Filozofia języka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(8)
Autor
Bukowski Artur Jan
(1)
Fajmon Hynek (1968- )
(1)
Grodziński Eugeniusz (1912-1994)
(1)
Hensoldt Agnieszka
(1)
Parecki Andrzej
(1)
Przyłębski Andrzej
(1)
Quine Willard Van Orman
(1)
Rosnerowa Hanna
(1)
SCHAFF ADAM
(1)
Schaff Adam (1913-2006)
(1)
Stanosz Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Filozofia języka
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1249)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1017)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(847)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(543)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(470)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(404)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Uczucia
(396)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(280)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Zwierzęta
(271)
Antropologia filozoficzna
(270)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Czechy
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Słownik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104648 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33524 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Opolski Uniwersytet ; Nr 378)
Streszcz. w jęz. angielskim
Bibliogr.s. 187-192
Przedmiotem pracy jest obecność w wielu koncepcjach filozofii języka XX wieku idei Peircełowskiego pragmatyzmu, a ściślej Peircełowskiej pragmatycznej wizji języka: triadycznej koncepcji znaku oraz związanych z nią przekonań o ścisłym związku mówienia i działania, konsensualności pojęć rzeczywistości i prawdy oraz o konwencjonalności i instytucjonalności języka. Ponieważ nie wszyscy autorzy, którzy w swoich koncepcjach przedstawiają wizje języka zbliżone do Peircełowskiej, pozostają pod bezpośrednim wpływem filozofii Peirceła, praca jest próbą odpowiedzi na pytania o to, z jakich problemów filozoficznych äwyrosłyö niezależnie od siebie idee pragmatyczne oraz jak, w zależności od kontekstu pojawiania się, były rozwijane. W tym celu w pracy przedstawiona jest Perciełowska koncepcja języka oraz poddane analizie koncepcje J.L. Austina, J.R. Searleła, J. Habermasa, K.-O. Apla, L. Wittgensteina, filozofów Szkoły Erlangeńskiej, J. Hintikki, H. Putnama oraz P. Wincha. Książka została napisana z myślą zarówno o studentach, jak i o specjalistach filozofii i językoznawstwa. Zainteresuje jednak z pewnością także wszystkich tych, którym nieobce są problemy współczesnej humanistyki, nauk społecznych oraz podstaw logiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści: 1. Filozoficzna hermeneutyka i kategoria obiektywności, 2. Problem dziejowości rozumienia w hermeneutyce Gadamera, 3. Hermeneutyczne roszczenie do uniwersalności bez ontologicznego ugruntowania hermeneutyki, 4. Prawda jako metoda - hermeneutyka u Heideggera, 5. Czy możliwa jest radykalizacja hermeneutyki filozoficznej Hansa-Georga Gadamera?, 6. Nihilizm i hermeneutyka w filozofii G. Vattimo, 7. Język i doświadczenie w hermeneutyce Gadamera, 8. Język a rozumienie (autorem tego fragmentu jest sam Gadamer)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69911 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.s.[237]-240
Tytuł najbardziej znanej książki Profesora Quine'a brzmi Słowo i przedmiot. Na podstawie tytułu obecnych wykładów wnoszę, że zamierza on omówić ważną relację słów do przedmiotów - lub dokładniej - słów do innych przedmiotów, z których pewne nie są słowami - lub jeszcze dokładniej - przedmiotów, z których pewne są słowami, do przedmiotów, z których pewne nie są słowami. Jestem przekonany, że w każdym razie zostanie nam przejrzyście przedstawiony stopień niejasności odnoszenia się do przedmiotów, mimo że geneza odnoszenia się do przedmiotów jest niewątpliwie kwestią jeszcze bardziej zawiłą niż samo odnoszenie się do przedmiotów, które, jak dobrze wiemy, jest już sprawą dostatecznie kłopotliwą. W wielu swoich dociekaniach na temat odnoszenia się do przedmiotów Profesor Quine zawsze kładł nacisk na tak fundamentalne zasady, jak "Nie odnoś się do czegoś, co nie istnieje", "Nie sądź, że przez samo tylko mówienie mówisz coś o czymś"; z drugiej jednak strony, "Jeśli rzeczywiście coś o czymś mówisz, to nie sądź, że możesz uniknąć konsekwencji tego faktu stwierdzając, że tylko tak powiedziałeś". Nie mam pojęcia, jaka jest geneza odnoszenia się do przedmiotów, zakładam jednak, że jeśli coś pełni ważną funkcję - a odnoszenie się do przedmiotów ją pełni - to ma swoją genezę. Ale być może dopuszczam się w tej sprawie zbyt daleko idącej ekstrapolacji. Nie muszę tu nikomu uświadamiać, jak ogromna jest produktywność Quine'a. W dzisiejszej epoce ograniczeń stanowi ona pożyteczną obrazę moralności. Jednakże źródłem przyjemności, jaką czerpię z ustąpienia Profesorowi Quine'owi miejsca na tym podium, nie jest fakt, iż bardzo wyróżnia się on wśród filozofów, lecz fakt, iż jest to filozof bardzo ważnych rozróżnień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87450 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17180 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Brak informacji o dostępności: sygn. 7965 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej