Komunikacja pisemna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(4)
Wypożyczalnia Turek
(1)
Autor
Bakuła Kordian
(1)
Gwóźdź Andrzej
(1)
Skudrzyk Aldona
(1)
Tabisz Anna
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Komunikacja pisemna
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1248)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1016)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(846)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(542)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(469)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(403)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Uczucia
(392)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(279)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Antropologia filozoficzna
(270)
Zwierzęta
(268)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; no 3078)
Bibliogr. s. 214-225
Spis treści Wprowadzenie Rozdział I Ć Stan badań jako zbiór hipotez A) Krótka charakterystyka stanu badań B) Hipotetyczny status wiedzy zastanej (stanu badań) C) Mówione i pisane: zbiór hipotez Rozdział II Ć Czy istnieją dwa odrębne äjęzykiö: mówiony i pisany? A) Wątpliwości wobec głównych pojęć B) Język? Odmiana? Styl? Wersja? Realizacja? Rozdział III Ć W sidłach opozycji u uwagi o metodologii A) Przeciwstawianie: metoda stwarzania fikcji, fikcja metody B) O tym, co typowe, zwykłe i normalne Rozdział IV Ć Substancja tego, co mówione, i tego, co pisane A) Liniowość pisanego u czasowość mówionego? B) Trwałość pisanego u ulotność mówionego? C) Pograniczność u idea zbędna Rozdział V Ć Język? mówiony, język? pisany A) Cechy leksykalne i gramatyczne äjęzyka mówionego i pisanegoö B) Dialogowość mówionego u monologowość pisanego? C) Metakomunikat w komunikatach mówionych i pisanych Rozdział VI Ć Działanie A) Odruch mowy (spontaniczność) B) Sytuacyjność: język w sytuacji, sytuacja w języku C) Pisanie jako praca, mówienie jako bezwysiłek (niewysiłek) Rozdział VII Ć Użycie A) Odpowiedzialność, ważność, błahość mówionego i pisanego B) Korekta do poprawki C) Komunikacja mówiona i pisana ...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
Na okł. podtyt.: o przyjemnościach tekstu w epoce nowych mediów.
Bibliogr. s. [347]
Ekrany piśmienności nie mają charakteru nowinek technicznych, nie roszczą sobie pretensji do roli przewodnika po najnowszych zjawiskach cyfrowej piśmienności. Mimo to rozważania czternastu autorów (wśród nich klasyków tematu) wpisują się w zestaw pierwszorzędnych problemów zapośredniczonej technicznie piśmienności, zwłaszcza dotyczących teorii i praktyki pisma ekranowego. Autorzy antologii proponują zatrzymać się na chwilę w tym pochodzie nowości i spojrzeć nieco wstecz, by to, co przed nami, uczynić bardziej zrozumiałym, a może i bardziej przewidywalnym: cofnąć do kulturowych źródeł pisma tradycyjnego, spojrzeć na fenomen powielania, przyjrzeć się piśmienności filmowej oraz ikoniczności czasopism, bo one także w tym pochodzie mają swój udział. Zawsze bowiem cokolwiek robimy z pismem, ono także coś robi z nami, nie pozostawiając nas obojętnymi wobec siebie i samego aktu pisania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90676 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45168 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe / Uniwersytet Śląski w Katowicach ; nr 2317)
Bibliogr. s.191-207
I.Wypowiedź pisana wobec zmian w kulturze i komunikacji. II.Analfabetyzm funkcjonalny z perspektywy socjolingwistycznej. III.Pisanie jako mówienie - w poszukiwaniu nowej reguły tekstowości. IV.Synestezja jako zasada tekstotwórcza wypowiedzi pisanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84599 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Opolski Uniwersytet ; Nr 374)
Bibliogr. s.157-163
Praca dotyczy kompetencji tekstotwórczej absolwentów gimnazjum. Liczy pięć rozdziałów, w których autorka zajmuje się rozwojem i kierunkami badań wiedzy o tekście, w kolejnych częściach rozważa problem tekstu w szkole, w wybranych programach i podręcznikach. Część analityczna dotyczy badania tekstu pod kątem ustalenia kompetencji tekstotwórczej uczniów gimnazjum. Analizie poddano strukturę rozprawki, sygnały delimitacji, składniki ramy, wskaźniki orientacji w dyskursie, tło pragmatyczno-komunikacyjne, aksjologię oraz wybrane cechy językowo-stylistyczne. Pracę zamyka badanie nauczycielskich recenzji wspomagających doskonalenie umiejętności pisania oraz propozycja nowego modelu lekcji poprawy tzw. wypracowań. Tematyka pracy ma charakter interdyscyplinarny, bo odnosi się do takich dziedzin wiedzy, jak dydaktyka, językoznawstwo, literaturoznawstwo, pedagogika. Książka adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli języka polskiego, metodyków oraz studentów filologii polskiej ze specjalnością nauczycielską, a także osób związanych z reformowaniem oświaty w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87163 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej