Nauczanie akademickie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(11)
Wypożyczalnia Koło
(2)
Wypożyczalnia Turek
(1)
Autor
Antonowicz Dominik
(1)
Frąckowiak Anna
(1)
Kapias Michał
(1)
Kasperek Katarzyna
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Okoń Wincenty
(1)
Polok Grzegorz
(1)
Rocki Marek
(1)
Staniłko Jan Filip
(1)
Szerląg Alicja
(1)
Sztejnberg Aleksander
(1)
Szulakiewicz Władysława
(1)
Wiatr Kazimierz
(1)
Zarycki Tomasz
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(10)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Nauczanie akademickie
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1249)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1017)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(847)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(543)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(470)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(404)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Uczucia
(396)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(280)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Zwierzęta
(271)
Antropologia filozoficzna
(270)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
Temat: czas
1901-
(1)
Gatunek
Podręczniki
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.182-192
W ciągu ośmiuset lat uniwersytety ewoluowały od nielicznych, niewielkich i elitarnych ośrodków działalności naukowej do masowych i wielofunkcyjnych instytucji, nie pozbawionych również charakteru komercyjnego. Gruntownym przemianom uległ nie tylko sposób działania instytucji akademickiej, ale także jej relacje ze strukturami władzy. Obecnie wielu znawców tematu uważa, że idea uniwersytetu przeżywa kryzys.Książka zawiera interdyscyplinarną diagnozę polityki finansowej, legislacyjnej oraz personalnej wobec uniwersytetów, dokonaną na podstawie doświadczenia krajów zachodnioeuropejskich i wzbogaconą licznymi odwołaniami do polskich realiów. Tym samym stanowi zachętę do debaty o przyszłości uniwersytetu, o roli środowiska uczonych w jego zarządzaniu oraz o zakresie wolności akademickiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85333 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92834 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 219-232
W istniejacych wyobrażeniach na temat ról szkół wyższych nieoceniana jest funkcja wychowawcza środowiska akademickiego. Pewność co do tego, że uczelnia jest środowiskiem wychowawczym, powinna przybrać bardziej skonkretyzowane wytyczne, jeśli chodzi o zdania, jakie wynikają z tej funkcji. Kształtowanie postaw odpowiedzialności studentów za sprawy państwa i społeczności jest tak samo ważne, jak ich kształcenie kierunkowe. Wiadome jest, iż środowisko akademickie jest odrębnym środowiskiem wychowawczym. jednakże metodologiczne podstawy wiedzy o wychowaniu pozwolą czytelnikowi w sposób systematyczny i zorganizowany poznać prawidłowości procesu wychowania. Wychowanie w szkole wyższej ściśle łączy się z zagadnieniami edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90803 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Ze względu na fakt sytuowania się podstaw edukacji, także pedagogów w filozofii człowieka i aksjologii, celem książki jest ukazanie miejsca, rangi i roli tej drugiej w kształceniu pedagogów na poziomie wyższym. Przedmiotem rozważań poszczególnych Autorów są proces i efekty edukacji aksjologicznej, takie jak kompetencje aksjologiczne, świadomość i wrażliwość aksjologiczna oraz możliwie konsekwentna postawa aksjologiczna, w tym wiedza o wartościach z rozpoznawaniem aksjologicznych przesłanek działań własnych i cudzych oraz wiedza o funkcjonujących orientacjach aksjologicznych. Książka oddaje pewien wymiar stanu badań nad aksjologią w pedagogice. Składa się z czterech części. Pierwsza dotyczy obecności aksjologii w studiach pedagogicznych - potrzeby rekonstrukcji aksjologii, takich aspektów w Procesie Bolońskim, który wyznacza standardy w kształceniu wyższym w ramach UE, niektórych aspektów kształcenia aksjologicznego oraz porządkującej i integrującej roli wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym. Druga część skupia się na wartościach tego procesu. Część trzecia dotyczy kulturowych funkcji edukacji aksjologicznej. Część czwarta odsłania niektóre aspekty wspólnego świata wartości studentów i nauczycieli akademickich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89098 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35668 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Elementy dydaktyki szkoły wyższej / Wincenty Okoń. - Wyd. 2. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1973. - 357, [2] s. : il., tab. ; 21 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
Rozdziały: 1.Dydaktyka ogólna a dydaktyka szczegółowa. 2.Uczelnia wyższa jako ogniwo systemu oświaty. 3.Cele kształcenia. 4.Młodzież akademicka a pracownicy naukowo-dydaktyczni. 5.Proces dydaktyczny w szkole wyższej. 6.Wykład w uczelni wyższej. 7.Nauczanie programowane. 8.Ćwiczenia i seminaria. 9.Środki dydaktyczne w uczelni wyższej. 10.Podręcznik w kształceniu wyższym. 11.Praktyki studenckie. 12.Systematyczne sprawdzanie postępów a egzaminy. 13.Praca magisterska.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14414 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11883 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16946, 13626 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Nauki i Wychowania)
Konferencja, Warszawa, 14 marca 2006 r.
Bibliogr. s. 63.
W niniejszym opracowaniu zebrano materiały z konferencji "Proces Boloński: przewidywany rozwój i zadania na lata 2006-2008", która odbyła się 14 marca 2006 r. w Senacie. Zorganizowana została przez Komisję Nauki, Edukacji i Sportu we współpracy z Fundacją Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych. W ramach konferencji przedstawiano i dyskutowano podstawowe idee i zadania związane z Procesem Bolońskim, a także zamierzenia i zadania Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz polskich uczelni, związane z wdrażaniem tego Procesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89357, 91545 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. bp 5226 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdziałach
Jest to zbiór szkiców, który powinien pomóc spojrzeć młodym nauczycielom akademickim oraz doktorantom na własną rolę w szkole wyższej. Książka wprowadzi Czytelników w problemy, które w istotnym stopniu dynamizują funkcjonowanie współczesnej szkoły wyższej. Autorzy proponują ogląd podjętej problematyki w następujących kontekstach: w odniesieniu do podstawowych obszarów aktywności nauczyciela akademickiego, kreowanych przez funkcje, jakie pełni szkoła wyższa, etykę zawodową, proces badawczy, czy jakość kształcenia pedagogicznego; przez pryzmat różnych czynników wyznaczających pełnienie funkcji nauczyciela akademickiego; w odniesieniu do procesu kształcenia w szkole wyższej oraz z uwzględnieniem sytuacji studentów niepełnosprawnych, ponieważ praca dydaktyczna z takimi studentami wymaga w szczególności dostosowania procesu kształcenia do ich możliwości i potrzeb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-180
Tematyka podręcznika jest skupiona wokół problemów doskonalenia usług edukacyjnych. Jest on przeznaczony dla osób interesujących się zagadnieniami pomiaru jakości kształcenia oraz prowadzeniem badań empirycznych w tym zakresie. W podręczniku zaprezentowano bogaty zbiór materiałów dydaktycznych w postaci pytań, poleceń i ćwiczeń. Stanowią one doskonałą bazę dla pracy samokształceniowej. Podręcznik jest adresowany do szerokiego grona osób: od czytelników pragnących pogłębić wiedzę w zakresie doskonalenia usług edukacyjnych i wykorzystania technik pomiarowych jakości kształcenia, nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, nauczycieli akademickich, aż po studentów różnych specjalności. Materiał zawarty w podręczniku można wykorzystać w procesie efektywnego przygotowania się do zajęć dydaktycznych, m.in. z takich przedmiotów, jak: äPodstawy kształcenia i pomiaru dydaktycznego, äDydaktyka ogólnaö, äJakość w edukacjiö. ä Podstawy pomiaru jakości kształceniaö. Ponadto z pewnością skorzystają z niego nauczyciele akademiccy, realizujący zajęcia z dydaktyk przedmiotowych w toku kształcenia przyszłych nauczycieli różnych specjalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90112 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. prac nauk. J. Bagrowicza za lata 2002-2007 s. 25-30.
Bibliogr. przy rozdz.
Skrócony spis treści: I. Z biografii naukowej jubilata. II. Dylematy edukacji uniwersyteckiej. III. Teoretyczne i metodologiczne aspekty badań pedagogicznych. IV. Religijne odniesienia teorii i praktyki edukacji. V. Tradycja społeczno-oświatowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90531 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Nauki i Wychowania)
W niniejszym zeszycie przedstawiono działania senackiej Komisji Nauki, Edukacji i Sportu na rzecz poprawy sytuacji finansowej szkół wyższych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91547, 89355 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej