Przemoc w szkołach
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Dostępność
dostępne
(16)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(13)
Wypożyczalnia Słupca
(1)
Wypożyczalnia Turek
(3)
Czytelnia Konin
(1)
Autor
Dambach Karl E
(2)
Zubrzycka Elżbieta
(2)
Bińczycka Jadwiga
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Hauk Diemut
(1)
Jagieła Jarosław
(1)
Jóżwiak Michał
(1)
Kubińska Olga
(1)
Kubiński Wojciech
(1)
Lankamer Agata
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Migała Paweł
(1)
Mills Anna
(1)
Minga Urszula
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Rosenberg Marshall B
(1)
Zarzour Kim
(1)
Ładecka Anna
(1)
Łuczeczko Paweł
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Przemoc w szkołach
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1249)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1016)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(847)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(543)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(469)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(403)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Uczucia
(396)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(280)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Zwierzęta
(271)
Antropologia filozoficzna
(270)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Edukacyjna / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne ; nr 5)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66877, 67357, 67356 (3 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35851 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliogr. s. 103-104
Książka dotyczy przemocy grupowej w szkołach. Jeżeli terror psychiczny ze strony większości członków grupy wobec tej samej osoby lub wobec dwóch czy trzech osób jest stosowany stale, wówczas mówimy o występowaniu "mobbingu" (od ang. mob - tłum, zbiorowisko), który polega na systematycznym upokarzaniu, wyśmiewaniu i okrutnym traktowaniu ofiary. Autor opisuje przejawy tego rodzaju przemocy w klasach szkolnych, wskazuje na jej konsekwencje dla rozwoju dzieci, zarówno ofiar, jak i sprawców, oraz podaje możliwe sposoby interwencji. Karl E. Dambach u dyrektor do spraw nauczania w Werner-Heisenberg-Schule w Rüsselheim oraz pedagog w szkołach zawodowych. Prowadzi zajęcia z zakresu pedagogiki i psychologii, jest instruktorem i kierownikiem seminarium akademickiego dla szkół zawodowych w Wiesbaden. Specjalizuje się w problematyce wychowawczej i społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90464, 90364, 90465 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliogr. s. 101-103
Książka jest poświęcona kształtowaniu odwagi cywilnej w szkole, wśród uczniów. Publikacja powstała na podstawie pedagogicznych doświadczeń autora i jego współpracowników. Wyjaśniają oni, że szkolne problemy wynikają z braku umiejętności określenia swoich oraz cudzych uczuć, a także z niewłaściwej komunikacji. Proponują szereg ćwiczeń pozwalających na przekazanie uczniom wiedzy na ten temat i nabycie niezbędnych umiejętności, tak aby mogli lepiej i skuteczniej komunikować się nawzajem i wyrażać siebie. Konsekwencją tych umiejętności będzie większa odwaga uczniów w sytuacji, gdy trzeba obronić się przed agresją czy wyrazić sprzeciw wobec grupy (np. jeśli grupa znęca się nad kimś itp.), a co za tym idzie u mniej tragedii w szkołach. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla praktyków u nauczycieli, wychowawców, pedagogów, a także dla rodziców i starszej młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90478, 90477 (2 egz.)
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 90369 /372[GW] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik zawiera cenne informacje o treningu młodych mediatorów,a ponadto oferuje najnowocześniejsze podstawy dokształcania dorosłych mediatorów. Wszystkie osoby kierujące grupami młodzieżowymi i dziecięcymi,a zwłaszcza nauczyciele i katecheci znajdą tutaj systematycznie zbudowany program nauczania z 10 lekcjami oraz praktycznymi ćwiczeniami z zastosowaniem pedagogicznych zabaw z podziałem na role.Uwzględnia on ograniczone ramy czasowe w szkole dzięki arkuszom pomocniczym do skopiowania,jasnym wskazówkom dotyczącymfaz pracy i krótkim referatom wprowadzającym do danego tematu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81125 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 218-221.
Każdy dyrektor szkoły powinien mieć świadomość tego, że jakaś forma kryzysu w szkole z dużym prawdopodobieństwem nastąpi, trzeba jedynie przewidzieć, kiedy to może się wydarzyć. W myśl dowcipnej maksymy wszystkich pesymistów, nazywanej zasadą Murphego: jeśli coś złego może się stać, to stanie się na pewno. Albo nieco przewrotne stwierdzenie dobrego wojaka Szwejka: nigdy Pan Bóg nie dopuści takiego zła, aby nie dopuścił jeszcze większego. Można zatem powiedzieć każdemu dyrektorowi szkoły, pedagogowi czy nauczycielowi: äJest bardzo mało prawdopodobne, że uda ci się uniknąć jakiejś formy kryzysu w twojej placówce lub klasie". Wynika to z dynamiki zjawisk międzyludzkich oraz trudnych do przewidzenia zdarzeń losowych. A skoro tak, to warto przygotować się do takiej sytuacji. (fragment Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91921 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Słowo "mobbing" jest od kilku lat często używane w Polsce. Słyszy się je w radiu, telewizji, podczas rozmów towarzyskich. Jednakże w ślad za tym nie idzie rzeczywista znajomość tego trudnego zagadnienia. Wiele osób myli to pojęcie z dyskryminacją lub nazywa mobbingiem zwykłe korzystanie przez pracodawcę z jego władzy i uprawnień. Niniejsza pozycja ma na celu kompleksowo przybliżyć Państwu problem mobbingu: od jego rozpoznania i zdiagnozowania, poprzez wewnętrzne sposoby zapobiegania i zwalczania, sięgania po pomoc z zewnątrz, aż do poddania sprawy pod rozstrzygnięcie sądu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85276 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-271
Przyczyny agresywnych zachowań młodzieży obejmują zarówno czynniki określane mianem wrodzonych, osobowościowych, jak i te, które tkwią w rodzinie, w szkole, w gruşpie rówieśniczej, środowisku lokalnym czy środkach masowego przekazu. Diagnoza tych czynników jest pierwszym etapem na drodze do podjęcia działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych. W książce zamieszczono 14 autorskich tekstów specjalistów z zakresu nauk społecznych (psychologii, pedagogiki, kryminalistyki, socjologii wychowania), co pozwala na ukazanie problemu agresji w szkole z wielu uzupełniających się perspektyw. Prezentowane są też wyniki badań na próbach ogólnopolskich oraz projekty i postulowane działania, jakie należy podjąć w celu zapobiegania i zwalczania agresji. Książka adresowana jest do teoretyków i praktyków życia społecznego: socjologów, peşdagogów i psychologów wychowania, nauczycieli, rodziców, samorządowców, dziennikarzy, pracowników służb społecznych i porządkowych, studentów i uczniów ? a więc wszystkich zainteresowanych i odpowiedzialnych za publiczny porządek oraz jakość życia społecznego w różnych jego obszarach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 89089 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W szkole spotykają się różne typy przemocy - m.in. wpisana w system edukacji i nieusuwalna z niego przemoc symboliczna, czy też ta, wynikająca z funkcjonowania jednostki w rodzinie czy grupie rówieśniczej. Przenikanie się tych sfer czyni zadanie odróżniania przemocy akceptowanej (legalnej i niezbędnej w procesie socjalizacji) od przemocy nieakceptowanej społecznie (nielegalnej i szkodliwej w procesie socjalizacji) zadaniem niezwykle trudnym. Przemożne jest znaczenie przemocy niewidocznej, ukrytej nie tylko przed wymiarem sprawiedliwości, ale i przed äspojrzeniamiö. Jak ją odnaleźć? Zapewne ukrywa się ona właśnie na granicy tego, co akceptowalne i tego, co niedopuszczalne. Pojawi się przede wszystkim tam, gdzie zapomnimy, jako nauczyciele i pedagodzy, zadać sobie w porę bardzo ważne pytania: czy to po prostu äkońskie zalotyö, czy może już molestowanie; czy to änieformalnyö chrzest pierwszaków, czy może już äfalaö; czy to tylko kolejne ästanowcze upomnienie podniesionym głosemö, czy już psychiczne znęcanie się nad uczniema
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91511, 91512 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści: Wprowadzenie. Zaburzenia w zachowaniu uczniów. Wpływ nauczyciela-wychowawcy na zachowanie uczniów. Szkoła jako instytucja wychowania intencjonalnego a zjawisko patologii społecznej. Patogenne aspekty pracy wychowawczej szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90403, 90402 (2 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27843 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44878 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Co jest podstawowym celem w twojej szkole? Jeśli wydaje ci się, że istnieje ona po to, by formować uległych uczniów, którzy dążą do jednakowych celów mimo różnych stylów uczenia się, nie jesteś w tej ocenie osamotniony. Ta Stara formuła edukacji została stworzona, żeby kształcić pracowników fabryk, którzy nie musieli myśleć samodzielnie. Dziś taka formuła powoduje, że wiele szkół boryka się z niskim poziomem nauczania, brakiem szacunku między uczniami i nauczycielami, a na pierwszy plan wysuwają się problemy bezpieczeństwa. W rezultacie uczniowie oraz ich rodziny są niezadowoleni, a nauczyciele i dyrekcja sfrustrowani. Potrzebne jest zatem nowe podejście do edukacji, które służyłoby wszystkim członkom szkolnej społeczności. Marshall Rosenberg przedstawia taką wizję w Edukacji wzbogacającej życie. Proponuje podejście bazujące na relacjach opartych na; wzajemnym szacunku między uczniami, nauczycielami, dyrekcją i rodzicami. Wszystko bowiem sprowadza się do jakości naszych relacji, które umożliwią stworzenie nowej, niezwykłej szkoły, mogącej zaspokoić potrzeby Wszystkich. Nauczysz się praktycznych umiejętności, które pokażą ci, jak: - zwiększyć zainteresowania i poprawić wyniki uczniów - stworzyć bezpieczną i wspierającą atmosferę do nauki i pracy - rozwijać inteligencję emocjonalną, szacunek i współczucie - rozwiązywać konflikty, zapobiegać przemocy lub znacznie ją ograniczyć - na nowo odkryć radość uczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczne Dziecko)
U góry okł.: Jak się bronić przed przemocą w szkole.
Książka porusza temat przemocy dzieci wobec dzieci. Wyjaśnia mechanizm grupowej zmowy milczenia, który prowadzi do chronienia dręczyciela przez klasę. Mechanizm ten powoduje, ze dorośli stają się bezradni i zaklęty krąg niemocy się zamyka. Dzieci czują się osamotnione i zależne od dręczyciela. On sam nie ponosi konsekwencji własnych działań, pomimo że krzywdzi innych. Książka pokazuje, na czym polega dręczenie, kim jest dręczyciel, kim jego ofiara i co robić, żeby powstrzymać takie zachowania dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90225 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczne Dziecko)
Dręczenie dzieci przez dzieci staje się coraz powszechniejszym zjawiskiem. Ta książka pokazuje, jak milczenie i bierna postawa obserwatorów wspiera szkolnych dręczycieli i zachęca ich do działania. Co może zrobić pojedyncze dziecko, aby się przeciwstawić? Niewiele. A grupa? O wiele więcej, najpierw jednak musi powstać. W tym opowiadaniu chłopiec, który boi się i nie cierpi dręczenia, pod wpływem swojego brata, zaczyna działać...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86909 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Raport roczny programu społecznego "Szkoła bez przemocy" 2008. - [b.m.] : [b.w.], 2008. - 167 s. : il. kolor. ; 24 cm.
Program społeczny äSzkoła bez przemocyö zainicjowało i prowadzi od wiosny 2006 roku 16 dzienników regionalnych dwóch grup wydawniczych u Media Regionalne i Polskapresse. Od września 2006 do grona Organizatorów dołączyła Fundacja Grupy TP. Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a także dostarczenie szkołom konkretnego wsparcia i narzędzi, które skutecznie i systemowo zwalczałyby to zjawisko. Od kwietnia 2006 do sierpnia 2008 na łamach dzienników regionalnych ukazało się ponad 2000 tekstów, z których ponad połowę stanowiły materiały poradnikowe i prezentacja dobrych praktyk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90102 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej