Psychologia kognitywna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(8)
Wypożyczalnia Koło
(1)
Wypożyczalnia Słupca
(1)
Autor
Binder Anna
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Buła Anna
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Jodzio Krzysztof
(1)
Kielar-Turska Maria
(1)
Klawiter Andrzej
(1)
Maruszewski Tomasz
(1)
Pacholik-Żuromska Anita
(1)
Piskorz Zbigniew
(1)
Urchs Max
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Zaleśkiewicz Tomasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Psychologia kognitywna
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1249)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1017)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(847)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(543)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(470)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(404)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Uczucia
(396)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(280)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Zwierzęta
(271)
Antropologia filozoficzna
(270)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Twórczość i Edukacja; 6)
Bibliografia na stronach 109-114.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia : Teksty Źródłowe ; 2)
Bibliogr. po rozdziałach
Książka jest zbiorem publikacji najwybitniejszych współczesnych przedstawicieli psychologii poznawczej. Porusza między innymi zagadnienia modeli psychologicznych, rozumowania dedukcyjnego, psychologii prognozowania, genezy pojęć abstrakcyjnych, rozpoznawania i kategoryzacji wzorców, zależności pojęciowej, struktury i procesów w pamięci semantycznej. Pozycja jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych psychologią poznawczą i jej rozwojem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87344 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. red. błędny ISBN : 978-83-7383-293-3
Bibliogr. s. 311-359
Monografia podejmuje pierwszą w literaturze polskiej próbę kompleksowego oraz interdyscyplinarnego ujęcia problematyki intencjonalnych, dowolnych działań człowieka, których regulacją zajmuje się specyficzny system współcześnie zwany funkcjami wykonawczymi. Jak wyjaśniono w książce, wywierają one integrujący i organizujący wpływ na procesy poznawcze, które ostatecznie nadają zachowaniu celowy, zorganizowany i kontrolowany charakter. Nadrzędna i regulacyjna rola funkcji wykonawczych w systemie poznawczym wynika z ich szczególnego usytuowania między umysłem, czyli szeroko pojętym myśleniem i wiedzą, a działaniem, czyli zespołem realizowanych czynności. Książka przeznaczona jest dla przedstawicieli neuropsychologii, psychologii klinicznej, psychologii poznawczej, medycyny, w tym lekarzy dostrzegających behawioralny aspekt patologii mózgowej, oraz rehabilitantów starających się przywrócić pacjentom umiejętność samodzielnego radzenia, czy wreszcie studentów psychologii, medycyny i neurobiologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89831 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Rozwojowa ; T.9 nr 5)
Niniejszy tom zawiera artykuły zebrane w trzy grupy tematyczne, dotyczące komunikowania się i opanowywania języka w ontogenezie, rozwoju poznawczego oraz zagadnień twórczości i komizmu związanych z kształtowaniem się poznawczej reprezentacji. Przedstawia rezultaty poszukiwań polskich psychologów rozwojowych w wymienionych obszarach. Niektóre z prezentowanych prac zawierają wyniki badań, które po raz pierwszy zostały przeprowadzone w Polsce, między innymi: porównawcze badania między-generacyjne nad rozwojem umysłowym we wczesnej ontogenezie, szeroko zakrojone badania nad płaszczyzną fonetyczną mowy dorosłych skierowanej do małego dziecka czy badania nad wiedzą potoczną Polaków na temat twórczości. Zawartość niniejszego tomu może być interesująca zarówno dla specjalistów z zakresu psycholingwistyki czy psychologii poznawczej, jak i dla każdego badacza rozwoju człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85283 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii / red. Jerzy Brzeziński [i in.] ; 13)
Bibliogr. s. 385-421
Kognitywistyka, czyli interdyscyplinarne studia dotyczące umysłu i procesów poznawczych, zaczyna się cieszyć w Polsce coraz większą popularnością. Proponowana publikacja to jak dotąd jedyna i najszersza prezentacja osiągnięć tej dyscypliny. Zamieszczone zostały w niej wyniki badań najwybitniejszych specjalistów z tej dziedziny. Praca jest podzielona na 7 części, które obejmują następujące zagadnienia: * emocje, * świadomość, * percepcję, * poznanie społeczne, * język, * ewolucyjne źródła dyspozycji poznawczych, * najnowsze tendencje badawcze. Każda z części pracy poprzedzona jest wprowadzeniem polskich autorów, ułatwiającym zrozumienie podstawowych terminów i założeń kognitywistyki studentom i badaczom z innych dyscyplin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90682/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Bibliogr. s.194-209
Analiza pamięci autobiograficznej jest przykładem zmian, jakie dokonują się we współczesnej psychologii. Pamięć autobiograficzna należy do tych dziedzin badań, w których spotykają się przedstawiciele różnych dyscyplin psychologicznych: psychologowie poznania, emocji, społeczni, psychologowie osobowości i kliniczni.W swojej nowej książce prof. Tomasz Maruszewski przełamuje tradycyjne bariery między tymi obszarami psychologii i w rzetelny i interesujący sposób przedstawia zakres, formy, funkcje i rozwój pamięci autobiograficznej. Książka jest lekturą obowiązkową dla psychologów, niezależnie od specjalizacji i rodzaju wykonywanej pracy, oraz dla prawników, pedagogów i socjologów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84941 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest imponującym zbiorem artykułów przygotowanych przez najwybitniejszych polskich badaczy zjawisk związanych z poznaniem i procesami poznawczymi. Tak szerokiej perspektywy spojrzenia na umysł nie ma w polskiej literaturze psychologicznej. Oprócz psychologii Czytelnik znajdzie tu również elementy filozofii, antropologii, neurobiologii, ekonomii i historii. Redaktorom i autorom udało się stworzyć interesującą pracę zbiorową, przy tym bardzo różnorodną pod względem przyjętej perspektywy spojrzenia na umysł, zastosowanej metodologii i wyznawanych poglądów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80472, 88966 (2 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.s. 339-351.
Sugestywnymi przykładami i wciągającymi opowieściami z historii nauki Autor sprawia, że trudne do przyswojenia wyniki cognitive science stają się zrozumiałe i frapujące. Z tego względu książka znajdzie czytelników również poza gronem fachowców i studentów. Ma bowiem wielkie walory popularyzatorskie. Zarazem jednak może służyć jako podręcznik akademicki dla coraz liczniejszych studentów kognitywistyki w Polsce oraz i i psychologii. Z recenzji Roberta Piłata Rozprawa stanowi doskonałe kompendium wiedzy z zakresu kognitywistyki, może zatem znakomicie służyć jako podręcznik akademicki, nie tylko nauki tej dyscypliny, ale również specjalistycznych zajęć na kierunkach filozoficznych. Książka jest napisana językiem przystępnym, stylem przejrzystym i czytelnym. Terminy techniczne są zawsze wprowadzane wraz z precyzyjnym wyjaśnieniem sensu, jaki im się przypisuje. Praca tłumaczki zasługuje na najwyższą ocenę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92230 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr.s. 185-192
Książka omawia zagadnienie rozumienia pojęć z wybranego kręgu znaczeniowego dzieci 7-10-letnich. W ramach podjętej problematyki omówiono zagadnienie rozumienia znaczenia pojęć wolicjonalnych i mentalnych z perspektywy dzieci, zdolności poznawcze dzieci, ujawniające się w trakcie definiowania pojęć, stopień znajomości znaczenia wybranych pojęć, przygotowywanie dzieci do komunikacji oraz ich wiedzę. Autorka prowadziła badania empiryczne na terenie szkół podstawowych. Stanowiły one fundament dla drugiego etapu badań , którego celem było ustalenie, jaki wpływ wywiera stosowanie przez nauczycieli koncepcji "oswajania ze sztuką słowa" na - opisane i zdiagnozowane w badaniach eksperymentalnych - umiejętności metaforyzacyjne dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88409 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej