Samoaktualizacja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(2)
Wypożyczalnia Turek
(1)
Autor
De Bono Edward
(2)
Wojtaszczyk Olga
(2)
Szostak Jacek
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Samoaktualizacja
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1249)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1017)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(847)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(543)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(470)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(404)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Uczucia
(396)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(280)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Zwierzęta
(271)
Antropologia filozoficzna
(270)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zastosuj siłę kreatywnego myślenia, by stać się bardziej atrakcyjnym, zmieniając obraz swojego umysłu! Wydajemy fortunę na ubrania, kosmetyki, diety i treningi, a nawet na operacje, by nasze ciała były atrakcyjniejsze. Jednak właściwie nie zastanawiamy się nad tą jedną rzeczą, która zwiększa atrakcyjność każdego z nas. Nic ona nie kosztuje, zabiera naprawdę mało czasu, a bez tego nawet najbardziej piękna fizycznie osoba będzie nieatrakcyjna: tą rzeczą jest piękny umysł. Niezależnie od tego, jak świetnie wyglądasz, jeśli masz nudny umysł, nie ma nadziei na to, że zaimponujesz ludziom w jakiejkolwiek sytuacji. Nie wymaga on wysokiego IQ, szerokiej wiedzy czy wspaniałej osobowości. Wszystko, czego trzeba, to kreatywność, wyobraźnia i empatia - a tych technik każdy może się nauczyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91200 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zastosuj siłę kreatywnego myślenia, by stać się bardziej atrakcyjnym, zmieniając obraz swojego umysłu! Wydajemy fortunę na ubrania, kosmetyki, diety i treningi, a nawet na operacje, by nasze ciała były atrakcyjniejsze. Jednak właściwie nie zastanawiamy się nad tą jedną rzeczą, która zwiększa atrakcyjność każdego z nas. Nic ona nie kosztuje, zabiera naprawdę mało czasu, a bez tego nawet najbardziej piękna fizycznie osoba będzie nieatrakcyjna: tą rzeczą jest piękny umysł. Niezależnie od tego, jak świetnie wyglądasz, jeśli masz nudny umysł, nie ma nadziei na to, że zaimponujesz ludziom w jakiejkolwiek sytuacji. Nie wymaga on wysokiego IQ, szerokiej wiedzy czy wspaniałej osobowości. Wszystko, czego trzeba, to kreatywność, wyobraźnia i empatia - a tych technik każdy może się nauczyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44840, 45282 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszcz. w jęz. ang.
Bibliogr. s. 192-196
Wprowadzenie Zasadniczym celem prezentowanej pracy jest określenie - w formie studium empirycznego - struktury i poziomu samorealizacji i jej związku z hierarchią wartości w grupie młodzieży maturalnej przy założeniu, iż osobowość człowieka w pełni dojrzałego, samorealizują-cego się kształtuje się dynamicznie w wieku rozwojowym 18-20 lat. W rozumieniu Abrahama Masłowa samorealizacja nie występuje wśród młodzieży [A. Maslow 1951, str. 22]. Jednakże w tej samej pracy [1951, str. 213] A. Maslow przyjmuje, iż samorealizacja jest możliwa do osiągnięcia przez młodych, rozwijających się ludzi. Doświadczenie pedagogiczne, praktyka psychologiczna, zainteresowania własne i chęć wniesienia do nauki nowego impulsu, stały się inspiracją dla autora książki. Należało zatem opracować z jednej strony sposób badania rozwoju osobowości w kontekście samorealizacji, a z drugiej strony wyraźnie usytuować w nim ocenę samoaktualizacji, realizacji potrzeb, wartości, obrazu siebie i celów życiowych, ze szczególnym uwzględnieniem wartości. Przy opracowywaniu sposobu badania samorealizacji kierowano się następującymi postulatami i założeniami: - poza oczywistymi uwarunkowaniami zewnętrznymi (środowisko,sytuacja życiowa, stawiane zadania) oraz posiadanymi przez młodego człowieka możliwościami rozwój samorealizacji zależy również od aktywności samego podmiotu; - człowiek może sterować własnym rozwojem i oceniać następujące w samym sobie zmiany; - rozwój samorealizacji przebiega różnie u młodych ludzi i ma niepowtarzalny, właściwy tylko danej jednostce charakter; - celem badania jest dynamiczne w sensie rozwoju struktury osobowości określenie poziomu samorealizacji. Określenie struktury i poziomu samorealizacji zatem traktuje się w kontekście rozwoju osobowości. Między innymi w ramach psychologicznych charakterystyk osób wysoko i nisko samorealizujących się, w niniejszej pracy przedstawiona zostanie analiza samoaktualizacji, realizacji potrzeb psychicznych, realizacji wartości, obrazu siebie, celów życiowych. Przy takim ustawieniu badań rozwoju samorealizacji, określenie jej struktury i poziomu dokonane zostanie na podstawie nasilenia 16 cech ludzi samorealizujących się, określonych przez Abrahama Masłowa, jak również analiz zależności pomiędzy wymienionymi wyżej elementami struktury osobowości, ze szczególnym naciskiem na realizację wartości. Stąd też w jednym z rozdziałów omówiono relacje "wartości - samorealizacja", koncentrując się bardziej na tych elementach teorii Masłowa, które uwzględniają aspekty motywacyjne, potrzeb psychicznych i, ja realnego". Przedstawiono również hipotezy empiryczne, które podlegać będą postępowaniu statystycznemu i weryfikacji. W kontekście przyjętej w owej pracy formy studium psychologicznego, prezentowane wyniki wobec dużej grupy z populacji generalnej mogą dowodzić w pełni istnienia uzyskanych prawidłowości (zależności). Prezentowana książka składa się z dwóch części. W części pierwszej podejmuje się próbę opracowania podstaw teoretycznych koncepcji Abrahama Masłowa w zakresie będącym przedmiotem niniejszej rozprawy; w części drugiej przedstawione są techniki badania samorealizacji i samooceny oraz metodologia badań własnych. W części końcowej umieszczono: bibliografię, aneksy, streszczenie pracy w języku angielskim (the empirical study summary) i w języku polskim. Za zasadę cytowania w całej pracy przyjęto odesłanie do roku publikacji określonego tytułu wraz z podaniem stron, a tytuł dzieła umieszczono w bibliografii. SPIS TREŚCI Wprowadzenie CZĘSC PIERWSZA PODSTAWY TEORETYCZNE Rozdział I Samorealizacja w aspekcie psychologicznym 1.1. Koncepcja samorealizacji w psychologii humanistycznej według A. Masłowa 1.2. Potrzeby psychiczne i ich hierarchiczny porządek 1.3. Charakterystyka osób samorealizujących się. Kryteria dojrzałej osobowości człowieka samorealizującego się Rozdział II Koncepcja samoaktualizacji A. Masłowa 2.1. Znaczenie pojęcia "samoaktualizacja" 2.2. Charakterystyka samoaktualizacji jako procesu rozwoju Rozdział III Psychologiczna problematyka wartości 3.1. Problem definicji wartości 3.2. Wartości, proces wartościowania i hierarchia wartości według Abrahama Masłowa 3.3. Maslowowskie rozumienie patologii w świetle koncepcji wartości 3.4. Wartości a samorealizacja Rozdział IV Obraz siebie a samorealizacja. Analiza zależności 4.1. Określenie "obraz siebie" 4.2. Relacja "obraz siebie - wartości" na podstawie wybranych teorii 4.3. Cechy dojrzałego, pozytywnego oraz niedojrzałego, negatywnego obrazu siebie 4.4. Przegląd badań dotyczących samorealizacji młodzieży CZĘŚĆ DRUGA METODOLOGIA BADAŃ Wstęp Rozdział I Techniki badawcze 1.1. Techniki badania samorealizacji 1.2. Techniki badania samooceny Rozdział II Metodologia badań Podstawy teoretyczne Metodologia badań własnych Analiza i interpretacja wyników Dyskusja wyników Streszczenie Aneksy Bibliografia Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 90638 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej