Twardowski Andrzej
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(6)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(5)
Wypożyczalnia Turek
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Krzyżanowski Julian
(708)
Kowalska Dorota
(665)
Twardowski Andrzej
(-)
Kochanowski Jan
(563)
Konopnicka Maria
(506)
Słowacki Juliusz
(388)
Mickiewicz Adam
(338)
Otwinowska Barbara
(309)
Krasicki Ignacy
(305)
Suchodolski Bogdan
(290)
Cyrański Czesław
(278)
Prus Bolesław
(266)
Orzeszkowa Eliza
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Sienkiewicz Henryk
(243)
Kolberg Oskar
(232)
Kraszewski Józef Ignacy
(215)
Markiewicz Henryk
(214)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Żeleński Tadeusz
(180)
Shakespeare William
(166)
Żeromski Stefan
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(158)
Okoń Wincenty
(150)
Faliszewska Jolanta
(149)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Polska Akademia Nauk
(131)
Rolando Bianka
(131)
Iwaszkiewicz Jarosław
(126)
Lange Antoni
(126)
Wyspiański Stanisław
(125)
Kupisiewicz Czesław
(123)
Dąbrowska Maria
(122)
Śliwerski Bogusław
(122)
Zgółkowa Halina
(117)
Misiorowska Ewa
(115)
Korczak Janusz
(114)
Czubiński Antoni
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Lenin Vladimir Il'ič
(108)
Błoński Jan
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Garlicki Andrzej
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Szulc Marian
(101)
Nowacki Tadeusz Wacław
(100)
Tatarkiewicz Władysław
(100)
Topolski Jerzy
(100)
Doroszewski Witold
(96)
Kotarbiński Tadeusz
(96)
Miłosz Czesław
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Tazbir Janusz
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Reymont Władysław Stanisław
(94)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Miciński Tadeusz
(87)
Gombrowicz Witold
(86)
Estreicher Karol
(85)
Rudnicki Bogdan
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Polańczyk Danuta
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Głowiński Michał
(82)
Hołyst Brunon
(82)
Zaborowska Joanna
(82)
Buszko Józef
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Kieniewicz Stefan
(81)
Sekuła Elżbieta
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Jakubowski Jan Zygmunt
(78)
Radzicki Józef
(78)
Janion Maria
(77)
Jałowiec Magdalena
(77)
Wojnar Irena
(77)
Frycie Stanisław
(76)
Witkiewicz Stanisław Ignacy
(76)
Wyka Kazimierz
(76)
Kosińska Aleksandra
(75)
Rejniak Zofia
(75)
Wroczyński Ryszard
(75)
Krawczuk Aleksander
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Syrokomla Władysław
(74)
Żaba-Żabińska Wiesława
(74)
Barańczak Stanisław
(73)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(6)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Dzieci niepełnosprawne
(3)
Dzieci z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziedziczność
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Readaptacja
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 134)
Nazwa aut. wstępu pod tekstem. Materiały z konferencji naukowej, która odbyła się w dn. 23-24 maja 2005 r. z okazji 30-lecia poznańskiej pedagogiki specjalnej.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44630 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
W całym kraju żyje coraz więcej dzieci z niepełnosprawnością złożoną. Duża ich część mieszka w małych miejscowościach i na wsiach. Zależy nam aby książka trafiła zwłaszcza do tych rodziców. Wiemy, że rehabilitacja i wspomaganie rozwoju dziecka mieszkającego z dala od dużych aglomeracji jest najbardziej utrudniona, a zależy nam aby pomóc wszystkim dzieciom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85063 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95912 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książkę cechuje bogacwto informacji, refleksji i uczuć. Ma wartość naukową i dydaktyczną. Może wzbogacić oddziaływania terapeutyczne wobec dzieci o zaburzonym rozwoju i to niezależnie od jego uwarunkowań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88044 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
ze wstępu: Jedną z coraz częstszych przyczyn zaburzeń rozwoju dzieci są wady genetyczne. Mogą one być spowodowane uszkodzeniem pojedynczego genu i wówczas białko kodowane przez ten gen nie powstaje lub jest nieprawidłowe. Mogą też być następstwem tak zwanych aberracji chromosomowych, w których duże fragmenty chromosomów lub nawet całe chromosomy ulegają przestawieniu, skróceniu, wydłużeniu, odwróceniu podwojeniu, potrojeniu lub utracie. Jeśli zmienia się struktura lub liczba chromosomów, wówczas mamy do czynienia z tak zwanym äzespołem chromosomowymö. Dotychczas rozpoznano ponad 10 tysięcy wad genetycznych, w tym około 3 tysięcy zespołów. Jednak zaburzeń tego typu może być znacznie więcej, ponieważ liczba możliwych uszkodzeń i mutacji genów jest praktycznie nieograniczona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Wspomaganie rozwoju dzieci ze złożonymi zespołami zaburzeń powinno być podjęte jak najwcześniej. Jego istotą jest dostarczanie fachowej, wszechstronnej i systematycznej pomocy medycznej, psychologicznej i pedagogicznej. Pomoc udzielana we wczesnym dzieciństwie pozwala nie tylko skutecznie kompensować występujące u dziecka dysfunkcje i deficyty, ale także zapobiega pojawianiu się zaburzeń rozwoju o charakterze wtórnym. Wczesna pomoc musi mieć charakter kompleksowy, tzn. być udzielana zarówno niepełnosprawnemu dziecku, jak i członkom jego rodziny. Problemy rodziców i innych domowników należy traktować jako tak samo ważne, jak zaburzenia w rozwoju dziecka. Wczesna pomoc dąży do optymalizacji funkcjonowania całego układu rodzinnego. Dotychczasowa pomoc udzielana dzieciom ze złożonymi zespołami zaburzeń i ich rodzinom jest niewystarczająca i często podejmowana zbyt późno. Ośrodki konsultacyjno-terapeutyczne, centra diagnostyczne i rehabilitacyjne, ośrodki wczesnej interwencji, specjalistyczne poradnie służby zdrowia funkcjonują przede wszystkim w dużych miastach. Wielu rodziców ma za mało informacji, motywacji oraz możliwości, aby dotrzeć do nich odpowiednio wcześnie i pozostawać z nimi w stałym kontakcie. Ponadto, dotychczasowe uregulowania prawne dotyczące wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ze złożonymi zespołami zaburzeń są niewystarczające albo nie są w pełni realizowane u głównie z powodu niedostatecznych środków finansowych. Książka jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych wspomaganiem rozwoju dzieci ze złożonymi zespołami zaburzeń u nauczycieli, psychologów, rehabilitantów, pracowników socjalnych, lekarzy i studentów. Mam nadzieje, że zainteresuje również rodziców, ponieważ podjęte problemy dotyczą ich bezpośrednio, a przedstawione metody wspomagania rozwoju mogą wykorzystać w codziennych relacjach z dzieckiemö. Stowarzyszenie "GEN" zachęca wszystkich zainteresowanych problematyką wspomaganie rozwoju dzieci o różnej etiologii. Książka będzie pomocna rodzicom i praktykom w ich pracy z dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85826 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja prezentuje autorski model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami lub zagrożonych niepełnosprawnością skoncentrowany na interakcjach rodzice – dziecko. Wyróżniono tu sześć cech, którymi powinny charakteryzować się interakcje wspomagające rozwój: okazywanie dziecku miłości, wrażliwe odpowiadanie na zachowania dziecka, podzielanie tematu interakcji, dopasowywanie oddziaływań do potrzeb i możliwości dziecka, wzajemność oraz kierowanie zachowaniem dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej