Dudycz Tadeusz
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(4)
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
E-booki
(4)
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(1)
Wypożyczalnia Koło
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Krzyżanowski Julian
(708)
Kowalska Dorota
(665)
Dudycz Tadeusz
(-)
Kochanowski Jan
(563)
Konopnicka Maria
(506)
Słowacki Juliusz
(388)
Mickiewicz Adam
(338)
Otwinowska Barbara
(309)
Krasicki Ignacy
(305)
Suchodolski Bogdan
(290)
Cyrański Czesław
(278)
Prus Bolesław
(266)
Orzeszkowa Eliza
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Sienkiewicz Henryk
(243)
Kolberg Oskar
(232)
Kraszewski Józef Ignacy
(215)
Markiewicz Henryk
(214)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Żeleński Tadeusz
(180)
Shakespeare William
(166)
Żeromski Stefan
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(158)
Okoń Wincenty
(150)
Faliszewska Jolanta
(149)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Polska Akademia Nauk
(131)
Rolando Bianka
(131)
Iwaszkiewicz Jarosław
(126)
Lange Antoni
(126)
Wyspiański Stanisław
(125)
Kupisiewicz Czesław
(123)
Dąbrowska Maria
(122)
Śliwerski Bogusław
(122)
Zgółkowa Halina
(117)
Misiorowska Ewa
(115)
Korczak Janusz
(114)
Czubiński Antoni
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Lenin Vladimir Il'ič
(108)
Błoński Jan
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Garlicki Andrzej
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Szulc Marian
(101)
Nowacki Tadeusz Wacław
(100)
Tatarkiewicz Władysław
(100)
Topolski Jerzy
(100)
Doroszewski Witold
(96)
Kotarbiński Tadeusz
(96)
Miłosz Czesław
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Tazbir Janusz
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Reymont Władysław Stanisław
(94)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Miciński Tadeusz
(87)
Gombrowicz Witold
(86)
Estreicher Karol
(85)
Rudnicki Bogdan
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Polańczyk Danuta
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Głowiński Michał
(82)
Hołyst Brunon
(82)
Zaborowska Joanna
(82)
Buszko Józef
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Kieniewicz Stefan
(81)
Sekuła Elżbieta
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Jakubowski Jan Zygmunt
(78)
Radzicki Józef
(78)
Janion Maria
(77)
Jałowiec Magdalena
(77)
Wojnar Irena
(77)
Frycie Stanisław
(76)
Witkiewicz Stanisław Ignacy
(76)
Wyka Kazimierz
(76)
Kosińska Aleksandra
(75)
Rejniak Zofia
(75)
Wroczyński Ryszard
(75)
Krawczuk Aleksander
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Syrokomla Władysław
(74)
Żaba-Żabińska Wiesława
(74)
Barańczak Stanisław
(73)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Przedsiębiorstwo
(2)
Zarządzanie
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 202-204
Praca zawiera zagadnienia z zakresu analizy działalności eksploatacyjnej, a mianowicie podstawowe problemy dotyczące istoty, znaczenia i praktycznych uwarunkowań analizy, źródła informacji na potrzeby analizy działalności eksploatacyjnej oraz typowe składowe tej analizy wraz z zarysem problematyki analiz przyczynowych, które łączą analizę finansową z bardziej szczegółowymi analizami ekonomicznymi. Część opracowania jest poświęcona szeroko rozumianej tematyce przetrwania i rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80901 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści: 1.Maksymalizacja wartości jako nadrzędny cel funkcjonowania przedsiębiorstwa, 2.Przepływy pieniężne jako podstawowy składnik wartości przedsiębiorstwa, 3.Koszt kapitału, 4.Mierniki efektywności wykorzystywane w koncepcji VBM, 5.Rola kapitału intelektualnego w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33986 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Pomimo dokonujących się w szybkim tempie zmian, implikujących dynamiczny rozwój społeczno-gospodarczy, a także zmian paradygmatów zarządzania, nie należy się spodziewać, aby w przyszłości można było uwolnić się od konieczności racjonalnego myślenia, od troski o efektywność podejmowanych działań. Wręcz przeciwnie – przedłużanie, nasilanie się przejawów kryzysu gospodarczego w odniesieniu do poszczególnych gospodarek, branż, organizacji wzmaga potrzebę nie tylko skutecznego, ale i efektywnego działania (funkcjonowania). Konieczność urzeczywistniania imperatywu efektywności organizacyjnej, rozumianej jako zdolność organizacji do zmian i strategicznego przystosowywania się do turbulentnego otoczenia, a jednocześnie produktywnego wykorzystywania istniejących (posiadanych) zasobów do realizacji przyjętej, wybranej wcześniej struktury celów, staje się szczególnie istotna w warunkach dążenia do gospodarki zrównoważonej. Skłania to do kontynuowania spotkań konferencyjnych poświęconych tej problematyce. Piąta edycja konferencji Efektywność źródłem bogactwa narodów, zorganizowanej przez Politechnikę Wrocławską i Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu w dniach 23-25 stycznia 2012 roku w Piechowicach k/Szklarskiej Poręby, stanowiła kolejną próbę pogłębienia dyskusji o szeroko rozumianej efektywności, różnych jej przejawach w wymiarze zarówno makro-, jak i mikroekonomicznym, w ramach tradycyjnego ujęcia, odwołującego się do wyników pomiaru, i w szerszym kontekście identyfikującym czynniki determinujące jej osiąganie, a także do aspektów teoretycznych (metodologicznych) i praktycznych. Niniejsze opracowanie stanowi zbiór opracowań konferencyjnych, podejmujących próbę poszukiwania granic koncepcyjnych efektywności, tj. precyzowania tego abstrakcyjnego i wielowymiarowego pojęcia, w tym m.in. jego relacji do innowacyjności, konkurencyjności. Zamieszczone tu zostały także artykuły identyfikujące szerokie spektrum uwarunkowań osiągania efektywności w różnego rodzajach organizacjach (np. firmach rodzinnych, gospodarstwach rolnych, wyższych uczelniach), reprezentujących różne branże (np. ubezpieczeniową, bankową, turystyczną, górnictwo, nieruchomości, opiekę zdrowotną) oraz wskazujące na relację pomiędzy efektywnością a jakością, efektywnością a bezpieczeństwem, efektywnością a sukcesem organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Naród, który najekonomiczniej rozporządzi swymi bogactwami i siłami oraz zastosuje je z najlepszym współczynnikiem wydajności, podniesie swój dobrobyt i wyprzedzi znacznie inne narody”. Jakkolwiek słowa te zostały wypowiedziane przez F. Neuhausena w 1913 roku, to są one niezmiennie aktualne. Efektywność była, jest i będzie podstawowym warunkiem wzrostu dobrobytu. I nie zmienia tego fakt, że jest ona różnie rozumiana. Samo słowo efektywność pochodzi od łacińskiego słowa effectus, oznaczającego wykonanie, skutek. W dzisiejszych natomiast czasach wielu autorów przypisuje mu dualne znaczenie definiowane jako sprawność i skuteczność. Taki dualny sposób pojmowania efektywności zdefiniował już w 1913 roku Harrington Emerson, współtwórca naukowego zarządzania i autor słynnych dwunastu zasad wydajności. Pisał on, że „efektywność jest właściwą rzeczą robioną we właściwy sposób”1. Pogląd ten podzielał również P.F. Drucker, który uważał, że jakkolwiek „sprawność”, czyli robienie rzeczy we właściwy sposób, jest ważnym kryterium oceny kierownika, to jednak najistotniejsza jest skuteczność, czyli robienie właściwych rzeczy. Nieodzownym warunkiem robienia właściwych rzeczy jest planowanie ukierunkowane na realizację społecznie użytecznych celów. Natomiast warunkiem sprawności w realizacji tych celów jest pomiar efektów, bez którego nie można śledzić stopnia realizacji celów, a tym samym i zarządzać organizacją. Jakkolwiek ogólnie efektywność mierzy się relacją efektów do nakładów, to już pomiar – zarówno efektów, jak i nakładów – jest niejednokrotnie sprawą skomplikowaną, niejednoznaczną, a przez to i dyskusyjną. Powszechnie stosowana miara efektów, jaką jest zysk księgowy, wzbudza coraz więcej kontrowersji – ze względu na jego memoriałowy charakter oraz zależność od szeregu konwencji i przyjętych standardów. Natomiast pomiar nakładów wykorzystujący standardy księgowe również w coraz większym stopniu ulega napierającej krytyce. Przede wszystkim w standardach księgowych w niewielkim stopniu wykazuje się te aktywa, które we współczesnym świecie coraz częściej stanowią determinujący czynnik sukcesu gospodarczego. Mowa tutaj o aktywach intelektualnych, które z jednej strony trudno jest kwantyfikować, a z drugiej – są bardzo kruche. Ma to oczywiście wpływ na ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej. Te i inne problemy pomiaru efektywności były przedmiotem kolejnej, już piątej konferencji z cyklu „Efektywność źródłem bogactwa narodów”, która odbyła się w dniach 23-25 stycznia 2012 roku w Piechowicach. Konferencja została zorganizowana jako wspólne przedsięwzięcie dwóch uczelni: Politechniki Wrocławskiej oraz Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Jej głównym wyróżnikiem był interdyscyplinarne spojrzenie na efektywność, jej istotę oraz zasady pomiaru, a niniejsza publikacja jest wynikiem prowadzonych dyskusji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Efektywność, jako immanentny atrybut ludzkiego działania, w warunkach zmieniających się paradygmatów zarządzania organizacjami pozostaje od stuleci przedmiotem ożywionego zainteresowania. Niektórzy sugerują, że mamy do czynienia wręcz z „terrorem efektywności”1. J.G. March i R.I. Sutton podkreślają, że dociekania dotyczące natury, pomiaru i oceny efektywności w naukach o organizacji należą do najbardziej intensywnych2. Wynika to zapewne z pojemności i wielowymiarowego charakteru kategorii efektywności, a także z możliwości ciągłej poprawy relacji pomiędzy uzyskanymi wynikami a nakładami koniecznymi do ich osiągnięcia. Powszechność zainteresowania efektywnością wynika także ze statusu imperatywu odnoszącego się do wszystkich poziomów gospodarowania (makro, mezo, mikro), do zarówno krótkiego (operacyjnego), jak i strategicznego horyzontu działania, do różnego rodzaju działań, obszarów funkcjonalnych w poszczególnych sektorach (tj. w ramach organizacji komercyjnych, publicznych i non-profit). Jednocześnie chodzi o efektywność rozumianą jako zdolność do wzrostu i rozwoju (efektywność dynamiczną nawiązującą do teorii zdolności dynamicznych) i tą, która jest skoncentrowana na unikaniu marnotrawstwa poszczególnych zasobów i ich optymalnej alokacji (efektywność statyczna nawiązującą do teorii zasobowej)3. Pojawianie się nowych zjawisk, dynamika ich rozprzestrzeniania się i coraz większa rola w procesach gospodarowania (choćby takich jak struktury sieciowe, rynki kapitałowe, relacje społeczne) powodują otwieranie się nowych pól badawczych, zachęcając do poszukiwania odpowiedzi na pytania dotyczące istoty, uwarunkowań, narzędzi do pomiaru i dezyderatów do kształtowania pożądanej efektywności działania w wymiarze indywidualnym i zespołowym. Jeśli weźmiemy pod uwagę to, że osiąganie efektywności jest podstawą naturalnego dążenia organizacji do sukcesu, a z drugiej strony − że kluczowe dla osiągania tej efektywności są zdolność do przezwyciężania sprzeczności organizacyjnych (ambiwalencji) oraz tworzenie warunków do wzajemnego dopasowania poszczególnych elementów organizacji, tj. zapewnienie ich spójności, pojawia się (w ramach aplikacyjności badań) zapotrzebowanie na formułowanie zaleceń, w jaki sposób tę efektywność osiągać w warunkach obecnego tempa zmian, turbulencji otoczenia i hiperkonkurencji. Powyższe przesłanki spowodowały pojawienie się − jako kontynuacja problematyki efektywności4 − kolejnego zbioru artykułów prezentujących rozważania teoretyczne oraz wyniki badań empirycznych. W imieniu redaktorów pragniemy podziękować Autorom za udział w dyskursie naukowym oraz wszystkim pleno titulo Recenzentom za przygotowanie recenzji, czym wydatnie przyczynili się do podniesienia poziomu merytorycznego niniejszego opracowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Efektywność jako imperatyw aktywności człowieka, działań ludzkich wciąż pozostaje przedmiotem powszechnego zainteresowania i nieustającej eksploracji kolejnych badaczy czy zespołów badawczych. Odwołując się do „rdzenia koncepcyjnego” efektywności, tj. do relacji pomiędzy efektami (urzeczywistnionymi celami) a związanymi z nimi nakładami, dążą oni do poprawy tej relacji (ekonomizacji) i usiłują jeszcze głębiej wniknąć w istotę kategorii efektywności, spenetrować jej heterogeniczną naturę, wskazać na kolejne jej przejawy i rodzaje, zastosować ujęcie zarówno statyczne, jak i dynamiczne. W ten sposób tworzą warunki do bardziej precyzyjnego pomiaru efektywności w perspektywie ex post (odniesienie do oceny działań), ale także w perspektywie ex ante (odniesienie do potencjału przyszłych rozwiązań), rozszerzając wymiar ekonomiczny (finansowy) o uwarunkowania pozaekonomiczne (m.in. społeczne, etyczne, ekologiczne i występujące między nimi relacje). Odzwierciedleniem tego stanu rzeczy jest niniejszy zbiór artykułów przygotowanych jako pokłosie kolejnej edycji1 Międzynarodowej Konferencji pt. „Efficiency as a Source of the Wealth of Nations” ESWN 2017. Bogactwo koncepcyjne problematyki efektywności znajduje swoje potwierdzenie w prezentowanych w niniejszym opracowaniu artykułach. Z jednej strony dotyczą one ekonomii dobrobytu (w teorii ekonomii koncepcję efektywności wyprowadza się właśnie z definicji dobrobytu społecznego2) – daje to możliwość rozpatrywania efektywności w kontekście alokacji zasobów w skali makroekonomicznej, z drugiej strony mamy tu efektywność odniesioną do oceny funkcjonowania podmiotów gospodarczych w skali mikroekonomicznej (w tym organizacji komercyjnych i publicznych). Jednocześnie przedmiotem zainteresowania jest mierzenie sprawności gospodarowania/ zarządzania wybranymi zasobami organizacji (w tym niematerialnymi, np. ludzkimi). Prezentowane są tu także doświadczenia i refleksje związane z wykorzystaniem wybranych narzędzi do pomiaru efektywności, zarówno tych uznanych, np. metody oceny wielokryterialnej, jak i tych względnie nowych, tj. metody DEA (Data Envelopment Analysis). Dziękujemy Autorom za aktywny udział w dyskursie naukowym oraz wszystkim pleno titulo Recenzentom za przygotowanie recenzji. Tadeusz Dudycz, Grażyna Osbert-Pociecha, Bogumiła Brycz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej