Programme for International Student Assessment
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(1)
Wypożyczalnia Turek
(1)
Autor
Federowicz Michał
(2)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Programme for International Student Assessment
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1249)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1017)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(847)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(543)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(470)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(404)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Uczucia
(396)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(280)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Zwierzęta
(271)
Antropologia filozoficzna
(270)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
U góry okł.: Badanie PISA
Program PISA (Programme for International Student Assessment) stanowi jeden z przykładów badań międzynarodowych, które trwale zadomowiły się w wielu krajach jako stały punkt odniesienia dla podejmowanych działań w oświacie. Ma on także swój wymiar europejski, dostarczając wskaźników do oglądu systemów edukacyjnych krajów członkowskich Unii Europejskiej. Jednak jego podstawowy wymiar oddziaływania odnosi się do szczebla najważniejszego, czyli bezpośredniego kontaktu nauczyciela z uczniem. Sądzimy, że pewne zasady przyjęte w badaniach PISA otwierają nowe możliwości pracy z uczniami, komplementarne wobec typowych dotychczas praktyk. Głównym motywem niniejszej publikacji jest pokazanie podejścia do tworzenia i interpretowania testów umiejętności opracowanych w międzynarodowym programie badawczym PISA. Sądzimy, że przedstawione tu narzędzia badawcze mogą być owocnie zastosowane także w praktyce dydaktycznej. Chodzi zarówno o wykorzystanie ich do oceny umiejętności uczniów, jak i przede wszystkim o rozwijanie samych umiejętności. W pierwszej części książki przedstawiamy teoretyczną strukturę pomiaru w każdej z dziedzin obecnych w badaniu, omawiając także wyniki badań dostępne w okresie przygotowania tej publikacji (z edycji badania w latach 2000 i 2003). W części drugiej pokazujemy wybrane zadania testowe wraz z ich omówieniami i sugestiami tworzenia pokrewnych zadań (przestawiając również zadania z najnowszej edycji badania w 2006 roku). Skojarzenie ze sobą wyników badań i zadań testowych sprzyja bardziej świadomej pracy z uczniem. Generalnym przesłaniem tej pracy jest potrzeba systematycznego rozwijania bardziej złożonych umiejętności uczniów. SPIS TREŚCI CZĘŚĆ I: POMIAR I WYNIKI WSTĘP Michał Federowicz MATEMATYKA Zbigniew Marciniak, Agnieszka Sułowska 1. Koncepcja matematyki w badaniu PISA 2. Jak PISA mierzy wiedzę i umiejętności matematyczne? 3. Jak przygotowywano zadania matematyczne? 4. Skale umiejętności matematycznych. Poziomy umiejętności uczniów 5. Matematyka u mocne i słabe strony polskich uczniów ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW Barbara Ostrowska 1. Charakterystyka dziedziny 2. Jak PISA mierzy umiejętność rozwiązywania problemów? 3. Wyniki umiejętności rozwiązywania problemów w badaniach PISA 4. Umiejętność rozwiązywania problemów a inne dziedziny 5. Umiejętność rozwiązywania problemów a dom, szkoła i płeć ucznia 6. Porównanie umiejętności rozwiązywania problemów na poziomie zadań. Jakie zadania sprawiały uczniom trudność, a jakie nie ROZUMOWANIE W NAUKACH PRZYRODNICZYCH Barbara Ostrowska 1. Jak PISA mierzy rozumowanie w naukach przyrodniczych? 2. Poziomy umiejętności uczniów 3. Wyniki umiejętności rozumowania w naukach przyrodniczych w badaniu PISA 4. Umiejętność rozumowania w naukach przyrodniczych a płeć 5. Porównanie wyników z lat 2000 i 2003 CZYTANIE I ROZUMOWANIE W NAUKACH HUMANISTYCZNYCH Michał Federowicz 1. Koncepcja czytania w badaniu PISA. Znaczenie poziomów umiejętności 2. Trzy typy szkół u polskie rezultaty w czytaniu w 2000 roku 3. Charakter zmiany u czytanie 2003 4. O czym może świadczyć poprawa wyników? WPŁYW STATUSU SPOŁECZNO-EKONOMICZNEGO NA WYNIKI Jacek Haman 1. Status rodziny a poziom osiągnięć 2. Status rodziny a wybór szkoły 3. Wewnątrzszkolne zróżnicowanie statusu 4. Czy można mówić o ograniczeniu nierówności? CZĘŚĆ II: ZADANIA TESTOWE Z KOMENTARZAMI
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90768, 90767, 90766 (3 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okł.: Badanie PISA
Program PISA (Programme for International Student Assessment) stanowi jeden z przykładów badań międzynarodowych, które trwale zadomowiły się w wielu krajach jako stały punkt odniesienia dla podejmowanych działań w oświacie. Ma on także swój wymiar europejski, dostarczając wskaźników do oglądu systemów edukacyjnych krajów członkowskich Unii Europejskiej. Jednak jego podstawowy wymiar oddziaływania odnosi się do szczebla najważniejszego, czyli bezpośredniego kontaktu nauczyciela z uczniem. Sądzimy, że pewne zasady przyjęte w badaniach PISA otwierają nowe możliwości pracy z uczniami, komplementarne wobec typowych dotychczas praktyk. Głównym motywem niniejszej publikacji jest pokazanie podejścia do tworzenia i interpretowania testów umiejętności opracowanych w międzynarodowym programie badawczym PISA. Sądzimy, że przedstawione tu narzędzia badawcze mogą być owocnie zastosowane także w praktyce dydaktycznej. Chodzi zarówno o wykorzystanie ich do oceny umiejętności uczniów, jak i przede wszystkim o rozwijanie samych umiejętności. W pierwszej części książki przedstawiamy teoretyczną strukturę pomiaru w każdej z dziedzin obecnych w badaniu, omawiając także wyniki badań dostępne w okresie przygotowania tej publikacji (z edycji badania w latach 2000 i 2003). W części drugiej pokazujemy wybrane zadania testowe wraz z ich omówieniami i sugestiami tworzenia pokrewnych zadań (przestawiając również zadania z najnowszej edycji badania w 2006 roku). Skojarzenie ze sobą wyników badań i zadań testowych sprzyja bardziej świadomej pracy z uczniem. Generalnym przesłaniem tej pracy jest potrzeba systematycznego rozwijania bardziej złożonych umiejętności uczniów. SPIS TREŚCI CZĘŚĆ I: POMIAR I WYNIKI WSTĘP Michał Federowicz MATEMATYKA Zbigniew Marciniak, Agnieszka Sułowska 1. Koncepcja matematyki w badaniu PISA 2. Jak PISA mierzy wiedzę i umiejętności matematyczne? 3. Jak przygotowywano zadania matematyczne? 4. Skale umiejętności matematycznych. Poziomy umiejętności uczniów 5. Matematyka u mocne i słabe strony polskich uczniów ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW Barbara Ostrowska 1. Charakterystyka dziedziny 2. Jak PISA mierzy umiejętność rozwiązywania problemów? 3. Wyniki umiejętności rozwiązywania problemów w badaniach PISA 4. Umiejętność rozwiązywania problemów a inne dziedziny 5. Umiejętność rozwiązywania problemów a dom, szkoła i płeć ucznia 6. Porównanie umiejętności rozwiązywania problemów na poziomie zadań. Jakie zadania sprawiały uczniom trudność, a jakie nie ROZUMOWANIE W NAUKACH PRZYRODNICZYCH Barbara Ostrowska 1. Jak PISA mierzy rozumowanie w naukach przyrodniczych? 2. Poziomy umiejętności uczniów 3. Wyniki umiejętności rozumowania w naukach przyrodniczych w badaniu PISA 4. Umiejętność rozumowania w naukach przyrodniczych a płeć 5. Porównanie wyników z lat 2000 i 2003 CZYTANIE I ROZUMOWANIE W NAUKACH HUMANISTYCZNYCH Michał Federowicz 1. Koncepcja czytania w badaniu PISA. Znaczenie poziomów umiejętności 2. Trzy typy szkół u polskie rezultaty w czytaniu w 2000 roku 3. Charakter zmiany u czytanie 2003 4. O czym może świadczyć poprawa wyników? WPŁYW STATUSU SPOŁECZNO-EKONOMICZNEGO NA WYNIKI Jacek Haman 1. Status rodziny a poziom osiągnięć 2. Status rodziny a wybór szkoły 3. Wewnątrzszkolne zróżnicowanie statusu 4. Czy można mówić o ograniczeniu nierówności? CZĘŚĆ II: ZADANIA TESTOWE Z KOMENTARZAMI
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45066, 45068, 45067 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej