Stereotyp (psychologia)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(6)
Wypożyczalnia Koło
(1)
Wypożyczalnia Słupca
(1)
Wypożyczalnia Turek
(1)
Autor
Błuszkowski Jan
(1)
Czykwin Elżbieta
(1)
Lisak Agnieszka
(1)
Szymkowska-Bartyzel Jolanta
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Stereotyp (psychologia)
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1249)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1017)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(847)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(543)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(470)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(404)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Uczucia
(396)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(280)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Zwierzęta
(271)
Antropologia filozoficzna
(270)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.192-205
Tożsamość narodowa stanowi podstawę egzystencjalną każdego narodu jako samoistnego bytu społecznego. Naród odzwierciedla swoją tożsamość w formie autostereotypu - obrazu własnego będącego wynikiem postrzegania wewnętrznego. Nie odbywa się ono w próżni percepcyjnej, lecz jest powiązane z postrzeganiem zewnętrznym tożsamości innych narodów, którego efektem są ich heterostereotypy. W analizie tożsamości narodowej Polaków, zawartej w pracy Stereotypy a tożsamość narodowa, uwzględniono sąsiedzki kontekst percepcyjny. Bezpośrednie sąsiedztwo stanowi bowiem szczególnie ważny i poznawczo interesujący układ zależności między autostereotypem a heterostereotypami narodowymi. Wybór sąsiedzkiego kontekstu w przeprowadzonym badaniu uzasadniony jest zmianami, jakie nastąpiły w otoczeniu narodowo-państwowym Polski po wejściu do NATO i Unii Europejskiej. Rodzi się zatem pytanie, jak te właśnie zmiany geopolityczne wpływają na samoidentyfikację narodowo-państwową Polaków. Polski profil tożsamościowy jest wyrazisty, co potwierdziła analiza materiału empirycznego. Przypisujemy sobie specyficzne cechy wyróżniające nas spośród narodów Europy Środkowo-Wschodniej. Uznajemy siebie za naród oparty na tradycji, z której czerpiemy poczucie siły i znaczenia. Jesteśmy przywiązani do wartości wspólnotowych - religijnych, narodowych i rodzinnych. Jednocześnie Polacy chcą się upodobnić do rozwiniętych pod względem cywilizacyjnym społeczeństw zachodnich - być narodem nowoczesnym, przedsiębiorczym, gospodarnym, bogatym, wykształconym i kulturalnym oraz cieszącym się szacunkiem i poważaniem innych narodów. Czy takie ukierunkowanie naszych aspiracji zbiorowych będzie sprzyjać kształtowaniu się nowej tożsamości narodowej Polaków?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85745 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 430-447
Książka ma charakter wprowadzenia w dynamicznie rozwijająca się problematykę badań nad stygmatyzacją społeczną. Analizuje korzenie teoretyczne koncepcji wywodzącej się z myśli teoretycznej Ervinga Goffmana. Przedstawia dalszy rozwój teoretyczny koncepcji stygmatyzacji, jak również szerokie pola empirycznych zastosowań tej koncepcji do badań nad tożsamością, stereotypami grupowymi i uprzedzeniami związanymi z kategoriami etnicznymi, płciowymi oraz wiekowymi. Szczególnie ta ostatnia kategoria, uprzedzenia związane z wiekiem, jest w małym stopniu rozpoznana w nauce polskiej, mimo że zajmuje bardzo ważne miejsce w zachodniej myśli społecznej. Książka przedstawia również problematykę powiązań stygmatyzacji z komunikowaniem masowym i kulturą masową, również na polskich przykładach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87764 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35569 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27379 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43512 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miłość, kobieta i małżeństwo w XIX wieku / Agnieszka Lisak. - Warszawa : Bellona, 2009. - 314, [1] s., [8] s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr.s. 307-314.
W książce autorka starała się przełamać stereotyp funkcjonujący na temat dziewiętnastego wieku jako epoki surowych, skostniałych obyczajów i pruderii. Stereotyp ten wynika z dość pobieżnego czytania przekazów z tamtych czasów. Powszechnie zapominamy o tym, że była to epoka podwójnej moralności - jednej dla kobiet, drugiej dla mężczyzn. Każdą z płci obowiązywał osobny kodeks obyczajowy. Ten stworzony dla kobiet wymagał od nich faktycznie przestrzegania surowych i często trudnych do zniesienia norm obyczajowych. Od kobiet z tak zwanych dobrych domów oczekiwano bezwzględnie czystości przed ślubem i wierności po zawarciu związku, ale z mężczyznami rzecz się miała zupełnie inaczej. Ci bez skrępowania mogli wymykać się nocą z domu czy też z nudnych "frakowych bali", by w męskim gronie gdzieśprzy wódce rozpiąć kołnierzyki i odetchnąć swobodą. Pod nieobecność swoich żon panowie odwiedzali "lokale śpiewające", zachodzili z kwiatami do garderób aktorek czy wreszcie do domów publicznych. Warto o tych zjawiskach pamiętać, nim dziewiętnasty wiek w pośpiechu nazwiemy czasem surowych obyczajów, stawiając go za wzór współczesnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91929 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Amerykanistyczne Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Bibliogr. s.167-177
Książka jest poświęcona komunikatom reklamowym wykorzystującym mity i motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych w celu wywołania u odbiorców zachowań rynkowych.Reklama jest dziś nie tylko istotnym elementem mechanizmu rynkowego, ale także poprzez swą nachalną wszechobecność współtworzy nasz krajobraz semiotyczny, stając się ważnym czynnikiem kulturotwórczym. Ponieważ należy do obszaru kultury masowej, w swych komunikatach wykorzystuje elementy i rodzaje masowej wyobraźni tak, aby ułatwić zrozumienie adresatowi. Dlatego też często czerpie z kulturowych zasobów odbiorców komunikatów u przywołane motywy muszą być im znane, aby były zrozumiane właściwie i w pełni.Motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych pojawiają się jednak w reklamach innych kręgów cywilizacyjnych pomimo groźby odrzucenia czy niezrozumienia. Dlaczego tak się dzieje? Ameryka właściwie od momentu zaistnienia na mapie świata w świadomości Europejczyków funkcjonowała jako raj, odnalezione Eldorado. Doświadczenia polityczno-ekonomiczne Polaków czyniły z Ameryki miejsce szczególne. Opowieści podróżników, emigrantów, a nieco później te snute przez produkty kultury popularnej, głównie film i telewizję, kreowały w zbiorowej wyobraźni Polaków wręcz kultowy obraz tego kraju. Reklama, która niedawno wtargnęła w polską rzeczywistość, zaczęła w konsekwentny sposób mityczna bliskość odległej Ameryki wykorzystywać do celów perswazyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia XXI Wieku)
Bibliogr. s. 307-341.
Wymiary sprawczości i wspólnotowości pojawiają się na każdym poziomie spostrzegania świata społecznego ľ czy to interpretacji pojedynczych aktów zachowania, spostrzegania ludzi i siebie, czy postaw interpersonalnych (lubienie i szacunek), czy wszelakich grup i kategorii społecznych, poczynając od kobiet i mężczyzn, a kończąc na biednych i bogatych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92508 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Ethnologica)
Bibliogr. s. 419-480.
Książka jest rezultatem wielu lat badań, sporo też zawdzięcza osobistej przyjaźni Autora z Afrykanami w Polsce. Jej celem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, jakie są i z czego wynikają współczesne postawy Polaków wobec Afrykanów. Liczba jednostkowych kontaktów polsko?afrykańskich w ostatnich latach szybko wzrasta zarówno w wyniku migracji Afrykanów do Polski, jak i mobilności Polaków, którzy stykają się z nimi w diasporach Europy Zachodniej i na samym kontynencie afrykańskim. Rośnie też zainteresowanie samą tematyką afrykańską. Tymczasem rozwój relacji polsko?afrykańskich natrafia na wiele jeszcze przeszkód i nieporozumień. Moją intencją nie było tu podanie konkretnych rozwiązań, ale jedynie uświadomienie Rodakom, jaki charakter mają ich postawy wobec Afrykanów i jakie są możliwe reakcje na nie ?z drugiej strony?. Starałem się m.in. przekonać, że postawy wobec innych ludzi nie wynikają wyłącznie ze stereotypów rozpowszechnionych na ich temat, ale są tylko jednym z wielu czynników je kształtujących. Praca może być użyteczna nie tylko dla antropologów, ale także dla wielu innych osób zainteresowanych zagadnieniem stereotypów, relacjami międzykulturowymi, problemami migracji i integracji oraz kulturą mieszkańców Afryki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87916 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej