Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(276)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(273)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
E-booki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Druki ulotne
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(347)
wypożyczone
(23)
tylko na miejscu
(12)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(143)
Wypożyczalnia Koło
(100)
Wypożyczalnia Słupca
(59)
Wypożyczalnia Turek
(70)
Czytelnia Konin
(10)
Czytelnia Koło
(2)
Autor
Żebrowska Maria
(35)
Trempała Janusz
(17)
Przetacznik-Gierowska Maria
(15)
Babska Zofia
(14)
Harwas-Napierała Barbara
(14)
Wołoszynowa Lidia
(14)
Tyszkowa Maria
(13)
Matczak Anna
(11)
Brzezińska Anna
(9)
Hurlock Elizabeth Bergner
(9)
Hornowski Bolesław
(8)
Przetacznikowa Maria
(8)
Włodarski Ziemowit
(8)
Rosemann Barbara
(7)
Jurkowski Andrzej
(6)
Makiełło-Jarża Grażyna
(6)
Birch Ann
(5)
Lipowska Małgorzata
(5)
Olejnik Marian
(5)
Łuczyński Jan
(5)
Andruszko Robert
(4)
Bee Helen
(4)
Borzym Irena
(4)
Jaworowska Aleksandra
(4)
Kaja Barbara
(4)
Spionek-Pelc Halina
(4)
Szuman Stefan
(4)
Wojciechowski Aleksander
(4)
Wolański Napoleon
(4)
Adamska Helena
(3)
Appelt Karolina
(3)
Babiuch Małgorzata
(3)
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(3)
Gurycka Antonina
(3)
Huget Patrycja
(3)
Mietzel Gerd
(3)
Nowogrodzki Tadeusz
(3)
Obuchowska Irena
(3)
Piaget Jean
(3)
Porębska Maria
(3)
Ubertowska Aleksandra
(3)
Wadsworth Barry J
(3)
Łapińska Regina
(3)
Łoś Zbigniew
(3)
Anzieu Didier
(2)
Baley Stefan
(2)
Bezwińska-Walerjan Anna
(2)
Biela Adam (1947- )
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Bowlby John
(2)
Bryant Peter E
(2)
Clark Linda
(2)
Colman Andrew M
(2)
Eliot Lise
(2)
Fleszner Józef
(2)
Garczyński Stefan
(2)
Gałkowski Tadeusz
(2)
Green Donald Ross
(2)
Helms Donald B
(2)
Ireland Catherine
(2)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Kalinowski Kasper
(2)
Kaltenberg Irena
(2)
Kielar-Turska Maria
(2)
Kowalski Sergiusz
(2)
Kowalski Stanisław
(2)
Kozłowska Anna
(2)
Lewandowska Kinga
(2)
Lis Stanisława
(2)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(2)
Mika Stanisław
(2)
Młynarska Małgorzata
(2)
Niemczyński Adam
(2)
Polaszewska-Nicke Magdalena
(2)
Ptaszyńska Wanda
(2)
Puni Avksentij Cezarevič
(2)
Pyżuk Mira
(2)
Radwiłowicz Ryszard
(2)
Skorupska-Sobańska Julia
(2)
Sochaczewska Grażyna
(2)
Strelau Jan
(2)
Strupczewska Barbara
(2)
Strzyżewski Stanisław
(2)
Słyszowa Stefania
(2)
Trempała Edmund
(2)
Turner Jeffrey S
(2)
Tyborowska Kazimiera
(2)
Wellman Henry M
(2)
Wosiński Marek
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Znamierowski Czesław
(2)
Aksarina N. M
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Bekus-Richane Marzena
(1)
Benderly Beryl Lieff
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Białecki Ireneusz
(1)
Biela Adam
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(74)
1990 - 1999
(29)
1980 - 1989
(39)
1970 - 1979
(50)
1960 - 1969
(39)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1989-2000
(3)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(279)
Język
polski
(279)
Odbiorca
Dorośli
(6)
Nauczyciele
(3)
Psycholodzy
(3)
Pedagodzy
(2)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Neurologopedzi
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Psychologia rozwojowa
(233)
Dziecko
(43)
Psychologia wychowawcza
(38)
Mowa
(28)
Psychologia
(19)
Psychologia społeczna
(19)
Myślenie
(18)
Młodzież
(13)
Osobowość
(11)
Dzieci
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Rodzina
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Nauczanie
(6)
Uczenie się
(6)
Mózg
(5)
Przywiązanie (psychol.)
(5)
Psychoterapia
(5)
Decyzje
(4)
Dziecko chore
(4)
Nastolatki
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Uczniowie
(4)
Język polski
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Logopedia
(3)
Nauczyciele
(3)
Neurologia dziecięca
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Pedagogika
(3)
Piaget, Jean (1896-1980)
(3)
Psychopatologia rozwojowa
(3)
Socjalizacja
(3)
Temperament
(3)
Zdolności
(3)
Życie codzienne
(3)
Analogia
(2)
Człowiek
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dorastanie
(2)
Dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Etapy życia człowieka
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Neurobiologia
(2)
Pamięć
(2)
Psychoanaliza
(2)
Psycholingwistyka
(2)
Psychologia poznawcza
(2)
Psychologia stosowana
(2)
Psychologia wieku dorastania
(2)
Rozwój dziecka
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Samorealizacja
(2)
Sport
(2)
Teoria umysłu
(2)
Trening sportowy
(2)
Umysł
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Zainteresowania
(2)
ADHD
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Astronomia
(1)
Autyzm
(1)
Autyzm wczesnodziecięcy
(1)
Badania longitudinalne
(1)
Bowlby, John (1907-1990)
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłość
(1)
Dorośli
(1)
Doskonalenie nauczycieli
(1)
Dysleksja
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Edukacja
(1)
Erotyzm
(1)
Filozofia umysłu
(1)
Foniatria
(1)
Głuchociemni
(1)
Hazard
(1)
Hazardziści
(1)
Higiena
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki
(1)
Kadry nauczycielskie
(1)
Kinezjologia
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(44)
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(4)
Podręczniki
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Raport z badań
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(21)
Edukacja i pedagogika
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
279 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.127-[135]
Książka dotyczy problemu rozwoju językowego dzieci w wieku przedszkolnym. Stanowi próbę poszukiwania uwarunkowań specyficznych trudności w nauce czytania i pisania. Pozycja znajdzie czytelników w osobach psychologów, logopedów i pedagogów - nauczycieli, a także studentów wyżej wymienionych kierunków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76289 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39908 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.232-259
I. Odwieczne pytania i nowa nauka. II.Czego dzieci uczą się o ludziach?. III.Czego dzieci uczą sie o rzeczach ?. IV,Czego dzieci ucza sie o języku?. V.Czego naukowcy dowiedzieli się o dziecięcych umysłach ?. VI.Czego naukowcy dowiedzieli się o dziecięcych mózgach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84218 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104116 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40485 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32670 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100796 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38753 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30658 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47522 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66430 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5921 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3620 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ISSN 0239-6025 ; Nr 294)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39327 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48458 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Twórcy Psychoterapii)
Na okł: Teoria przywiązania
Bibliogr. s. 341-354.
Książka omawia oryginalną, klasyczną już teorię przywiązania, wyjaśniającą jak relacje dziecka z osobami znaczącymi w najwcześniejszym okresie życia wpływają na jego dalsze funkcjonowanie psychiczne i społeczne. Autor, odwołując się do psychoanalizy, etologii oraz teorii systemów i nauk o zachowaniu, wyjaśnia genezę, mechanizmy tego zjawiska, jego założenia i konsekwencje. Przywiązanie, rozumiane jako pierwotna potrzeba nawiązania więzi emocjonalnej, umożliwia, zdaniem Bowlby'ego, wytworzenie trwałej więzi emocjonalnej, a tym samym staje się podstawą pierwszych relacji społecznych. Autor opisuje jak dziecko przechodzi w trakcie rozwoju przez kolejne fazy przywiązania do matki (lub osoby opiekującej się nim) oraz wskaźniki świadczące o jego rozwoju, np. przywieranie do ciała matki, stałe wodzenie wzrokiem za matką, reakcja ogólnego ożywienia na widok matki. Pokazuje także jak w trakcie formowania się przywiązania, dziecko tworzy wewnętrzne standardy dotyczące matki (model) jako obiektu zapewniającego bezpieczeństwo, ciepło i intymność, znajdując w tym "satysfakcję i przyjemność".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89147 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe / Uniwersytet Śląski w Katowicach ; nr 1840)
Tom, który na charakter pracy zbiorowej, nawiązuje przedstawioną w niej problematyką do dyskusji nad celami i koncepcjami edukacji lingwistycznej. Redaktor tomu przedstawia we Wprowadzeniu diagnostyczną interpretację niedostatków procesu edukacyjnego oraz sugestie dotyczące podstawowych zmian programowych i realizacyjnych. Przypomina też, iż efektem poszukiwania jednolitych ram analitycznych dla teorii, praktyki i metodyki kształcenia językowego jest określenie podstaw tzw. lingwistyki edukacyjnej jako wyodrębnionej dziedziny językoznawstwa stosowanego. Do tej problematyki odnoszą się przede wszystkim artykuły zamieszczone w części pierwszej tomu, zatytułowanej W stronę lingwistyki edukacyjnej. W części drugiej (Zachowania językowe w kontekstach edukacyjnych) prezentowane są w zróżnicowanych ujęciach autorskich określone formy, przejawy i efekty zachowań językowych w środowiskach szkolnych i pozaszkolnych. Spośród kilku artykułów części trzeciej tomu (Przestrzeń interlingwalna a edukacja) trzy odnoszą się do uwarunkowań właściwości procesów edukacji w środowiskach dwu- i wielojęzycznych w Czechach i na Litwie. Kolejny tekst pokazuje uzależniania skuteczności porozumiewania się na podstawie różnic między skonwencjonalizowanymi formami adresatywnymi w języku polskim i niemieckim. Tom zamyka artykuł akcentujący potrzebę zmiany metod, podręczników, treści nauczania, form kontroli wyników w obrębie glottodydaktyki, służących czynnemu opanowania języka obcego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75973 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50067 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ISSN 0239-6025 ; Nr 540)
Bibliogr. s. 122-[128].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45444 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73741 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą podsumowania poszukiwań badawczych i uogólnieniem ich rezultatów w kluczowych (…) obszarach psychologii rozwoju człowieka. Zawiera rozważania nad ograniczeniami i trudnościami, jakie napotykamy w opisie i wyjaśnieniu złożonych procesów rozwojowych oraz nad możliwościami i kierunkami doskonalenia badań nad zmianą w zachowaniu i rozwoju.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
Dla realizatorów programów profilaktycznych, terapeutów uzależnień, lekarzy, pracowników ochrony zdrowia, pracowników socjalnych, psychologów, pedagogów, pedagogów resocjalizacyjnych. Również dla studentów kierunków pedagogicznych, kierunku lekarskiego, psychologii i socjologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104077 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40514 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49424 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielowymiarowość diagnozy i terapii FASD / Anna Piekacz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 162 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 156-162.
Współfinansowanie: Uniwersytet Śląski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40339 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49320 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia omawia problemy związane z funkcjonowaniem człowieka dorosłego. Jest próbą stawiania pytań o dorosłość, bogactwo pełnionych wówczas przez jednostkę ról i podejmowanych zadań. To także próba szukania odpowiedzi na pytania o to, czym jest dorosłość jako nieunikniony etap naszego życia? Jak się do niej przygotowujemy? Kto i w jaki sposób wspiera dorastanie, a kto i w jaki sposób je blokuje i utrudnia? Jaka jest rola samego dorastającego? Jak wygląda dorosłość w indywidualnym wydaniu każdego z nas? Refleksje te winny stać się również osobistym wyzwaniem dla każdego psychologa; wyzwaniem, które przełożymy na zadania ukierunkowane na wspomaganie młodych ludzi w tym, aby mieli szansę na dojrzałą dorosłość
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; no 3057)
Streszcz. w jęz. ang.
Bibliogr. s. 375-381
SPIS TREŚCI: Wstęp. I. Rozwój mowy dziecka 1. Kształtowanie się mowy w okresie prenatalnym. 2. Etapy rozwoju mowy po urodzeniu się dziecka. A. Okres niemowlęcy. B. Okres żłobkowo-przedszkolny. C. Okres wczesnoszkolny. 3. Socjolingwistyczne i psycholingwistyczne uwarunkowania rozwoju mowy dziecka. 4. Rozwój kompetencji fonologicznej dziecka. 5. Badania własne nad pamięcią przekazu słownego i audiowizualnego u dzieci przedszkolnych z normalnie rozwiniętym językiem. II. Opóźniony rozwój mowy 1. Prosty opóźniony rozwój mowy czynnej a zaburzenia rozwoju poczucia tożsamości. 2. Specyficzne zaburzenie rozwoju językowego (SLI) 3. Zaburzenia mowy u dzieci związane z uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego. A. Zaburzenia mowy, które są konsekwencją uszkodzeń korowych ośrodkowego układu nerwowego. B. Zaburzenia mowy, które powstają z powodu uszkodzeń podkorowych ośrodkowego układu nerwowego. C. Zaburzenia mowy i wady wymowy, które powstają z powodu zaburzeń w działaniu receptorów i efektorów. 4. Międzynarodowa kategoryzacja zaburzeń komunikacji u dzieci. III. Zjawisko autyzmu. 1. Historia badań nad autyzmem. 2. Opis syndromu autystycznego. A. Przyczyny powstawania zaburzeń rozwojowych na tle autyzmu. B. Różne sposoby diagnozowania autyzmu dziecięcego. C. Koncepcje terapeutyczne i metody stosowane w pracy z osobami dotkniętymi autyzmem. IV. Autyzm w świetle wiedzy o mózgu. 1. Pojęcie modułowości mózgu i różne jej ujęcia. 2. Moduł teorii umysłu i jego ewolucyjne znaczenie w ujęciu teorii mentalistycznych. 3. Autyzm jako ślepota umysłowa. 4. Ocena teorii mentalistycznych. 5. Charakterystyka modułu językowego. A. Koncepcja mowy wewnętrznej. B. Mózgowa organizacja funkcji mowy. 6. Teoria umysłu a funkcje językowe u wzajemne relacje w kontekście autyzmu. 7. Problem komunikacyjny osób autystycznych w modelu teoretycznym Idy Kurcz. 8. Wątek językowy teorii umysłu. 9. Zagadnienia mowy wewnętrznej i refleksji u dzieci autystycznych. A. Językowy wymiar refleksji. B. Udział refleksji w aktywności poznawczej realizowanej przez moduł teorii umysłu. 10. Dyskurs u osób dotkniętych autyzmem. 11. Rekonstrukcja kompetencji komunikacyjnej u osób dotkniętych autyzmem. V. Deficyt językowy osób dotkniętych autyzmem u longitudinalne badania własne. 1. Neurolingwistyczna interpretacja zaburzeń dyskursu u dzieci dotkniętych autyzmem. 2. Zjawisko ślepoty umysłowej jako problem terapeutyczny. 3. Własne badania nad językiem dzieci dotkniętych autyzmem. A. Prezentacja sylwetek dzieci biorących udział w badaniu. B. Wyniki badań po roku terapii dyskursywnej konwersacyjnej poprzedzonej rocznym okresem terapii integrującej. C. Wyniki badań po drugim roku terapii dyskursywnej konwersacyjnej lub konwersacyjnej i mentalistycznej. 4. Ogólne wnioski z badań nad formami aktywności słownej dzieci autystycznych. 5. Rola terapii integrującej w rozwijaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej u dzieci dotkniętych autyzmem. A. Rozwój mowy impresyjnej jako główny cel terapii integrującej. B. Metoda äDyna-Lingua M.S.ö w terapii integrującej prowadzonej z osobami dotkniętymi autyzmem. VI. Teoria umysłu w ujęciu mentalistycznym u badania własne. 1. Językowe możliwości kompensowania braku teorii umysłu. A. Etap konwersacyjny terapii dyskursywnej. B. Etap mentalistyczny terapii dyskursywnej. VII. Przebieg terapii dyskursywnej i jej wpływ na teorię umysłu dzieci dotkniętych autyzmem. 1. Test Fałszywych Przekonań (TFP) w wersji ćwiczeniowej. A. Faza zbierania informacji. B. Faza poznania problemu. C. Faza uchwycenia problemu i jego rozwiązywania. D. Faza zakończenia zadania. E. Faza weryfikacji własnego przewidywania. F. Faza oceny własnego przewidywania. 2. Inne techniki badające i rozwijające teorię umysłu w terapii dyskursywnej. A. Test Domniemanej Wiedzy (TDW). B. Test Domniemanych Stanów Emocjonalnych (TDSE). C. Test Domniemanych Umiejętności (TDU). D. Test Domniemanych Doświadczeń (TDD). E. Test Rozpoznawania Mimicznego Wyrazu Emocji (TRMWE). F. Językowy Test Ról Społecznych (JTRS). VIII. Wnioski z przeprowadzonych badań nad teorią umysłu dzieci dotkniętych autyzmem. IX. Studium przypadku chłopca z zespołem Aspergera. 1. Piotr L. i jego życie z autyzmem. A. Okres przed rozpoczęciem terapii mowy i myślenia Piotra L. B. Terapia mowy i myślenia jako stały element życia Piotra L. C. Tworzenie podstaw samodzielności życiowej Piotra L. 2. Przebieg procesu terapii mowy Piotra L. A. Terapia integrująca w życiu Piotra L. (od 1995 do 1999 roku, tj. od 4. do 9. roku życia) B. Konwersacyjny etap terapii dyskursywnej w życiu Piotra L. (od 1999 do 2003 roku, tj. od 9. do 13. roku życia) C. Mentalistyczny etap terapii dyskursywnej w życiu Piotra L. (od 2003 roku, tj. od 13. roku życia). X. Terapia dyskursywna w aspekcie teorii umysłu. Wybrane fragmenty sesji, diagnozy i programy terapeutyczne. 1. Piotr L. (ur. 30 V 1991). 12 XII 1999. 24 X 2003. 6 I 2007. 2. Piotr R. (ur. 29 XI 1993) 12 I 2001. 5 IV 2004. 11 XII 2006. 3. Wojtek P. (ur. 22 II 1997). 4 XI 2002. 18 V 2004. 7 XII 2006. 4. Adam B. (ur. 19 VI 1990). XI. Projekt skal i do pomiaru stopnia rozwoju teorii umysłu. 1. Przesłanki utworzenia skali do pomiaru stopnia rozwoju teorii umysłu. 2. Projekt Skali Teorii Umysłu w ujęciu psycholingwistycznym. A. Wiedza o spostrzeżeniach, które powstają u innego człowieka w określonej sytuacji. B. Wiedza o motywach, którymi ludzie mogą się kierować, oraz o związkach różnych motywów z określonymi kategoriami zachowań. C. Wiedza o pamięci i jej związku z zachowaniem człowieka. D. Wiedza o ludzkich emocjach i uczuciach oraz o związkach zachowań ludzi z ich uczuciami. E. Wiedza o tym, jak ludzie myślą i od czego ich myślenie zależy. F. Wiedza o dwóch głównych źródłach wiedzy: doświadczeniu i przekazie słownym. Zakończenie Bibliografia Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90391 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozwój dziecka w przedszkolu to książka, która przybliża rolę, jaką w rozwoju dziecka odgrywa wybrany system edukacyjny. Autorka porównuje trzy różniące się ideologią i prezentujące odmienne modele wychowania systemy: montessoriański, waldorfski i standardowy. Z uwagi na brak badań porównawczych istotnym celem pracy stało się urealnienie często skrajnie pozytywnych lub negatywnych opinii wobec alternatywnych podejść do rozwoju i edukacji dziecka. Wyniki badań mogą być przydatne dla zwolenników alternatywnych pedagogik i pomóc im w umacnianiu własnych pozycji. „ Autorka pokazuje procesy rozwojowe pobudzane przez oddziaływania edukacyjne przewidziane w poszczególnych systemach pracy z dzieckiem. Okazuje się, że kompetencje rozwijane w poszczególnych systemach edukacyjnych wpływają na występowanie zmian także w zakresie innych umiejętności […]. Warto podkreślić, że praca Iwony Sikorskiej stanowi potwierdzenie ogólnej idei propagowanej przez psychologię ekologiczną, dotyczącej interakcji właściwości rozwijającej się jednostki z mikrośrodowiskiem, w jakim się znajduje”. Z recenzji prof. dr hab. Marii Kielar-Turskiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej