Charakter narodowy amerykański
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(2)
Autor
Huntington Samuel P
(1)
Pietrzyk Bartłomiej
(1)
Szymkowska-Bartyzel Jolanta
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Charakter narodowy amerykański
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1249)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1017)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(847)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(543)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(470)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(404)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Uczucia
(396)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(280)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Zwierzęta
(271)
Antropologia filozoficzna
(270)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Samuel Huntington, jeden z najważniejszych intelektualistów naszych czasów, autor Zderzenia cywilizacji u najbardziej dyskutowanej książki przełomu wieków u zajął się tym razem mitem amerykańskiej tożsamości. Czy prawdziwy Amerykanin to słynny WASP, biały anglosaski protestant, który budował potęgę Stanów Zjednoczonych, czy młody Latynos, którego oskarża się o niszczenie ich gospodarczej potęgi? Co myśleć o słowach prezydenta Clintona, który jeszcze w 2000 roku powiedział: äMam wielką nadzieję, że jestem ostatnim prezydentem w historii USA, który nie zna języka hiszpańskiegoö? Wiadomo było, że ta książka wywoła kontrowersje. Po jej publikacji w Ameryce rozpętała się burza, Carlos Fuentes oskarżył Huntingtona o rasizm i skrajny konserwatyzm. Czy słusznie? Chcielibyśmy zachęcić czytelników do samodzielnych sądów i interpretacji. Kim jesteśmy? jest ponadto kopalnią informacji na temat zagadnienia emigracji, które jest dziś w Polsce szeroko dyskutowane, często równie emocjonalnie jak w USA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87747 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Amerykanistyczne Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Bibliogr. s.167-177
Książka jest poświęcona komunikatom reklamowym wykorzystującym mity i motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych w celu wywołania u odbiorców zachowań rynkowych.Reklama jest dziś nie tylko istotnym elementem mechanizmu rynkowego, ale także poprzez swą nachalną wszechobecność współtworzy nasz krajobraz semiotyczny, stając się ważnym czynnikiem kulturotwórczym. Ponieważ należy do obszaru kultury masowej, w swych komunikatach wykorzystuje elementy i rodzaje masowej wyobraźni tak, aby ułatwić zrozumienie adresatowi. Dlatego też często czerpie z kulturowych zasobów odbiorców komunikatów u przywołane motywy muszą być im znane, aby były zrozumiane właściwie i w pełni.Motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych pojawiają się jednak w reklamach innych kręgów cywilizacyjnych pomimo groźby odrzucenia czy niezrozumienia. Dlaczego tak się dzieje? Ameryka właściwie od momentu zaistnienia na mapie świata w świadomości Europejczyków funkcjonowała jako raj, odnalezione Eldorado. Doświadczenia polityczno-ekonomiczne Polaków czyniły z Ameryki miejsce szczególne. Opowieści podróżników, emigrantów, a nieco później te snute przez produkty kultury popularnej, głównie film i telewizję, kreowały w zbiorowej wyobraźni Polaków wręcz kultowy obraz tego kraju. Reklama, która niedawno wtargnęła w polską rzeczywistość, zaczęła w konsekwentny sposób mityczna bliskość odległej Ameryki wykorzystywać do celów perswazyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86086 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej