Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Krzyżanowski Julian
(708)
Kowalska Dorota
(665)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(-)
Kochanowski Jan
(563)
Konopnicka Maria
(506)
Słowacki Juliusz
(388)
Mickiewicz Adam
(338)
Otwinowska Barbara
(309)
Krasicki Ignacy
(305)
Suchodolski Bogdan
(290)
Cyrański Czesław
(278)
Prus Bolesław
(266)
Orzeszkowa Eliza
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Sienkiewicz Henryk
(243)
Kolberg Oskar
(232)
Kraszewski Józef Ignacy
(215)
Markiewicz Henryk
(214)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Żeleński Tadeusz
(180)
Shakespeare William
(166)
Żeromski Stefan
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(158)
Okoń Wincenty
(150)
Faliszewska Jolanta
(149)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Polska Akademia Nauk
(131)
Rolando Bianka
(131)
Iwaszkiewicz Jarosław
(126)
Lange Antoni
(126)
Wyspiański Stanisław
(125)
Kupisiewicz Czesław
(123)
Dąbrowska Maria
(122)
Śliwerski Bogusław
(122)
Zgółkowa Halina
(117)
Misiorowska Ewa
(115)
Korczak Janusz
(114)
Czubiński Antoni
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Lenin Vladimir Il'ič
(108)
Błoński Jan
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Garlicki Andrzej
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Szulc Marian
(101)
Nowacki Tadeusz Wacław
(100)
Tatarkiewicz Władysław
(100)
Topolski Jerzy
(100)
Doroszewski Witold
(96)
Kotarbiński Tadeusz
(96)
Miłosz Czesław
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Tazbir Janusz
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Reymont Władysław Stanisław
(94)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Miciński Tadeusz
(87)
Gombrowicz Witold
(86)
Estreicher Karol
(85)
Rudnicki Bogdan
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Polańczyk Danuta
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Głowiński Michał
(82)
Hołyst Brunon
(82)
Zaborowska Joanna
(82)
Buszko Józef
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Kieniewicz Stefan
(81)
Sekuła Elżbieta
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Jakubowski Jan Zygmunt
(78)
Radzicki Józef
(78)
Janion Maria
(77)
Jałowiec Magdalena
(77)
Wojnar Irena
(77)
Frycie Stanisław
(76)
Witkiewicz Stanisław Ignacy
(76)
Wyka Kazimierz
(76)
Kosińska Aleksandra
(75)
Rejniak Zofia
(75)
Wroczyński Ryszard
(75)
Krawczuk Aleksander
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Syrokomla Władysław
(74)
Żaba-Żabińska Wiesława
(74)
Barańczak Stanisław
(73)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Antropologia i edukacja
(2)
Edukacja
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności ; t.44)
Bibliogr.s.255-256. - Indeksy.
Zbiór esejów Jerome'a Brunera, jednego z pionierów psychologii poznawczej i "ojców założycieli" współczesnej psychologii kulturowej, a także światowego autorytetu w dziedzinie współczesnych teorii wychowania i edukacji, może być ważnym głosem w toczącej się wciąż wśród specjalistów i ludzi zainteresowanych problemem wychowania nowych pokoleń Polaków publicznej debaty na temat standardów, celów i efektów nauczania na różnych szczeblach powszechnej edukacji. Książka przedstawia autorską koncepcję psychologii kulturowej jako nowej (metodologicznie i zakresowo) gałęzi wiedzy psychologicznej oraz poglądy na rolę, jaką odegrać ona może w wypracowaniu modelu edukacji pojętej najszerzej jako uczestnictwo w kulturze, we wszelkich jej aspektach (od postrzegania, myślenia, odczuwania i działania, przez kompetencje językowo-dyskursywne, po aktywność w sferach literatury, sztuki i nauki). Kompleksowa myśl Brunera przekracza granice tradycyjnych podziałów dyscyplinowych: pedagogiki, psychologii, kulturoznawstwa, antropologii kulturowej, filozofii i metodologii nauk humanistycznych (nie wyłączając językoznawstwa i literaturoznawstwa) - wiążąc je wszystkie w oryginalnej wizji uczestnictwa człowieka w kulturze, specyficznej natury kulturowego poznania oraz istoty głębokiego związku pomiędzy edukacją a kulturą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93019 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności ; t.44)
Bibliogr.s.255-256
Zbiór esejów Jerome'a Brunera, jednego z pionierów psychologii poznawczej i "ojców założycieli" współczesnej psychologii kulturowej, a także światowego autorytetu w dziedzinie współczesnych teorii wychowania i edukacji, może być ważnym głosem w toczącej się wciąż wśród specjalistów i ludzi zainteresowanych problemem wychowania nowych pokoleń Polaków publicznej debaty na temat standardów, celów i efektów nauczania na różnych szczeblach powszechnej edukacji. Książka przedstawia autorską koncepcję psychologii kulturowej jako nowej (metodologicznie i zakresowo) gałęzi wiedzy psychologicznej oraz poglądy na rolę, jaką odegrać ona może w wypracowaniu modelu edukacji pojętej najszerzej jako uczestnictwo w kulturze, we wszelkich jej aspektach (od postrzegania, myślenia, odczuwania i działania, przez kompetencje językowo-dyskursywne, po aktywność w sferach literatury, sztuki i nauki). Kompleksowa myśl Brunera przekracza granice tradycyjnych podziałów dyscyplinowych: pedagogiki, psychologii, kulturoznawstwa, antropologii kulturowej, filozofii i metodologii nauk humanistycznych (nie wyłączając językoznawstwa i literaturoznawstwa) - wiążąc je wszystkie w oryginalnej wizji uczestnictwa człowieka w kulturze, specyficznej natury kulturowego poznania oraz istoty głębokiego związku pomiędzy edukacją a kulturą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86589 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka jest poświęcona archeologii nowoczesnej teorii literatury w kontekście historii intelektualnej wschodnioeuropejskiego modernizmu. Z zawrotnej mnogości konceptów, doktryn, idei i eksperymentów wyłaniają się kontury systemowej całości, w której myślenie naukowe współistnieje z mitologicznym, wiedza łączy się z wiarą, przyroda z duchem, życie z twórczością, ideologiczna jednojęzyczność konkuruje z różnojęzycznością. Lokalne zagęszczenia detali tworzą „analityczną" (w Fiłonowowskim rozumieniu tego terminu) panoramę rosyjskiego biologizmu literaturoznawczego. W utopistycznej aurze rosyjskiego modernizmu pierwszego trzydziestolecia XX wieku korelacja biologii i nauki o literaturze daje hybrydy tej miary, co paleogenologia i paleosemantyka, wersologiczny morganizm i dramatologia inspirowana Mendlowską teorią dziedziczenia cech, nomogeneza folkloru i filembriogeneza tropów, morfologia gatunków i literacki mutacjonizm. Ciasny splot języków teorii literatury i nowoczesnej biologii teoretycznej uniemożliwia odseparowanie Naturwissenschaften i Kulturwissenschaften, w sposób, który głoszą badeńscy neokantyści. Rekonstrukcja koncepcji ukształtowanych pod naporem antydarwinizmu i witalistycznych nurtów europejskiej filozofii pozwala istotnie zmodyfikować dotychczasowy obraz genealogii, właściwości oraz pozycji środkowo- i wschodnioeuropejskiego strukturalizmu w historii literaturoznawstwa, a także zrewidować metodologiczno-epistemologiczne podstawy tej ekspansywnej formacji teoretycznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej