Myślenie twórcze (edukacja)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Dostępność
dostępne
(18)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(15)
Wypożyczalnia Koło
(2)
Wypożyczalnia Turek
(1)
Czytelnia Konin
(1)
Autor
Jąder Mariola
(2)
Stasiak Makary Krzysztof
(2)
Buzan Tony
(1)
Cottrell Stella
(1)
Franus Edward
(1)
Heijden Kees van der
(1)
Kaźmierczak Waldemar
(1)
Klin Lidia
(1)
Kujawiński Jerzy
(1)
Muszyńska Małgorzata
(1)
Piwowarczyk Tomasz
(1)
Przybylska Irena
(1)
Rossowski Dariusz
(1)
Sajdak Anna
(1)
Spólny Jacek
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Pozaniu
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Śliwerska Wiesława
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(16)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Myślenie twórcze (edukacja)
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1248)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1016)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(846)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(542)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(469)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(403)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Uczucia
(392)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(279)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Antropologia filozoficzna
(270)
Zwierzęta
(268)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Otwarty Umysł)
Czy chcesz: Zapamiętywać więcej informacji z podręczników, wykładów, zebrań? Szybciej utrwalać poznaną wiedzę? Robić skuteczne powtórki materiału przed egzaminami? Wpadać na więcej pomysłów i rozwiązań? Płynniej wygaszać wykłady i prezentacje? Podejmować trafniejsze decyzje osobiste i zawodowe? Skutecznie prowadzić zebrania i pracę grupową? Dowiedzieć się czegoś o sobie samym? Mapy myśli są wyjątkową metodą pisania, która pozwala na większą kreatywność i swobodę oraz dociera do sedna zagadnień, nie przesłaniając ich nadmiarem słów. Dzięki wykorzystaniu rysunków, symboli, kolorów i relacji przestrzennych uruchamia ośrodki mózgu w obu półkulach, a przez to potęguje kreatywne myślenie i trwałe zapamiętywanie wiadomości. Pozwalając na uchwycenie zarówno suchych faktów, jak i emocji, przyczynia się do głębszej analizy sytuacji oraz znajdowania ciekawych alternatywnych rozwiązań problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88065 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 300-301
Umiejętności potrzebne do studiowania na wyższej uczelni nie pojawiają się nagle w pełni wykształcone, podobnie jak budynek nie pojawia się gotowy znikąd - pracę nad nim zaczyna się od fundamentów. Rozwijać i doskonalić te umiejętności możemy na każdym etapie nauki, w toku praktyki, za sprawą błędów i prób, dzięki wsparciu innych i własnej refleksji. Zaskakujące, jak bardzo nasze myślowe i językowe zdolności rozwijają się dzięki wytrwałemu studiowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88782, 88640 (2 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47355 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.277-283
Publikacja dotyczy analizy struktury intelektu technicznego i uzdolnień technicznych. Pierwsze cztery rozdziały dotyczą myślenia, wyobraźni, rozumienia i orientacji ergonomicznej. Na uwagę zasługują: mikro- i makrostruktury w procesie myślenia przejawiające się w toku konstruowania przedmiotu technicznego, dziewięć rodzajów wyobrażeń technicznych, rozumienie, jako kryterialny czynnik wyboru trafnego rozwiązania technicznego, i humanistyczna orientacja ergonomii, jako nowoczesny wymóg rozwoju techniki. Piąty rozdział jest poświęcony strukturze uzdolnień technicznych. W zakończeniu autor przedstawia wyniki badań nad trafnością i nietrafnością wyboru przez uczniów szkoły o kierunku mechanicznym, wpływ na samopoczucie i postępy w nauce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76834 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Publikacje Biznesowe)
Bibliogr. s. 302-304
Omówione zagadnienia: planowanie scenariuszowe w ogólnym kontekście zarządzania strategicznego - zasadnicze przeobrażenie modeli myślowych, tworzenie "koncepcji biznesu" jako zbioru cech decydujących dla przetrwania i rozwoju oraz ocena jej odporności w przyszłym otoczeniu, przebieg procesu tworzenia scenariuszy - analiza otoczenia biznesowego, pozycji konkurencyjnej, planowanie wariantów strategicznych, rozpatrywanie strategii na tle scenariuszy jako warunków testowych, budowa instytucjonalnego modelu uczenia się - kształtowanie wzorca zachowania się organizacji jako całości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74380 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.s. 127-131
Książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnymi. [...] Książka składa się z czterech części. [...] W każdej części, zawierającej przykłady pracy z dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z zastosowaniem wybranych metod, technik i form organizacyjnych. Godne podkreślenia jest to, że Mariola Jąder dzieli się z Czytelnikiem wskazówkami i informacjami praktycznymi wynikającymi z własnych doświadczeń, obserwacji i refleksji. [...] Wiedza na temat podjęty przez Autorkę w recenzowanej książce jest potrzebna przede wszystkim nauczycielom, którzy muszą umieć organizować warunki do wspierania rozwoju dziecka. Niniejsza publikacja stanowi dobry przykład dostarczający nauczycielom sposobów stymulowania, inspirowania, pobudzania aktywności dzieci oraz stwarzania możliwości samodzielnego uczenia się. Zamieszczone w książce przykłady zabaw z dziećmi oraz wskazówki metodyczne i organizacyjne ich zastosowania przyczynią się zapewne do kreatywności samych nauczycieli". Z recenzji dr hab., prof. UP Bożeny Muchackiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92467, 92466 (2 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36624 (1 egz.)
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 91697 /371.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [73]
Książka zawiera wiele ćwiczeń stymulujących określone zdolności myślenia i działania twórczego. Należy z uznaniem podkreślić, iż Autorka zamieszcza w zbiorze wiele ćwiczeń własnego pomysłu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90954 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Zamościu ; Nr 1)
Zróżnicowanie intelektualne i uzdolnieniowe zespołów uczniowskich stanowi o istocie złożoności kontaktów nauczyciela z uczniami. Każda klasa szkolna jest swoistą mozaiką możliwości poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych. Zróznicowanie wymaga indywidualizacji, a zarazem kooperacji w procesie dydaktyczno-wychowawczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86219 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.125-128
Podręcznik zawiera szeroki przegląd koncepcji metodycznych opartych na dialogu i aktywności twórczej uczniów. Autor uzasad-nia potrzebę preferowania w szkole dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów kosztem ograniczania ich aktywności kierowanej przez nauczyciela. Prezentuje typologię metod i form dydaktycznych, eksponujących rolę ucznia, oraz koncepcje metodyczne, w których dominuje dialog nauczycielsko-uczniowski i uczniowsko-nauczycielski oraz samodzielne uczenie się uczniów. Ukazuje także istotę autorytetu nauczyciela opartego na dialogu partnerskim z uczniami i ich rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86228 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 243-254
Spis treściWstęp; Kultura i podmiot w ruchu powtórzenia (Historia repetytywnej mimesis według Melberga * Powtórzenie w sztuce * Iterabilność - powtórzenie z innością * Stylizacja * Cytat * Parafraza * Parodia * Wizualne analogie a postmodernizm * Powtórzenie w etnografii * Artefakty i nowoczesność * Retrospektywność a psychoanaliza * Filozofia sztuki C. G. Junga - wprowadzenie * Salvador Dali i Anioł Pański Milleta * Trójca Rublowa i Matka Boska Ornatka - Wielka Panagia * Ku praobrazom * Powtórzenie w antropologii filozoficznej * Koncepcja Mircei Eliadego * Rok Polski Bogdana Chmielewskiego * Symbol jako "współokruch" * Ruchy podmiotowości); Teoretyczne podstawy badań własnych (Pojęcie "analogii" * Wprowadzenie * Analogie w edukacji * Nieklasyczne rozumienie analogii * Porównanie jako forma wyrażania związku analogii * Identyfikacja relacji porównywanych dzieł sztuki * Rozpoznawanie kodów sztuki * Kod synestezyjny * Kod abstrakcyjny * Kod symboliczny * Ku analogii wizualnej w sztuce * Relacje wskaźnikowe w semiotyce * Prawidłowość idealizacyjna * "Interpretant" - ku aktualizacji znaczenia * Teoretyczne podstawy analizy jakościowej * Modele relacji wskaźnikowych pomiędzy dziełami i ich analiza * Psychoanalityczny i antropologiczny wymiar procesów symbolizacji); Problemy i metoda badań (Wprowadzenie * Założenia badawcze * Cele badań * Problemy badawcze * Pytania badawcze * Hipotezy robocze * Metodologiczne podstawy badań własnych * Metoda badań * Plan badań * Osoby badane * Badania pilotażowe * Opis technik badawczych * Opis metody - eksperyment pedagogiczny * Scenariusze zajęć eksperymentalnych); Wyniki badań - ilościowe (Badanie: etap l i 2 * Badanie zgodności rozkładów badanych cech pomiędzy grupami: dzieci, licealistów i studentów w badaniu początkowym (etap l) * Wyniki testów TPZ i TES trzech grup: dzieci, licealistów i studentów (etap l) * Wyniki testów TPZ i TES w grupach studentów - różnica pomiędzy badaniem początkowym a badaniem końcowym (etap 2) * Badanie średniego poziomu zdolności mierzonych testami TPZ, TES i UJ oraz testy istotności współczynników korelacji (etap l, etap 2) * Badanie zgodności rozkładów badanych cech pomiędzy grupami studentów w badaniu początkowym i końcowym (etap 2) * Analiza wyników badań ilościowych * Badania przekrojowe * Badania eksperymentalne * Interpretacja wyników badań końcowych w grupie studentów * Wnioski dotyczące badań eksperymentalnych); Zakończenie; Zarys projektu wychowania estetycznego; Aneks (Eseje studentów * Wizualne analogie); Literatura; Visual analogies in education. At the basis of anthropological idea of students' training (Summary); Spis reprodukcji i prac osób badanych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88257 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe / Uniwersytet Śląski w Katowicach ; nr 2490)
Streszcz. w jęz. angielskim i niemickim
Bibliogr. s.95-99
Treść pracy wpisuje się w rozważania na temat struktury inteligencji. Autorka ukazuje, jak doszło do powstania koncepcji inteligencji emocjonalnej i wyjaśnia, czym jest inteligencja emocjonalna (prezentuje różne jej modele: poznawczy i mieszane). Autorka próbuje określić znaczenie inteligencji emocjonalnej dla osiągnięć życiowych, głownie w sferze osobistej, społecznej i zawodowej. Część empiryczna pracy poświęcona jest analizie wyników badań nad inteligencją emocjonalną i jej znaczeniem dla osiągnięć szkolnych, pozycji socjometrycznej badanej młodzieży szkół średnich. Praca jest adresowana głównie do pedagogów, nauczycieli, a także twórców programów edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88196 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja kreatywna / Anna Sajdak. - Kraków : Wydawnictwo WAM, 2008. - 306 s. ; 23 cm.
(Myśl Pedagogiczna)
Na okł. podtyt.: współczesne polskie dyskursy
Bibliogr. s. 298-306
Pasjonująca przygoda intelektualna, interesująca prezentacja zagadnienia twórczości oraz koncepcji i praktyki edukacji kreatywnej. Książka jest oryginalną, autorską propozycję opisu i interpretacji zjawisk edukacyjnych. To wartościowe studium porównawcze koncepcji M. Montessori, O. Decrolyłego, W. H. Kilpatricka, C. Washburneła, P. Geheeba, P. Petersena, A. S. Neilla i R. Steinera ukazuje niezwykłą aktualność owych idei oraz źródło inspiracji dla kształtowania współczesnej szkoły zasługującej na miano kreatywnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90229 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teksty nadesłane po V Międzynarodowej Konferencji "Twórczość w biznesie i edukacji", zorganizowanej w Zakopanem we wrześniu 2000 r. przez WSHE
Tekst w języku angielskim
Bibliogr. przy rozdz.
1.Theory of creativity 2.Business 3.Education 4.Workshops
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80746 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teksty nadesłane po VI Międzynarodowej Konferencji "Twórczość w biznesie i edukacji", zorganizowanej w Łodzi we wrześniu 2001 r. przez WSHE w Łodzi.
Tekst w języku angielskim
Bibliogr. przy rozdz.
1.Creativity in business 2.Creativity in education
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliogr. s. 391-410
Pedagogika twórczości to subdyscyplina pedagogiki, której głównym zadaniem jest generowanie wiedzy z zakresu wychowania do twórczości oraz pomocy w tworzeniu i rozwijaniu postawy twórczej człowieka. Pedagogika twórczości Krzysztofa J. Szmidta to pierwsza w polskiej literaturze przedmiotu tak szeroka próba przedstawienia problematyki i zainteresowań badawczych tej subdyscypliny. Autor, posiadający ponad dwudziestoletnie doświadczenie w tej dziedzinie, dzieli się z nami swoją wiedzą teoretyczną i praktyczną. Wyjaśnia kluczowe pojęcia związane z twórczością (w tym niezmiernie trudne do zdefiniowania samo pojęcie ätwórczościö), przedstawia teorie twórczości, główne metody badawcze. Opisuje czynniki zapobiegające podjęciu lub rozwinięciu się procesów twórczych, charakteryzuje najważniejsze programy nauczania twórczości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89258 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Edukacja w wolności / Wiesława Śliwerska, Bogusław Śliwerski. - Wyd. 3 zm. i poszerz. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008. - 208 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
W książce zostały zaprezentowane poglądy i praktyczne oferty dydaktyczne, które stały się dla Autora źródłem inspiracji i wsparcia w promowaniu koncepcji kształcenia wczesnoszkolnego bez odwoływania się do elementów przemocy strukturalnej i symbolicznej w postaci stopni szkolnych i selekcji. Zamieszczone w książce przykłady pracy z dziećmi poprzez stymulowanie i odwoływanie się do ich zainteresowań oraz twórczego myślenia można wykorzystać także w tradycyjnym kształceniu, wzbogacając o nie indywidualizację nauczania w szkole i w domu. Autor sądzi, że każdy może znaleźć w tej książce coś dla siebie i swoich podopiecznych. Żywi przy tym nadzieję, że pomogła ona nie tylko przetrwać ówczesny trudny okres änędzy" materialnej, ale i zaowocuje kolejnymi inspiracjami i eksperymentami w naszym szkolnictwie. Szkołę nie tylko można, ale i trzeba permanentnie zmieniać, by radość uczenia się wszystkich związanych z nią osób u zarówno uczniów, jak i ich rodziców oraz nauczycieli i władz oświatowych - stanowiła jeden z ważnych czynników wartości i skuteczności jej oddziaływań. Wolność w edukacji nie rozwiązuje wszystkich związanych z nią problemów, niezależnie od tego, jak byśmy ją definiowali. Ona je dopiero stwarza, a dzięki temu pozwala każdemu z nas podejmować samodzielnie decyzje dotyczące własnej strategii kształcenia innych i samokształcenia. Edukacja w wolności jest wyzwaniem szczególnego rodzaju dla tych pedagogów, którym tak trudno rozstać się z autorytetem wzorem jego urzeczywistnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89266 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34499 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej