Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(5)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Krzyżanowski Julian
(708)
Kowalska Dorota
(665)
Uniwersytet Mikołaja Kopernika
(-)
Kochanowski Jan
(563)
Konopnicka Maria
(506)
Słowacki Juliusz
(388)
Mickiewicz Adam
(338)
Otwinowska Barbara
(309)
Krasicki Ignacy
(305)
Suchodolski Bogdan
(290)
Cyrański Czesław
(278)
Prus Bolesław
(266)
Orzeszkowa Eliza
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Sienkiewicz Henryk
(243)
Kolberg Oskar
(232)
Kraszewski Józef Ignacy
(215)
Markiewicz Henryk
(214)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Żeleński Tadeusz
(180)
Shakespeare William
(166)
Żeromski Stefan
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(158)
Okoń Wincenty
(150)
Faliszewska Jolanta
(149)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Polska Akademia Nauk
(131)
Rolando Bianka
(131)
Iwaszkiewicz Jarosław
(126)
Lange Antoni
(126)
Wyspiański Stanisław
(125)
Kupisiewicz Czesław
(123)
Dąbrowska Maria
(122)
Śliwerski Bogusław
(122)
Zgółkowa Halina
(117)
Misiorowska Ewa
(115)
Korczak Janusz
(114)
Czubiński Antoni
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Lenin Vladimir Il'ič
(108)
Błoński Jan
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Garlicki Andrzej
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Szulc Marian
(101)
Nowacki Tadeusz Wacław
(100)
Tatarkiewicz Władysław
(100)
Topolski Jerzy
(100)
Doroszewski Witold
(96)
Kotarbiński Tadeusz
(96)
Miłosz Czesław
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Tazbir Janusz
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Reymont Władysław Stanisław
(94)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Miciński Tadeusz
(87)
Gombrowicz Witold
(86)
Estreicher Karol
(85)
Rudnicki Bogdan
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Polańczyk Danuta
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Głowiński Michał
(82)
Hołyst Brunon
(82)
Zaborowska Joanna
(82)
Buszko Józef
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Kieniewicz Stefan
(81)
Sekuła Elżbieta
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Jakubowski Jan Zygmunt
(78)
Radzicki Józef
(78)
Janion Maria
(77)
Jałowiec Magdalena
(77)
Wojnar Irena
(77)
Frycie Stanisław
(76)
Witkiewicz Stanisław Ignacy
(76)
Wyka Kazimierz
(76)
Kosińska Aleksandra
(75)
Rejniak Zofia
(75)
Wroczyński Ryszard
(75)
Krawczuk Aleksander
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Syrokomla Władysław
(74)
Żaba-Żabińska Wiesława
(74)
Barańczak Stanisław
(73)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Agrobiznes
(1)
Dania
(1)
Infrastruktura społeczna
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Młodzież
(1)
Osadnictwo
(1)
Planowanie regionalne
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polska
(1)
Prawo
(1)
Szkolnictwo polonijne
(1)
Unia Europejska
(1)
Urbanistyka
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Rozprawa Habilitacyjna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr.s.325-340
- Światpogląd jako fenomen psychospołeczny i kulturowy- Pedagogiczne aspekty światopoglądu- Koncepcja metodologiczna badań- Opisy i typizacje świata społecznego- Wartości i cele życiowe- Przekonania religijne- Konstruowanie poglądów w wybranych kwestiach społeczno-moralnych- Społeczno-kulturowe uwarunkowania światopoglądu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86523 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawa Habilitacyjna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. s.375-390
Zasadniczym celem pracy jest prezentacja JL na podstawie szczegółowej analizy treści jego postanowień na tle innych duńskich praw dzielnicowych. W istocie analiza ta pokazać ma zarazem pewne szczególne cechy JL również w szerszej, bo ogólnoeuropejskiej perspektywie - jego miejsce wśród innych, powszechnie znanych źródeł prawa naszego kontynentu. Zamierzeniem autora jest także przedstawienie genezy, zakresu obowiązywania i stosowania JL oraz wykazanie jego wpływu na dalszy rozwój prawa duńskiego. Szczególnie chodzi o odpowiedź na pytanie, w jakim stopniu JL przyczyniło się do unifikacji prawnej w Danii poprzez wykorzystanie go jako źródła do opracowania projektu Danske Lov. Ponadto podjęta została próba wyjaśnienia przyczyn, dla których pozostawało ono w praktycznym użyciu znacznie dłużej niż jakikolwiek inny średniowieczny nordycki spis prawa zwyczajowego czy zdecydowana większość pozostałych europejskich źródeł prawa pochodzących z okresu jego wydania. Głównym przedmiotem zainteresowań autora jest prawo sądowe unormowane w Jyske Lov. Poruszona została też problematyka systemu skarbowości i organizacji służby wojennej na morzu, głównie w zakresie, w jakim są one uregulowane przez JL. Autor z rozmysłem natomiast ograniczył do niezbędnego minimum rozważania na temat struktury społeczno-gospodarczej XIII-wiecznej Danii, chociaż niewątpliwie jej szczegółowy, acz nie zawsze kompletny obraz, wyłaniający się z wielu postanowień Prawa Jutlandzkiego, jest bardzo interesującym i nadal niedostatecznie zbadanym zagadnieniem. Bardzo skrótowo została również potraktowana problematyka stosowania JL w praktyce sądów powszechnych, jako że w świetle zachowanych i dostępnych obecnie materiałów źródłowych, szczególnie rękopiśmiennych, wydaje się to nadal przedsięwzięciem przedwczesnym. Wreszcie autor, co należy wyraźnie podkreślić, świadomie w zasadzie zaniechał, czyniąc nieliczne wyjątki, analizy porównawczej treści JL z odpowiednimi postanowieniami innych, obcych źródeł prawa sądowego, które powstawały pod koniec wieków średnich w Europie. Wykraczałoby to poza przyjęty zakres tej pracy oraz wyznaczone zamierzenia badawcze i mogłoby być przedmiotem odrębnego, niewątpliwie bardzo interesującego opracowania, będącego dziełem zespołu osób. Gdyby bowiem, hipotetycznie, przeprowadzić takie badania porównawcze w szerszym zakresie i ich wyniki próbować ująć w jednej rozprawie, łącząc je zarazem z treścią tej pracy, przybrałaby ona niewątpliwie trudne do przewidzenia rozmiary i przerosłaby możliwości autora niniejszej monografii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Katedra Marketingu i Zarządzania Agrobiznesem na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu raz na dwa lata organizuje i przeprowadza konferencje naukowe z udziałem kształcącej się i studiującej młodzieży. Konferencja nt. Agrobiznes problemy negocjacji Polski z Unią Europejską , odbyła się z okazji istnienia i działania pięcioletnich studiów ze specjalizacji zarządzanie agrobiznesem, prowadzonych w Koninie. Uczestnikami tego naukowego spotkania byli pierwsi magistrowie oraz słuchacze pierwszego roku uzupełniających studiów magisterskich i licencjaci. W niniejszej pracy zawarte zostały materiały, które stały się przedmiotem obrad i dyskusji konferencji zorganizowanej i odbywanej w dniu czerwca roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75727 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.93-102
Ziemia stała sie planetą miast, a zjawisko urbanizacjijest jednym z najabardziej udezrajacych przejawów współczesnej cywilizacji. Obserwuje sie w nim zarówno tendencje pozytywne, jak i negatywne. Maja one duzy wpływ na dynamikę i strukture przestrzenną produkcji społecznej oraz na warunki życia ludności. Ostatnio szczególnie jaskrawo zarysowywuje sie tendencja nadmiernego wzrostu wielkich miast (miast "milionerów", aglomeracki miejskich) i rozległych stref zurbanizowanych oraz nierówność osadnicza na różnych obszarach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86770 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawa Habilitacyjna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. s.391-416
Wprowadzenie; O konieczności prowadzenia badań nad rolą szkoły w społeczeństwie wielokulturowym (pole problemowe) (Historyczny i współczesny kontekst badań na pograniczu łotewsko-rosyjsko-polskim * Praktyczne uzasadnienie prowadzenia badań na Łotwie * W kręgu rozważań metodologicznych * Etapy realizacji badań w działaniu w Szkole Polskiej w Rydze * Z założeń prowadzenia badań podłużnych w Szkole Polskiej w Rydze * Tożsamość na pograniczu jako kategoria do badania); Wielkie problemy małego kraju - historyczne uwarunkowania wielokulturowości na Łotwie (Przestrzeń pogranicza * Historia kolonizacji terenów współczesnej Łotwy * Łotwa - państwem wielu narodów. Rys historyczny * Charakterystyka mniejszości narodowych na Łotwie współcześnie * Historyczne uwarunkowania obecności Polaków na Łotwie * Szkolnictwo polskie na Łotwie do 1989 roku * Narodowość, obywatelstwo - uregulowania prawne * Szkolnictwo mniejszości narodowych na Łotwie po 1989 roku); Szkoła Polska w Rydze - dzieje najnowsze (Podstawy prawne działalności w dziedzinie oświaty mniejszości polskiej na Łotwie * Początki tworzenia alternatywy edukacyjnej w Rydze * Praca nad koncepcją szkoły - od projektu do końcowego efektu * Instytucjonalizacja przedsięwzięcia * Szkoła w Rydze jako laboratorium dwóch Uniwersytetów * Szkoła jako przestrzeń nasycona konfliktami * Eksperymentalna Szkoła Polska - stara czy nowa alternatywa? * Pozorny spokój - cisza przed burzą * Programy nauczania - współpraca ministerstw * Aktywność naukowa środowisk * Ciąg dalszy konfliktu w Szkole Polskiej na ulicy Tallinas * Owoce polsko-lotewskiej współpracy naukowej * Huśtawka nastrojów w okresie od akredytacji do akredytacji * Podróże sentymentalne na Łotwę * Zmierzch szkoły polskiej. czy quasi-polskiej?); Podmioty szkoły - funkcjonowanie w rolach społecznych (Autor jako kreator, moderator, obserwator * Szkoła jako testament pokolenia dziadków * Szkoła polska to nadzieja dla rodziców * Szkoła polska jest szansą dladzieci * Szkoła polska jako wyzwanie dla pedagogów * Szkoła polska kłopotem dla polityków); Podwajanie tożsamości w kontekście emancypacyjnej funkcji szkoły (Szkoła na pograniczu jako medium kształtowania się tożsamości * Teoretyczny obszar problematyki tożsamości * Autodeklaracje uczniów oraz zawartość treściowa tych identyfikacji * "Ja-realne" oraz Ja-idealne" badanych dzieci * Język jako jeden z podstawowych atrybutów tożsamości * Obraz "Innego" w oczach badanych uczniów * Tożsamość w sytuacji pogranicza); Zamiast zakończenia: dramat polskości w sytuacji tożsamości zawłaszczonej (Dynamika konfliktu w szkole * Aporema tożsamości w sytuacji polskości skolonizowanej i zawładniętej); Bibliografia (Dokumenty źródłowe * Literatura przedmiotu); Aneksy; Polish School Abroad in the Presence of identity Dilemmas on the Example of the Polish School in Riga (Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87991 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej