omówili mocne i słabe strony projektu, zaproponowali podjęcie wspólnych działań w przyszłości. Po projekcie powstała publikacja zawierająca raport ze zdjęciami i rekomendacjami z realizacji projektu, wraz z obszerną częścią edukacyjną, która powstała podczas działań. Projekt realizowany przy współpracy z Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu był finansowany przez Program PHARE äWzmocnienie polityki antydyskryminacyjnejö (Komisja Europejska) oraz Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu. Koordynatorem projektu była Izabela Czerniejewska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 91065 /372[Inne] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Dziedzina i ujęcie
Bibliografia strony 309-341, netografia strony 342-344.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97014 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja została wydana w ramach realizacji projektu "Uchodźca mój dobry sąsiad", partnerzy projektu Stowarzyszenie Vox Humana, Fundacja Polskie Forum Migracyjne.
Bibliogr. przy rozdz.
Bibliogr. s. 95-97.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39676 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyka wspólnoty edukacyjnej, a zwłaszcza jej istoty oraz mechanizmów kształtowania, stanowi centralne zagadnienie współczesnej pedagogiki, zarówno na pozioşmie teorii, jak i praktyki. Kategoria wspólnoty nabiera szczególnego znaczenia w procesie kształtowania globalnego społeczeństwa wiedzy. Jest także kluczowym pojęciem w proşjektach europejskiego obszaru edukacji i badań naukowych. (...)Każdy głos w dyskusji nad tym zagadnieniem jest czynnikiem wzbudzającym refleksję i wyzwalającym inicjatywy poszczególnych osób i grup. Dyskusja taka staje się szczególnie wyrazista i inspirująca, gdy uczestniczą w niej osoby reprezentujące doświadczenia z różnych, odległych od siebie miejsc - jest to atutem niniejszej publişkacji. (...) ten obszerny tom ma szansę stać się podstawą licznych debat i aktualizowania działań edukacyjnych oraz cennym materiałem w kształceniu pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanym tomie Autor próbuje przeanalizować wielkie obszary nauczania w przyszłości: JEDEN świat, ekologię i pokój. W pracy tej czynione są próby przedstawienia obszarów nauczania w przyszłości w kontekście i na tle zintegrowanej pedagogiki humanistycznej. Książka adresowana jest do studiujących, jak i praktykujących różne dziedziny zawodowe w zakresie pedagogiki i terapii, czy wykonujących inną pracę o oddziaływaniu społecznym, do ludzi zatrudnionych w szkolnictwie, domach kultury czy organizacjach kościelnych i angażujących się jednocześnie w działanie rozmaitych inicjatyw społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91582 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39923 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej