Federowicz Michał
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(4)
Wypożyczalnia Koło
(1)
Wypożyczalnia Turek
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Krzyżanowski Julian
(708)
Kowalska Dorota
(665)
Federowicz Michał
(-)
Kochanowski Jan
(563)
Konopnicka Maria
(506)
Słowacki Juliusz
(388)
Mickiewicz Adam
(338)
Otwinowska Barbara
(309)
Krasicki Ignacy
(305)
Suchodolski Bogdan
(290)
Cyrański Czesław
(278)
Prus Bolesław
(266)
Orzeszkowa Eliza
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Sienkiewicz Henryk
(243)
Kolberg Oskar
(232)
Kraszewski Józef Ignacy
(215)
Markiewicz Henryk
(214)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Żeleński Tadeusz
(180)
Shakespeare William
(166)
Żeromski Stefan
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(158)
Okoń Wincenty
(150)
Faliszewska Jolanta
(149)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Polska Akademia Nauk
(131)
Rolando Bianka
(131)
Iwaszkiewicz Jarosław
(126)
Lange Antoni
(126)
Wyspiański Stanisław
(125)
Kupisiewicz Czesław
(123)
Dąbrowska Maria
(122)
Śliwerski Bogusław
(122)
Zgółkowa Halina
(117)
Misiorowska Ewa
(115)
Korczak Janusz
(114)
Czubiński Antoni
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Lenin Vladimir Il'ič
(108)
Błoński Jan
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Garlicki Andrzej
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Szulc Marian
(101)
Nowacki Tadeusz Wacław
(100)
Tatarkiewicz Władysław
(100)
Topolski Jerzy
(100)
Doroszewski Witold
(96)
Kotarbiński Tadeusz
(96)
Miłosz Czesław
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Tazbir Janusz
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Reymont Władysław Stanisław
(94)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Miciński Tadeusz
(87)
Gombrowicz Witold
(86)
Estreicher Karol
(85)
Rudnicki Bogdan
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Polańczyk Danuta
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Głowiński Michał
(82)
Hołyst Brunon
(82)
Zaborowska Joanna
(82)
Buszko Józef
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Kieniewicz Stefan
(81)
Sekuła Elżbieta
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Jakubowski Jan Zygmunt
(78)
Radzicki Józef
(78)
Janion Maria
(77)
Jałowiec Magdalena
(77)
Wojnar Irena
(77)
Frycie Stanisław
(76)
Witkiewicz Stanisław Ignacy
(76)
Wyka Kazimierz
(76)
Kosińska Aleksandra
(75)
Rejniak Zofia
(75)
Wroczyński Ryszard
(75)
Krawczuk Aleksander
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Syrokomla Władysław
(74)
Żaba-Żabińska Wiesława
(74)
Barańczak Stanisław
(73)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Nauczanie
(4)
Egzaminy gimnazjalne
(3)
Programme for International Student Assessment
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Uczniowie szkół średnich
(2)
Efektywność nauczania
(1)
Kształcenie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Dane statystyczne
(2)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Nauka i badania
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Brak informacji o dostępności: sygn. 105645 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okł.: Badanie PISA
Program PISA (Programme for International Student Assessment) stanowi jeden z przykładów badań międzynarodowych, które trwale zadomowiły się w wielu krajach jako stały punkt odniesienia dla podejmowanych działań w oświacie. Ma on także swój wymiar europejski, dostarczając wskaźników do oglądu systemów edukacyjnych krajów członkowskich Unii Europejskiej. Jednak jego podstawowy wymiar oddziaływania odnosi się do szczebla najważniejszego, czyli bezpośredniego kontaktu nauczyciela z uczniem. Sądzimy, że pewne zasady przyjęte w badaniach PISA otwierają nowe możliwości pracy z uczniami, komplementarne wobec typowych dotychczas praktyk. Głównym motywem niniejszej publikacji jest pokazanie podejścia do tworzenia i interpretowania testów umiejętności opracowanych w międzynarodowym programie badawczym PISA. Sądzimy, że przedstawione tu narzędzia badawcze mogą być owocnie zastosowane także w praktyce dydaktycznej. Chodzi zarówno o wykorzystanie ich do oceny umiejętności uczniów, jak i przede wszystkim o rozwijanie samych umiejętności. W pierwszej części książki przedstawiamy teoretyczną strukturę pomiaru w każdej z dziedzin obecnych w badaniu, omawiając także wyniki badań dostępne w okresie przygotowania tej publikacji (z edycji badania w latach 2000 i 2003). W części drugiej pokazujemy wybrane zadania testowe wraz z ich omówieniami i sugestiami tworzenia pokrewnych zadań (przestawiając również zadania z najnowszej edycji badania w 2006 roku). Skojarzenie ze sobą wyników badań i zadań testowych sprzyja bardziej świadomej pracy z uczniem. Generalnym przesłaniem tej pracy jest potrzeba systematycznego rozwijania bardziej złożonych umiejętności uczniów. SPIS TREŚCI CZĘŚĆ I: POMIAR I WYNIKI WSTĘP Michał Federowicz MATEMATYKA Zbigniew Marciniak, Agnieszka Sułowska 1. Koncepcja matematyki w badaniu PISA 2. Jak PISA mierzy wiedzę i umiejętności matematyczne? 3. Jak przygotowywano zadania matematyczne? 4. Skale umiejętności matematycznych. Poziomy umiejętności uczniów 5. Matematyka u mocne i słabe strony polskich uczniów ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW Barbara Ostrowska 1. Charakterystyka dziedziny 2. Jak PISA mierzy umiejętność rozwiązywania problemów? 3. Wyniki umiejętności rozwiązywania problemów w badaniach PISA 4. Umiejętność rozwiązywania problemów a inne dziedziny 5. Umiejętność rozwiązywania problemów a dom, szkoła i płeć ucznia 6. Porównanie umiejętności rozwiązywania problemów na poziomie zadań. Jakie zadania sprawiały uczniom trudność, a jakie nie ROZUMOWANIE W NAUKACH PRZYRODNICZYCH Barbara Ostrowska 1. Jak PISA mierzy rozumowanie w naukach przyrodniczych? 2. Poziomy umiejętności uczniów 3. Wyniki umiejętności rozumowania w naukach przyrodniczych w badaniu PISA 4. Umiejętność rozumowania w naukach przyrodniczych a płeć 5. Porównanie wyników z lat 2000 i 2003 CZYTANIE I ROZUMOWANIE W NAUKACH HUMANISTYCZNYCH Michał Federowicz 1. Koncepcja czytania w badaniu PISA. Znaczenie poziomów umiejętności 2. Trzy typy szkół u polskie rezultaty w czytaniu w 2000 roku 3. Charakter zmiany u czytanie 2003 4. O czym może świadczyć poprawa wyników? WPŁYW STATUSU SPOŁECZNO-EKONOMICZNEGO NA WYNIKI Jacek Haman 1. Status rodziny a poziom osiągnięć 2. Status rodziny a wybór szkoły 3. Wewnątrzszkolne zróżnicowanie statusu 4. Czy można mówić o ograniczeniu nierówności? CZĘŚĆ II: ZADANIA TESTOWE Z KOMENTARZAMI
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90768, 90767, 90766 (3 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okł.: Badanie PISA
Program PISA (Programme for International Student Assessment) stanowi jeden z przykładów badań międzynarodowych, które trwale zadomowiły się w wielu krajach jako stały punkt odniesienia dla podejmowanych działań w oświacie. Ma on także swój wymiar europejski, dostarczając wskaźników do oglądu systemów edukacyjnych krajów członkowskich Unii Europejskiej. Jednak jego podstawowy wymiar oddziaływania odnosi się do szczebla najważniejszego, czyli bezpośredniego kontaktu nauczyciela z uczniem. Sądzimy, że pewne zasady przyjęte w badaniach PISA otwierają nowe możliwości pracy z uczniami, komplementarne wobec typowych dotychczas praktyk. Głównym motywem niniejszej publikacji jest pokazanie podejścia do tworzenia i interpretowania testów umiejętności opracowanych w międzynarodowym programie badawczym PISA. Sądzimy, że przedstawione tu narzędzia badawcze mogą być owocnie zastosowane także w praktyce dydaktycznej. Chodzi zarówno o wykorzystanie ich do oceny umiejętności uczniów, jak i przede wszystkim o rozwijanie samych umiejętności. W pierwszej części książki przedstawiamy teoretyczną strukturę pomiaru w każdej z dziedzin obecnych w badaniu, omawiając także wyniki badań dostępne w okresie przygotowania tej publikacji (z edycji badania w latach 2000 i 2003). W części drugiej pokazujemy wybrane zadania testowe wraz z ich omówieniami i sugestiami tworzenia pokrewnych zadań (przestawiając również zadania z najnowszej edycji badania w 2006 roku). Skojarzenie ze sobą wyników badań i zadań testowych sprzyja bardziej świadomej pracy z uczniem. Generalnym przesłaniem tej pracy jest potrzeba systematycznego rozwijania bardziej złożonych umiejętności uczniów. SPIS TREŚCI CZĘŚĆ I: POMIAR I WYNIKI WSTĘP Michał Federowicz MATEMATYKA Zbigniew Marciniak, Agnieszka Sułowska 1. Koncepcja matematyki w badaniu PISA 2. Jak PISA mierzy wiedzę i umiejętności matematyczne? 3. Jak przygotowywano zadania matematyczne? 4. Skale umiejętności matematycznych. Poziomy umiejętności uczniów 5. Matematyka u mocne i słabe strony polskich uczniów ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW Barbara Ostrowska 1. Charakterystyka dziedziny 2. Jak PISA mierzy umiejętność rozwiązywania problemów? 3. Wyniki umiejętności rozwiązywania problemów w badaniach PISA 4. Umiejętność rozwiązywania problemów a inne dziedziny 5. Umiejętność rozwiązywania problemów a dom, szkoła i płeć ucznia 6. Porównanie umiejętności rozwiązywania problemów na poziomie zadań. Jakie zadania sprawiały uczniom trudność, a jakie nie ROZUMOWANIE W NAUKACH PRZYRODNICZYCH Barbara Ostrowska 1. Jak PISA mierzy rozumowanie w naukach przyrodniczych? 2. Poziomy umiejętności uczniów 3. Wyniki umiejętności rozumowania w naukach przyrodniczych w badaniu PISA 4. Umiejętność rozumowania w naukach przyrodniczych a płeć 5. Porównanie wyników z lat 2000 i 2003 CZYTANIE I ROZUMOWANIE W NAUKACH HUMANISTYCZNYCH Michał Federowicz 1. Koncepcja czytania w badaniu PISA. Znaczenie poziomów umiejętności 2. Trzy typy szkół u polskie rezultaty w czytaniu w 2000 roku 3. Charakter zmiany u czytanie 2003 4. O czym może świadczyć poprawa wyników? WPŁYW STATUSU SPOŁECZNO-EKONOMICZNEGO NA WYNIKI Jacek Haman 1. Status rodziny a poziom osiągnięć 2. Status rodziny a wybór szkoły 3. Wewnątrzszkolne zróżnicowanie statusu 4. Czy można mówić o ograniczeniu nierówności? CZĘŚĆ II: ZADANIA TESTOWE Z KOMENTARZAMI
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45066, 45068, 45067 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36161, 36160 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej