Samoocena
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(6)
Wypożyczalnia Słupca
(3)
Wypożyczalnia Turek
(2)
Autor
Branden Nathaniel
(2)
Dąbrowska Hanna
(2)
Oelszlaeger Beata
(2)
Polczyk Romuald
(2)
Szpitalak Malwina
(2)
Hipsz Katarzyna
(1)
Kocowski Tomasz (1933-1988)
(1)
Szostak Jacek
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Dorośli
(1)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Samoocena
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1248)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1016)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(846)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(542)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(469)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(403)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Uczucia
(392)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(279)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Antropologia filozoficzna
(270)
Zwierzęta
(268)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Dusza)
Kwestia samooceny - nazywanej też poczuciem własnej wartości - stała się w ostatnich latach tematem modnym w najlepszym tego słowa znaczeniu. Smutna prawda o powszechnym braku zdrowej samooceny wydobywana jest naświatło dzienne z ogromną siłą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97032 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30503 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Ośrodka Badań Prognostycznych Politechniki Wrocławskiej. Monografie ; 1)
Tyt. równol. : The human needs : a system approach.
Bibliogr. s. 196-204. - Rez. - Sum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. w jęz. franc. i ang.
Bibliogr. s. 201-218
Książka jest głosem w dyskusji o zmianach na pierwszym etapie edukacji. Może pełnić funkcję podręcznika uzupełniającego zarówno dla studentów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej przygotowujących się do podjęcia pracy w klasach I-III, jak i nauczycieliupraktyków. Podręcznik ten wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, którzy wraz z wprowadzeniem reformy oświatowej stanęli w obliczu nowych wymagań programowych. Wiele treści odnosi się do dydaktyki i metodyk przedmiotów szczegółowych, do wszystkich bloków przedmiotowych, które wraz ze zmianami w drodze ku äspołeczeństwu uczącemu sięö powinny posiłkować się innymi niż dotychczas przesłankami u wynikającymi z przemian między innymi w zakresie sposobów i środków gromadzenia wiedzy. W książce znajdują się liczne przykłady, zestawienia, scenariusze, schematy uwzględniające zarówno pewne propozycje literatury źródłowej, jak i organizację, przebieg i rezultaty badań empirycznych. Całość dopełniają przypisy, streszczenie w języku polskim, francuskim i angielskim oraz Aneksy. SPIS TREŚCI Wprowadzenie Rozdział 1. W stronę edukacji zorientowanej na dziecko uczące się 1.1. Kilka uwag o uczeniu się dzieci 1.2. Systemy edukacyjne a podmiotowe działania uczniów u trochę historii Rozdział 2. Rodzaje działań samokontrolnych i samooceniających u ich edukacyjne konsekwencje 2.1. Samokontrola i samoocena w działaniach podmiotowych dzieci 2.2. Działania samokontrole i samooceniające jako nieodzowne składniki podmiotowego uczenia się dzieci 2.3. O środkach i metodach kształcenia działań podmiotowych dzieci w wybranych koncepcjach edukacyjnych Rozdział 3. Od adaptacji do samodzielności u z badań nad kształceniem działań podmiotowych 3.1. Samokontrola i samoocena w działaniach podmiotowych dzieci u zarys problematyki i sposobów jej badania 3.2. Środki i metody kształcenia działań podmiotowych dzieci 3.3. Przejawy i zakres podmiotowości dzieci w działaniach edukacyjnych 3.4. Samokontrola i samoocena w planowaniu i realizacji zadań edukacyjnych Rozdział 4. Wiedza o uczeniu się u charakter działań podejmowanych przez nauczyciela i uczniów 4.1. Działania nauczyciela a działania uczniów 4.2. Działania uczniów a działania nauczyciela 4.3. Inne aspekty kształcenia działań podmiotowych Podsumowanie Bibliografia Spis tabel Spis przykładów Spis aneksów Aneksy Streszczenie Resumé Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90321 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszcz. w jęz. ang.
Bibliogr. s. 192-196
Wprowadzenie Zasadniczym celem prezentowanej pracy jest określenie - w formie studium empirycznego - struktury i poziomu samorealizacji i jej związku z hierarchią wartości w grupie młodzieży maturalnej przy założeniu, iż osobowość człowieka w pełni dojrzałego, samorealizują-cego się kształtuje się dynamicznie w wieku rozwojowym 18-20 lat. W rozumieniu Abrahama Masłowa samorealizacja nie występuje wśród młodzieży [A. Maslow 1951, str. 22]. Jednakże w tej samej pracy [1951, str. 213] A. Maslow przyjmuje, iż samorealizacja jest możliwa do osiągnięcia przez młodych, rozwijających się ludzi. Doświadczenie pedagogiczne, praktyka psychologiczna, zainteresowania własne i chęć wniesienia do nauki nowego impulsu, stały się inspiracją dla autora książki. Należało zatem opracować z jednej strony sposób badania rozwoju osobowości w kontekście samorealizacji, a z drugiej strony wyraźnie usytuować w nim ocenę samoaktualizacji, realizacji potrzeb, wartości, obrazu siebie i celów życiowych, ze szczególnym uwzględnieniem wartości. Przy opracowywaniu sposobu badania samorealizacji kierowano się następującymi postulatami i założeniami: - poza oczywistymi uwarunkowaniami zewnętrznymi (środowisko,sytuacja życiowa, stawiane zadania) oraz posiadanymi przez młodego człowieka możliwościami rozwój samorealizacji zależy również od aktywności samego podmiotu; - człowiek może sterować własnym rozwojem i oceniać następujące w samym sobie zmiany; - rozwój samorealizacji przebiega różnie u młodych ludzi i ma niepowtarzalny, właściwy tylko danej jednostce charakter; - celem badania jest dynamiczne w sensie rozwoju struktury osobowości określenie poziomu samorealizacji. Określenie struktury i poziomu samorealizacji zatem traktuje się w kontekście rozwoju osobowości. Między innymi w ramach psychologicznych charakterystyk osób wysoko i nisko samorealizujących się, w niniejszej pracy przedstawiona zostanie analiza samoaktualizacji, realizacji potrzeb psychicznych, realizacji wartości, obrazu siebie, celów życiowych. Przy takim ustawieniu badań rozwoju samorealizacji, określenie jej struktury i poziomu dokonane zostanie na podstawie nasilenia 16 cech ludzi samorealizujących się, określonych przez Abrahama Masłowa, jak również analiz zależności pomiędzy wymienionymi wyżej elementami struktury osobowości, ze szczególnym naciskiem na realizację wartości. Stąd też w jednym z rozdziałów omówiono relacje "wartości - samorealizacja", koncentrując się bardziej na tych elementach teorii Masłowa, które uwzględniają aspekty motywacyjne, potrzeb psychicznych i, ja realnego". Przedstawiono również hipotezy empiryczne, które podlegać będą postępowaniu statystycznemu i weryfikacji. W kontekście przyjętej w owej pracy formy studium psychologicznego, prezentowane wyniki wobec dużej grupy z populacji generalnej mogą dowodzić w pełni istnienia uzyskanych prawidłowości (zależności). Prezentowana książka składa się z dwóch części. W części pierwszej podejmuje się próbę opracowania podstaw teoretycznych koncepcji Abrahama Masłowa w zakresie będącym przedmiotem niniejszej rozprawy; w części drugiej przedstawione są techniki badania samorealizacji i samooceny oraz metodologia badań własnych. W części końcowej umieszczono: bibliografię, aneksy, streszczenie pracy w języku angielskim (the empirical study summary) i w języku polskim. Za zasadę cytowania w całej pracy przyjęto odesłanie do roku publikacji określonego tytułu wraz z podaniem stron, a tytuł dzieła umieszczono w bibliografii. SPIS TREŚCI Wprowadzenie CZĘSC PIERWSZA PODSTAWY TEORETYCZNE Rozdział I Samorealizacja w aspekcie psychologicznym 1.1. Koncepcja samorealizacji w psychologii humanistycznej według A. Masłowa 1.2. Potrzeby psychiczne i ich hierarchiczny porządek 1.3. Charakterystyka osób samorealizujących się. Kryteria dojrzałej osobowości człowieka samorealizującego się Rozdział II Koncepcja samoaktualizacji A. Masłowa 2.1. Znaczenie pojęcia "samoaktualizacja" 2.2. Charakterystyka samoaktualizacji jako procesu rozwoju Rozdział III Psychologiczna problematyka wartości 3.1. Problem definicji wartości 3.2. Wartości, proces wartościowania i hierarchia wartości według Abrahama Masłowa 3.3. Maslowowskie rozumienie patologii w świetle koncepcji wartości 3.4. Wartości a samorealizacja Rozdział IV Obraz siebie a samorealizacja. Analiza zależności 4.1. Określenie "obraz siebie" 4.2. Relacja "obraz siebie - wartości" na podstawie wybranych teorii 4.3. Cechy dojrzałego, pozytywnego oraz niedojrzałego, negatywnego obrazu siebie 4.4. Przegląd badań dotyczących samorealizacji młodzieży CZĘŚĆ DRUGA METODOLOGIA BADAŃ Wstęp Rozdział I Techniki badawcze 1.1. Techniki badania samorealizacji 1.2. Techniki badania samooceny Rozdział II Metodologia badań Podstawy teoretyczne Metodologia badań własnych Analiza i interpretacja wyników Dyskusja wyników Streszczenie Aneksy Bibliografia Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90638 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48719 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104294 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Słupca
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 30736 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej