Informacja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(34)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(19)
Wypożyczalnia Koło
(1)
Wypożyczalnia Słupca
(2)
Wypożyczalnia Turek
(12)
Czytelnia Konin
(5)
Autor
Bem Daniel Józef (1933-2014)
(2)
Chuchro Ewa
(2)
Materska Katarzyna
(2)
Oleński Józef
(2)
Seidler Jerzy (1927-2017)
(2)
Sosińska-Kalata Barbara
(2)
Unold Jacek (1956- )
(2)
Anderson Ross
(1)
Bloch-Rowińska Janina
(1)
Cader Andrzej
(1)
Carlson Piotr
(1)
Daszewski Włodzimierz
(1)
Denning Dorothy Elizabeth Robling
(1)
Dobrodziej Elżbieta
(1)
Drzewiecki Marcin
(1)
Gleick James
(1)
Grabowska Dorota
(1)
Górska Monika (1964- )
(1)
Gębicka-Frąc Maria
(1)
Hedemann Oskar
(1)
Hetmański Marek
(1)
Komorowski Tadeusz (1937- )
(1)
Korycińska-Huras Agnieszka
(1)
Krztoń Waldemar
(1)
Król Marek
(1)
Kulikowski Juliusz Lech
(1)
Kulikowski Juliusz Lech (1931- )
(1)
Liedel Krzysztof
(1)
Madryas-Kowalska Weronika
(1)
Malesa Renata
(1)
Osiński Zbigniew (1960- )
(1)
Pawłowski Konrad (tłumacz)
(1)
Phillips Tom
(1)
Poulet Bernard
(1)
Przybyszewski Krzysztof
(1)
Schuster J. Mark
(1)
Siegel Eric
(1)
Siwek Grzegorz
(1)
Stawikowski Grzegorz
(1)
Sutton Roger J
(1)
Tarachowicz Algierd (1950- )
(1)
Zwoliński Andrzej
(1)
Zybert Elżbieta Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(15)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(32)
angielski
(1)
Odbiorca
Dorośli
(2)
Temat
Język polski
(3149)
Literatura polska
(2585)
Polska
(2221)
Dziecko
(2134)
Matematyka
(1594)
Informacja
(-)
Nauczanie początkowe
(1530)
Nauczanie
(1509)
Wychowanie
(1249)
Wychowanie w rodzinie
(1217)
Pedagogika
(1166)
Filozofia
(1162)
Literatura
(1076)
Historia
(1017)
Nauczyciele
(1017)
Szkolnictwo
(1012)
Fizyka
(961)
Poezja polska
(961)
Młodzież
(927)
Rodzina
(847)
Wychowanie przedszkolne
(843)
Psychologia
(827)
Sztuka
(784)
Język angielski
(765)
Powieść polska
(754)
Zarządzanie
(728)
Kultura
(720)
Kobieta
(696)
Przedsiębiorstwo
(667)
Chemia
(661)
Pisarze polscy
(611)
Osobowość
(585)
Biologia
(571)
Stosunki interpersonalne
(556)
Muzyka
(551)
Dzieci
(543)
Psychoterapia
(541)
Wojsko
(515)
Pamiętniki polskie
(512)
Uczenie się
(496)
Język rosyjski
(494)
Oświata
(487)
Socjologia
(481)
Uczniowie
(470)
Nauka
(467)
Wojna 1939-1945 r.
(462)
Unia Europejska
(454)
Geografia
(449)
Publicystyka polska
(427)
Komunikacja społeczna
(420)
Język niemiecki
(405)
Praca
(404)
Technika
(403)
Psychologia społeczna
(401)
Uczucia
(396)
Nauczanie zintegrowane
(395)
Prawo
(373)
Polacy za granicą
(370)
Matura
(360)
Polityka
(358)
Etyka
(354)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(345)
Internet
(342)
Młodzież szkolna
(337)
Gry i zabawy
(331)
Żydzi
(327)
Gry edukacyjne
(322)
Przyroda
(322)
Mowa
(319)
Czytanie
(317)
Polityka międzynarodowa
(315)
Środki masowego przekazu
(313)
Bibliotekarstwo
(311)
Wielkopolska
(310)
Językoznawstwo
(309)
Ekonomia
(305)
Nauki społeczne
(299)
Rośliny
(297)
Dramat polski
(290)
Psychologia wychowawcza
(288)
Informatyka
(287)
Słownik polski
(287)
Religia
(285)
Pedagogika specjalna
(284)
Opowiadanie polskie
(281)
Teatr polski
(281)
Miłość
(280)
Mózg
(279)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(279)
Statystyka
(276)
Marketing
(274)
Astronomia
(272)
Zwierzęta
(271)
Antropologia filozoficzna
(270)
Stres
(259)
Wychowanie obywatelskie
(258)
Encyklopedia polska
(257)
Marksizm
(257)
Powieść amerykańska
(252)
II wojna światowa (1939-1945)
(249)
Niepełnosprawni
(248)
Temat: czas
2001-
(4)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(4)
Opracowanie
(3)
Esej
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Psychologia
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(TAO Tajemnica, Atak, Obrona)
Bibliogr. s. 651-690. Indeks.
Podręcznik akademicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42878 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Seria III. Nauki Ekonomiczne i Informatyka ; Z.5(47)2004)
Bibliogr. po rozdz.
Zbigniew Filutowicz, Krzysztof Przybyszewski, Marcin Smardzewski. Zintegrowany system informatyczny jako środowisko do badań z zakresu zarządzania wiedzą, komunikacją i kooperacją w e-nauczaniu. W artykule przedstawiono analizę potrzeb w zakresie komputerowego wspomagania procesów nauczania ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania wiedzą, komunikacją oraz kooperacją dla potrzeb uczących się. Duża różnorodność rozwiązań komercyjnych musi doprowadzić do powstania standardów pozwalających na wymianę nauczanych treści i informacji o procesie nauczania. Przemysłowe systemy zintegrowane, podobnie jak platformy do e-learningu stanowią obecnie środowisko do badań nad rozwojem i wykorzystaniem komputerowego wspomagania ustawicznego dokształcania. Rafał Grzybowski, Konrad GrzanekZarządzanie treścią w systemie komputerowego wspomagania nauczania GLM-edu Niniejszy artykuł prezentuje moduł redakcyjny platformy GLM-edu wspierającej naukę zdalną, która została wykonana i wdrożona w ramach projektu komputerowego wspomagania nauczania. Opisano założenia systemu, zrealizowane funkcjonalności, strukturę danych oraz algorytmy przepływu informacji. Pierwsza część artykułu zawiera ponadto definicję zagadnienia zarządzania treścią oraz omówienie kierunków rozwoju tej dziedziny nauki. Integralną częścią pracy jest też omówienie standardów wymiany danych pomiędzy poszczególnymi elementami systemu GLM-edu. Andrzej CaderAnaliza szeregów czasowych w przypadku złożonych systemów wielowymiarowych Badanie zachowania dużych, złożonych systemów jest niezwykle trudne. W pracy przedstawiono zagadnienia dotyczące analizy szeregów czasowych dla takich systemów. Pokazano, że optymalną metodą jest zastosowanie teorii Takensa i metod pozwalających określić wymiar zanurzony i przesunięcie czasowe. Przewidywanie szeregów czasowych może opierać się na metodach lokalnego modelowania funkcji lub na wykorzystaniu sieci neuronowych. Krzysztof Łukasiak Ewaluacja wiedzy przy pomocy samoorganizujących sieci neuronowych W artykule została opisana metoda ewaluacji wiedzy nabytej przez studenta w trakcie procesu edukacji. Do ewaluacji wiedzy zaproponowano metody wykorzystywane w sztucznej inteligencji: samoorganizujące sieci neuronowe (SOM). Pokazano, w jaki sposób można użyć sieci SOM Kohonena do mapowania dwóch wskaźników przyjętych do ewaluacji: współczynnika PPW (poziomu przyswojenia wiedzy) i SWU (stopnia wytrenowania umiejętności). Adam Niewiadomski, Andrzej IndrzejczakRachunek sekwentów Gentzena w automatycznej ewaluacji testów egzaminacyjnych Nowoczesne metody kształcenia, zwłaszcza tzw. nauczanie na odległość (ang. distance learning) w ostatnich latach coraz silniej ujawniają swoje zapotrzebowanie na zautomatyzowane formy kontroli wiedzy studentów. Poniższa praca ma na celu zaprezentowanie metody sprawdzania wyników procesu samokształcenia w tych dziedzinach nauki, które wymagają od egzaminowanego przedstawienia pewnego logicznego wywodu, np. dowodu twierdzenia matematycznego lub wyprowadzenia wzoru. Przypomniana została tu metoda automatycznego dowodzenia twierdzeń u tzw. rachunek Gentzena [Gentzen, 1934], a następnie jej autorskie wykorzystanie w procesie elektronicznej ewaluacji wyników testów, w których zakres wiedzy obejmuje przeprowadzanie dowodów twierdzeń lub przedstawianie kolejnych kroków rozumowania. Jarosław KępaE-learning w zakresie studiów wyższych Praca stanowi przegląd różnych aspektów dotyczących wykorzystania e-learningu w prowadzeniu dydaktyki na wyższych uczelniach. Omawia zalety i wady tej formy kształcenia, sposoby jej realizacji, a także przedstawia koncepcję stosowanych tu inteligentnych systemów nauczających, w tym i potencjalne kierunki dalszego ich rozwoju. Agnieszka SiwochaZastosowanie gramatyk formalnych do rozpoznawania obrazów W artykule zwrócono uwagę na wykorzystanie teorii gramatyk formalnych do rozpoznawania obrazów. Została omówiona idea syntaktycznego podejścia do rozpoznawania obrazów. Szczególną uwagę zwrócono na metodę äautomatycznego rozumienia obrazówö opracowaną przez naukowców AGH. Opisana metoda wnosi nowe spojrzenie w dziedzinie rozpoznawania obrazów medycznych. Włodzimierz Jemec, Ivan Moroz Algorytm generowania modeli obiektów 3D na obrazach rastrowych Głównym celem artykułu jest prezentacja uniwersalnego algorytmu rozwiązywania problemu automatycznego generowania modeli obiektów 3D na podstawie zbioru danych, otrzymanych za pomocą wysokościomierza laserowego. Roman Vorobel, Agnieszka SiwochaZastosowanie metod nieostrego maskowania opartego na nieliniowym przetwarzaniu poziomu tła do poprawy jakości obrazów W artykule autorzy opisali analizę metod nieostrego maskowania. Zaproponowano podejście do realizacji nieostrego maskowania z wykorzystaniem nieliniowej transformacji poziomu składowej niskoczęstotliwościowej obrazu. Zaprezentowano przykłady, które ilustrują efektywność takiego podejścia. Andrzej Wojda, Bogusław ZiębaRola uczelni wyższych w zakresie edukacji i promocji wolnego oprogramownia W artykule przedstawiono nowe podejście do roli uczelni wyższej w zakresie edukacji opartej na wolnym oprogramowaniu i cele promocji wolnego oprogramowania. Bardzo szybki wzrost stopnia informatyzacji życia, spowodował braki dojrzałości w mentalności społeczeństwa informacyjnego. Stąd bierze się nieposzanowanie praw autorskich programów poprzez notoryczne i powszechne kopiowanie, używanie wersji pirackich oprogramowania i nie docenienie wartości intelektualnej, jakim jest oprogramowanie. W ostatnim czasie zauważa się wzrost zainteresowania wolnym oprogramowaniem, a także dbałość o używanie legalnej kopii programu szczególnie w firmach komercyjnych. Rolą uczelni wyższej zawsze było i jest wdrażania nowych rozwiązań i pomysłów. Wolne oprogramowanie rozwijało się na uczeniach jako alternatywna platforma edukacyjna, biurowa, deweloperska i infrastruktury sieci komputerowej. W artykule przedstawiono wymierne korzyści wynikające z korzystania z Wolnego Oprogramowania, walory edukacyjne, a także motywacja promocji wolnego oprogramowania na uczelniach. Uczelnie mogą być ośrodkami niwelującymi granice pomiędzy różnymi standardami, koordynującymi projekty open-source, opracowujące metodologię wdrażania Wolnego Oprogramowania przy niskich kosztach, standardy szkolenia i egzaminowania w zakresie wymaganym do otrzymania europejskiego certyfikatu umiejętności komputerowych u ECDL na platformie Open Source. Wszechstronna edukacja i podnoszenie świadomości studentów jest jednym z czynników rozwoju społeczeństwa informacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85667, 85666 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78977 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77821 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; t. 50)
Bibliogr. s. 164-220.
Zawiera: Książka i inne formy przekazu treści w środowisku edukacyjnym ; Tendencje we współczesnej pedagogice ; Standaryzacja jako narzędzie planowania usług bibliotecznych i informacyjnych dla systemu szkolnego ; Szkolne ośrodki biblioteczno-informacyjne. Założenia metodyczne i organizacyjne ; Informacyjne i pedagogiczne funkcje bibliotek systemu oświaty w Polsce. Możliwość czy konieczność? ; UNESCO, IFLA: Manifest bibliotek szkolnych ; Biblioteki w systemie oświaty. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91311, 95923, 92549, 95924 (4 egz.)
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 78154 /02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The information : a history, a theory, a flood" 2011.
Bibliogr. s. 439-462.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46273 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48636 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100297 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47072 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41994 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego ; Prace z Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej ; Z.13)
Bibliogr. s.137-144
Tematem pracy jest porównawcza analiza aktów odbioru dzieł literatury pięknej i komunikatów o charakterze informacyjnym, z wyłączeniem obszaru komunikacji elektronicznej. Poprzez wskazanie różnic w motywacjach, celach, toku oraz skutkach poznawczych lektur informacyjnych i literackich autorka podejmuje próbę wykazania, że akty te nie przebiegają w sposób na tyle zbliżony, by można je ujmować w jeden, wspólny model konceptualny: podejmowane są z innych pobudek, wymagają innych kompetencji i stopnia gotowości poznawczej, a tworzenie sensów przez odbiorcę opiera się na innych przesłankach i przysparza odmiennego rodzaju wiedzy.Publikacja adresowana jest do przedstawicieli bibliotekoznawstwa i informacji naukowej zainteresowanych problematyką odbioru w komunikacji społecznej. ------------------------------------------------------ ---------------------------
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86833 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informacja i świat, w którym żyjemy / Juliusz Lech Kulikowski. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo "Wiedza Powszechna", 1978. - 418, [2] s., [4] k. faks. : rys. ; 25 cm + errata.
Bibliogr. s. 411.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13309 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26849 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 143-[151].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46042 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47610 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; t. 94)
Bibliogr. s. 375-400
Książka jest próbą przybliżenia obrazu współczesnego środowiska informacji w kontekście odbiorców grupowych, tj. organizacji społeczeństwa wiedzy. Autorka dokonuje reinterpretacji pojęcia informacji oraz integruje różne aspekty zarządzania informacją. Przedstawiony w książce krąg zagadnień pokazuje prawdopodobne kierunki rozwoju nauki o informacji na tle organizacyjnym oraz szerzej u w kontekście kształtowania się społeczeństwa wiedzy. Książka to kopalnia wiedzy dla wszystkich, którzy interesują się tą problematyką. Dokonano w niej szerokiego przeglądu poglądów, stwierdzeń i badań autorów polskich i zagranicznych. O ogromnej pracy autorki świadczy 606 pozycji literatury cytowanej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 90278 /02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; t. 96)
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Modelowe koncepcje informacji naukowej na początku XXI wieku ; Dostęp do wiedzy wobec rozwoju rynku publikacji cyfrowych. Zagrożenia i nadzieje ; Wolna informacja, wolna kultura ; Ujednolicenie elektronicznych systemów informacji publicznej ; Organizowanie zasobów wiedzy o kulturze w świetle wybranych narzędzi lingwistycznych ; Logiki opisowe jako teoretyczne podstawy budowania ontologii ; Microsoft Japanese Ime - interfejs języka japońskiego dla Windows XP ; Audyt informacyjny - dwa modele.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95942 (1 egz.)
Czytelnia Konin
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 91281 /02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.303-305
Niniejsza książka jest kontynuacją pracy wydanej w 2001 r. (Ekonomika informacji. Podstawy). W pracy przedstawiono przedstawiono metody analizy i syntezy procesów oraz systemów informacyjnych jako zjawisk ekonomicznych. Szczególną uwagę wrócono na kategorię społecznego ładu informacyjnego jako podstawy efektywnej gospodarki, sprawnego państwa i demokratycznego społeczeństwa we współczesnym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79078 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25915 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.415-417
Książka zawiera systematyczny wykład teoretycznych, pojęciowych i metodycznych podstaw ekonomiki informacji jako dyscypliny w ramach nauk ekonomicznych. Autor traktuje informację jako kategorię ekonomiczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47775 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej