Edukacja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(159)
Forma i typ
Książki
(159)
Dostępność
dostępne
(159)
tylko na miejscu
(21)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(121)
Wypożyczalnia Koło
(20)
Wypożyczalnia Słupca
(14)
Wypożyczalnia Turek
(14)
Czytelnia Konin
(20)
Czytelnia Turek
(1)
Autor
Szulc Marian
(11)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(8)
Śliwerski Bogusław
(6)
Muchacka Bożena
(4)
Kruszewski Krzysztof
(3)
Szymański Mirosław Stanisław
(3)
Branna Danuta
(2)
Bruner Jerome Seymour
(2)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(2)
Guz Sabina
(2)
Komora Juraj
(2)
Nalaskowski Aleksander
(2)
Petlák Erich
(2)
Schulz Roman
(2)
Steiner Rudolf
(2)
Szempruch Jolanta
(2)
Truchim Stefan
(2)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(2)
Łyczewska Ewa
(2)
Aleksander Tadeusz
(1)
Apanel Danuta
(1)
Banach Czesław
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Białek Ewa
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bobeł Bożena
(1)
Bokajło Wiesław
(1)
Bybluk Marian
(1)
Centralny, Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli
(1)
Chałas Krystyna
(1)
Chmielewska Iwona
(1)
Chmielewski Witold Jan
(1)
Ciężka Beata. Redakcja
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czerniejewska Izabela
(1)
Czerny Janusz
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Decewicz Mieczysław
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Duch Maria
(1)
Dudek Sandra
(1)
Flisek Aneta
(1)
Fullan Michael
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Głażewski Michał
(1)
Hankała Andrzej
(1)
Hart Stuart
(1)
Hartkamp Peter
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Herczyński Jan
(1)
Holt John
(1)
Huk Tomasz
(1)
Indra Marzena
(1)
Jakubowski Witold
(1)
Jamrożek Wiesław
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jedynak Stanisław
(1)
Jura Józef
(1)
Kapias Michał
(1)
Karkliniewska Iwona
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kasperek Katarzyna
(1)
Kałach Maciej
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kojkoł Jerzy
(1)
Kolanowska Ewa
(1)
Komorowski Tadeusz
(1)
Konowrocka Dorota
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kostyło Piotr
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Koźbiał Ewa
(1)
Krajna Andrzej
(1)
Krawiec Beata
(1)
Król Anna
(1)
Kuzior Patryk
(1)
Lamb Albert
(1)
Lesz Jan
(1)
Levitas Anthony
(1)
Liberska Hanna
(1)
Lipińska Małgorzata
(1)
Lis Małgorzata
(1)
MacBeath John
(1)
Madej-Babula Magdalena
(1)
Makowski Kazimierz
(1)
Malina Alicja
(1)
Marek Zbigniew
(1)
Markowski Michał Paweł
(1)
Mendel Maria
(1)
Mentel Martyna
(1)
Moroz Henryk
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Musioł Marcin
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Neill Alexander Sutherland
(1)
Niebrzydowski Leon
(1)
Nocoń Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(123)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(3)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(159)
Język
polski
(159)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Edukacja
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1248)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1016)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(846)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(542)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(469)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(403)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Uczucia
(392)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(279)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Antropologia filozoficzna
(270)
Zwierzęta
(268)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
Temat: czas
2001-0
(2)
1701-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Słownik
(1)
159 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdziałach
Niniejszy zbiór rozpraw został przygotowany przez pracowników Zakładu Pedagogiki Społecznej i Andragogiki UJ oraz osoby z nim współdziałające. Informuje on o zakresie i treści refleksji naukowej uprawianej w tym zakładzie w latach 2004 i 2005. Stanowi próbę nawiązania do ważnych spraw współczesnej teorii i praktyki w pedagogice społecznej oraz edukacji dorosłych, zarówno w kraju, jak i za granicą.Książka przygotowana została jako publikacja jubileuszowa z okazji 60-lecia założenia Katedry Oświaty i Kultury Dorosłych na Uniwersytecie Jagiellońskim. Spadkobiercą tradycji i kontynuatorem pracy tej Katedry, często zmieniającej swoją nazwę i strukturę organizacyjną, jest dzisiaj zakład Pedagogiki Społecznej i Andragogiki, stanowiący integralną część Instytutu Pedagogiki UJ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86091 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
System edukacji narodowej jest wartoscia społeczna i autoteliczna oraz obszarem, narzedziem zmian kulturowych i ekonomicznych. Jego strategia i program rozwoju oraz reformowania stanowi podstawe äpoznawania swiata i kierowania sobaö, äkształcenia sie dla przyszłosciö i äustawicznie - przez całe $ycieö, tak$e dla äspołeczenstwa wiedzyö i ägospodarki opartej na wiedzyö. Szkoły i uczelnie oraz organizacje i instytucje edukacji równoległej (nie-szkolnej) i ustawicznej sa instrumentami rozwoju jednostek i wspólnot ludzkich, a równie$ wielu organizacji celowo powoływanych do prognozowania rozwoju szeroko rozumianej edukacji, jej strategii i programu rozwoju w perspektywie długookresowej. Modernizacja i reforma systemów edukacji to zadanie wielopłaszczyznowe, zło$one, wielorako uwarunkowane, bedace podstawa kształtowania społeczenstwa swiatłego, informacyjnego, otwartego, obywatelskiego i demokratycznego, a tak$e zdolnego do swiadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w procesach transformacji ustrojowej, integracji europejskiej i globalizacji swiata. Edukacja jest przedmiotem nieustajacych badan oraz ocen dokonywanych przez wszystkie podmioty polityki edukacyjnej i srodowiska społeczne. Potwierdza to załaczona bibliografia dotyczaca strategii rozwoju i reformy systemu edukacji w Polsce (wydawnictwa zwarte wydane w latach 1989-2006) zawierajaca 402 pozycje. Czesław Banach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. bp 5187 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka podejmuje problematykę uczenia się, traktowanego jako ważny składnik procesu kształcenia, sygnalizując jego dydaktyczne i społeczne konteksty. Autorzy przedstawiają różne uwarunkowania i obszary uczenia się szkolnego i pozaszkolnego oraz sygnalizują konieczność rozpatrywania uczenia się jako aktywności poznawczej podmiotu, odbywającej się w różnych miejscach, w różnym czasie i z różnym nasileniem. Celem książki jest przywrócenie uczeniu się należnemu mu miejsca w dydaktyce. Autorzy przedstawiają etyczne, polityczne, społeczne i dydaktyczne aspekty uczenia się, traktując je jako aktywność ważną dla rozwoju każdego człowieka, grup społecznych i całych społeczeństw.Książką powinni być zainteresowani nauczyciele akademiccy zajmujący się praktyką kształcenia oraz studenci przygotowujący się do zawodu nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34590 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34611 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73866 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-250 i 258-259
Książka podejmuję tematykę wychowania i edukacji, patrząc na dziecko całościowo, na jego rozwój w różnych wymiarach. Używa do tego narzędzia, jakim jest psychosynteza - psychologię całego człowieka, jednocześnie udowadniając, że jej podstawowa zasada - ?gdy coś przychodzi na czas ? jest to edukacja; gdy za późno to terapia?, podobnie jak zasada Hipokratesa ? przede wszystkim nie szkodzić? - powinny być fundamentem współczesnego przygotowania rodziców i nauczycieli. Poprzez kartki książki Autorka prezentuje przestrzenie wychowania niezbędne do wsparcia w rozwoju dziecka, podejmując trudny temat duchowego wychowania człowieka i różnych podejść do niego, a jednocześnie pokazując jak całościowe wspieranie dziecka przyczynić się może do zrównoważonego rozwoju. - Książka pokazuje podejście medyczne, psychologiczne, filozoficzne do poruszanej tematyki, także wkracza głęboko w sferę duchowości z punktu widzenia nauki. - Książka jest oparta na osobistym doświadczeniu Autorki, stąd jest unikalna. Niemniej porusza tematy ogólne, wkraczając w różne dziedziny życia społecznego i nauki. - Narastające społeczne patologie, kryzys sytemu edukacyjnego, objawiające się agresywnymi zachowaniami na ulicach i w szkole, podobnie jak wzrastająca ilość samobójstw wśród dzieci i młodzieży wymusza na dorosłych spojrzenie głębiej w przyczyny procesu jak i powrotu do początku ? do jakości sprawowanego wychowania i wczesnej edukacji szkolnej, mający wpływ na obraz siebie i świata, budowanie zdrowej osobowości i zachowania, obecna rzeczywistość polityczna i ekonomiczna oraz procesy globalizacyjne wymagają także spojrzenia na edukację w kontekście całościowego obrazu świata, jak i człowieka. Naukowe odkrycia i udokumentowanie holistycznego podejścia wymuszają zmiany całego systemu kształcenia, w tym wychowania, rozpoczynając od przygotowania rodziców, kształcenia przedszkolnego, poprzez cały system szkolny, na przygotowaniu nauczycieli kończąc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90850 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36211 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28128 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie 1. Problemy edukacji dzieci i młodzieży Helena OCHONCZENKO, Agnieszka NOWICKA Wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży z rodzin popegeerowskich Jacek PYŻALSKI Co jest obciążeniem dla polskich nauczycieli? Wybrane wyniki uzyskane Kwestionariuszem Obciążeń Zawodowych Pedagoga Małgorzata GANCZARSKA Wymagania standardowe czy specyficzne w stosunku do uczniów dysfunkcyjnych w klasie szkolnej? Krystyna GRALLA Edukacja integracyjna w opinii społeczności Dobrzenia Wielkiego Katarzyna BARZYCKA, Ewelina FLIS, Natalia MARUSZAK Stosunek dzieci i młodzieży w wieku szkolnym do ich niepełnosprawnych rówieśników Agnieszka ZAMOJSKA, Jolanta HIRSCH Współczesna zabawka - uczy i bawi czy degraduje? 2. Problemy terapii w pracy wychowawczo - dydaktycznej Iwona KONOPNICKA Za górami, za lasami... O bajkoterapii słów kilka Bożena BOBEŁ, Aneta BŁAUT Rola zajęć pozalekcyjnych w rewalidacji młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim Sebastian TABOŁ Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) - praca z dzieckiem w domu i w szkole Elwira OBARA, Dawid KRACZEK Problem nadpobudliwości psychoruchowej wśród młodzieży gimnazjalnej Emilia NAROJCZYK, Małgorzata ŚWIECH Szansę edukacyjne młodzieży gimnazjalnej z dysleksją rozwojową Arleta WALCZAK, Marta WASIELEWSKA Przeciwdziałanie agresji w opolskich gimnazjach Alicja KOCHMAŃSKA, Justyna SMOLNIK Motywy angażowania się studentów Uniwersytetu Opolskiego w działalność charytatywnądukacji i terapii w Polsce i za granicą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87165 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr przy rozdz.
Polska szkoła wyższa wobec szans i wyzwań europejskiej przestrzeni edukacyjnej Nowy konkurent Unii Europejskiej - indyjska gospodarka oparta na wiedzy Wymogi polskiej edukacji wobec wyzwań konkurencyjności Unii Europejskiej - w kierunku społeczeństwa wiedzy Wpływ e-learningu na konkurencyjność gospodarki opartej na wiedzy Prawne aspekty uznawalności kwalifikacji zawodowych w Unii EuropejskiejKształcenie kadr Wojska Polskiego elementem kreowania potencjału państwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności ; t.44)
Bibliogr.s.255-256. - Indeksy.
Zbiór esejów Jerome'a Brunera, jednego z pionierów psychologii poznawczej i "ojców założycieli" współczesnej psychologii kulturowej, a także światowego autorytetu w dziedzinie współczesnych teorii wychowania i edukacji, może być ważnym głosem w toczącej się wciąż wśród specjalistów i ludzi zainteresowanych problemem wychowania nowych pokoleń Polaków publicznej debaty na temat standardów, celów i efektów nauczania na różnych szczeblach powszechnej edukacji. Książka przedstawia autorską koncepcję psychologii kulturowej jako nowej (metodologicznie i zakresowo) gałęzi wiedzy psychologicznej oraz poglądy na rolę, jaką odegrać ona może w wypracowaniu modelu edukacji pojętej najszerzej jako uczestnictwo w kulturze, we wszelkich jej aspektach (od postrzegania, myślenia, odczuwania i działania, przez kompetencje językowo-dyskursywne, po aktywność w sferach literatury, sztuki i nauki). Kompleksowa myśl Brunera przekracza granice tradycyjnych podziałów dyscyplinowych: pedagogiki, psychologii, kulturoznawstwa, antropologii kulturowej, filozofii i metodologii nauk humanistycznych (nie wyłączając językoznawstwa i literaturoznawstwa) - wiążąc je wszystkie w oryginalnej wizji uczestnictwa człowieka w kulturze, specyficznej natury kulturowego poznania oraz istoty głębokiego związku pomiędzy edukacją a kulturą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93019 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności ; t.44)
Bibliogr.s.255-256
Zbiór esejów Jerome'a Brunera, jednego z pionierów psychologii poznawczej i "ojców założycieli" współczesnej psychologii kulturowej, a także światowego autorytetu w dziedzinie współczesnych teorii wychowania i edukacji, może być ważnym głosem w toczącej się wciąż wśród specjalistów i ludzi zainteresowanych problemem wychowania nowych pokoleń Polaków publicznej debaty na temat standardów, celów i efektów nauczania na różnych szczeblach powszechnej edukacji. Książka przedstawia autorską koncepcję psychologii kulturowej jako nowej (metodologicznie i zakresowo) gałęzi wiedzy psychologicznej oraz poglądy na rolę, jaką odegrać ona może w wypracowaniu modelu edukacji pojętej najszerzej jako uczestnictwo w kulturze, we wszelkich jej aspektach (od postrzegania, myślenia, odczuwania i działania, przez kompetencje językowo-dyskursywne, po aktywność w sferach literatury, sztuki i nauki). Kompleksowa myśl Brunera przekracza granice tradycyjnych podziałów dyscyplinowych: pedagogiki, psychologii, kulturoznawstwa, antropologii kulturowej, filozofii i metodologii nauk humanistycznych (nie wyłączając językoznawstwa i literaturoznawstwa) - wiążąc je wszystkie w oryginalnej wizji uczestnictwa człowieka w kulturze, specyficznej natury kulturowego poznania oraz istoty głębokiego związku pomiędzy edukacją a kulturą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86589 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teksty w jęz. polskim i rosyjskim
Materiały z konferencji zorg. w Warszawie w 1997 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73437 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Zawiera: prezentację wideo, prezentację multimedialną, materiały Centralnej Komisji Egzaminacyjnej,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Brak informacji o dostępności: sygn. CD 390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 383-390
SPIS TREŚCI Wstęp I. Podstawy teoretyczne wychowania ku wartościom 1. Czym są wartości? 1.1. Filozoficzne ujęcie wartości 1.2. Psychologiczne ujęcie wartości 1.3. Socjologiczne ujęcie wartości 1.4. Kulturowe ujęcie wartości 7.5. Koncepcje, podziały i hierarchia wartości 2. Rola i funkcje wartości w życiu człowieka 3. Wartości a cele wychowania 4. Proces wychowania ku wartościom 5. Funkcja wartości i celów w wychowaniu 6. Koncepcja programu wychowawczego szkoły 6.1. Przesłanki teoretyczne 6.2. Podstawa aksjologiczna 6.3. Struktura programu 6.4. Zasady realizacji programu II. Wartości we współczesnej sytuacji wychowawczej 1. Wartości społeczności tradycyjnej i pluralistycznej 2. Współczesne zagrożenia wartości 3. Sytuacja wychowawcza 4. Program wychowawczy szkoły jako element sytuacji wychowawczej III. Treściowa analiza wartości: godność, wolność, odpowiedzialność, tolerancja 1. Godność osoby - wartość wartości 1.1. Definicyjne ujęcie godności 1.2. Rodzaje godności 1.3. Godność w aspekcie celów wychowania 1.4. Wychowanie ku zachowaniu, poszanowaniu, afirmacji i obrony godności 2. Wolność - trudną sztuką tworzenia siebie 2.1. Definicyjne ujęcie wolności 2.2. Rodzaje wolności 2.3. Wolność w aspekcie celów wychowania 2.4. Wychowanie ku wolności 3. Odpowiedzialność u wartość warunkująca istnienie świata 3.1. Definicyjne ujęcie odpowiedzialności 3.2. Rodzaje odpowiedzialności 3.3. Odpowiedzialność w aspekcie celów wychowania 3.4. Wychowanie ku odpowiedzialności 4. Tolerancja - wartość pożądana społecznie 4.1. Definicyjne ujęcie tolerancji 4.2. Formy i rodzaje tolerancji 4.3. Tolerancja w aspekcie celów wychowania 4.4. Wychowanie ku tolerancji IV. Zarys programów wychowawczych 1. Godność, wolność, odpowiedzialność, tolerancja a treści podstawy programowej 2. Ku mojej i Twojej godności 3. Trudna sztuka zdobywania wolności 4. Odpowiedzialność wspólnie budowana 5. Ku właściwie rozumianej tolerancji Zakończenie Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90630/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.357-377
Niniejsza książka jest wynikiem wieloletnich badań zasobów Archiwum Akt Nowych, Archiwum Zarządu Głównego Związku Nauczycielstwa Polskiego, Instytutu Pamięci Narodowej w Warszawie, archiwów państwowych w Łodzi, Piotrkowie Trybunalskim, Tomaszowie Mazowieckim, Łowiczu i Otwocku. Ukazuje wybrane zagadnienia z historii powojennego szkolnictwa nauczycielskiego w ówczesnych uwarunkowaniach społeczno-politycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87164, 86720 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Spis treści: Zasoby osobiste a poczucie samoskuteczności nauczycieli, Czynniki istotne w procesie badania profilu ręczności w próbach unimanualnych, Wywiad indywidualny skoncentrowany na subiektywnej teorii, Matematyka i dziewczęta - w stronę krytycznej analizy dyskursu, "Zielona przyprawa", czyli rozważania na temat stereotypów zakorzenionych w polskiej kulturze i oświacie, Choroba jako sytuacja edukacyjna, Informacje o polskich badaniach pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93277 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Spis treści: Czy gracze komputerowi zauważają swoje rodziny? O percepcji systemu rodzinnego przez komputerowych graczy FPP, Rodzinne determinanty nieśmiałości kobiet, Społeczno-polityczne determinanty postępowania z osobami pozbawionymi wolności w Polsce okresu minionego półwiecza. Implikacje dla praktyki resocjalizacji penitencjarnej, Wiedza jako przedmiot badań socjologicznych, W poszukiwaniu nowych metod badania komunikacji w małżeństwie: Czynnikowy Kwestionariusz Komunikacji w Małżeństwie "Jak ze sobą rozmawiamy" (CzKKM), Analiza i interpretacja rysunków dziecięcych, Rozwijanie autonomii dziecka z niepełnosprawnością intelektualną szansą na podmiotowe życie, Edukacja osoby niesłyszącej na własnym przykładzie, Informacje o polskich badaniach pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93279 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.; Streszcz. w jęz. ang.
Ze wstępu: Czasopismo "Przegląd Badań Edukacyjnych" jest ogólnopolskim periodykiem w całości poswięconym raportom z badań nad procesami edukacyjnymi. Polska pedagogika akademicka, która w ciągu ostatniej dekady otworzyła się na wszystkie funkcjonujące w świecie paradygmaty badawcze, potrzebuje naukowego forum wymiany wyników prowadzonych badań, które stanie się także płaszczyzną wypracowywania najlepszych wzorców pracy badawczej. Właśnie specjalistyczne czasopismo nastawione na metodologiczne aspekty działalności badawczej może pełnić funkcję czynnika motywującego do podejmowania nowych problemów badawczych oraz czynnika definiujacego wysokie standardy w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91789/6, 91788/6 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.; Streszcz. w jęz. ang.
Ze wstępu: Czasopismo "Przegląd Badań Edukacyjnych" jest ogólnopolskim periodykiem w całości poswięconym raportom z badań nad procesami edukacyjnymi. Polska pedagogika akademicka, która w ciągu ostatniej dekady otworzyła się na wszystkie funkcjonujące w świecie paradygmaty badawcze, potrzebuje naukowego forum wymiany wyników prowadzonych badań, które stanie się także płaszczyzną wypracowywania najlepszych wzorców pracy badawczej. Właśnie specjalistyczne czasopismo nastawione na metodologiczne aspekty działalności badawczej może pełnić funkcję czynnika motywującego do podejmowania nowych problemów badawczych oraz czynnika definiujacego wysokie standardy w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91844, 91845 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.; Streszcz. w jęz. ang.
Ze wstępu: Czasopismo "Przegląd Badań Edukacyjnych" jest ogólnopolskim periodykiem w całości poswięconym raportom z badań nad procesami edukacyjnymi. Polska pedagogika akademicka, która w ciągu ostatniej dekady otworzyła się na wszystkie funkcjonujące w świecie paradygmaty badawcze, potrzebuje naukowego forum wymiany wyników prowadzonych badań, które stanie się także płaszczyzną wypracowywania najlepszych wzorców pracy badawczej. Właśnie specjalistyczne czasopismo nastawione na metodologiczne aspekty działalności badawczej może pełnić funkcję czynnika motywującego do podejmowania nowych problemów badawczych oraz czynnika definiujacego wysokie standardy w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91846, 91847 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.; Streszcz. w jęz. ang.
Ze wstępu: Czasopismo "Przegląd Badań Edukacyjnych" jest ogólnopolskim periodykiem w całości poswięconym raportom z badań nad procesami edukacyjnymi. Polska pedagogika akademicka, która w ciągu ostatniej dekady otworzyła się na wszystkie funkcjonujące w świecie paradygmaty badawcze, potrzebuje naukowego forum wymiany wyników prowadzonych badań, które stanie się także płaszczyzną wypracowywania najlepszych wzorców pracy badawczej. Właśnie specjalistyczne czasopismo nastawione na metodologiczne aspekty działalności badawczej może pełnić funkcję czynnika motywującego do podejmowania nowych problemów badawczych oraz czynnika definiujacego wysokie standardy w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91848, 91849 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej