Młynarska Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(5)
Wypożyczalnia Koło
(2)
Wypożyczalnia Turek
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Krzyżanowski Julian
(708)
Kowalska Dorota
(665)
Młynarska Małgorzata
(-)
Kochanowski Jan
(563)
Konopnicka Maria
(506)
Słowacki Juliusz
(388)
Mickiewicz Adam
(338)
Otwinowska Barbara
(309)
Krasicki Ignacy
(305)
Suchodolski Bogdan
(290)
Cyrański Czesław
(278)
Prus Bolesław
(266)
Orzeszkowa Eliza
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Sienkiewicz Henryk
(243)
Kolberg Oskar
(232)
Kraszewski Józef Ignacy
(215)
Markiewicz Henryk
(214)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Żeleński Tadeusz
(180)
Shakespeare William
(166)
Żeromski Stefan
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(158)
Okoń Wincenty
(150)
Faliszewska Jolanta
(149)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Polska Akademia Nauk
(131)
Rolando Bianka
(131)
Iwaszkiewicz Jarosław
(126)
Lange Antoni
(126)
Wyspiański Stanisław
(125)
Kupisiewicz Czesław
(123)
Dąbrowska Maria
(122)
Śliwerski Bogusław
(122)
Zgółkowa Halina
(117)
Misiorowska Ewa
(115)
Korczak Janusz
(114)
Czubiński Antoni
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Lenin Vladimir Il'ič
(108)
Błoński Jan
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Garlicki Andrzej
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Szulc Marian
(101)
Nowacki Tadeusz Wacław
(100)
Tatarkiewicz Władysław
(100)
Topolski Jerzy
(100)
Doroszewski Witold
(96)
Kotarbiński Tadeusz
(96)
Miłosz Czesław
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Tazbir Janusz
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Reymont Władysław Stanisław
(94)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Miciński Tadeusz
(87)
Gombrowicz Witold
(86)
Estreicher Karol
(85)
Rudnicki Bogdan
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Polańczyk Danuta
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Głowiński Michał
(82)
Hołyst Brunon
(82)
Zaborowska Joanna
(82)
Buszko Józef
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Kieniewicz Stefan
(81)
Sekuła Elżbieta
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Jakubowski Jan Zygmunt
(78)
Radzicki Józef
(78)
Janion Maria
(77)
Jałowiec Magdalena
(77)
Wojnar Irena
(77)
Frycie Stanisław
(76)
Witkiewicz Stanisław Ignacy
(76)
Wyka Kazimierz
(76)
Kosińska Aleksandra
(75)
Rejniak Zofia
(75)
Wroczyński Ryszard
(75)
Krawczuk Aleksander
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Syrokomla Władysław
(74)
Żaba-Żabińska Wiesława
(74)
Barańczak Stanisław
(73)
Rok wydania
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Mowa
(7)
Psychoterapia
(4)
Dziecko autystyczne
(2)
Autyzm wczesnodziecięcy
(1)
Bajkoterapia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Logopedia
(1)
Myślenie
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Osobowość
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Zaburzenia mowy u dzieci
(1)
Zespół Aspergera u dzieci
(1)
Zespół Downa
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; no 3057)
Streszcz. w jęz. ang.
Bibliogr. s. 375-381
SPIS TREŚCI: Wstęp. I. Rozwój mowy dziecka 1. Kształtowanie się mowy w okresie prenatalnym. 2. Etapy rozwoju mowy po urodzeniu się dziecka. A. Okres niemowlęcy. B. Okres żłobkowo-przedszkolny. C. Okres wczesnoszkolny. 3. Socjolingwistyczne i psycholingwistyczne uwarunkowania rozwoju mowy dziecka. 4. Rozwój kompetencji fonologicznej dziecka. 5. Badania własne nad pamięcią przekazu słownego i audiowizualnego u dzieci przedszkolnych z normalnie rozwiniętym językiem. II. Opóźniony rozwój mowy 1. Prosty opóźniony rozwój mowy czynnej a zaburzenia rozwoju poczucia tożsamości. 2. Specyficzne zaburzenie rozwoju językowego (SLI) 3. Zaburzenia mowy u dzieci związane z uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego. A. Zaburzenia mowy, które są konsekwencją uszkodzeń korowych ośrodkowego układu nerwowego. B. Zaburzenia mowy, które powstają z powodu uszkodzeń podkorowych ośrodkowego układu nerwowego. C. Zaburzenia mowy i wady wymowy, które powstają z powodu zaburzeń w działaniu receptorów i efektorów. 4. Międzynarodowa kategoryzacja zaburzeń komunikacji u dzieci. III. Zjawisko autyzmu. 1. Historia badań nad autyzmem. 2. Opis syndromu autystycznego. A. Przyczyny powstawania zaburzeń rozwojowych na tle autyzmu. B. Różne sposoby diagnozowania autyzmu dziecięcego. C. Koncepcje terapeutyczne i metody stosowane w pracy z osobami dotkniętymi autyzmem. IV. Autyzm w świetle wiedzy o mózgu. 1. Pojęcie modułowości mózgu i różne jej ujęcia. 2. Moduł teorii umysłu i jego ewolucyjne znaczenie w ujęciu teorii mentalistycznych. 3. Autyzm jako ślepota umysłowa. 4. Ocena teorii mentalistycznych. 5. Charakterystyka modułu językowego. A. Koncepcja mowy wewnętrznej. B. Mózgowa organizacja funkcji mowy. 6. Teoria umysłu a funkcje językowe u wzajemne relacje w kontekście autyzmu. 7. Problem komunikacyjny osób autystycznych w modelu teoretycznym Idy Kurcz. 8. Wątek językowy teorii umysłu. 9. Zagadnienia mowy wewnętrznej i refleksji u dzieci autystycznych. A. Językowy wymiar refleksji. B. Udział refleksji w aktywności poznawczej realizowanej przez moduł teorii umysłu. 10. Dyskurs u osób dotkniętych autyzmem. 11. Rekonstrukcja kompetencji komunikacyjnej u osób dotkniętych autyzmem. V. Deficyt językowy osób dotkniętych autyzmem u longitudinalne badania własne. 1. Neurolingwistyczna interpretacja zaburzeń dyskursu u dzieci dotkniętych autyzmem. 2. Zjawisko ślepoty umysłowej jako problem terapeutyczny. 3. Własne badania nad językiem dzieci dotkniętych autyzmem. A. Prezentacja sylwetek dzieci biorących udział w badaniu. B. Wyniki badań po roku terapii dyskursywnej konwersacyjnej poprzedzonej rocznym okresem terapii integrującej. C. Wyniki badań po drugim roku terapii dyskursywnej konwersacyjnej lub konwersacyjnej i mentalistycznej. 4. Ogólne wnioski z badań nad formami aktywności słownej dzieci autystycznych. 5. Rola terapii integrującej w rozwijaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej u dzieci dotkniętych autyzmem. A. Rozwój mowy impresyjnej jako główny cel terapii integrującej. B. Metoda äDyna-Lingua M.S.ö w terapii integrującej prowadzonej z osobami dotkniętymi autyzmem. VI. Teoria umysłu w ujęciu mentalistycznym u badania własne. 1. Językowe możliwości kompensowania braku teorii umysłu. A. Etap konwersacyjny terapii dyskursywnej. B. Etap mentalistyczny terapii dyskursywnej. VII. Przebieg terapii dyskursywnej i jej wpływ na teorię umysłu dzieci dotkniętych autyzmem. 1. Test Fałszywych Przekonań (TFP) w wersji ćwiczeniowej. A. Faza zbierania informacji. B. Faza poznania problemu. C. Faza uchwycenia problemu i jego rozwiązywania. D. Faza zakończenia zadania. E. Faza weryfikacji własnego przewidywania. F. Faza oceny własnego przewidywania. 2. Inne techniki badające i rozwijające teorię umysłu w terapii dyskursywnej. A. Test Domniemanej Wiedzy (TDW). B. Test Domniemanych Stanów Emocjonalnych (TDSE). C. Test Domniemanych Umiejętności (TDU). D. Test Domniemanych Doświadczeń (TDD). E. Test Rozpoznawania Mimicznego Wyrazu Emocji (TRMWE). F. Językowy Test Ról Społecznych (JTRS). VIII. Wnioski z przeprowadzonych badań nad teorią umysłu dzieci dotkniętych autyzmem. IX. Studium przypadku chłopca z zespołem Aspergera. 1. Piotr L. i jego życie z autyzmem. A. Okres przed rozpoczęciem terapii mowy i myślenia Piotra L. B. Terapia mowy i myślenia jako stały element życia Piotra L. C. Tworzenie podstaw samodzielności życiowej Piotra L. 2. Przebieg procesu terapii mowy Piotra L. A. Terapia integrująca w życiu Piotra L. (od 1995 do 1999 roku, tj. od 4. do 9. roku życia) B. Konwersacyjny etap terapii dyskursywnej w życiu Piotra L. (od 1999 do 2003 roku, tj. od 9. do 13. roku życia) C. Mentalistyczny etap terapii dyskursywnej w życiu Piotra L. (od 2003 roku, tj. od 13. roku życia). X. Terapia dyskursywna w aspekcie teorii umysłu. Wybrane fragmenty sesji, diagnozy i programy terapeutyczne. 1. Piotr L. (ur. 30 V 1991). 12 XII 1999. 24 X 2003. 6 I 2007. 2. Piotr R. (ur. 29 XI 1993) 12 I 2001. 5 IV 2004. 11 XII 2006. 3. Wojtek P. (ur. 22 II 1997). 4 XI 2002. 18 V 2004. 7 XII 2006. 4. Adam B. (ur. 19 VI 1990). XI. Projekt skal i do pomiaru stopnia rozwoju teorii umysłu. 1. Przesłanki utworzenia skali do pomiaru stopnia rozwoju teorii umysłu. 2. Projekt Skali Teorii Umysłu w ujęciu psycholingwistycznym. A. Wiedza o spostrzeżeniach, które powstają u innego człowieka w określonej sytuacji. B. Wiedza o motywach, którymi ludzie mogą się kierować, oraz o związkach różnych motywów z określonymi kategoriami zachowań. C. Wiedza o pamięci i jej związku z zachowaniem człowieka. D. Wiedza o ludzkich emocjach i uczuciach oraz o związkach zachowań ludzi z ich uczuciami. E. Wiedza o tym, jak ludzie myślą i od czego ich myślenie zależy. F. Wiedza o dwóch głównych źródłach wiedzy: doświadczeniu i przekazie słownym. Zakończenie Bibliografia Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90391 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45477 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mowa i Myślenie ; 1.)
Materiały z Międzynarodowej Konferencji Logopedycznej, która odbyła się we Wrocławiu w dniach 24-27 kwietnia 2003 r.
Bibliogr. przy ref.
Logopedia. Teoria i praktyka pod red. Małgorzaty Młynarskiej i Tomasza Smereki zawiera materiały I Międzynarodowej Konferencji Logopedycznej (Wrocław, 2003). Otwiera serię Mowa i Myślenie, na którą będą się składać monografie, prace zbiorowe, opisy terapii i materiały pomocnicze. Wydany tom ma charakter interdyscyplinarny. Spis treści obejmuje artykuły ponad 60 autorów, wśród których jest wielu czynnych logopedów, neurologopedów i klinicystów oraz językoznawców. Zakres poruszanej problematyki odpowiada skomplikowaniu i rozległości zainteresowań współczesnej logopedii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46804 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80421 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33196 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.113
Zbiór ośmiu bajek o misiu Mokrej Łapce został opracowany na podstawie doświadczeń terapeutycznych Autorki. Celem książki jest stymulacja rozwoju językowego dzieci w wieku przedszkolnym, rozwój ich wrażliwości na cechy formalne przekazu słownego, poszerzenie ich świadomości językowej oraz rozwinięcie umiejętności opowiadania i wypowiadania się.Bajki opatrzone są komentarzami, które pomogą rodzicom, terapeutom oraz nauczycielom wykorzystać ich treść w rozmowach z dziećmi. Proponowane ćwiczenia służą rozwojowi umiejętności językowych, które bardzo przydadzą się dziecku w życiu codziennym i nauce szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78813 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74658 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32300, 31842 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej