Edukacja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(159)
Forma i typ
Książki
(159)
Dostępność
dostępne
(159)
tylko na miejscu
(21)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(121)
Wypożyczalnia Koło
(20)
Wypożyczalnia Słupca
(14)
Wypożyczalnia Turek
(14)
Czytelnia Konin
(20)
Czytelnia Turek
(1)
Autor
Szulc Marian
(11)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(8)
Śliwerski Bogusław
(6)
Muchacka Bożena
(4)
Kruszewski Krzysztof
(3)
Szymański Mirosław Stanisław
(3)
Branna Danuta
(2)
Bruner Jerome Seymour
(2)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(2)
Guz Sabina
(2)
Komora Juraj
(2)
Nalaskowski Aleksander
(2)
Petlák Erich
(2)
Schulz Roman
(2)
Steiner Rudolf
(2)
Szempruch Jolanta
(2)
Truchim Stefan
(2)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(2)
Łyczewska Ewa
(2)
Aleksander Tadeusz
(1)
Apanel Danuta
(1)
Banach Czesław
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Białek Ewa
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bobeł Bożena
(1)
Bokajło Wiesław
(1)
Bybluk Marian
(1)
Centralny, Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli
(1)
Chałas Krystyna
(1)
Chmielewska Iwona
(1)
Chmielewski Witold Jan
(1)
Ciężka Beata. Redakcja
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czerniejewska Izabela
(1)
Czerny Janusz
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Decewicz Mieczysław
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Duch Maria
(1)
Dudek Sandra
(1)
Flisek Aneta
(1)
Fullan Michael
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Głażewski Michał
(1)
Hankała Andrzej
(1)
Hart Stuart
(1)
Hartkamp Peter
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Herczyński Jan
(1)
Holt John
(1)
Huk Tomasz
(1)
Indra Marzena
(1)
Jakubowski Witold
(1)
Jamrożek Wiesław
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jedynak Stanisław
(1)
Jura Józef
(1)
Kapias Michał
(1)
Karkliniewska Iwona
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kasperek Katarzyna
(1)
Kałach Maciej
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kojkoł Jerzy
(1)
Kolanowska Ewa
(1)
Komorowski Tadeusz
(1)
Konowrocka Dorota
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kostyło Piotr
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Koźbiał Ewa
(1)
Krajna Andrzej
(1)
Krawiec Beata
(1)
Król Anna
(1)
Kuzior Patryk
(1)
Lamb Albert
(1)
Lesz Jan
(1)
Levitas Anthony
(1)
Liberska Hanna
(1)
Lipińska Małgorzata
(1)
Lis Małgorzata
(1)
MacBeath John
(1)
Madej-Babula Magdalena
(1)
Makowski Kazimierz
(1)
Malina Alicja
(1)
Marek Zbigniew
(1)
Markowski Michał Paweł
(1)
Mendel Maria
(1)
Mentel Martyna
(1)
Moroz Henryk
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Musioł Marcin
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Neill Alexander Sutherland
(1)
Niebrzydowski Leon
(1)
Nocoń Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(123)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(3)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(159)
Język
polski
(159)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Edukacja
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1249)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1017)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(847)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(543)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(470)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(404)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Uczucia
(396)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(280)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Zwierzęta
(271)
Antropologia filozoficzna
(270)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
Temat: czas
2001-0
(2)
1701-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Słownik
(1)
159 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.; Streszcz. w jęz. ang.
Ze wstępu: Czasopismo "Przegląd Badań Edukacyjnych" jest ogólnopolskim periodykiem w całości poswięconym raportom z badań nad procesami edukacyjnymi. Polska pedagogika akademicka, która w ciągu ostatniej dekady otworzyła się na wszystkie funkcjonujące w świecie paradygmaty badawcze, potrzebuje naukowego forum wymiany wyników prowadzonych badań, które stanie się także płaszczyzną wypracowywania najlepszych wzorców pracy badawczej. Właśnie specjalistyczne czasopismo nastawione na metodologiczne aspekty działalności badawczej może pełnić funkcję czynnika motywującego do podejmowania nowych problemów badawczych oraz czynnika definiujacego wysokie standardy w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91851, 91850 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.; Streszcz. w jęz. ang.
Ze wstępu: Czasopismo "Przegląd Badań Edukacyjnych" jest ogólnopolskim periodykiem w całości poswięconym raportom z badań nad procesami edukacyjnymi. Polska pedagogika akademicka, która w ciągu ostatniej dekady otworzyła się na wszystkie funkcjonujące w świecie paradygmaty badawcze, potrzebuje naukowego forum wymiany wyników prowadzonych badań, które stanie się także płaszczyzną wypracowywania najlepszych wzorców pracy badawczej. Właśnie specjalistyczne czasopismo nastawione na metodologiczne aspekty działalności badawczej może pełnić funkcję czynnika motywującego do podejmowania nowych problemów badawczych oraz czynnika definiujacego wysokie standardy w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91853, 91852 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja została zrealizowana przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+.
Bibliografia na stronach 156-159.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31967 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Czynić świat bardziej etycznym / red. Agata Cudowska. - Białystok : Trans Humana, 2003. - 190 s. : wykr. ; 21 cm.
"Publikacja jest efektem dyskursów toczonych wobec dokonującej się transformacji systemowej, w której to problemy aksjologiczne i etyczne prezentowane są z perspektywy pedagogicznej na bazie teorii i koncepcji filozoficznych, socjologicznych, psychologicznych... Inicjator i redaktor tomu zdołał zgromadzić wokół hasła "Czynić świat bardziej etycznym reprezentantów kilku dziedzin nauk o wychowaniu, których zainteresowania i dociekania naukowe związane są z problemami złożonej i wilowymiarowej codzienności edukacyjnej; jej zrozumieniem, przekształceniem i konstruowaniem w oparciu o refleksję etyczną i wrażliwość moralną."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80688, 80492 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Antydyskryminacja na co dzień / red. Izabela Czerniejewska. - Poznań : Stowarzyszenie Jeden Świat, 2005. - 95 s., [10] k. tabl. kolor. luzem : il. ; 25 cm.
Projekt realizowany był od stycznia do sierpnia 2005 r. i miał na celu podniesienie świadomości w temacie antydyskryminacji, poprzez aktywne włączenie pięciu grup uczniów z poznańskich szkół ponadpodstawowych, ich nauczycieli oraz wolontariuszy w działania antydyskryminacyjne. W pierwszej fazie projektu, na szkoleniu äJak uczyć o antydyskryminacji?ö przeszkoleni zostali wolontariusze i nauczyciele. Dowiedzieli się oni, czym są stereotypy, co to jest dyskryminacja i rasizm, a także, co mogą zrobić, by tym zjawiskom przeciwdziałać w swoim najbliższym otoczeniu. Następnie, w trakcie warsztatów prowadzonych przez wyszkolonych wolontariuszy, uczniowie sami dowiadywali się, czym jest dyskryminacja, poznawali stereotypy na własnej skórze, a także rozpoczęli zdobywać wiedzę specjalistyczną, dotyczącą ich własnego projektu, który w kolejnej fazie zaczęli realizować. Praca nad własnymi projektami uczniów, dotyczącymi problematyki antydyskryminacji była głównym i najważniejszym elementem projektu. Stąd też uczniowie przy wsparciu wolontariuszy i nauczycieli pracowali w pięciu grupach roboczych realizując własne mini-projekty: 1. grupa informacyjna miała za zadanie opracować ulotkę i plakat dotyczący antydyskryminacji; 2. grupa socjologiczna prowadziła badania na podstawie ankiety, dotyczącej dyskryminacji w Poznaniu; 3. grupa teatralna przygotowała formę teatralną prezentującą problematyką dyskryminacji; 4. grupa fotograficzna przygotowała wystawę fotograficzną przedstawiając dyskryminację oczami uczniów; 5. grupa edukacyjna opracowała warsztat edukacyjny i przeprowadziła go wśród uczniów innych szkół. Zdjęcia, zrobione przez uczniów z ich wizją äantydyskryminacjiö, a także wszystkie inne rezultaty działań można było zobaczyć na wystawie projektu äAntydyskryminacja na co dzieńö. Otwarcie wystawy było 15. czerwca 2005 roku w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, następnie wystawa przeniosła się do budynku Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, gdzie część zdjęć wisi do dziś. Ostatnim elementem projektu było spotkanie podsumowujące, na którym wolontariusze i nauczyciele omówili mocne i słabe strony projektu, zaproponowali podjęcie wspólnych działań w przyszłości. Po projekcie powstała publikacja zawierająca raport ze zdjęciami i rekomendacjami z realizacji projektu, wraz z obszerną częścią edukacyjną, która powstała podczas działań. Projekt realizowany przy współpracy z Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu był finansowany przez Program PHARE äWzmocnienie polityki antydyskryminacyjnejö (Komisja Europejska) oraz Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu. Koordynatorem projektu była Izabela Czerniejewska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 91065 /372[Inne] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Filozofia wychowania / Janusz Czerny. - Katowice : "Śląsk", 1997. - 138, [2] s. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 134-136.
Rozdziały: 1. O istocie ludzkiej ; 2. O istocie wychowania ; 3. O naturze wychowania ; 4. Modele wychowania ; 5. Kto wychowuje? ; 6. Psychologia a teorie wychowania ; 7. Filozofia kary i nagrody ; 8. Filozofia imperatywów wychowawczych ; 9. Filozoficzna wykładnia wychowania ; 10. O możliwościach wychowania.
Streszcz. ang., niem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71524, 79905, 71525 (3 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 125-128
Zamieszczone w książce teksty tworzą mapę, która ma szansę pomóc w orientowaniu się w świecie przepełnionym ämigotaniem znaczeńö. Sposób przybliżenia tematyki czytelnikowi uzamieszkałemu w ärealuö w cywilizacji Gutenberga i zadomowionemu w erze Prometeusza, ale już oswojonemu z äwirtualemö i podatnemu na pokusy niesione przez (erę) Hermesa u sprawia, że lektura poszczególnych tekstów jest źródłem krytycznego namysłu i projektowania własnych rozwiązań palących spraw. Osłabia także poczucie osamotnienia, a nawet daje szansę na doświadczanie poczucia przynależności do wspólnoty pedagogicznegoniepokoju. (...) Niniejszy tom można porównać do wieży Babel, będącej metaforą integracji wokół podzielanych wartości, sprawności komunikacji oraz kooperacji w procesie działania. Budowniczowie pedagogicznej wieży Babel, których eseje składają się na publikację, jednoczą się w definiowaniu źródeł niepokoju oraz w poszukiwaniu optymalnych warunków edukacji w sytuacji ścierania się cywilizacji, er, epok oraz przenikania typów rzeczywistości, w jakich edukacja przebiega.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90553 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.s. 257-259
Życie, działalność i twórczość Józefa Czesława Babickiego, I. sytuacja dziecka opuszczonego w okresie międzywijennym, II. wychowanie, III. Wychowanie w zakładzie opiekuńczym, IV. Wychowawca i kształcenie wychowawców, V. O rodzinach zastępczych, koloniach wychowawczych i opiekunie społecznym, VI. Opieka społeczna nad dziećmi i młodzieżą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85100 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Wyższej Szkoły Humanistycznej / Leszno)
Bibliogr. s.231-243
Co to znaczy dobra szkoła? Nie może ona zapominać, że młode pokolenie rozwija się spontanicznie, jak kolorowy kwiat, który otwiera się z pąka na otoczenie mieniące się ogromną różnorodnością barw, dźwięków i powabów, myśli i uczuć, rzeczy, faktów i pozorów, prawd i fałszów, szans i zagrożeń.7 Traktuje ona wychowanie jako wydobywanie i wyzwalanie w uczniu - przez inspiracje i zachętę - wszystkiego co w nim najlepsze, oraz na pomocy w przezwyciężaniu wad i słabości. Panuje w niej atmosfera przyjaźni i zrozumienia w gronie pedagogicznym oraz serdeczności i zaufania między nauczycielami i uczniami. Przeciwieństwem tak rozumianego wychowywania jest dyrygowanie, narzucanie i manipulacja, bezduszna formalizacja, pozorowanie i indoktrynacja, Wychowywaniu szkodzi także rywalizacja uczniów (zamiast współzawodnictwa) i osiąganie sukcesów kosztem rówieśników. Taki system hamuje skłonności do współdziałania i służby społecznej, niszczy koleżeństwo, budzi zawiści. To szkoła egoistów i oportunistów.8
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86678 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karta Nauczyciela : wraz z indeksem rzeczowym / red. Aneta Flisek. - Stan prawny : marzec 2008 r. - Warszawa : Wydawnictwo C.H.Beck, 2008. - IX, [1], 81 s. ; 17 cm.
(Twoje Prawo)
Na okł. podtyt.: z wprowadzeniem.
Stan prawny : marzec 2008 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90125 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Dzisiaj)
Bibliogr. s.83-84
Książka prezentuje sposoby skutecznego i odpowiedzialnego kierowania szkołą, wyposażając czytelnika w niezbędną wiedzę i umiejętności. Autor, jeden z najbardziej znanych na świecie teoretyków zmian oświatowych, pokazuje co zrobić, aby funkcje kierownicze w szkole były bardziej pasjonującymi i możliwymi do skutecznego sprawowania. Omawia zagadnienia dotyczące powinności moralnych ludzi oświaty od szczebla rządowego poprzez dyrekcje szkół po nauczycieli. Przekonuje, że zmiany ma poziomie kierownictwa szkół mają kluczowe znaczenie dla transformacji systemu jako całości, gdyż we wszystkich szkołach tworzą i podtrzymują moralny wymiar kształcenia, którego celem jest m.in. podnoszenie i wyrównywanie osiągnięć uczniów.Książka przeznaczona jest dla studentów pedagogiki, administracji i zarządzania oraz politologii. Niezbędna dla kadry zarządzającej w oświacie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest możliwie dokładnym opisem wybranych założeń systemu wybranych założeń systemu pedagogicznego Marii Montessori i wyników badań empirycznych nad jego skutecznością. Dowodzi głębokiej troski autorki o wdrażanie wspomnianych założeń do szeroko podjętej praktyki pedagogicznej, zwłaszcza w przedszkolach i szkołach pedagogicznych. Autorka jest zdania, iż wprowadzanie innowacji pedagogicznych zaproponowanych przez Montessori wymaga starannego dostosowania ich od pilnych wyzwań współczesności, w tym także nowszych osiągnięć psychologii i pedagogiki. Na szczególne podkreślenie zasługuje różnorodność podjętych przez autorkę badań nad skutecznością systemu pedagogicznego, nie pomijając również badań własnej konstrukcji. Zastosowane badania pozwoliły na stwierdzenie, iż ,,w metodzie Montessori tkwią pewne nieprzemijające wartości".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdziałach
W książce przedstawiono zagadnienia związane z rozwojem i edukacją dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dotyczą one zarówno teorii, jak i praktyki pedagogicznej. Mamy nadzieję, że publikacja będzie cennym źródłem wiedzy na temat uwarunkowań rozwojowych i edukacyjnych dzieci, teorii wyjaśniających złożone procesy ich wzrastania i kształcenia, a także możliwości wykorzystywania w edukacji bardziej efektywnych, alternatywnych oraz innowacyjnych rozwiązań pedagogicznych. Książka jest adresowana do pedagogów i psychologów, teoretyków i praktyków, pracowników naukowo-dydaktycznych szkół wyższych oraz nauczycieli placówek oświaty i wychowania, a także studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców interesujących się rozwojem i edukacją swoich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87071 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnych Problemów Edukacji)
Bibliogr. s.239-245
"Dobrze ugruntowane prawa dziecka do nauki, prawa obowiązujące w systemie edukacji i stworzone poprzez ten system lub dzięki niemu prawdopodobnie zapewniają najlepszą możliwą realizację krótko- i długoterminowych interesów poszczególnych jednostek i całych społeczeństw.... Artykuły przedstawione w tej książce poruszają wiele istotnych i pobocznych kwestii, które pozwalają czytelnikowi uzyskać jaśniejszy obraz owych możliwości i nadać im właściwy kierunek."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86480 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pewnego dnia Peter Hartkamp usłyszał od swojej córki, że wolałaby umrzeć niż iść do szkoły, i postanowił wziąć edukację swoich dzieci we własne ręce. Założył w Holandii trzy wysoce innowacyjne szkoły demokratyczne, stając się specjalistą w dziedzinie edukacji, prawa oświatowego i praw dziecka. Swoje bogate doświadczenia opisuje w książce Zamiast edukacji przymusowej Czy im więcej edukacji, tym lepiej? Czy nauczanie jest tożsame z uczeniem się? Czy edukacja jest zróżnicowana? Czy egzaminowanie skutkuje lepszą edukacją? W książce Hartkamp odpowiada na te i inne pytania oraz pokazuje, jak możemy zapewnić dzieciom lepszą edukację, zamiast tej opartej na przymusie. Swoje argumenty popiera wieloma konkretnymi przykładami i źródłami. Opisuje działanie szkół demokratycznych, a także innych alternatywnych podejść, które na przestrzeni lat okazały się skuteczne. Zamiast edukacji przymusowej to książka dla każdego, kto szuka lepszej edukacji dla swoich dzieci. Peter Hartkamp jest jednym z moich bohaterów. Przez wiele lat walczył o to, by prawdziwie demokratyczna edukacja – taka, która szanuje godność, inteligencję i niezwykłe naturalne zdolności do uczenia się młodych ludzi – stała się w Holandii legalna. W swojej książce trzęsie filarami zbudowanymi przez obrońców edukacyjnego status quo i na naszych oczach je przewraca. Hartkamp nie jest marzycielem – jest realistą z inżynierskim wykształceniem, który wnosi konkretne spostrzeżenia do analizy tego, w jaki sposób zostaliśmy kulturowo uwięzieni w nieefektywnym i nieludzkim systemie edukacji oraz jak możemy z tego więzienia uciec. Polecam tę książkę każdemu, komu zależy na dzieciach i na przyszłości rodzaju ludzkiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47972 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Akty prawne s. [282]-283.
U góry okł.: "Euroreg".
Bibliogr. s. [279]-281.
Finansowanie oświaty w Polsce u diagnoza, dylematy, możliwości to pierwsza kompleksowa monografia przedstawiająca system finansowania szkolnictwa w naszym kraju. Daleko posunięta decentralizacja zarządzania polską oświatą oraz rozwiązania przyjęte w innych krajach są tłem dla pogłębionych analiz, obejmujących między innymi strukturę i rozkład terytorialny wydatków oświatowych, wysokość i zróżnicowanie wynagrodzeń nauczycielskich oraz politykę oświatową samorządów. Szczegółowo omówiono ewolucję, a także mocne i słabe strony głównego instrumentu finansowania oświaty w Polsce, jakim jest część oświatowa subwencji ogólnej dla samorządów terytorialnych. Autorzy rekomendują zmiany zarówno systemowych rozwiązań, jak i poszczególnych instrumentów finansowania oświaty. Jan Herczyński jest matematykiem, pracownikiem Interdyscyplinarnego Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego na Uniwersytecie Warszawskim Anthony Levitas jest politologiem, pracownikiem Urban Institute w Waszyngtonie Mikołaj Herbst jest ekonomistą, adiunktem w Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych (EUROREG) na Uniwersytecie Warszawskim
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91908 (1 egz.)
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 91699/371 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.s. 295-298
Autorem książki "Zamiast edukacji" jest John Holt, jeden z najbardziej reprezentatywnych dla ruchu domowej edukacji i radykalnej krytyki szkoły powszechnej przedstawicieli amerykańskiej humanistyki. Książkę tę wydał po raz pierwszy w połowie lat siedemdziesiątych minionego stulecia i wpisała się ona w znaczący sposób w dziedzictwo praktyki i myśli pedagogicznej. Jest to niezwykle ujmujący przewodnik po krainie dziecięcego świata, w której uczenie się jest procesem naturalnym, sprawiającym wielką radość, pozwalającym na czerpanie z niego przyjemności. Holt nie pisał tej książki po to, by nauczyciele szkolnictwa powszechnego znaleźli w niej inspiracje do innowacji, czy reform, gdyż w nie absolutnie nie wierzył. Nie chodziło mu o usprawnienie systemu edukacji, ale o całkowite pozbycie się go. Dzięki lekturze tej książki łatwiej będzie zrozumieć Czytelnikowi, czym różni się edukacja domowa od tej, jaka ma miejsce w Summerhill - jednej z najbardziej autorytarnych szkół alternatywnych na świecie. Holt przestrzega nauczycieli kochających swój zawód przed traceniem energii na zmianę tego, czego się zmienić nie da, czyli szkoły publicznej. Sugeruje podjęcie wysiłku na rzecz stworzenia własnej, wolnej szkoły, która przyniosłaby radość uczenia się wszystkim uczniom i nauczycielom. Niektóre elementy podejścia Holta zostały przejęte do współczesnej edukacji instytucjonalnej, formalnej, a nawet klasycznej, jako swoistego rodzaju innowacje wspierające jakość tego procesu, np. zawieranie kontraktu z uczniami czy udzielnie informacji zwrotnej. Jeśli sięgniemy po tę książkę z własnej, nieprzymuszonej ciekawości, to proces ten zaistnieje w sposób naturalny, mimowolny, uświadamiając nam prawdę o nas samych, o naszych zasobach i o edukacji, która jest cząstką naszego życia Książka Holta jest dowodem na to, że uczenie się może być jak udział w koncercie ulubionego artysty. Po przeczytaniu jej zapewne niektórzy Czytelnicy poproszą o bis, sięgając po nią ponownie, a może i wykorzystując w swoim życiu osobistym, czy zawodowym, to co wydało im się najważniejsze lub najbardziej wartościowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-196
Ideą przewodnią książki jest prezentacja, analiza i wskazanie znaczenia koncepcji edukacji skupionej na kształtowaniu umiejętności kluczowych. Wymaga to odmiennych podejść do procesu organizacji nauczania oraz nowych kompetencji nauczycieli. Podejście to umożliwia w konsekwencji osobom młodym przygotowanie się do dalszej nauki oraz dorosłego życia i podjęcia pracy zawodowej. Osobom dorosłym zapewnia możliwości rozwijania i aktualişzowania ukształtowanych umiejętności poprzez korzystanie z oferty edukacji ustawicznej w tworzącym się społeczeństwie wiedzy. Umiejętności kluczowe dotyczą: - planowania, organizacji i oceny własnej nauki, - komunikowania się i współdziałania w zespole, - twórczego rozwiązywania problemów, - wykorzystania informacji i posługiwania się technologią informacyjną, - połączenia wiedzy z praktyką, - rozwijania zainteresowań i sprawności umysłowych oraz rozwiązywania konfliktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Kultura i edukacja (konteksty i kontrowersje). Jest to interdyscyplinarne kompendium wiedzy, wpisujące się znakomicie we współczesne debaty na temat roli edukacji i kultury w konstruowaniu różnorodnych äwersji tożsamości". A [...] pytania äkim być?", "jak żyć?", "jak wychowywać?" (czy wreszcie "Jak nie dać się przemielić przez sieczkę popkultury?") stawiane są w naszych (po)nowoczesnych warunkach w nieznanych dotąd kontekstach. W poszczególnych rozdziałach książki na postawione wyżej pytania daje się różnorodne (niekiedy kontrowersyjne) odpowiedzi, unikając jednak äideologii" i narzucania czytelnikowi äznaczeń". [...] Z całą pewnością będzie ona wykorzystywana jako lektura obowiązkowa bądź uzupełniająca na zajęciach dydaktycznych ze studentami pedagogiki, socjologii, kulturoznawstwa, a także przez nauczycieli akademickich, prowadzących wykłady, konwersatoria i ćwiczenia podejmujące problematykę rekonstrukcji tożsamości. Książka Kultura i edukacja (konteksty i kontrowersje) ma jednak i znacznie szerszy zasięg - jest to [...] książka naukowa sensu stricto, a jej wysoki poziom merytoryczny sprawi, iż z całą pewnością spotka się z dużym zainteresowaniem naukowców podejmujących problematykę tożsamości. [...] (Z recenzji prof. zw. dr. hab. Zbyszka Melosika)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90247 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały sympozjum naukowego, które odbyło się w Gnieźnie w dniach 28-30 listopada 2004 r.
Biografistyka w polskiej historiografii edukacyjnej Eustachego i Marianny Potockich troska o edukację swoich dzieci Wkład rodziny Czackich w rozwój polskiej teorii i praktyki edukacyjnej Społeczno-edukacyjna aktywność rodziny Krzywickich Izabella Moszczeńska i jej rodzina - w służbie polskiej oświaty Studenci z rodzin nauczycielskich w Akademii Pedagogicznej w Krakowie w latach 1999-2004.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89350 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej