Psychologia uczenia się
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Dostępność
dostępne
(18)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(13)
Wypożyczalnia Słupca
(2)
Wypożyczalnia Turek
(4)
Czytelnia Konin
(1)
Autor
Kowalcze-Pawlik Anna
(2)
Pawlak Agnieszka
(2)
Pawlik Rafał
(2)
Wood David
(2)
Bandura Albert
(1)
Bonner Sebastian
(1)
Cottrell Stella
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Day Christopher
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Korniszewski Feliks
(1)
Kovach Robert
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kościuczuk Tomasz
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewicka Grażyna
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Piwowarczyk Tomasz
(1)
Polaszewska-Nicke Magdalena
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rose Colin
(1)
Rose, Colin
(1)
Spólny Jacek
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Taraszkiewicz, Małgorzata
(1)
Vopel Klaus W
(1)
Zimmerman B.J
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(1)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Psychologia uczenia się
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1249)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1016)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(847)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(543)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(469)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(403)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Uczucia
(396)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(280)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Zwierzęta
(271)
Antropologia filozoficzna
(270)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
Bibliogr.s. 199-223
Książka prezentuje jedną z podstawowych koncepcji psychologicznych, wykorzystywanych bardzo szeroko we wszystkich gałęziach tej dyscypliny. Podejście to łączy podstawy teorii uczenia z naciskiem na ludzkie interakcje z otoczeniem społecznym. Uwypukla złożone i dynamiczne powiązania między czynnikami indywidualnymi, zachowaniami a bodźcami środowiskowymi. Praca jest uznawana za kluczową dla poznawczych teorii osobowości. Ma ona również ważne znaczenie aplikacyjne, ucząc, jak lepiej wychowywać dzieci i pomagać im w nauce, dlatego też jest niezbędną pozycją nie tylko dla psychologów, ale i odpowiedzialnych rodziców i nauczycieli, dbających o rozwój społeczno-poznawczy swoich podopiecznych. Wskazując na takie kluczowe procesy, jak uczenie się przez obserwację, rolę wzmocnień (nagród, kar), oczekiwane cele, które motywują do działania, zwraca uwagę na to, że nasze zachowania stają się modelami dla innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88450 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 300-301
Umiejętności potrzebne do studiowania na wyższej uczelni nie pojawiają się nagle w pełni wykształcone, podobnie jak budynek nie pojawia się gotowy znikąd - pracę nad nim zaczyna się od fundamentów. Rozwijać i doskonalić te umiejętności możemy na każdym etapie nauki, w toku praktyki, za sprawą błędów i prób, dzięki wsparciu innych i własnej refleksji. Zaskakujące, jak bardzo nasze myślowe i językowe zdolności rozwijają się dzięki wytrwałemu studiowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88782, 88640 (2 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47355 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak się uczyć? / Ewa Czerniawska, Maria Ledzińska. - Bielsko Biała : Wydawnictwo Park, 2007. - 257 s. : il. kolor. ; 25 cm.
(ParkEdukacja)
Na książce mylne nazwisko drugiej autorki: Maria Jagodzińska
Bibliogr. s. 249-257
Książka podpowiada w jaki sposób pokonać trudności związane z przysawjaniem wiedzy oraz jak "nauczyc się uczyć". Jak wykorzystać drzemiące w nas możliwości, by uczyć się lepiej, szybciej, efektywniej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89055 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliogr. s. 209-224
Nauczanie to zajęcie dla odważnych, wymagające energii, poświęcenia i determinacji. Podstawą dobrego nauczania jest pasja, objawiająca się między innymi poświęceniem i entuzjazmem, z jakimi nauczyciel traktuje swoich uczniów oraz nauczany przez siebie przedmiot. Nauczyciele pracujący z pasją kierują się raczej nadzieją niż optymizmem. To pracowici i praktyczni ludzie, którzy znają swój zawód i lubią swoich podopiecznych. Drzemią w nich niezgłębione pokłady intelektualnej i emocjonalnej energii, dzięki którym nigdy nie przestają się uczyć. Chrisopher Day uświadamia Czytelnikowi, jak wielką rolę w życiu nauczyciela odgrywa pasja oraz jakim zagrożeniem jest jej brak. Podkreśla, że nauczanie znacznie wykracza poza przekazywanie treści programowych i ocenę mierzalnych osiągnięć. Dobrzy nauczyciele to według Autora tacy, którzy znajdują czas na refleksję nad swoim warsztatem pracy oraz uczestnictwo w indywidualnych i grupowych zajęciach, zapewniających im rozwój; którzy dobrze rozumieją, że praca nauczyciela to zajęcie emocjonalne, intelektualne, jak też fizyczne. Nauczyciele z pasją systematycznie weryfikują wyznawane przez siebie wartości, analizują kontekst swojego życia i pracy, prowadzą wraz z innymi nauczycielami dialog na temat samorozwoju, odwiedzają inne szkoły i przyglądają się pracy innych nauczycieli. Ponadto inspirują i angażują się we współpracę międzyszkolną, która pomaga zapobiec osamotnieniu i beznadziei zagrażających nauczycielskiej pasji. Pogląd, że szkoła jest miejscem, w którym dzieci się uczą, a dorośli nauczają, odchodzi do lamusa. Szkoła to miejsce intelektualnych wyzwań u również dla nauczycieli. Wyzwaniem jest dla nich nauczanie, dbanie o swój wszechstronny rozwój, a przede wszystkim u zachowanie pasji przez wszystkie lata kariery zawodowej. Niniejsza książka to cenna pomoc w rozpoznaniu i utrzymaniu takiej postawy, skierowana do nauczycieli na różnych etapach zawodowej drogi u przyszłych, początkujących oraz obecnych w zawodzie od wielu lat. Z pewnością zainteresuje również dydaktyków kształcących nauczycieli oraz dyrektorów szkół.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90473, 90171 (2 egz.)
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 89564 /371.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.s. 281-290
Niewłaściwe metody nauczania, konflikty rodzinne, brak dojrzałości operacyjnej, będącej niezbędnym warunkiem uczenia się matematyki, zmniejszona odporność emocjonalna, zaburzenia w kształtowaniu systemu własnej wartości - te i inne przyczyny niepowodzeń w nauczaniu matematyki w klasach początkowych są tematem niniejszej publikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58808, 91645, 58807 (3 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21213 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-160
Przedmiot oraz zakres badań glottodydaktycznych"Uczący się w układzie glottodydaktycznym z perspektywy konstruktywistycznej teorii kognicji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87542 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 95-99.
Rozpatrując zagadnienie uczenia się w interakcjach społecznych, nie można zapomnieć o dwóch szczególnie interesujących zjawiskach, jakimi są tutoring i binarne uczenie się. Pojęcie tutoringu zostało wprowadzone przez Davida Wooda na określenie nauczania nieformalnego, naturalnego i spontanicznego. Dochodzi do niego w sytuacjach interakcji społecznej wzbogacanej o naturalnie pojawiające się "okazje dydaktyczne" czy też "okazje edukacyjne". Nie wszyscy badacze jednak omawiają tutoring w odniesieniu do relacji dziecko-dorosły. Dużą rolę w procesie nauczania-uczenia przypisuje się tutorowi-rówieśnikowi. Prawdopodobnie niejeden nauczyciel zetknął się kiedyś z problemem niezrozumienia. Mimo, że na lekcji starał się tłumaczyć, pokazywać, stosować różnorodne metody nauczania, jednak uczniowie nie rozumieli, nie potrafili przyswoić wiedzy, choć niewątpliwie nauczyciel dokładał wszelkich starań, by mogli to osiągnąć. Pozwólmy więc, aby rówieśnik przy naszej pomocy wyjaśnił, opisał własnymi słowami to, co my chcemy przekazać. Na pewno znajdzie się dziecko, które szybciej zrozumie, o czym mówi nauczyciel. Pozwólmy dzieciom uczyć się od siebie nawzajem i my uczmy się od nich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30278 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45393 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wokół Kompetencji)
Tekst w jęz. ang.
Bibliogr. s. 487-531
Książka jest głosem we wciąż aktualnej debacie nad rolą nauczania formalnych aspektów języka i stanowi próbę udzielenia odpowiedzi na pytania o rolę gramatyki w przyswajaniu języka obcego w odniesieniu do dystynktywnych cech polskiego kontekstu edukacyjnego. Istotnym jej elementem jest opis dwóch projektów badawczych, które miały na celu zbadanie wpływu kombinacji różnych technik i procedur na przyswajanie stosunkowo trudnych dla uczniów struktur gramatycznych i których wyniki były ważnym punktem odniesienia dla zaproponowania modelu nauczania form językowych w polskich szkołach. Książka składa się z pięciu rozdziałów, z których pierwsze cztery stanowia podbudowę teoretyczną, a ostatni poświecony jest prezentacji i analizie wyników przeprowadzonych przez autora badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91407 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1.Programowanie Neurolingwistyczne 2.NLP - systemy reprezentacji sensorycznej 3.Wzrokowcy, słuchowcy - podstawowe cechy 4.Kinestetycy, czuciowcy - podstawowe cechy 5.Preferencje sensoryczne w klasie 6.Preferencje sensoryczne na lekcji 7.Preferencje sensoryczne - podsumowanie 8.Preferencje sensoryczne a metody nauczania 9.NLP - model rozwoju i uczenia - etap NN i ŚN 10.Model uczenie się - etap ŚK i NK 11.Model uczenia się a szkoła 12.Model uczenia się - wprawki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86322/1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Stanowi integralną część książki: Atlas efektywnego uczenia (się) : nie tylko dla nauczycieli
Zawiera: -interaktywny test D.Kolba, -test 8 inteligencji, -plakaty do wydrukowania, -wersje demonstracyjne programów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Brak informacji o dostępności: sygn. CD 264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 271-279
Książka Davida Wooda przez dziesięć lat utrzymywała się na liście bestsellerów z oczywistych powodów: dostarcza doskonałej, twórczej syntezy wiedzy o myśleniu i uczeniu się dzieci. Autor przedstawia zrównoważoną, a jednocześnie odkrywczą koncepcję, godzącą stanowisko skrajnie natywistyczne z ujęciem środowiskowym; z koncepcją tą powinien się zapoznać każdy, kto zajmuje się rozwojem intelektualnym małych dzieci. (Profesor Peter Robinson, Uniwersytet w Bristolu). W książce Jak dzieci uczą się i myślą David Wood prezentuje teorie oraz spory dotyczące sposobów myślenia i uczenia się dzieci. W publikacji tej znajdziemy zarówno omówienie dyskusji akademickich, jak i analizy zastosowania badań naukowych w praktyce, a także odniesienia do istotnych trudności, jakie napotykają nauczyciele usiłujący wdrożyć w klasie wyniki rozważań teoretycznych i badań empirycznych. Autor dokonuje przeglądu najważniejszych kierunków rozwoju edukacji w ciągu ostatnich dziesięciu lat, opisuje metody nauczania oraz ich związki z głównymi teoriami uczenia się i rozwoju. David Wood jest profesorem psychologii na Uniwersytecie Nottingham
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86975 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Wyd. 1 pol. pt.: Poczucie własnej skuteczności ucznia.
Bibliogr. s. 126-127
Jak nauczyć dzieci samodzielnego uczenia się? Jak pobudzić je do myślenia i poczucia odpowiedzialności za własne postępowanie? Jak sprawić, by zaczęły one wykorzystywać techniki samodoskonalenia? Na wszystkie te pytania szczegółowo odpowiadają autorzy książki, podkreślając fakt, iż podstawą samodzielnej nauki i przyszłego powodzenia w pracy zawodowej i codziennym życiu jest zdrowe poczucie własnej skuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91017 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej