Murzyn Andrzej
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(12)
Wypożyczalnia Koło
(3)
Wypożyczalnia Słupca
(5)
Wypożyczalnia Turek
(6)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Krzyżanowski Julian
(708)
Kowalska Dorota
(665)
Murzyn Andrzej
(-)
Kochanowski Jan
(563)
Konopnicka Maria
(506)
Słowacki Juliusz
(388)
Mickiewicz Adam
(338)
Otwinowska Barbara
(309)
Krasicki Ignacy
(305)
Suchodolski Bogdan
(290)
Cyrański Czesław
(278)
Prus Bolesław
(266)
Orzeszkowa Eliza
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Sienkiewicz Henryk
(243)
Kolberg Oskar
(232)
Kraszewski Józef Ignacy
(215)
Markiewicz Henryk
(214)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Żeleński Tadeusz
(180)
Shakespeare William
(166)
Żeromski Stefan
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(158)
Okoń Wincenty
(150)
Faliszewska Jolanta
(149)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Polska Akademia Nauk
(131)
Rolando Bianka
(131)
Iwaszkiewicz Jarosław
(126)
Lange Antoni
(126)
Wyspiański Stanisław
(125)
Kupisiewicz Czesław
(123)
Dąbrowska Maria
(122)
Śliwerski Bogusław
(122)
Zgółkowa Halina
(117)
Misiorowska Ewa
(115)
Korczak Janusz
(114)
Czubiński Antoni
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Lenin Vladimir Il'ič
(108)
Błoński Jan
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Garlicki Andrzej
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Szulc Marian
(101)
Nowacki Tadeusz Wacław
(100)
Tatarkiewicz Władysław
(100)
Topolski Jerzy
(100)
Doroszewski Witold
(96)
Kotarbiński Tadeusz
(96)
Miłosz Czesław
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Tazbir Janusz
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Reymont Władysław Stanisław
(94)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Miciński Tadeusz
(87)
Gombrowicz Witold
(86)
Estreicher Karol
(85)
Rudnicki Bogdan
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Polańczyk Danuta
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Głowiński Michał
(82)
Hołyst Brunon
(82)
Zaborowska Joanna
(82)
Buszko Józef
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Kieniewicz Stefan
(81)
Sekuła Elżbieta
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Jakubowski Jan Zygmunt
(78)
Radzicki Józef
(78)
Janion Maria
(77)
Jałowiec Magdalena
(77)
Wojnar Irena
(77)
Frycie Stanisław
(76)
Witkiewicz Stanisław Ignacy
(76)
Wyka Kazimierz
(76)
Kosińska Aleksandra
(75)
Rejniak Zofia
(75)
Wroczyński Ryszard
(75)
Krawczuk Aleksander
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Syrokomla Władysław
(74)
Żaba-Żabińska Wiesława
(74)
Barańczak Stanisław
(73)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Temat
Pedagogika
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Konflikt
(4)
Wychowanie
(4)
Antypedagogika
(3)
Humanizm (postawa)
(3)
Nauczyciele
(3)
Uczniowie
(3)
Relacje nauczyciel
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci i dorośli
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja permanentna
(1)
Ekumenizm
(1)
Gry komputerowe
(1)
Herbart, Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt (psychologia)
(1)
Konflikty społeczne
(1)
Kultura masowa
(1)
Mass media w edukacji
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pluralizm religijny
(1)
Religie
(1)
Robinson, Ken (1950- )
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Samorząd szkolny
(1)
Serie wydawnicze
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Sztuka
(1)
Wolność
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Zachowanie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35937 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Bibliogr. s. 169-180
Ta książka powstała jako odpowiedź na liczne wołania o pomoc, z którymi się autor książki zetknął w czasie swojej pracy jako doradca do spraw rozwiązywania konfliktów w organizacjach. W praktyce zawodowej autor obserwuje stale rosnącą ilość sprzeczności, napięć i tarć. I wciąż dochodzi do wniosku, że wielu ludzi jest wobec takich konfliktów zupełnie bezradnych i że w większości przypadków organizacje nie są w wystarczającym stopniu przygotowane do konstruktywnego radzenia sobie z konfliktami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90952 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Dialog bez Granic ; T. 3)
Świat dzieci i świat dorastającej młodzieży są rozpatrywane z wielu punktów widzenia - pedagogicznego, psychologicznego, socjologicznego, medycznego itd. Dzięki czołowym badaczom i tysiącom przeprowadzonych badań wiemy wiele o tych specyficznych światach dzieciństwa i możemy nawet próbować bardziej uzasadnionych działań wychowawczych. Wciąż jednak brakuje nam bardziej kompleksowego spojrzenia, które byłoby próbą uchwycenia tych światów z ich wewnętrznym bogactwem i powiązaniami. Jedną z takich koncepcji wydaje się być koncepcja jakości życia, popierana przez światową społeczność...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90319 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36281 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28861 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 301-307
Pedagogika współbycia podkreśla znaczenie współpracy i życzliwej przestrzeni interpersonalnej, a odwołując się do zasad: osoba przed rzeczą, etyka przed techniką, być przed mieć, miłosierdzie przed sprawiedliwością u nawiązuje do upowszechnianej przez Jana Pawła II cywilizacji miłości. W tejże pedagogice mieści się zarówno sztuka bycia nauczycielem, jak i uczniem oraz sztuka bycia człowiekiem w tych nie tak łatwych czasach. Wszystkie teksty składające się na niniejszą publikację są, jak mówi jedna z Autorek, opowieścią o wychowaniu; opowieścią o wychowaniu do człowieczeństwa, opowieścią niosącą pierwiastek dobra, nadziei i wiary w człowieka. Tak zresztą można scharakteryzować całą serię äNauczyciele u Nauczycielomö ukazującą się już dziesięć lat. Jej autorzy, współautorzy i czytelnicy jednogłośnie stwierdzają, że seria pomaga przywrócić prawo takim wartościom, jak odczuwanie, przeżywanie, tworzenie, uspołecznienie, miłość i życie. Niniejszy tom, będący w pewnym sensie podsumowaniem dziesięciolecia serii äNauczyciele u Nauczycielomö, stanowi jednocześnie prezentację koncepcji pedagogiki współbycia, której zasadniczym założeniem jest sztuka bycia człowiekiem. SPIS TREŚCI Część I Seria äNauczyciele u Nauczycielomö w opinii współautorów i czytelników Wiesława Korzeniowska, Andrzej Murzyn Wstęp Kazimierz Denek Wartości w książkach pedagogicznych serii äNauczyciele u Nauczycielomö Beata Oelszlaeger Seria äNauczyciele u Nauczycielomö jako inspiracja do kształcenia studentów pedagogiki (kilka refleksji) Antoni Gwizdak Samowychowanie oraz samorządność jako elementy procesów edukacyjnych w ujęciu autorów serii äNauczyciele u Nauczycielomö Małgorzata Znaj Seria äNauczyciele u Nauczycielomö jako wypowiedź o przyjaźni i miłości Wiesława Korzeniowska Tradycja i współczesność w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Alina Gorniok-Naglik Obecność literatury w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Ewa Kochanowska Małe formy literackie i potoczne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Lidia Wollman Kreatywność jako działanie edukacyjne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Jadwiga Uchyła-Zroski Istota muzyki w świecie dziecka a wątki muzyczne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Beata Wojtal Wątki ludyczne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Bernadeta Niesporek-Szamburska, Helena Synowiec Wokół Dziecka. Seria äNauczyciele u Nauczycielomö w opinii studentek polonistyki Część II Wokół pedagogiki współbycia Bronisława Dymara Sztuka bycia uczniem i nauczycielem. Bliżej uczenia się u nauczania kompleksowego i pedagogiki współbycia Urszula Dębska Dynamizm wartościowania drogą ku pełniejszemu współbyciu Urszula Morszczyńska Pedagogiczne dylematy aksjologicznej kwalifikacji czynu Maria Z. Pulinowa O potrzebie formowania się wspólnoty nauczycielskiej Justyna Sikora Przygotowanie przyszłych nauczycieli do twórczości w pełnieniu ról zawodowych Lucyna Skorecka Odwaga bycia kreatywnym Jadwiga Szymaniak O kulturę kontaktów społecznych w szkole Danuta Waloszek Meandry ochrony dziecka i dzieciństwa Agnieszka Olczak Aktywność twórcza w przedszkolu szansą odkrywania przez dziecko mechanizmów społecznych Maria Szymańska Dorośli i dzieci u świat zawarty w rysunkach przedszkolaków (czyli o porozumiewaniu się przez sztukę) Elżbieta Maria Minczakiewicz äTeatr z łyżkiö jako inspiracja pedagogii serca, umysłu i woli dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju Elżbieta Napora Rysunek jako źródło informacji o szansach i zagrożeniach rozwoju dziecka ze strony środowiska rodzinnego Anett a Soroka-Fedorczuk Źródła informacji o osobach niepełnosprawnych z perspektywy dzieci w wieku przedszkolnym Urszula Szuścik Dziecko i nauczyciel w działaniach artystycznych u głosy o plastyce i pięknie Alicja Skibicka Kto może ukształtować twórczego ucznia? Helena Danel-Bobrzyk Rola rodziny w kształtowaniu aktywnych postaw dziecka z udziałem muzyki Maciej Kołodziejski Środowiskowy kontekst rozwoju muzycznego dziecka Implikacje gordonowskie Radosław Tarczoń Muzyka relaksacyjna w działaniu terapeuty muzycznego u z badań własnych Adam Adamski Rola tańca i rytmiki dla układu biologicznego człowieka w świetle nowego paradygmatu psychologicznego Małgorzata Bortliczek, Izabela Łuc Nieoficjalne słownictwo uczniowskie wyrazem twórczej postawy językowej Małgorzata Iwanowicz Wychowanie językowo-stylistyczne w toku kształcenia polonistycznego na poziomie starszych klas szkoły podstawowej Adriana Adamska Udział wymiaru ponadempirycznego w procesie wychowawczym Danuta Kocurek Młodzież w świecie małej ojczyzny u w świetle badań ankietowych Wacław Korzeniowski Dziecko w świecie cywilizacji technicznej Izabela Gomołka-Walaszek Różnice progresu rozwojowego bliźniąt Bibliografia (wybór)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91256 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 301-307
Pedagogika współbycia podkreśla znaczenie współpracy i życzliwej przestrzeni interpersonalnej, a odwołując się do zasad: osoba przed rzeczą, etyka przed techniką, być przed mieć, miłosierdzie przed sprawiedliwością u nawiązuje do upowszechnianej przez Jana Pawła II cywilizacji miłości. W tejże pedagogice mieści się zarówno sztuka bycia nauczycielem, jak i uczniem oraz sztuka bycia człowiekiem w tych nie tak łatwych czasach. Wszystkie teksty składające się na niniejszą publikację są, jak mówi jedna z Autorek, opowieścią o wychowaniu; opowieścią o wychowaniu do człowieczeństwa, opowieścią niosącą pierwiastek dobra, nadziei i wiary w człowieka. Tak zresztą można scharakteryzować całą serię äNauczyciele u Nauczycielomö ukazującą się już dziesięć lat. Jej autorzy, współautorzy i czytelnicy jednogłośnie stwierdzają, że seria pomaga przywrócić prawo takim wartościom, jak odczuwanie, przeżywanie, tworzenie, uspołecznienie, miłość i życie. Niniejszy tom, będący w pewnym sensie podsumowaniem dziesięciolecia serii äNauczyciele u Nauczycielomö, stanowi jednocześnie prezentację koncepcji pedagogiki współbycia, której zasadniczym założeniem jest sztuka bycia człowiekiem. SPIS TREŚCI Część I Seria äNauczyciele u Nauczycielomö w opinii współautorów i czytelników Wiesława Korzeniowska, Andrzej Murzyn Wstęp Kazimierz Denek Wartości w książkach pedagogicznych serii äNauczyciele u Nauczycielomö Beata Oelszlaeger Seria äNauczyciele u Nauczycielomö jako inspiracja do kształcenia studentów pedagogiki (kilka refleksji) Antoni Gwizdak Samowychowanie oraz samorządność jako elementy procesów edukacyjnych w ujęciu autorów serii äNauczyciele u Nauczycielomö Małgorzata Znaj Seria äNauczyciele u Nauczycielomö jako wypowiedź o przyjaźni i miłości Wiesława Korzeniowska Tradycja i współczesność w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Alina Gorniok-Naglik Obecność literatury w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Ewa Kochanowska Małe formy literackie i potoczne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Lidia Wollman Kreatywność jako działanie edukacyjne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Jadwiga Uchyła-Zroski Istota muzyki w świecie dziecka a wątki muzyczne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Beata Wojtal Wątki ludyczne w serii äNauczyciele u Nauczycielomö Bernadeta Niesporek-Szamburska, Helena Synowiec Wokół Dziecka. Seria äNauczyciele u Nauczycielomö w opinii studentek polonistyki Część II Wokół pedagogiki współbycia Bronisława Dymara Sztuka bycia uczniem i nauczycielem. Bliżej uczenia się u nauczania kompleksowego i pedagogiki współbycia Urszula Dębska Dynamizm wartościowania drogą ku pełniejszemu współbyciu Urszula Morszczyńska Pedagogiczne dylematy aksjologicznej kwalifikacji czynu Maria Z. Pulinowa O potrzebie formowania się wspólnoty nauczycielskiej Justyna Sikora Przygotowanie przyszłych nauczycieli do twórczości w pełnieniu ról zawodowych Lucyna Skorecka Odwaga bycia kreatywnym Jadwiga Szymaniak O kulturę kontaktów społecznych w szkole Danuta Waloszek Meandry ochrony dziecka i dzieciństwa Agnieszka Olczak Aktywność twórcza w przedszkolu szansą odkrywania przez dziecko mechanizmów społecznych Maria Szymańska Dorośli i dzieci u świat zawarty w rysunkach przedszkolaków (czyli o porozumiewaniu się przez sztukę) Elżbieta Maria Minczakiewicz äTeatr z łyżkiö jako inspiracja pedagogii serca, umysłu i woli dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju Elżbieta Napora Rysunek jako źródło informacji o szansach i zagrożeniach rozwoju dziecka ze strony środowiska rodzinnego Anett a Soroka-Fedorczuk Źródła informacji o osobach niepełnosprawnych z perspektywy dzieci w wieku przedszkolnym Urszula Szuścik Dziecko i nauczyciel w działaniach artystycznych u głosy o plastyce i pięknie Alicja Skibicka Kto może ukształtować twórczego ucznia? Helena Danel-Bobrzyk Rola rodziny w kształtowaniu aktywnych postaw dziecka z udziałem muzyki Maciej Kołodziejski Środowiskowy kontekst rozwoju muzycznego dziecka Implikacje gordonowskie Radosław Tarczoń Muzyka relaksacyjna w działaniu terapeuty muzycznego u z badań własnych Adam Adamski Rola tańca i rytmiki dla układu biologicznego człowieka w świetle nowego paradygmatu psychologicznego Małgorzata Bortliczek, Izabela Łuc Nieoficjalne słownictwo uczniowskie wyrazem twórczej postawy językowej Małgorzata Iwanowicz Wychowanie językowo-stylistyczne w toku kształcenia polonistycznego na poziomie starszych klas szkoły podstawowej Adriana Adamska Udział wymiaru ponadempirycznego w procesie wychowawczym Danuta Kocurek Młodzież w świecie małej ojczyzny u w świetle badań ankietowych Wacław Korzeniowski Dziecko w świecie cywilizacji technicznej Izabela Gomołka-Walaszek Różnice progresu rozwojowego bliźniąt Bibliografia (wybór)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45520 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 97-100
Celem prezentowanej publikacji jest zapoznanie polskiego czytelnika z historią i zasadami funkcjonowania community college- amerykańskiej instytucji oświatowej, która nie ma odpowiednika w naszym kraju. Jest ona najlepszym przykładem na to, jak w konkretny sposób humanizować kulturowo-edukacyjną przestrzeń, w której niełatwo jest znaleźć swoje miejsce, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z tak wielokulturowym społeczeństwem jak amerykańskie. Community college to także konkretna odpowiedź na różne potrzeby osób dorosłych. Jak zauważa autor, Community College jest instytucją opartą na jak najlepiej pojętej działalności społecznej. Działalność ta wpisuje się w proces demokratyzacji społeczeństwa, w którym przesłanie `uczyć się, aby być` zostało uzupełnione zasadą `uczyć się, jak się uczyć przez całe życie`. Oprócz praktycznej strony działalności typu community college autor poznał jej drugi wymiar - humanistyczny. Poziom merytoryczny i atmosfera zajęć ze studentami, w których autor uczestniczył, w pełni odzwierciedlały istotę uniwersytetu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88825 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 7)
Części; I, Czym jest pokusa? ; II, Seks jako jedna z pokus ; III, Psychologia pokusy ; IV, Świat pokus dziecka ; V, Kształtowanie odporności na pokusy - wybrane metody i formy pracy.
Streszcz. ang. przy pracach. Wstęp także ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76264 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34185, 32008 (2 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39882 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.71-[72]
Praca ta składa się z pięciu części. W pierwszej autor próbuje ukazać istotę zależności między edukacją, kulturą i sztuką. Druga część poświęcona jest rozważaniom nad "religijnymi aspektami edukacji otwartej". Zależności między edukacją, warunkowaniem i indoktrynacją stanowią treść części trzeciej. Część czwartą przenika głębokie przekonanie, że jedyną możliwością uniknięcia sytuacji, w której będziemy musieli wybrać między dwiema skrajnościami-"edukacją wolną" lub "edukacją surową". W części piątej autor próbuje wykazać, że koncepcję człowieka w tradycji liberalnej cechuje skromność, oraz otwartość, która daje człowiekowi możliwość bycia nie tylko obywatelem, ale również osobą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28842 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94432 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 115-[118].
Zawiera m.in.: Krytyka tradycyjnego podejścia do edukacji ; Edukacyjne iluzje ; Szkoła kreatywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98813 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Rozdział pierwszy niniejszej książki przedstawia konkretny przykład zabawy dziecięcej i wyjaśnia, jakie możliwości kształcenia oferuje dzieciństwo, w którym dziecko ma szansę przeprowadzać różnorodne sensoryczne, motoryczne, rozwijające ducha i duszę doświadczenia, które wielostronnie pobudzają siłę fantazji, oraz nabywać istotnych kompetencji moralnych w spontanicznej aktywności. Jest to jednak możliwe tylko wówczas, gdy wychowanie na poziomie przedszkola i szkoły podstawowej nie jest ograniczone do ofert i działań edukacyjnych "dostosowanych do potrzeb gospodarki" i "gwarantujących zachowanie zasadniczych celów". Zastąpienie spontanicznej zabawy przez instrukcję lub samodzielnej eksploracji otoczenia (co nazywa się czasem myląco "pedagogiką zabawy') przez ekonomicznie zorientowane instytucje edukacyjne oznaczałoby u jak zostanie to ukazane u zahamowanie rozwoju "podstawowych kompetencji', które w rzeczywistości są niezbędne do podejmowania różnych wyzwań przyszłości. Jeżeli przy tym niemieckie przedszkole jest przedstawiane zainteresowanym imigrantom jako grupa zabawowa (playground rather than a pre-school), daje to powód do wskazania, że t a odmiana czystej pedagogiki zabawy i działania nie powinna być tutaj faworyzowana. Twierdzenie, że przedszkola rzeczywiście zaspokajają prawdziwe, różnorodne potrzeby dzieci w zakresie edukacji, budzi wiele wątpliwości. Obok jakże istotnej dla rozwoju dziecka zabawy edukacja przedszkolna powinna obejmować opowiadania, wycieczki na łono natury oraz wycieczki do zakładów rzemieślniczych, działania rozwijające aktywność percepcyjno-motoryczną, ćwiczenia pobudzające do obserwacji własnego otoczenia oraz inne działania pedagogiczne tworzące możliwie jak najszersze i odpowiadające potrzebom rozwojowym dziecka przestrzenie edukacyjne. Nie chodzi tutaj oczywiście o przesuwanie czasu rozpoczynania nauki szkolnej do wieku przedszkolnego. Opisane powyżej dążenie do tworzenia wolnych przestrzeni dla rozwoju i edukacji dziecka zwraca się także przeciw coraz mocniej uwydatniającej się w społeczeństwie kulturze, którą północnoamerykańscy psychologowie i przedstawiciele nauk społecznych określają jako rapid-fi re culture, czyli äkultura szybkostrzelnaö. Formy przejawiania się i oddziaływania tego agresywnego, skomercjalizowanego i hamującego możliwości rozwoju przemysłu kulturowego zostaną skonkretyzowane w następnym rozdziale. Poprzez pojęcie to rozumiemy wszelkie u wyprodukowane na masową skalę jedynie w celach komercyjnych u zabawki, komiksy, książki dla młodzieży, filmy telewizyjne, opery mydlane, muzyczne DVD itd., które dzisiaj w coraz większym stopniu określają i ideologicznie ukierunkowują dziecięce światy życia codziennego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92426 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyd. 1 pt.: Szkoła z ludzką twarzą : wizja i rzeczywistość.
Publ. H. von Schoenebecka s. 109-110.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konstruktywny postmodernizm charakteryzuje się tym, że za podstawę przyjmuje równoważność poszczególnych zjawisk, które w swej różnorodności traktowane są jako godne uwagi w jednakowym stopniu. Dlatego oczywiste wydaje się to, że dzieci, będąc równie ważne jak osoby dorosłe, są od samego początku pełnowartościowymi ludźmi i niepotrzebna jest tutaj żadna interwencja, nawet ze strony szkoły. Autor odpowiada na pytanie, jakie konsekwencje mogą wynikać dla szkoły ze spojrzenia na człowieka z postpedagogicznej perspektywy. Odnosząc prawa człowieka do dzieci szkolnych, dochodzi do fascynujących odkryć związanych ze szkołą przyszłości. Szkole ? tu i teraz ? daje on impuls do wprowadzenia postmodernizmu w jej codzienność. Rodzicom udziela porad opartych na wnikliwej analizie i praktyce, aby potrafi li redukować stres związany z kontaktem ze szkołą oraz łagodzić i leczyć cierpienia swych dzieci. Nauczycielom proponuje nowy rodzaj samorozumienia, który pozwala zerwać więzy sztywnej roli i pomaga w wyczerpującej pracy. Czytelnik dostrzeże tutaj siłę i odwagę nauczyciela, które sprawiają, że klasa szkolna staje się znacznie bardziej przyjazna dzieciom. W książce Jaka może być szkoła? dochodzi do spotkania wizji i rzeczywistości. Wszy Myślę, że istotę twórczości pedagogicznej Schoenebecka, mocno osadzonej w filozofii, najlepiej oddaje Bogusław Śliwerski, który stwierdza, że chodzi przede wszystkim o zdobywanie szeroko pojętej samowiedzy, a nie o wzajemną eliminację racji i udowadnianie wyższości własnych argumentów, teorii czy doświadczeń. Gorąco zachęcam czytelnika do lektury książki, którą przenika głęboka troska o to, aby dziecko i nauczyciel mogli jak najczęściej spotykać się na płaszczyźnie osobowej. Tylko wtedy szkoła i jednocześnie rodzina będą mogły skutecznie zapobiegać wszelkim działaniom zmierzającym do uczynienia z nich narzędzi ?produkcji? osobowości autorytarnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91703 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28367 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Początki filozofii Amication. Obraz człowieka w kontekście równowartościowości. Społeczny charakter człowieka. W stronę praktyki i przeżywania. Wolność duchowa dziecka. Nauczyciel: rzeczywistość i wizja. O politycznej emancypacji dziecka. Prawo wyborcze dla dzieci. Literatura amikatywna Hubertusa von Schoenebecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91727 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej