Relacje nauczyciel
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Dostępność
dostępne
(18)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(13)
Wypożyczalnia Koło
(1)
Wypożyczalnia Słupca
(2)
Wypożyczalnia Turek
(3)
Czytelnia Konin
(2)
Autor
Korzeniowska Wiesława
(2)
Murzyn Andrzej
(2)
Rogowski Krzysztof
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Branna Danuta
(1)
Bullough Robert V
(1)
Burch Noel
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Gordon Thomas
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Lankamer Agata
(1)
Minga Urszula
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Petlák Erich
(1)
Piasta Wiesława
(1)
Polak Krzysztof
(1)
Pufal-Struzik Irena
(1)
Putkiewicz Elżbieta
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Ridley Dale Scott
(1)
Szafrańska-Poniewierska Dorota
(1)
Szybisz Maria. Red
(1)
Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu
(1)
Walther Bill
(1)
Włodarczyk Anna
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Relacje nauczyciel
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1249)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1016)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(847)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(543)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(469)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(403)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Uczucia
(396)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(280)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Zwierzęta
(271)
Antropologia filozoficzna
(270)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 181-184
Opowiedziana tu historia Kerrie, początkującej nauczycielki, stała się podstawą studium przypadku, które zgodnie z zamierzeniami autora ma ułatwić nowicjuszom pierwsze kroki w pracy szkolnej, a także wskazać im drogę rozwoju umiejętności i kwalifikacji zawodowych. Doświadczenia Kerrie w pierwszym roku pracy były dość typowe u wielu świeżo upieczonych nauczycieli zmaga się z podobnymi problemami (dotyczącymi na przykład planowania, dyscypliny, oceniania, zróżnicowanego poziomu uczniów oraz rozbieżności pomiędzy własną wizją nauczania a narzuconymi odgórnie wytycznymi) i na ogół samodzielnie poszukuje ich rozwiązania. Do nich głównie adresowana jest ta książka, ale powinni ją także przeczytać ci, którzy kształcą przyszłych pedagogów, jak również ci, którzy pragną zreformować wciąż niedoskonały system edukacji. Po książkę tę z pewnością powinni sięgnąć z zainteresowaniem: Ć studenci kierunków pedagogicznych, Ć początkujący nauczyciele, Ć osoby odpowiedzialne za kształcenia kadry pedagogicznej, Ć osoby sprawujące nadzór nad pracą i rozwojem początkujących nauczycieli (metodycy, opiekunowie stażu, dyrektorzy szkół).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 90711 /371.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie Bez Porażek / Instytut Wydawniczy PAX)
Autor, w swej kolejnej książce zwraca się przede wszystkim do nauczycieli. Nie jest to jednak typowy podręcznik metodyki. Gordon wychodzi z założenia, że proces nauczania i uczenia się może przebiegać prawidłowo, jedynie stosunki między nauczycielem a uczniami opierają się na wzajemnym poszanowaniu odrębności, życzliwości i zaufaniu, a także gdy obie strony nie są zbytnio zaabsorbowane dodatkowymi, nie związanymi z nauką problemami i mogą swobodnie realizować swe potrzeby.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 301-307
Pedagogika współbycia podkreśla znaczenie współpracy i życzliwej przestrzeni interpersonalnej, a odwołując się do zasad: osoba przed rzeczą, etyka przed techniką, być przed mieć, miłosierdzie przed sprawiedliwością u nawiązuje do upowszechnianej przez Jana Pawła II cywilizacji miłości. W tejże pedagogice mieści się zarówno sztuka bycia nauczycielem, jak i uczniem oraz sztuka bycia człowiekiem w tych nie tak łatwych czasach. Wszystkie teksty składające się na niniejszą publikację są, jak mówi jedna z Autorek, opowieścią o wychowaniu; opowieścią o wychowaniu do człowieczeństwa, opowieścią niosącą pierwiastek dobra, nadziei i wiary w człowieka. Tak zresztą można scharakteryzować całą serię äNauczyciele u Nauczycielomö ukazującą się już dziesięć lat. Jej autorzy, współautorzy i czytelnicy jednogłośnie stwierdzają, że seria pomaga przywrócić prawo takim wartościom, jak odczuwanie, przeżywanie, tworzenie, uspołecznienie, miłość i życie. Niniejszy tom, będący w pewnym sensie podsumowaniem dziesięciolecia serii äNauczyciele u Nauczycielomö, stanowi jednocześnie prezentację koncepcji pedagogiki współbycia, której zasadniczym założeniem jest sztuka bycia człowiekiem. SPIS TREŚCI Część I Seria äNauczyciele u Nauczycielomö w opinii współautorów i czytelników Wiesława Korzeniowska, Andrzej Murzyn Wstęp Kazimierz Denek Wartości w książkach pedagogicznych serii äNauczyciele u Nauczycielomö Beata Oelszlaeger Seria äNauczyciele u Nauczycielomö jako inspiracja do kształcenia studentów pedagogiki (kilka refleksji) Antoni Gwizdak Samowychowanie oraz samorządność jako elementy procesów edukacyjnych w ujęciu autorów serii äNauczyciele u Nauczycielomö Małgorzata Znaj Seria äNauczyciele u Nauczycielomö jako wypowiedź o przyjaźni i miłości Wiesława Korzeniowska Tradycja i współczesność w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Alina Gorniok-Naglik Obecność literatury w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Ewa Kochanowska Małe formy literackie i potoczne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Lidia Wollman Kreatywność jako działanie edukacyjne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Jadwiga Uchyła-Zroski Istota muzyki w świecie dziecka a wątki muzyczne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Beata Wojtal Wątki ludyczne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Bernadeta Niesporek-Szamburska, Helena Synowiec Wokół Dziecka. Seria äNauczyciele u Nauczycielomö w opinii studentek polonistyki Część II Wokół pedagogiki współbycia Bronisława Dymara Sztuka bycia uczniem i nauczycielem. Bliżej uczenia się u nauczania kompleksowego i pedagogiki współbycia Urszula Dębska Dynamizm wartościowania drogą ku pełniejszemu współbyciu Urszula Morszczyńska Pedagogiczne dylematy aksjologicznej kwalifikacji czynu Maria Z. Pulinowa O potrzebie formowania się wspólnoty nauczycielskiej Justyna Sikora Przygotowanie przyszłych nauczycieli do twórczości w pełnieniu ról zawodowych Lucyna Skorecka Odwaga bycia kreatywnym Jadwiga Szymaniak O kulturę kontaktów społecznych w szkole Danuta Waloszek Meandry ochrony dziecka i dzieciństwa Agnieszka Olczak Aktywność twórcza w przedszkolu szansą odkrywania przez dziecko mechanizmów społecznych Maria Szymańska Dorośli i dzieci u świat zawarty w rysunkach przedszkolaków (czyli o porozumiewaniu się przez sztukę) Elżbieta Maria Minczakiewicz äTeatr z łyżkiö jako inspiracja pedagogii serca, umysłu i woli dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju Elżbieta Napora Rysunek jako źródło informacji o szansach i zagrożeniach rozwoju dziecka ze strony środowiska rodzinnego Anett a Soroka-Fedorczuk Źródła informacji o osobach niepełnosprawnych z perspektywy dzieci w wieku przedszkolnym Urszula Szuścik Dziecko i nauczyciel w działaniach artystycznych u głosy o plastyce i pięknie Alicja Skibicka Kto może ukształtować twórczego ucznia? Helena Danel-Bobrzyk Rola rodziny w kształtowaniu aktywnych postaw dziecka z udziałem muzyki Maciej Kołodziejski Środowiskowy kontekst rozwoju muzycznego dziecka Implikacje gordonowskie Radosław Tarczoń Muzyka relaksacyjna w działaniu terapeuty muzycznego u z badań własnych Adam Adamski Rola tańca i rytmiki dla układu biologicznego człowieka w świetle nowego paradygmatu psychologicznego Małgorzata Bortliczek, Izabela Łuc Nieoficjalne słownictwo uczniowskie wyrazem twórczej postawy językowej Małgorzata Iwanowicz Wychowanie językowo-stylistyczne w toku kształcenia polonistycznego na poziomie starszych klas szkoły podstawowej Adriana Adamska Udział wymiaru ponadempirycznego w procesie wychowawczym Danuta Kocurek Młodzież w świecie małej ojczyzny u w świetle badań ankietowych Wacław Korzeniowski Dziecko w świecie cywilizacji technicznej Izabela Gomołka-Walaszek Różnice progresu rozwojowego bliźniąt Bibliografia (wybór)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91256 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 301-307
Pedagogika współbycia podkreśla znaczenie współpracy i życzliwej przestrzeni interpersonalnej, a odwołując się do zasad: osoba przed rzeczą, etyka przed techniką, być przed mieć, miłosierdzie przed sprawiedliwością u nawiązuje do upowszechnianej przez Jana Pawła II cywilizacji miłości. W tejże pedagogice mieści się zarówno sztuka bycia nauczycielem, jak i uczniem oraz sztuka bycia człowiekiem w tych nie tak łatwych czasach. Wszystkie teksty składające się na niniejszą publikację są, jak mówi jedna z Autorek, opowieścią o wychowaniu; opowieścią o wychowaniu do człowieczeństwa, opowieścią niosącą pierwiastek dobra, nadziei i wiary w człowieka. Tak zresztą można scharakteryzować całą serię äNauczyciele u Nauczycielomö ukazującą się już dziesięć lat. Jej autorzy, współautorzy i czytelnicy jednogłośnie stwierdzają, że seria pomaga przywrócić prawo takim wartościom, jak odczuwanie, przeżywanie, tworzenie, uspołecznienie, miłość i życie. Niniejszy tom, będący w pewnym sensie podsumowaniem dziesięciolecia serii äNauczyciele u Nauczycielomö, stanowi jednocześnie prezentację koncepcji pedagogiki współbycia, której zasadniczym założeniem jest sztuka bycia człowiekiem. SPIS TREŚCI Część I Seria äNauczyciele u Nauczycielomö w opinii współautorów i czytelników Wiesława Korzeniowska, Andrzej Murzyn Wstęp Kazimierz Denek Wartości w książkach pedagogicznych serii äNauczyciele u Nauczycielomö Beata Oelszlaeger Seria äNauczyciele u Nauczycielomö jako inspiracja do kształcenia studentów pedagogiki (kilka refleksji) Antoni Gwizdak Samowychowanie oraz samorządność jako elementy procesów edukacyjnych w ujęciu autorów serii äNauczyciele u Nauczycielomö Małgorzata Znaj Seria äNauczyciele u Nauczycielomö jako wypowiedź o przyjaźni i miłości Wiesława Korzeniowska Tradycja i współczesność w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Alina Gorniok-Naglik Obecność literatury w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Ewa Kochanowska Małe formy literackie i potoczne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Lidia Wollman Kreatywność jako działanie edukacyjne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Jadwiga Uchyła-Zroski Istota muzyki w świecie dziecka a wątki muzyczne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Beata Wojtal Wątki ludyczne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Bernadeta Niesporek-Szamburska, Helena Synowiec Wokół Dziecka. Seria äNauczyciele u Nauczycielomö w opinii studentek polonistyki Część II Wokół pedagogiki współbycia Bronisława Dymara Sztuka bycia uczniem i nauczycielem. Bliżej uczenia się u nauczania kompleksowego i pedagogiki współbycia Urszula Dębska Dynamizm wartościowania drogą ku pełniejszemu współbyciu Urszula Morszczyńska Pedagogiczne dylematy aksjologicznej kwalifikacji czynu Maria Z. Pulinowa O potrzebie formowania się wspólnoty nauczycielskiej Justyna Sikora Przygotowanie przyszłych nauczycieli do twórczości w pełnieniu ról zawodowych Lucyna Skorecka Odwaga bycia kreatywnym Jadwiga Szymaniak O kulturę kontaktów społecznych w szkole Danuta Waloszek Meandry ochrony dziecka i dzieciństwa Agnieszka Olczak Aktywność twórcza w przedszkolu szansą odkrywania przez dziecko mechanizmów społecznych Maria Szymańska Dorośli i dzieci u świat zawarty w rysunkach przedszkolaków (czyli o porozumiewaniu się przez sztukę) Elżbieta Maria Minczakiewicz äTeatr z łyżkiö jako inspiracja pedagogii serca, umysłu i woli dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju Elżbieta Napora Rysunek jako źródło informacji o szansach i zagrożeniach rozwoju dziecka ze strony środowiska rodzinnego Anett a Soroka-Fedorczuk Źródła informacji o osobach niepełnosprawnych z perspektywy dzieci w wieku przedszkolnym Urszula Szuścik Dziecko i nauczyciel w działaniach artystycznych u głosy o plastyce i pięknie Alicja Skibicka Kto może ukształtować twórczego ucznia? Helena Danel-Bobrzyk Rola rodziny w kształtowaniu aktywnych postaw dziecka z udziałem muzyki Maciej Kołodziejski Środowiskowy kontekst rozwoju muzycznego dziecka Implikacje gordonowskie Radosław Tarczoń Muzyka relaksacyjna w działaniu terapeuty muzycznego u z badań własnych Adam Adamski Rola tańca i rytmiki dla układu biologicznego człowieka w świetle nowego paradygmatu psychologicznego Małgorzata Bortliczek, Izabela Łuc Nieoficjalne słownictwo uczniowskie wyrazem twórczej postawy językowej Małgorzata Iwanowicz Wychowanie językowo-stylistyczne w toku kształcenia polonistycznego na poziomie starszych klas szkoły podstawowej Adriana Adamska Udział wymiaru ponadempirycznego w procesie wychowawczym Danuta Kocurek Młodzież w świecie małej ojczyzny u w świetle badań ankietowych Wacław Korzeniowski Dziecko w świecie cywilizacji technicznej Izabela Gomołka-Walaszek Różnice progresu rozwojowego bliźniąt Bibliografia (wybór)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45520 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / UAM w Poznaniu ; nr 132)
Bibliogr. s.306-317
Autorka analizuje problematykę artystycznej twórczości dzieci, ujawnia zarazem własną wrażliwość artystyczną i talent badawczy, proponując udokumentowane wnioski i spostrzeżenia o charakterze ogólnopedagogicznym. Podjęty temat jest trudny nie tylko z uwagi na bogactwo literatury przedmiotu, ale też i na delikatność badanego materiału wymykającego się ścisłym i sprawdzalnym metodom badawczym. Autorka stara się uwzględnić oba te aspekty, dokumentując znajomość prac o pokrewnym tematycznie charakterze, koncentruje się jednak nade wszystko na eksperymencie, który nie bez przyczyny określa jako quasi-eksperyment o istotnych konsekwencjach edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87045 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69488 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Słowo "mobbing" jest od kilku lat często używane w Polsce. Słyszy się je w radiu, telewizji, podczas rozmów towarzyskich. Jednakże w ślad za tym nie idzie rzeczywista znajomość tego trudnego zagadnienia. Wiele osób myli to pojęcie z dyskryminacją lub nazywa mobbingiem zwykłe korzystanie przez pracodawcę z jego władzy i uprawnień. Niniejsza pozycja ma na celu kompleksowo przybliżyć Państwu problem mobbingu: od jego rozpoznania i zdiagnozowania, poprzez wewnętrzne sposoby zapobiegania i zwalczania, sięgania po pomoc z zewnątrz, aż do poddania sprawy pod rozstrzygnięcie sądu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85276 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.199-206
1.Społeczno-pedagogiczna problematyka roli społecznej. 2.Główne orientacje badawcze nad rolą nauczyciela i ucznia. 3.Metodologia i organizacja badań własnych. 4.Psychospołeczne uwarunkowania pracy nauczycielskiej oraz roli ucznia. 5.Wokół scenariusza roli. 6.Wzory i wzorce osobowe nauczyciela i ucznia. 7.Stosunki wychowawcze w klasie szkolnej. 8.Wybrane wskaźniki efektywności roli nauczyciela i ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79152 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest zbiorem ćwiczeń, zadań i materiałów dydaktycznych, przydatnych w kształceniu pedagogicznym studentów i doskonaleniu zawodowym nauczycieli. Autorka proponuje w niej aktywizujące sytuacje dydaktyczne do wykorzystania na zajęciach z pedagogiki dla nauczycieli oraz na zajęciach z innych przedmiotów na studiach stricte pedagogicznych (z dydaktyki, teorii wychowania, pedagogiki ogólnej, i in.). Ćwiczenia odnoszą się do podstawowych kompetencji profesjonalnego nauczyciela-wychowawcy klasy. Zadania polecane w książce mogą zrównoważyć nadmiernie teoretyczny model kształcenia nauczycieli, ponieważ u poza uczeniem umiejętności u wymagają od studentów pogłębionego analizowania zjawisk, samodzielności myślenia, konfrontowania teorii z rzeczywistością, krytycznej refleksji i inwencji twórczej. Z uwagi na brak publikacji o charakterze praktycznym dotyczących kształcenia nauczycieli i pedagogów (w literaturze pedentologicznej dominują prace teoretyczne i badawcze, brak również czasopisma, które mogłoby być formą wymiany doświadczeń w tym zakresie), książka może być dużą pomocą zarówno dla początkujących nauczycieli akademickich, jak i dla starszych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności dydaktyczne czy przeciwdziałać rutynie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90317, 90485 (2 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36076 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27916 (1 egz.)
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 90486 /371.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Prace Pedagogiczne ; 21)
Nr serii głównej : no 533
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 189-195
We współczesnej rzeczywistości zdziczenia obyczajów, upadków autorytetów, dominacji äkulturyö przemocy i agresji, potrzeba nam, jak nigdy dotąd wyważonej, spokojnej refleksji nad naszą codziennością edukacyjną. Potrzeba nam spojrzenia na dzisiejszą szkołę oczyma pedagoga praktyka, nauczyciela zorientowanego antropologicznie, osoby, której na sercu leży kultura życia codziennego, szczególnie kultura szkoły. Taką osobą jest Autor recenzowanej pracy. Muszę wyznać, że z dużym zainteresowaniem przestudiowałem dostarczony mi tekst, który nie nuży czytelnika, lecz wprost przeciwnie, w miarę upływu czasu coraz bardziej przyciąga jego uwagę. Nie da się przeprowadzić skutecznej reformy systemu bez uwzględnienia norm i zachowań uczniów, sposobów zagospodarowania przestrzeni szkolnej, rytuałów życia szkolnego czy wreszcie języka uczniowskiego u które to elementy tworzą obraz kultury szkoły. Autor właśnie te czynniki uczynił przedmiotem swoich badań teoretyczno-empirycznych. Z recenzji prof. M. Śniezyńskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88972 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Korepetycje są obecne chyba wszędzie tam, gdzie są szkoły. Rosnąca popularność prywatnych lekcji wynika z faktu, że młodzi ludzie chcą zdobywać jak najlepsze wykształcenie, by swój kapitał edukacyjny jak najszybciej zamienić na kapitał ekonomiczny. Oprócz pozytywnych aspektów zjawiska korepetycji, takich jak zdobywanie przez uczniów dodatkowej wiedzy i umiejętności, istnieją też aspekty negatywne - korepetycje mogą wywierać niekorzystny wpływ na proces kształcenia w szkole.W książce omówione są wyniki badań nad przyczynami, skalą oraz postrzeganiem zjawiska korepetycji. Jej celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej oraz twórców polityki oświatowej na pedagogiczne, społeczne, etyczne i ekonomiczne aspekty korepetycji, takie jak korupcja, nieefektywność systemu oświaty, pogłębianie nierówności edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85329 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 93-96.
Problem dyscypliny w szkole jest często przedmiotem gorących dyskusji na różnych płaszczyznach: od płaszczyzny politycznej, poprzez regionalną - lokalnego zarządzania oświatą - aż do poziomu pokoju nauczycielskiego, rozmów ludzi w tramwaju czy internautów na forum internetowym. Rozmowom tym towarzyszy zwykle sporo emocji i konfliktów. W książce Autor stara się przedstawić wiedzę na temat dyscypliny, opartą na wynikach badań - zarówno polskich, jak i zagranicznych. Badania dotyczą problematyki dyscypliny ujmowanej z punktu widzenia nauczycieli i uczniów. Autor od kilku lat zajmuje się poszukiwaniem i testowaniem konkretnych rozwiązań dotyczących radzenia sobie z łamaniem dyscypliny przez uczniów. Wiele z nich zostało zastosowane w praktyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87911 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27483 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliogr. s. [84]-87
Aby odnieść sukces w szkole i w życiu, uczniowie muszą nauczyć się odpowiedzialności. Nie dokonają tego bez pomocy zaangażowanych i świadomych ich potrzeb nauczycieli. Autorzy książki pokazują, jak można prowadzić lekcję, by uczniowie dobrze się w jej trakcie czuli, byli zmotywowani do nauki i stawali się coraz bardziej odpowiedzialni za własne osiągnięcia. Książka ta jest przeznaczona dla nauczycieli wszystkich poziomów. Zawiera zarówno wskazówki i opisy technik rozwijających warsztat nauczycieli, jak ćwiczenia do wykonania przez uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90433, 87903 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty ; t.6)
Bibliogr. s. 231-234.
Książka ta omawia wielowymiarowość pojęcia "terapii" w edukacji. W sposób ciekawy przedstawione zostały analizy i interpretacje autentycznych zdarzeń szkolnych na lekcjach języka polskiego, a także ćwiczenia i projekty, pozwalające na budowanie refleksyjnej postawy nauczyciela w świadomym procesie nauczania. Celem tych zabiegów jest wykazaniem, iż holistyczny kierunek kształcenia wymaga od nauczyciela zarówno autentycznej relacji z uczniem, zrozumienia jego potrzeb i trudności, jak i świadomości własnego stylu pracy, obieranych metod obserwacji oraz stawianych celów nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87880 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej