Trudności w uczeniu się
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Dostępność
dostępne
(22)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(10)
Wypożyczalnia Koło
(5)
Wypożyczalnia Słupca
(2)
Wypożyczalnia Turek
(7)
Czytelnia Konin
(2)
Autor
Braun Eldon M
(2)
Davis Ronald D
(2)
Giermakowska Alicja
(2)
Hartman Monika
(2)
Jałowiecka Aneta
(2)
Baran Joanna
(1)
Beliveau Marie-Claude
(1)
Borsich Szymon
(1)
Burbowa Elżbieta
(1)
Dembska Janina
(1)
Deptuła Maria
(1)
Kephart Newell Carlyle
(1)
Klim Katarzyna Anna
(1)
Konopnicki Jan
(1)
Kropiwnicka Agnieszka
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Małasiewicz Alicja
(1)
Potorska Alicja
(1)
Sadzińska Beata
(1)
Sobolewska Katarzyna Anna
(1)
Sosin Irena
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Werning Rolf
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Łuszczyński Czesław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(8)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Trudności w uczeniu się
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1249)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1017)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(847)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(543)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(470)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(404)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Uczucia
(396)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(280)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Zwierzęta
(271)
Antropologia filozoficzna
(270)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Poradnik adresowany jest do rodziców, nauczycieli i terapeutów, szczególnie tych, którzy nie wierzą w skuteczność terapii pedagogicznej. Autorka napisała go na podstawie własnych doświadczeń. Omawia najczęstsze problemy, które pojawiają się w trakcie terapii. Pokazuje, jak je przezwyciężać, jak zachęcić dziecko do pracy, dodać mu motywacji i pewności siebie. Przekonuje, że na końcowy sukces ma wpływ nie tylko terapeuta, ale także nauczyciele i rodzina. Swoje rozważania Autorka potwierdza kilkoma przykładami uczniów, z którymi pracowała i którym pomogła zminimalizować problemy w nauce. Spis treści Dziecięce sposoby radzenia sobie z niepowodzeniami szkolnymi Co decyduje o skuteczności terapii pedagogicznej? O kształtowaniu motywacji do pracy u dziecka z trudnościami w czytaniu i pisaniu Problem drugoroczności Kiedy terapeuta może powiedzieć dziecku i sobie "dość", czyli o sukcesie terapeutycznym Czy terapię pedagogiczną dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu można polubić? Zakończenie Powinności nauczyciela przedmiotu Powinności rodziców Powinności terapeuty Aneks 1. Kształtowanie motywacji dziecka na terapii Aneks 2. Opis pracy z dziećmi na terapii
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91140 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36338 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie cierpię szkoły!Dzieci nauczą się rozwijać skrzydła, jeśli otoczenie będzie umiało im towarzyszyć, zachowując przy tym właściwy dystans."Boli mnie brzuch! Kręci mi się w głowie! Nie lubię szkoły!". Niektóre dzieci dzień po dniu budzą się z tą samą "chorobą szkolną", która nie wynika bynajmniej z trudności w nauce. Przyczyna problemów szkolnych dzieci jest przeważnie inna - trudności w nauce i w przystosowaniu się do reguł życia w szkole są często wynikiem emocji, które wywierają istotny wpływ na zdolności poznawcze dziecka. Autorka przedstawia różnorakie problemy szkolne dzieci, związane częściowo lub całkowicie z ich rozwojem emocjonalnym (niedojrzałość, zahamowanie rozwoju umysłowego, skłonność do buntu, strach przed porażką. Doradza też, jak pomóc dzieciom lepiej poczuć się w szkole i pokonać wszelkie trudności. Rodzice mogą tu zdziałać wiele dobrego!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85275 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dar uczenia się jest kontynuacją i poszerzeniem przełomowego Daru dysleksji tych samych autorów. Obok już znanych metod prezentuje nowe, mające zastosowanie w korekcji wielu zaburzeń uczenia się. Oprócz dysleksji odnosi się ona do:* ADD (zespół deficytu uwagi), * ADHD (ADD z towarzyszącą hiperaktywnością), * kłopotów z matematyką (akalkulia i dyskalkulia) * kłopotów z pisaniem odręcznym (agrafia i dysgrafia).Swoje sprawdzone techniki autorzy prezentują w sposób na tyle przystępny, że każdy nauczyciel, rodzic, terapeuta czy sama osoba mająca trudności w uczeniu się może je z powodzeniem zastosować i dzięki temu przyjąć swój dar i uczyć się z radością.Książka ta prezentuje niezwykły punkt widzenia na kwestię zaburzeń uczenia się. Korzystając z własnych doświadczeń życiowych, Davis dzieli się wiedzą, którą każdy powinien posiadać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 86376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42873, 42839 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39699 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31461 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48558 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okł. i grzb. podtyt.: przewodnik dla nauczycieli i rodziców.
Bibliogr. przy rozdz.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że rozpoczęcie nauki szkolnej to ogromne wydarzenie - zarówno dla dziecka jak i jego rodziców. Wszyscy przygotowują się przede wszystkim do zmian, które wniesie w codzienne życie: kompletowana jest wyprawka dla pierwszaka, prowadzone są wspólne rozmowy, tworzy się plany związane z nową rolą, którą podejmuje dziecko stając się uczniem. Pojawiają się jednak pewne oczekiwania. Rodzice spodziewają się że ich dziecko pozna litery, nauczy się czytać i pisać. To naturalne, że zastanawiają się również, czy ich dziecko sprosta wymaganiom szkolnym oraz jakim będzie uczniem. Oczywiście każdy rodzic pragnie, by jego dziecko odnosiło sukcesy, by otrzymywało same piątki, szóstki i pochwały ze strony nauczyciela dostarczając rodzicom powodów do dumy. Wydawać by się przecież mogło, że przynajmniej przez pierwsze lata nauka jest wyłącznie przyjemnością, materiał zaś łatwy i nie sprawi dziecku większych trudności. Przecież czytać i pisać może nauczyć się każdy. Niestety, życie przynosi niespodzianki. Pomimo wysokiej inteligencji, błyskotliwości, sprawnych narządów ruchy i zmysłów, braku zaniedbać środowiskowych - pojawiają się u niektórych dzieci trudności w opanowaniu tych, jak mogłoby się wydawać elementarnych i łatwych umiejętności. To zjawisko nazywa się dysleksją rozwojową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90242 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że rozpoczęcie nauki szkolnej to ogromne wydarzenie - zarówno dla dziecka jak i jego rodziców. Wszyscy przygotowują się przede wszystkim do zmian, które wniesie w codzienne życie: kompletowana jest wyprawka dla pierwszaka, prowadzone są wspólne rozmowy, tworzy się plany związane z nową rolą, którą podejmuje dziecko stając się uczniem. Pojawiają się jednak pewne oczekiwania. Rodzice spodziewają się że ich dziecko pozna litery, nauczy się czytać i pisać. To naturalne, że zastanawiają się również, czy ich dziecko sprosta wymaganiom szkolnym oraz jakim będzie uczniem. Oczywiście każdy rodzic pragnie, by jego dziecko odnosiło sukcesy, by otrzymywało same piątki, szóstki i pochwały ze strony nauczyciela dostarczając rodzicom powodów do dumy. Wydawać by się przecież mogło, że przynajmniej przez pierwsze lata nauka jest wyłącznie przyjemnością, materiał zaś łatwy i nie sprawi dziecku większych trudności. Przecież czytać i pisać może nauczyć się każdy. Niestety, życie przynosi niespodzianki. Pomimo wysokiej inteligencji, błyskotliwości, sprawnych narządów ruchy i zmysłów, braku zaniedbać środowiskowych - pojawiają się u niektórych dzieci trudności w opanowaniu tych, jak mogłoby się wydawać elementarnych i łatwych umiejętności. To zjawisko nazywa się dysleksją rozwojową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28089 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44893 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10661 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7839 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wspieranie ucznia ; 4)
Na okł. Klub książki nauczyciela.
Jak zdiagnozować uczniów słabiej radzących sobie z obowiązkami szkolnymi? Jak pomóc im i ich rodzicom? Praktyczne narzędzia dołączone do każdego artykułu pomogą nauczycielom w tych działaniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 92934 /371.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Komisji Nauk Pedagogicznych / Polska Akademia Nauk ; Nr 7)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4951 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6270, 6272 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wspieranie ucznia ; 3)
Na okł. Klub książki nauczyciela.
Uczniowie z problemami wpływającymi na postępy w nauce często czują się wyobcowani i odrzuceni przez grupę rówieśniczą. Zbiór ankiet, materiałów informacyjnych, scenariuszy zajęć ma za zadanie pomóc nauczycielowi w pracy z takimi uczniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 92936 /371.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczyciela. Seria B. Treść i Metody Nauczania ; nr 2)
Bibliogr. s.170-171
Rozdziały: 1.Straty spowodowane przez drugoroczność. 2.Drugoroczność w świetle dotychczasowych badań. 3.Dydaktyczne przyczyny drugoroczności. 4.Doskonalenie się nauczyciela jako warunek zwalczania drugoroczności. 5.Poznawanie uczniów. 6.Formy opieki nad uczniami opóźnionymi w nauce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76617, 7747, 6623 (3 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16961 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: 1. Dziecko z naruszoną potrzebą przywiązania ; 2. Dziecko krzywdzone w rodzinie przemocą seksualną; 3. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową ; 4. Dziecko z trudnościami w uczeniu się ; 5. Dziecko z małą odpornością somatopsychiczną; 6. Dziecko z autyzmem ; 7. Dziecko z przewlekłą chorobą - na przykładzie cukrzycy ; 8. Dziecko z padaczką ; 9. Trudne rodzicielstwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91736 (1 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36391 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49491 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna : zarys / Zofia Sękowska. - Wyd. 4. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1985. - 330, [2] s. ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
Skrócony spis treści: Rozdział I. Pedagogika niewidomych i niedowidzących. Rozdział II. Pedagogika głuchych. Rozdział III. Pedagogika upoślesdzonych umysłowo. Rozdział IV. Pedagogika przewlekle chorych. Rozdział V. Reedukacja dzieci z trudnościami w uczeniu się. Skrypt przeznaczony dla studentów pedagogiki specjalnej, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, nauczania początkowego oraz psychologii defektologicznej, a także nauczycieli szkół specjalnych, pracowników służb rehabilitacyjnych i rodziców dzieci upośledzonych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46526, 89642, 68876 (3 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27698, 27699 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliogr.s. 195-208
Idealne wprowadzenie do specjalistycznego kierunku pedagogiki specjalnej, czyli do pedagogiki osób z trudnościami w uczeniu się. Książka jest podsumowaniem obecnego stanu wiedzy, z opisem dotychczasowych tendencji rozwojowych, określeniem aktualnego poziomu wiedzy i wskazaniem potencjalnych perspektyw. Autorzy przedstawiają i porównują historyczne i aktualne koncepcje dydaktyczne ukierunkowane na nauczanie i wspieranie uczniów przejawiających trudności w uczeniu się. Formułują zasady dydaktyczne, a ich wdrażanie zostało zilustrowane przykładami z lekcji toczących się w szkole specjalnej dla dzieci z trudnościami w uczeniu się oraz w oddziałach integracyjnych. Na zakończenie opisują możliwości wsparcia na płaszczyźnie organizacyjnej i pedagogiczno-konceptualnej. Podręcznik zawiera m.in.: charakterystykę uczniów określanych mianem osób z trudnościami w uczeniu się; próby tworzenia definicji opierające się na różnych perspektywach oglądu problemu; historię powstania i rozwoju specjalizacji pedagogiki specjalnej; bjaśnienie teoretycznych podstaw owej specjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91657 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej