Dzieci niepełnosprawne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(4)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(20)
Wypożyczalnia Koło
(1)
Wypożyczalnia Słupca
(2)
Wypożyczalnia Turek
(3)
Czytelnia Konin
(1)
Czytelnia Koło
(1)
Autor
Twardowski Andrzej
(3)
Doroszewska Janina
(2)
Franczyk Anna
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Bryndal Agnieszka
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czochańska Jagna
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Guz Sabina
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Lis-Kujawski Andrzej
(1)
Masiak Elżbieta
(1)
Michalik Mirosław
(1)
Michałowicz Roman (1926-2014)
(1)
Mościcka Lidia
(1)
Nordoff Paul
(1)
Nordoff, Paul
(1)
Robbins Clive
(1)
Robbins, Clive
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Rudek Iwona
(1)
Skorupa Joanna
(1)
Skórczyńska Małgorzata
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(18)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Dzieci niepełnosprawne
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1248)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1016)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(846)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(542)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(469)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(403)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Uczucia
(392)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(279)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Antropologia filozoficzna
(270)
Zwierzęta
(268)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
Gatunek
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
23 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdziałach
Wymiernym efektem jakości opieki i pracy terapeutycznej z dzieckiem niepełnosprawnym, dla rodziców i terapeutów jest coraz lepsza adaptacja jednostki do warunków otoczenia oraz rozwój możliwości do samodzielnego życia. Proces wspomagania człowieka, czyli pomagania w rozwoju, który przebiega z utrudnieniami, opiera się na podmiotowych relacjach jednostka - inni ludzie. Tak rozumiane wspomaganie, odbywa się z poszanowaniem indywidualności dziecka i nie ma charakteru ''modelowania według wzorca'', jest natomiast dyskretnym kierowaniem rozwoju z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości osoby niepełnosprawnej. Pomimo dużej wiedzy nagromadzonej przez lata w teorii i praktyce, zadajemy sobie pytania: Jak najskuteczniej wspomagać rozwój jednostki? Czy są granice ingerowania w rozwój psychiczny człowieka? Jakie znaczenie ma diagnoza, czyli rozpoznanie poziomu rozwoju dziecka dla terapii zaburzeń? Jaki model diagnozy przyjąć? Takie pytania stawiają również Autorzy prac zebranych w niniejszym tomie. [ . . . ] Zakres tematyczny prac zawartych w tomie jest szeroki, ale wyraźnie rysuje się jego diagnostyczny i terapeutyczny profil, dlatego może być przydatny dla psychologów i pedagogów praktyków oraz dla specjalistów z dziedzin pokrewnych. Mam nadzieję że książka, którą przekazuję do rąk Czytelników pozwoli na kształtowanie warsztatu pracy z osobami, których rozwój potrzebuje wspomagania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86520 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: 1.Ogólny zarys problematyki pedagogiki specjalnej 2.Jednostka odchylona od normy 3.Drogi adaptacji jednostki odchylonej od normy (ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci i młodzieży)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35250/1, 35254/1, 35248/1, 35256/1, 35252/1 (5 egz.)
Książka
W koszyku
SPIS TREŚCI: 1.Upośledzenie umysłowe 2.Zaburzenia sensoryczne 3.Dzieci i młodzież przewlekle chore (zagadnienia wybrane) 4.Młodzież niedostosowana społecznie (zagadnienia wybrane)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35257/2, 35251/2, 35255/2, 35259/2, 35249/2 (5 egz.)
Książka
CD
W koszyku
W całym kraju żyje coraz więcej dzieci z niepełnosprawnością złożoną. Duża ich część mieszka w małych miejscowościach i na wsiach. Zależy nam aby książka trafiła zwłaszcza do tych rodziców. Wiemy, że rehabilitacja i wspomaganie rozwoju dziecka mieszkającego z dala od dużych aglomeracji jest najbardziej utrudniona, a zależy nam aby pomóc wszystkim dzieciom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85063 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [95]
Prezentowany program powstał w przedszkolu integracyjnym przy współpracy z Fundacją äAma Canemö. Jest to innowacyjna forma działalności przedszkolnej, wykorzystująca psy do celów edukacyjnych. Istotą programu jest nauka bezpiecznego kontaktu dziecka ze zwierzęciem, otwarcie dzieci na nowe doświadczenia, nauczenie szacunku do zwierząt. Ważnym elementem programu są działania, które mają na celu wykorzystanie potencjału dzieci oraz usprawnienie ich funkcji motorycznych. Program obejmuje także współpracę z rodzicami. Wielkim sukcesem tego programu jest udział przedszkolaków w różnego rodzaju imprezach i spotkaniach, które pełnia funkcje społeczno-edukacyjne. Polecamy tę książkę wszystkim nauczycielom oraz rodzicom, ponieważ jej treści mogą być wykorzystane w wielu sytuacjach międzyludzkich, z którymi spotyka się dziecko. Spis treści Historia animaloterapii Co to jest dogoterapia i felinoterapia? Felinoterapia, czyli zajęcia terapeutyczne prowadzone z udziałem kotów Do kogo skierowane są zajęcia animaloterapii? Cele animaloterapii Cele ogólne Cele szczegółowe Zasady funkcjonowania Klubu Animals äCztery łapyö Metody, formy i zasady pracy wykorzystywane przy realizacji programu Współpraca z rodzicami Współpraca ze środowiskiem lokalnym Działania edukacyjne u treści programowe Ja i zwierzęta u poznajmy się Dziecko poznaje siebie Dziecko i świat zwierząt Zabawy i ćwiczenia zmysłowe ze zwierzętami Poznaję siebie przez zabawy i ćwiczenia zmysłowe Poznaję nowego przyjaciela przez zabawy i ćwiczenia zmysłowe Zabawy naśladowcze ze zwierzętami Zabawy poznawcze z udziałem zwierząt Poznajemy prawa zwierząt na podstawie Światowej Deklaracji Praw Zwierząt Bawię się bezpiecznie u poznanie podstawowych zasad postępowania i zachowania się podczas kontaktu ze zwierzętami äCo każdy człowiek wiedzieć powinienö u omówienie grupy pięciu swobód zwierząt Pamiętaj! Nigdy tak nie należy robić! Pamiętaj! Tak należy zachowywać się podczas spotkania z psem Zabawy, gry i konkursy, wydarzenia Przykładowe scenariusze: Scenariusz zajęć dogoterapii (1) Scenariusz zajęć dogoterapii (2) Scenariusz zajęć felinoterapii (1) Scenariusz zajęć felinoterapii (2) Scenariusz I Przedszkolnej Wystawy Psów Pięknych i Najpiękniejszych 2006
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.145-146
1.Ćwiczenia i zabawy rozwijające i usprawniające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową 2.Ćwiczenia i zabawy rozwijające i usprawniające percepcję i pamięć słuchową oraz koordynację słuchowo-ruchową 3.Ćwiczenia i zabawy rozwijające mowę i myślenie 4.Ćwiczenia i zabawy rozwijające orientację zmysłową, przestrzenną i kierunkową 5.Ćwiczenia i zabawy w zakresie sprawności ruchowej 6.Propozycje sytuacji edukacyjnych oparte na proponowanych zabawach i ćwiczeniach z wybranych obszarów i etapów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 81261 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 6)
Bibliogr. przy rozdz.
Praca składa się z dwóch części. Pierwsza to społeczne konteksty socjalizacji osób niepełnosprawnych, druga oscyluje wokół problematyki kompetencji zawodowych i pracy zawodowej osób niepełnosprawnych, zwłaszcza z upośledzeniem umysłowym. Autorzy poszczególnych tekstów pochodzą z różnych ośrodków naukowych (także z terenu Czech i Słowacji), są wśród nich także praktycy. W drugiej części zostały zaprezentowane teoretyczne podstawy orientacji zawodowej osób niepełnosprawnych w Republice Czeskiej i Słowacji, a także konkretne rozwiązania - propozycje polskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89282 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80066 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznych wskazówek dotyczących metody wspomagania dzieci w ich rozwoju, jakąjest dogoterapia. Książka ta jest zupełnie nowym ujęciem tematu. Wszystkie dotychczasowe zagadnienia dogoterapii opierały sie przede wszystkim na sferze teoretycznej, podkreślając jej zalety oraz omawiając skuteczność. Publikacja "Witaj, piesku!" zawiera wiele propozycji konkretnych zestawów ćwiczeń, które można wykorzystać na zajęciach z psem podczas zajęć z dziećmi. Stanowi źródło inspiracji własnej pracy terapeutycznej. Część teoretyczna to przegląd literatury przedmiotu, strzeszczenie najważniejszych doświadczeń o wartościach terapeutycznych, jakie daje człowiekowi towarzystwo zwierząt oraz o szczególnych właściowościach psa w zakresie kontaktowania i komunikowania się z ludźmi. W dalszej części przedstawiono metodykę wspomagania rozwoju umysłowego, zadania, ćwiczenia i zabawy kształtujące metodykę wspomagania rozwoju umysłowego, zadania, ćwiczenia i zabawy kształtujące czynności umysłowe dzieci. Dobór i kolejność przedstawiono według prawidłowości rozwojowych dziecka. W dodatkach zamieszczono kwestionariusz diagnostyczny, kolorowanki, wzór do ćwiczeń grafomotorycznych do wykorzystania podczas zajęć. Publikacja adresowana jest do osób pracujących z dziećmi, nie tylko z dziećmi niepełnosprawnymi, poszukujących dodatkowych, pozytywnych czynników wpływających na proces rozwojowy, zwłaszcza małych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88051 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 225-232
Książka przedstawia problematykę ukrytego programu szkoły integracyjnej z perspektywy interakcyjnej. W kontekście rozwoju i coraz większego znaczenia szkolnictwa integracyjnego w Polsce opracowanie naświetla ten słabo zbadany do tej pory aspekt jego funkcjonowania. Publikacja konsekwentnie stara się powiązać problematykę ukrytego programu szkoły z zagadnieniami psychologicznego wpływu, jaki wywiera on na uczniów z niepełnosprawnościami oraz na ich myślenie o sobie oraz własnej niepełnosprawności. Wnioski i diagnoza sytuacji opierają się na bezpośrednich relacjach osób zaangażowanych w realizację edukacji integracyjnej ? nauczycieli szkoły integracyjnej oraz uczących się w niej niepełnosprawnych uczniów (czyli odbiorców ukrytego programu) oraz badaniach dotyczących ich percepcji zjawisk oraz reakcji psychologicznych. Prawdopodobnie jest to pierwsza przeprowadzona w taki sposób ? jak najbardziej konkretny, a nie abstrakcyjny i czysto teoretyczny - próba zbadania zjawiska ukrytego programu w szkolnictwie integracyjnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90467 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne /Akademia Pedagogiczna im.Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; T. 439)
Bibliogr.199 - [210]
Autor postawił sobie za zadanie zdiagnozowanie stanu języka uczniów szkoły specjalnej, rozumianego jako kompetencja lingwistyczna, na podstawie tworzonych przez nich eksplikacji znaczeń nazw żywiołów. W tym celu wykorzystał definicje językowo-kulturowe w ujęciu lingwoedukacyjnym, służącym pomiarowi stopnia opanowania wiedzy semantycznej i przyswojenia kompetencji kulturowej. Wprowadził nowy termin u kompetencja językowo-kulturowa u spójny z podstawowym änarzędziem diagnostycznymö, czyli definicją językowo-kulturową. W rozprawie zawarto analizy wypowiedzi uczniów pod kątem występujących w nich zaburzeń paradygmatycznych i syntagmatycznych, pozwalające na określenie kompetencji gramatyczno-leksykalnej badanych. Wnioski wypływające z badań autora oraz szeroki materiał empiryczny mogą być istotną pomocą praktyczną dla nauczycieli pracujących z uczniami szkół specjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88552 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Prace Pedagogiczne ; 51)
Nr serii głównej : no 786
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46968 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Na s. tyt.: "Książka z płytą DVD zawierającą 50 krótkich filmów ilustrujących różnorodność możliwości zastosowania muzykoterapii kreacyjnej w praktyce".
"Wybrana bibliografia dotycząca muzykoterapii kreacyjnej Paula Nordoffa i Clive'a Robbinsa" s. 199-204
Od czasu pierwszego wydania tej książki znacznie zmieniły się rola i zasięg oddziaływania muzykoterapii. Obecnie autor pracuje z licznymi oddanymi swej pracy, twórczymi i serdecznymi kolegami z wielu krajów. Świat się zmienia, tak jak i nasza świadomość, idące naprzód życie przynosi nieustannie rozmaite oczekiwania i nowe nadzieje, ale jedno nie zmienia się nigdy: w twórczości muzycznej i w samej muzyce drzemie wielki potencjał uzdrawiający i dający siłę. I to właśnie jest najważniejsze przesłanie tej książki. Clive Robbins, Uniwersytet w Nowym Jorku Terapia muzyką w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi jest książką niezwykłą zarówno w formie, jak i w treści. Pod względem formalnym układ rozdziałów przeplata się z podziałem na chronologiczne okresy pracy autorów i rozwoju ich idei. Publikacja jest zbiorem refleksji autobiograficznych oraz sprawozdań z działań autorów prowadzonych we wczesnym okresie ewolucji ich wspólnego dzieła [...]. Książka w skondensowanej, klarownej formie prezentuje wszystkie te doświadczenia autorów, poparte studium przypadków bądź opisami sesji zbiorowych [...]. Tekst przesiąknięty jest zrozumieniem dla niepełnosprawności, miłości i szacunkiem dla pacjentów, z którymi terapia w głęboką interakcyjną relację, oraz ukochaniem muzyki. Autorzy wieloaspektowo ujmują znaczenie tego medium dla przybliżenia zewnętrznego świata dzieciom, z którymi pracowali, zwiększenia edukacyjnych możliwości pacjentów, nawiązywania z nimi kontaktu, usprawniania komunikacji, umożliwiania ekspresji emocji oraz po prostu dostarczania im przyjemności [...]. Praca zawiera materiał niezbędny dla każdego muzykoterapeuty, zarówno w sensie poznawczym, jak i praktycznym. Dostarcza gotowych wzorów pracy lub inspiracji do polskich adaptacji opisywanych propozycji. Wnosi ważny wkład w muzykoterapeutyczną edukację i w istotny sposób wypełnia poważne braki na polskim rynku wydawniczym. dr Ewa Klimas-Kuchtowa, Studia podyplomowe Muzykoterapia, Akademia Muzyczna w Krakowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90007 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Działania muzyczne w interakcji terapeutycznej / Paul Nordoff, Clive Robbins. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008. - 1 dysk optyczny (DVD) (ponad 120 min) : dźw., kolor. ; 12 cm.
Stanowi integralną część z książką: Terapia muzyką w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi : historia, metoda i praktyka. Konin sygn. książki: 90007; Koło sygn. książki: 35775 : Turek sygn. książki : 44186
Płyta zawiera film przedstawiający działania muzyczne w interakcji terapeutycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Brak informacji o dostępności: sygn. CD 504 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Brak informacji o dostępności: sygn. CD 69 (1 egz.)
Czytelnia Koło
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD-34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 7)
Bibliogr. przy rozdz.
Opis produktu 'Zagadnienia funkcjonowania z ograniczoną sprawnością tom 7': Kolejny tom pracy zbiorowej składający się z 16 artykułów jest kontynuacją przekazywania doświadczeń z wykonywanej swojej pracy zawodowej przez autorów poszczególnych prac. W prezentowanej publikacji znajdują się prace o charakterze badawczym oraz opisujące utrudnienia i możliwości integracji osób z niepełnosprawnością. Autorzy prac wskazują na konieczne i niezbędne oddziaływania w stosunku do osób niepełnosprawnych i ich środowisk w celu lepszego wzajemnego funkcjonowania i poprawy ?jakości życia?. Doniesienia informują o możliwościach postępowania rehabilitacyjnego w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Słowacji i w Czechach. Książka przeznaczona jest dla osób zawodowo zajmujących się szeroko rozumianą rehabilitacją, studentów pedagogiki i fizjoterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91265 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 203-226.
Nowoczesne społeczeństwo stawia współczesnej szkole określone poziomem cywilizacji i charakterem kultury wymagania w zakresie kształcenia i rozwoju uczniów. Jednym z takich wymagań jest uczenie tolerancji wobec osób niepełnosprawnych, które wyraża postawę szacunku wobec osoby. Potrzeby i problemy osób niepełnosprawnych winny stanowić istotny element w organizacji i funkcjonowaniu całego społeczeństwa. Z tego powodu kształtowanie tolerancji należy rozpoczynać możliwie najwcześniej - doskonałe środowisko do podejmowania tego typu działań stanowi szkoła. Przedstawiona problematyka jest obrazem zdiagnozowania tolerancji dzieci przejawianej wobec niepełnosprawnych rówieśników oraz nastawienia, działań i samooceny nauczycieli w zakresie rozwijania i uczenia takiej postawy. Poznanie wzajemnych relacji zachodzących pomiędzy uczniami pełnosprawnymi i niepełnosprawnymi w klasie może okazać się przydatne dla ich poprawy. Może też stanowić przesłankę dla podejmowania właściwych relacji w tej sferze pracy wychowawczej. Rezultaty przeprowadzanych badań pozwoliły zgłębić problematykę. Ukazały konieczność działań w tym obszarze społecznych kontaktów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89101 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29328 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.123-136
Książka zawiera przegląd współczesnych tendencji w teorii i praktyce wczesnej interwencji. W części teoretycznej omówiono między innymi środowiskowy kontekst rozwoju człowieka, współudział rodziny w tworzeniu i realizowaniu programów wczesnej interwencji, a także ważne aspekty życia rodziny z małym dzieckiem, a zwłaszcza kwestię powstawania we wczesnym okresie funkcjonowania rodziny uczuciowych relacji między dzieckiem a rodzicami, określanych jako przywiązanie. W części praktycznej przedstawiono wybrane sposoby wspomagania rozwoju dziecka, zwłaszcza stosunkowo proste i niewymagające specjalnych warunków do ich realizacji. Końcowa część książki zawiera doświadczenia wybranych krajów w zakresie stosowania wczesnej interwencji. Adresatami publikacji są pedagodzy i psycholodzy pracujący z dziećmi niepełnosprawnymi lub zagrożonymi niepełnosprawnością oraz rodzice, którym ta książka może pomóc w codziennym, pełnym miłości trudzie wspomagania rozwoju ich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86610 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim. Badania pozwoliły na poznanie i ocenę funkcjonowania środowiska rodzinnego i szkolnego, rozpatrywanego na gruncie zaspokajania potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego tych dzieci. Konsekwencją takiej analizy i oceny było ukazanie możliwości i form stymulowania tego rozwoju dziecka w szkole i w rodzinie. Prowadzone badania ukazały również związek pomiędzy warunkami rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka w rodzinie, wydolnością wychowawczą rodziców, a poziomem zagrożenia tego rozwoju. Pozwoliły także na określenie form i zakresu istniejącej współpracy między szkołą specjalną a rodziną oraz na poznanie oczekiwań rodziców wobec szkoły i nauczycieli. Jednocześnie dane pochodzące z rozpoznań dały podstawy do krytycznego spojrzenia na efekty tego współdziałania, stworzyły możliwości dla propozycji jego modyfikowania i postulowania badań naukowych w zakresie ulepszenia warunków rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka i udoskonalenia współdziałania szkoły specjalnej z rodziną. Materiał badawczy jest wzbogacony opisami 20 przypadków uczniów, stanowiących ilustrację danego zagrożenia lub uwarunkowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 90010 /371.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej