Dzieci w wieku przedszkolnym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(12)
Wypożyczalnia Koło
(4)
Wypożyczalnia Turek
(1)
Czytelnia Konin
(1)
Czytelnia Koło
(1)
Autor
Franczyk Anna
(3)
Krajewska Katarzyna
(3)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(2)
Smoleńska Jadwiga
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Charner Kathy
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Clark Charlie
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Dmochowska Halina
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Kargulowa Alicja
(1)
Krzysztofowicz I
(1)
Marphy Maureen
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Onochin-Mączka Magdalena
(1)
Siatrak Magdalena
(1)
Szybkowska Marta
(1)
Zaorska Krystyna
(1)
Zorska Krystyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(9)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(3)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1248)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1016)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(846)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(826)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(542)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(469)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(403)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Uczucia
(392)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(279)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Antropologia filozoficzna
(270)
Zwierzęta
(268)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
Gatunek
Poradniki
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.381-397
Dziecko w instytucjonalnej strukturze społecznej Rozwój społeczny jako oddziaływanie kontekstu zewnętrznego Integracja społeczna dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych - podstawy teoretyczne Edukacja przedszkolna w wymiarze instytucjonalnym, interpersonalnym, intrapsychicznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87224 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Encyklopedia gier i zabaw dla przedszkolaków to efekt współpracy pedagogów z wielu zakątków świata, nadsyłających swoje sprawdzone propozycje najbardziej oryginalnych, najprzyjemniejszych i najodpowiedniejszych ćwiczeń, najskuteczniej wspomagających rozwój dziecka. Zabawy zostały pogrupowane według kolejnych miesięcy roku szkolnego, aby ułatwić pracę opiekunom. Zapewniają one kreatywne sposoby wzbogacania planu zajęć i rozwijania w dzieciach zdolności matematycznych, plastycznych, muzycznych, ruchowych i wielu innych. Stanowią także świetną okazję do wycieczek, nauki gotowania oraz poznawania świątecznych tradycji z całego świata. Każdemu ćwiczeniu towarzyszy lista niezbędnych materiałów oraz dokładne instrukcje. W wielu przypadkach autorzy proponują także sposoby na rozszerzenie danej zabawy w sposób angażujący i rozwijający inne umiejętności dziecka. Pomysły zawarte w Encyklopedii gier i zabaw dla przedszkolaków pobudzą wyobraźnię maluchów i dadzą im wiele okazji do zdobywania wiedzy. Plastyka Klocki Zajęcia w grupie Odgrywanie ról Gesty, piosenki i wierszyki Wycieczki Gry Ogólne wskazówki Język i nauka czytania Matematyka Rytmika Nauka Zmysły Przekąski i gotowanie Zabawa na dworze Projekty Rozwój społeczny Praca z rodzinami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 89397/372[WP] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24717, 24716 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 157-175
W książce skupiono się na aktualnych formach kształcenia nauczycieli przedszkola, jednak dla uwypuklenia problemu kształcenia nauczyciela w bardzo dużym uproszczeniu prześledzono jego wcześniejsze formy. Badania nauczycieli reprezentujących różne formy kształcenia oraz podnoszących poziom swojego wykształcenia (do studiów licencjackich bądź magisterskich) przeprowadzono w latach 1995 - 1999. Podręcznik podzielono na siedem rozdziałów, w których poruszono m.in. zagadnienia okresu dzieciństwa i jego znaczenia w rozwoju człowieka w poglądach filozofów i pedagogów, przyjrzano się współczesnemu przedszkolu będącemu elementem systemu edukacyjnego, przeanalizowano start zawodowy badanych nauczycieli, opisano rolę nauczyciela z wykształceniem akademickim w przedszkolu oraz przedstawiono pożądany obraz nauczyciela przedszkola we współczesnych rozważaniach teoretycznych i wskazaniach metodycznych. Książka powinna znaleźć odbiorców wśród studentów pedagogiki przedszkolnej oraz kadry akademickiej, która może kontynuować badania nad kształceniem nauczycieli przedszkola.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90955 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.173-185.
W proces wychowania dzieci w rodzinie i przedszkolu wpisane jest zjawisko przemocy symbolicznej, które stanowi jeden z nieświadomych elementów socjalizacji. Autorka podjęła próbę odpowiedzi na pytania: jakie przejawy przemocy symbolicznej zróżnicowane ze względu na treść występują w edukacji przedszkolnej, jak dochodzi do inicjowania przemocy symbolicznej wobec dzieci? Praca składa się z dwóch części. W pierwszej - teoretycznej - dokonano przeglądu literatury przedmiotu. W drugiej części książki skoncentrowano uwagę na prezentacji rzeczywistości przedszkolnej, w której zachodzą różne interakcje między podmiotami edukacji, uruchamiane przemocą symboliczną. Każdy z rozdziałów tej części zawiera opis zachowań nauczycielek i dzieci oraz rezultaty sprawowania władzy i autorytetu. Jednym z powodów napisania tej książki była chęć zainspirowania nauczycieli, studentów pedagogiki oraz rodziców do poznania i zrozumienia zjawisk przemocy symbolicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 173-185
W proces wychowania dzieci w rodzinie i przedszkolu wpisane jest zjawisko przemocy symbolicznej, które stanowi jeden z nieświadomych elementów socjalizacji. Autorka podjęła próbę odpowiedzi na pytania: jakie przejawy przemocy symbolicznej zróżnicowane ze względu na treść występują w edukacji przedszkolnej, jak dochodzi do inicjowania przemocy symbolicznej wobec dzieci? Praca składa się z dwóch części. W pierwszej - teoretycznej - dokonano przeglądu literatury przedmiotu. W drugiej części książki skoncentrowano uwagę na prezentacji rzeczywistości przedszkolnej, w której zachodzą różne interakcje między podmiotami edukacji, uruchamiane przemocą symboliczną. Każdy z rozdziałów tej części zawiera opis zachowań nauczycielek i dzieci oraz rezultaty sprawowania władzy i autorytetu. Jednym z powodów napisania tej książki była chęć zainspirowania nauczycieli, studentów pedagogiki oraz rodziców do poznania i zrozumienia zjawisk przemocy symbolicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90499 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
[...] mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi [...] u zachęcał Janusz Korczak. Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi mieć określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać.Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania zarówno dziecka, jak i środowiska, autorki zgromadziły materiały, które mogą być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i rodziców podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych o charakterze ogólnorozwojowym, stymulacyjnym, korekcyjnym lub kompensacyjnym. Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym.W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka. Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu. W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Proponowane ćwiczenia i zabawy |w poszczególnych planach okresowych mogą zarówno być wykorzystane w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak i stanowić część zajęć z niezbyt licznymi grupami dzieci. Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi. Dwie ostatnie części książki stanowią zawartość płyty CD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85463 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 253-[255]
[...] mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi [...] u zachęcał Janusz Korczak. Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi mieć określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać.Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania zarówno dziecka, jak i środowiska, autorki zgromadziły materiały, które mogą być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i rodziców podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych o charakterze ogólnorozwojowym, stymulacyjnym, korekcyjnym lub kompensacyjnym. Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym.W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka. Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu. W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Proponowane ćwiczenia i zabawy |w poszczególnych planach okresowych mogą zarówno być wykorzystane w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak i stanowić część zajęć z niezbyt licznymi grupami dzieci. Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi. Dwie ostatnie części książki stanowią zawartość płyty CD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90525 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Skarbiec nauczyciela-terapeuty / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005-2008. - 1 dysk optyczny (CD) : kolor. ; 12 cm.
Stanowi integralną część książki: Skarbiec nauczyciela - terapeuty (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) czyli od programu do realizacji - propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziecmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych. Konin sygn. książki 85463, 90525; Koło sygn. książki 35520.
Płyta zawiera dwie ostatnie części książki. Zawiera przykładowe scenariusze zajęć oraz wybrane karty pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 240 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 182 (1 egz.)
Czytelnia Koło
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD-26 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24912, 24913 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16953 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Prace Pedagogiczne ; 16)
Nr serii głównej : no 470
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31145, 56078 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 203-210
Publikacja stanowi rezultat wieloletnich przemyśleń i badań empirycznych nad mechanizmami stymulowania aktywności poznawczej w zakresie strukturyzowania wiedzy dzieci w wieku przedszkolnym. Głównym celem książki jest przedstawienie strategii wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w różnorodnych sytuacjach edukacyjnych inicjowanych w przedszkolu. Proponowana strategia nawiązuje do koncepcji B. Muchackiej (2000). W ramach eksperymentu pedagogicznego została zweryfikowana autorska koncepcja strategii postępowania pedagogicznego dorosłych jako organizatorów warunków sprzyjających przekształcaniu przez dzieci ich wewnętrznych struktur umysłowych, a w konsekwencji kształtowaniu umiejętności organizowania przez nie wiedzy w ich umysłach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89097 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35650 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Motoryka mała / Magdalena Siatrak, Magdalena Onochin-Mączka. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2017. - 76 s., [4] k. tabl. : il. ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela. Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementy integracji sensorycznej / Marta Szybkowska. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2017. - 71, [1] s., [9] k. tabl. : il. ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela. Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39007 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej