Zasoby ludzkie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(7)
Wypożyczalnia Koło
(1)
Wypożyczalnia Turek
(1)
Autor
Jaśkiewicz Włodzimierz
(3)
Herbst Mikołaj
(2)
Hampden-Turner Charles
(1)
Kożusznik Barbara
(1)
Trompenaars Fons
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Łukasiewicz Grzegorz
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Zasoby ludzkie
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1249)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1017)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(847)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(543)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(470)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(404)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Uczucia
(396)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(280)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Zwierzęta
(271)
Antropologia filozoficzna
(270)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zamiarem autorów tej książki jest interdyscyplinarne spojrzenie na kapitał ludzki i kapitał społeczny, a także na ich związki z rozwojem regionalnym. Określenia kapitał ludzki używają chętniej ekonomiści, kapitał społeczny jest natomiast domeną socjologów. Jednak przekonanie o istotnej roli czynników niematerialnych w pobudzaniu rozwoju gospodarczego i społecznego sprawia, że oba terminy wykroczyły już dawno poza granice swoich dyscyplin i są intensywnie eksploatowane zarówno przez naukowców, jak publicystów, polityków czy działaczy społecznych. Nie jest możliwe ani celowe przeprowadzenie ścisłej linii demarkacyjnej oddzielającej pojęcia kapitał ludzki i kapitał społeczny w kontekście rozwoju regionalnego. Warto się jednak zastanowić nad różnicami w ich genezie, teorii i sposobach pomiaru. Autorzy dokonuj ą pełnego przeglądu podstaw teoretycznych obu form kapitału, zarówno z socjologicznego, jak i ekonomicznego punktu widzenia. Podejmuj ą także próbę oszacowania wpływu zasobów kapitału ludzkiego i społecznego na osiągane dochody oraz tempo wzrostu gospodarczego polskich regionów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87552 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43415 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 4(17)2001)
Bibliogr. przy rozdz.
1.Kierowanie w czasach burzliwych - polski menedżer w okresie zmian systemowych 2.Uwarunkowania zmiany władzy wykonawczej w spółkach akcyjnych 3.Role zawodowe kobiet i mężczyzn 4.Mobbing w organizacji - anatomia zjawiska 5.Internet w rekrutacji 6.Szkolenia i ich rola w strategii zmian organizacyjnych 7.Stosunki międzyludzkie a atmosfera pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80727 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Seria III. Nauki Ekonomiczne i Informatyka ; Z.5(37)2003)
Bibliogr. po rozdz.
Kazimierz DoktórFunkcja personalna i jej organizowanie. Autor artykułu podejmuje problem reorientacji funkcji personalnej w kontekście zmian otoczenia systemowego. Przedstawia uwarunkowania zmian w organizacji służb personalnych organizacji gospodarczych. W pierwszej części prezentowane są wyniki badań nad wykonywanymi, klasycznymi funkcjami zarządzania zasobami ludzkimi. Niektóre funkcje są dość powszechnie realizowane, inne raczej są marginalne. W drugiej części zawarte są myśli na temat realizacji funkcji zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze administracji państwowej, sektorze dużych korporacji oraz sektorze małego biznesu. Na końcu omówione są wybrane modele zarządzania zasobami ludzkimi w polskich warunkach.Włodzimierz JaśkiewiczFunkcja personalna organizacji a struktura działań menedżerskichArtykuł opisuje zależność pomiędzy sposobem definiowania funkcji personalnej organizacji, a strukturą roli menedżera. Istnieje wiele sposobów rozumienia funkcji personalnej , ale współcześnie przyjmuje się tzw. szerokie ujęcie, łączące cele organizacji z celami jej członków.Taka koncepcja zmienia kształt ról menedżerskich - rozszerza znacznie funkcje menedżera kładąc nacisk na działania związane z diagnozowaniem, mierzeniem i ocenianiem potrzeb, postaw, i oczekiwań pracowników.Bogusz Mikuła, Anna Pietruszka-OrtylElementy zarządzania niematerialnymi zasobami organizacjiPunktem wyjścia w niniejszym artykule jest klasyfikacja zasobów niematerialnych organizacji, w oparciu, o którą wyróżniono kapitał intelektualny, rozumiany jako suma współdziałania kapitału ludzkiego, kapitału strukturalnego i kapitału klienckiego, zarządzanie wiedzą, jako koncepcję wspomagającą efektywne zarządzanie kapitałem intelektualnym oraz zarządzanie talentami, czyli niematerialnymi zasobami, w posiadaniu, których są ludzie. Podstawowym zagadnieniom związanym z tymi trzema koncepcjami poświęcona jest zasadnicza część opracowania.Agnieszka Dziedziczak-FoltynKształcenie kadry menedżerskiej a zapotrzebowanie biznesuZważywszy na wyraźny wzrost liczby instytucji, organizacji i firm zajmujących się edukacją i szkoleniem kadr menedżerskich w latach 90., w większości przypadków ich komercyjny charakter oraz funkcjonowanie w warunkach silnej konkurencji konieczna staje się analiza rynku edukacji menedżerskiej. Ukazujące skalę systemu kształcenia menedżerów oraz przedstawiające formy edukacji menedżerskiej poruszone są w artykule najistotniejsze zagadnienia związane z kształceniem w państwowych i prywatnych szkołach wyższych (na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych) oraz kwestia prestiżowych w Polsce studiów Master of Business Administration. Odnośnie głównych tendencji w rozwoju polskiego rynku edukacyjnego w zakresie doskonalenia kadr menedżerskich przedstawione są wnioski z analizy raportów na temat rynku szkoleniowego. Następnie, w formie informacji na temat zapotrzebowania rynku pracy na kadrę menedżerską oraz oczekiwań pracodawców wobec tej grupy zawodowej, rozpatrywana jest kwestia wzajemnych relacji rynku edukacji menedżerskiej z rynkiem pracy.Joanna CewińskaBariery udziału kobiet w zarządzaniu Artykuł poświęcony jest problematyce udziału kobiet w zarządzaniu. Przedstawiono w nim dane potwierdzające, że sfera zarządzania w Polsce jest zdominowana przez mężczyzn. Wskazano przyczyny tych dysproporcji, zwracając uwagę na negatywny oddziaływanie stereotypów płci. W końcowej części zaprezentowano propozycje działań mających na celu eliminowanie barier udziału kobiet w zarządzaniu. Podkreślono konieczność rozpowszechniania idei równych szans w procesie edukacji w kierunku partnerstwa.Iza DesperakPłeć w rekrutacjiTekst poświęcony jest dyskryminacji ze względu na płeć na etapie rekrutacji pracowników - jednej z trzech głównych, obok zróżnicowania płac i barier awansu, płaszczyzn dyskryminacji w sferze pracy. Jako że kandydatów do pracy nie obejmowała do niedawna jeszcze ochrona prawa pracy, pracodawcy i rekruterzy nagminnie stosują praktyki dyskryminacyjne wobec starających się o pracę kobiet. Dotyczy to zarówno zawodów uważanych za: "męskie" jak i sfeminizowanych. Dyskryminacja w rekrutacji rozgrywa się na dwóch poziomach: wprost (niezatrudnienie z powodu płci) i nie wprost (niezatrudnienie z powodu innego czynnika, ale stosowanego tylko wobec kobiet - np. wieku, dyspozycyjności).Przedstawieniu preferencji i stereotypowych wyobrażeń pracodawców i przełożonych wobec pracownic i kandydatek towarzyszy prezentacja czterech case-studies: przypadków czterech ubiegających się o pracę kobiet. Wyniki badań wskazują, że osoby odpowiedzialne za rekrutację zadają kobietom niemerytoryczne pytania, dotyczące ich życia osobistego, których nie zadają mężczyznom (o dzieci, plany na przyszłość, dyspozycyjność, sytuację rodzinną). "Dyspozycyjność" jest wymieniana najczęściej, a kandydatkom przypisuje się automatycznie jej brak - ze względu na pełnione obecnie lub przewidywane role rodzinne. Przykłady case studies pokazują jak poprzez same procedury rekrutacyjne kobiety wypychane są z rynku pracy tylko dlatego że są kobietami(odmawia się im nawet prawa złożenia podania o pracę) lub przesuwane są do zawodów i stanowisk mniej atrakcyjnych (np. sekretarki zamiast handlowca).Zofia Kołoszko-ChomentowskaPrzedsiębiorca - kreator nowego oblicza wsiPrzedsiębiorczość na obszarach wiejskich jest traktowana jako podstawowy i główny element rozwoju. Proces ten przebiega w sposób zróżnicowany i jest uzależniony od aktywności ekonomicznej ludzi. Artykuł opisuje wyniki badań nad rozwojem wiejskiego małego biznesu w czterech regionach województwa podlaskiego, traktowanych jako przykład, zaangażowania i znaczenia czynnika ludzkiego w rozwój eknomiczny.Katarzyna KrzanowskaRekrutacja w wybranych instytucjach Unii EuropejskiejArtykuł opisuje podstawowe procedury obowiązujące podczas procesu rekrutacyjnego w wybranych instytucjach Unii Europejskiej. W pierwszej części przedstawione zostały podstawowe założenia działalności UE oraz jej dwie główne instytucje - Komisja Europejska oraz Rada Unii Europejskiej. Druga część artykułu opisuje szczegółowo jakie warunki należy spełnić, aby ubiegać się o pacę w organach unijnych, jak przebiega proces rekrutacji i selekcji w przykładowych instytucjach oraz jakie szanse mają polscy obywatele na zatrudnienie w przedstawionych instytucjach.Anna SołtysAplikacja systemu ocen - studium przypadkuAnaliza przypadku jest opisem procesu aplikacji systemu okresowych ocen pracowniczych w Urzędzie Miasta, jako specyficznej instytucji administracji lokalnej. Autor prezentuje swoistą ewolucję procedur zarządzania oraz rodzaj eksperymentu, jakiemu zostali poddani pracownicy w ramach zarządzania zasobami ludzkimi. Idea oceny pracowników z bardzo ogólnej zamieniła się w sformalizowaną procedurę, o bardzo ważkich konsekwencjach dla pracowników. W analizie podkreślono słabe strony, upatrując ich przyczyn w specyficznej sytuacji Urzędu Miasta, relacjach między Radą Miasta, Zarządem i pracownikami administracyjnymi, jak również braku adekwatnej profesjonalnej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Agata MalarczykPlusy i minusy kafeteryjnego systemu motywacjiArtykuł opisuje system kafeteryjny jako jeden z wielu systemów motywacji pracowników stosowanych we współczesnych organizacjach. Przedstawione jest miejsce systemów kafeteryjnych w układzie systemów motywacyjnych oraz ujęcie w kontekście teorii motywacji. W artykule przedstawione są wady i zalety tego sposobu motywowania pracowników. System kafeteryjny jest opisany także w aspekcie praktycznych wskazówek dla menedżerów popartych przykładem systemu kafeteryjnego działającego w jednej z firm w branży informatycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85626, 85627 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi ; Z.4(17)2001)
Bibliogr. po rozdz.
Włodzimierz Jaśkiewicz Kierowanie w czasach burzliwych - polski menedżer w okresie zmian systemowychArtykuł pokazuje wpływ zmiany systemowej na warunki działania i strukturę roli polskiego menedżera. Najbardziej istotne cechy zmiany, to burzliwość otoczenia organizacyjnego i restrukturyzacja przedsiębiorstwa.Zmiana roli menedżera wiąże się z działaniem adaptacyjnym z jednej strony, i innowacyjnym - z drugiej. Skutki zmian zaznaczają się w zmianie profilu kompetencyjnego i wzroście profesjonalizmu w działaniach menedżera.Kryspin Karczmarczuk Uwarunkowania władzy wykonawczej w spółkach akcyjnychW artykule przeprowadzono analizę uwarunkowań zmiany władzy wykonawczej w przedsiębiorstwach w latach 1996-2000. Wyniki badań wskazują, że w tym okresie zmiana na szczytach władzy wykonawczej zależała głównie od koncentracji kapitału, uzyskiwanej rentowności przez przedsiebiorstwa, formy selekcji kandydatów na stanowisko prezesa zarzadu i formalnego monitoringu rady nadzorczej. Nie stwierdzono aby członkowstwo w radach nadzorczych oraz jego częstotliwość istotnie determinowała zmianę na stanowisku prezesa zarządu przedsiębiorstwa. Iza Desperak Role zawodowe kobiet i mężczyznArtykuł poświęcony jest zróżnicowaniu ról zawodowych ze względu na płeć (gender). Jest to jeden z wyznaczników zróżnicowania na płeć na rynku pracy, uwarunkowany jest z jednej strony czynnikami o charakterze ogólnym, nadrzędnym w stosunki do praktyki rynku pracy, oraz czynnikami specyficznymi, wyznaczającymi praktykę rynku pracy - zarówno w perspektywie ponadlokalnej, jak i na płaszczyźnie konkretnych organizacji (przedsiębiorstw). Zawiera zarys najważniejszych wyznaczników zróżnicowania oraz analizę czynników wywierających wpływ na to zjawisko. Analiza obejmuje czynniki historyczne, ekonomiczne, ideologiczne, prawne i społeczne. Analizie czynników ogólnospołecznych towarzyszy analiza czynników odnoszących się wyłącznie do sfery pracy zawodowej, co pozwala na ujęcie problemu w szerszej perspektywie. Zróżnicowanie ról zawodowych nie jest przecież niezależne od zróżnicowania ról w rodzinie, szkole, mediach, itd. Bardziej szczegółowo przedstawione są zagadnienia zróżnicowania medialnego płci oraz stereotypów płci w praktyce rynku pracy - towarzyszy temu prezentacja wyników badań na ten temat.Anna Sołtys Mobbing w organizacji - anatomia zjawiskaArtykuł ten jest poświęcony analizie zjawiska mobbingu pracowniczego w organizacji oraz próbą jego klasyfikacji. Zjawisko mobbingu, czyli proces represji wybranego pracownika-ofiary zostało ujęte w ramy teoretyczne teorii konfliktu oraz mechanizmu kozła ofiarnego. Zjawisko to może być uwarunkowane różnicami indywidualnymi występującymi między pracownikami organizacji oraz dysfunkcjami rozwiązań w zakresie kontroli i motywacji w obrębie organizacji. Mobbing jest problemem doświadczanym przez wiele osób w ciągu życia zawodowego powodującym napięcia w zespołach pracowniczych, a także doprowadzającym do stresu i kryzysu tożsamości. W takim rozumieniu jest zjawiskiem z obszaru patologii organizacji, gdyż nie tylko wpływa negatywnie na jednostki, ale również obniża potencjał motywacyjny i efektywność pracowników. Zjawisko mobbingu należy również do problemów etycznych uwarunkowanych możliwością nadużywania władzy.Anna Kubczak Internet w rekrutacjiArtykuł porusza kwestie wykorzystania w rekrutacji Internetu, który nabiera coraz większego znaczenia w funkcjonowaniu organizacji. Globalna konkurencja przyczyniła się do znacznego wzrostu liczby internetowych rekrutacji - znalezienie dobrze wykwalifikowanych kandydatów jest coraz trudniejsze i bardzo kosztowne. Internet dostarcza rekrutującym nowych narzędzi, ułatwiających dotarcie do najlepszych kandydatów, a jednocześnie pozwalających na obniżenie kosztów. Zasadniczymi zaletami tego typu rekrutacji są: zwiększenie grupy potencjalnych kandydatów, dostęp do osób dobrze wykształconych i prostota użycia. Internet jest także uznawany za korzystniejszy pod względem kosztów od innych metod rekrutacyjnych.Następstwem popularności Internetu jest pojawienie się nowych metod poszukiwania pracowników - flipping, recruitment sourcing - które sprzyjają zwiększeniu efektywności procesu rekrutacyjnego. Konsekwencją szerokiego wykorzystania tych technik jest pojawienie się nowej specjalności lub nawet profesji w obrębie zarządzania zasobami ludzkimi - recruitment strategist - która wymaga biegłości w posługiwaniu się nowymi technologiami oraz znajomości tajników wyszukiwania i logiki adresów internetowych.Bożena Stępień Szkolenia i ich rola w strategii zmian organizacyjnychArtykuł opisuje różne podejścia do funkcji szkoleniowej w dwóch firmach z tej samej branży, lecz o odmiennych formach własności.. Badane firmy realizują strategie restrukturyzacji. Różne funkcje szkoleń określają różną skuteczność wprowadzanych zmian.Dorota Hadryś Stosunki międzyludzkie a atmosfera pracyArtykuł dotyczy problemów stosunków międzyludzkich w organizacji (szpital). Opisuje związki pomiędzy zachowaniami uczestników organizacji, a społeczną atmosferą pracy. Artykuł wykorzystuje wyniki obserwacji uczestniczącej i testu psychologicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85646, 85647 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe / Uniwersytet Śląski w Katowicach ; nr 2354)
Aby sprostać nowym wyzwaniom globalizacji i dynamicznemu rozwojowi technologii, współczesne organizacje muszą być zarządzane w sposób odwołujący się do kreatywności, samodzielności, elastyczności, odpowiedzialności i zaangażowania pracowników. Tym problemom poświęcili swe rozważania Autorzy 19 artykułów zamieszczonych w pracy. Koncentrują się one wokół pięciu tematów wiodących: Kultura organizacji i myślenie strategiczne; Wiedza, kompetencje i przydatność zawodowa; Komunikacja; Zarządzanie pracownikami oraz Kariera i funkcjonowanie zawodowe. Autorzy, reprezentujący różne dyscypliny naukowe, przedstawiają miedzy innymi nowe modele kultury organizacyjnej, a także wyzwania stające przed menedżerami w dobie integracji i globalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik dla studentów kierunków ekonomicznych a także dla praktyków.
Bibliogr. s. 241-248.
Punktem wyjścia tej publikacji jest przekonanie, że kapitał ludzki organizacji stanowi czynnik warunkujący uzyskanie przewagi konkurencyjnej na współczesnym rynku. Przedstawiono w niej kompleksową oraz przejrzystą i logiczną syntezę wiedzy o kapitale ludzkim, wskazując powiązania między polityką personalną a teorią oraz sprawozdawczością w tej dziedzinie. Skupiono się szczególnie na takich zagadnieniach, jak teoria funkcji personalnej i narzędzia wykorzystywane podczas jej realizacji, inwestycje w kapitał ludzki i oczekiwane z nich korzyści, rachunkowość zasobów ludzkich oraz sprawozdania o stanie kapitału ludzkiego organizacji. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi, a także dla praktyków pragnących poszerzyć swoją wiedzę na temat kapitału ludzkiego, zapoznać się z teorią oraz jej praktycznymi zastosowaniami i dzięki temu usprawnić własne działania na tym polu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92413 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi - HR)
Bibliogr. s.283-289
I.Zarządzanie zasobami ludzkimi a kultura przedsiębiorstwa. II.Rekrutacja, selekcja i ocena. III.Uczenie menedzerów osiagania celów strategicznych. IV.W jaki sposób dział zasobów ludzkich może wyzwolić zdolność zespołów do rozwiązywania problemów ?.....
Na siedem wymiarów kultury, które odkryli i opisali w swych poprzednich książkach Fons Trompenaars i Charles Hampden-Turner, patrzymy w tej książce przez pryzmat konkretnych dylematów, jakie codziennie muszą rozstrzygać przedsiębiorstwa. Ekonomia skali czy ekonomia zakresu? Usztywnianie zasad czy odkrywanie wyjątków? (wymiar uniwersalizm u partykularyzm). Rywalizacja czy wzajemność? Korzyści osobiste czy praca w zespołach? (wymiar indywidualizm u kolektywizm). Wynik finansowy czy reputacja firmy? Litera prawa czy duch prawa? (wymiar wycinkowość u całościowość). Profesjonalizm czy zaangażowanie? Skąpienie pochwał czy chwalenie pracowników przy każdej okazji? (wymiar powściągliwość u emocjonalność). Szef autorytetem czy mediatorem? Komunikacja odgórna czy oddolna? (wymiar wewnątrzsterowność u zewnątrzsterowność). Opcja na akcje czy płaca podstawowa? Polowanie na talenty czy rozwój pracowników w firmie? (wymiar status osiągnięty u status przypisany) Procesy sekwencyjne czy równoległe? Pośpiech czy powiązania? (wymiar sekwencyjność u synchroniczność). Odpowiadając na te pytania, autorzy przedstawiają swą wizję działań, jakie należy podejmować, aby zarządzanie zasobami ludzkimi odpowiadało wymaganiom dzisiejszego biznesu. Książka zawiera również studia przypadków oraz materiały do scenek i ćwiczeń symulacyjnych, które krok po kroku pokazują metodę rozwiązywania dylematów kulturowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84243 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej