Dubas Elżbieta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(5)
E-booki
(2)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(3)
Wypożyczalnia Koło
(2)
Wypożyczalnia Turek
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Krzyżanowski Julian
(708)
Kowalska Dorota
(665)
Dubas Elżbieta
(-)
Kochanowski Jan
(563)
Konopnicka Maria
(506)
Słowacki Juliusz
(388)
Mickiewicz Adam
(338)
Otwinowska Barbara
(309)
Krasicki Ignacy
(305)
Suchodolski Bogdan
(290)
Cyrański Czesław
(278)
Prus Bolesław
(266)
Orzeszkowa Eliza
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Sienkiewicz Henryk
(243)
Kolberg Oskar
(232)
Kraszewski Józef Ignacy
(215)
Markiewicz Henryk
(214)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Żeleński Tadeusz
(180)
Shakespeare William
(166)
Żeromski Stefan
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(158)
Okoń Wincenty
(150)
Faliszewska Jolanta
(149)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Polska Akademia Nauk
(131)
Rolando Bianka
(131)
Iwaszkiewicz Jarosław
(126)
Lange Antoni
(126)
Wyspiański Stanisław
(125)
Kupisiewicz Czesław
(123)
Dąbrowska Maria
(122)
Śliwerski Bogusław
(122)
Zgółkowa Halina
(117)
Misiorowska Ewa
(115)
Korczak Janusz
(114)
Czubiński Antoni
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Lenin Vladimir Il'ič
(108)
Błoński Jan
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Garlicki Andrzej
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Szulc Marian
(101)
Nowacki Tadeusz Wacław
(100)
Tatarkiewicz Władysław
(100)
Topolski Jerzy
(100)
Doroszewski Witold
(96)
Kotarbiński Tadeusz
(96)
Miłosz Czesław
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Tazbir Janusz
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Reymont Władysław Stanisław
(94)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Miciński Tadeusz
(87)
Gombrowicz Witold
(86)
Estreicher Karol
(85)
Rudnicki Bogdan
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Polańczyk Danuta
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Głowiński Michał
(82)
Hołyst Brunon
(82)
Zaborowska Joanna
(82)
Buszko Józef
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Kieniewicz Stefan
(81)
Sekuła Elżbieta
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Jakubowski Jan Zygmunt
(78)
Radzicki Józef
(78)
Janion Maria
(77)
Jałowiec Magdalena
(77)
Wojnar Irena
(77)
Frycie Stanisław
(76)
Witkiewicz Stanisław Ignacy
(76)
Wyka Kazimierz
(76)
Kosińska Aleksandra
(75)
Rejniak Zofia
(75)
Wroczyński Ryszard
(75)
Krawczuk Aleksander
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Syrokomla Władysław
(74)
Żaba-Żabińska Wiesława
(74)
Barańczak Stanisław
(73)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Ludzie starzy
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagogika
(2)
Gerontologia
(1)
Integracja europejska
(1)
Starość
(1)
Starzenie się
(1)
Współpraca naukowo-techniczna
(1)
Wychowanie
(1)
Śmierć
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
Literatura
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Edukacji Dorosłych ; t.34)
Bibliogr. po rozdziałach
Dorosłość to kategoria, o której wiele już powiedziano i napisano, jednakże nie na tyle, by odpowiedzieć w pełni na podstawowe pytania: Kim jest człowiek dorosły? Czym jest ludzka dorosłość? Prezentowana publikacja, będąca kolejnym tomem serii Biblioteka Edukacji Dorosłych, porusza problematykę dorosłości jako złożonego fenomenu ludzkiego życia i rozwoju. Tytuł publikacji Człowiek dorosły - istota (nie)znana? oraz jej merytoryczna zawartość wskazują na potrzebę rozważań nad dorosłością jako obszarem poznawczego odniesienia andragogiki, a także złożonej kategorii odnoszącej się do funkcjonowania jednostki, procesów uczenia się człowieka. Publikacja poświęcona została refleksji polskich andragogów i profesora Hartmuta M. Griesego nad badaniem oraz analizowaniem zjawiska dorosłości. Zawarta w temacie refleksja nad dorosłością ukierunkowuje czytelników na poszukiwania istoty ludzkiej dorosłości. Na niniejszą publikację składa się 17 artykułów autorstwa znanych polskich andragogów, a także młodych badaczy refleksji nad edukacją dorosłych. Człowiek istota (nie)znana? to pozycja ciekawa i wartościowa dla polskiego środowiska andragogicznego, ponieważ stanowi ona forum prezentacji i wymiany myśli na temat dorosłości człowieka jako kategorii andragogicznej. Jest to publikacja warta polecenia wszystkim zainteresowanym wieloaspektowymi badaniami dotyczącymi dorosłości człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86670 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka "Edukacji Dorosłych" t. 16.)
Na s. red. błędny ISBN.
Bibliogr. s. 157-160 i przy pracach.
Streszcz. niem. przy pracach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82203 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47448 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 77-[78].
Streszczenie: Metoda "Warsztaty przyszłości " uznana została jako jedna z optymalnych metod badań edukacyjnych podczas polsko-niemieckiego seminarium (1993 r., Uniw. Łódzki i Uniw. w Hanowerze). Oceniając ją jako tworzącą przyszłość edukacyjną przedstawiono jej psychologiczne uzasadnienie i miejsce w obszarze nauk o wychowaniu i metodologii badań pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66868, 66870, 66869 (3 egz.)
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29947, 29946, 29945 (3 egz.)
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35850 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Artykuły : Problemy wieku starczego / Anna Kowalewska, Andrzej Jaczewski, Krystyna Komosińska ; Życie codzienne ludzi starszych / Małgorzata Dzięgielewska ; Rodzina w życiu seniora a przebieg procesu jego adaptacji do starości / Astrid Tokaj ; Miejsce człowieka starego w rodzinie i społeczeństwie / Grażyna Łój ; Seniorzy w społeczeństwie wiedzy i informacji / Renata Konieczna-Woźniak ; Aktywność życiowa i jakość życia seniorów / Agata Chabior ; Edukacja, integracja i aktywizacja ludzi w starszym wieku. Polska a Europa / Elżbieta Trafiałek ; Aktywność kulturalno-oświatowa osób starszych / Artur Fabiś ; Potrzeby ludzi starszych i próba ich realizacji / Helena Hrapkiewicz ; Ludzie starsi w kościele / Ireneusz Celary ; Kształtowanie postaw opiekuńczych wobec osób starszych / Artur Łacina-Łanowski ; Wybrane zagadnienia polityki społecznej wobec osób starszych / Ewa Kucyper, Krzysztof Kucyper ; Geragogika - dyscyplina pedagogiczna o edukacji w starości i do starości / Elżbieta Dubas ; Starość i jej postrzeganie przez ludzi młodych / Marian Wandrasz ; Historia życia jako "żyjąca" historia w świetle biografii osób jesieni życia / Monika Sulik ; Dobry nauczyciel w pamięci ludzi starszych / Joanna Radzik, Katarzyna Kotarba ; Spojrzenie na babcie i dziadków z perspektywy wnuków / Sylwia Baranowicz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36156 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Biografie i badanie biografii zyskują na znaczeniu w sytuacji permanentnej zmiany, w jakiej przyszło nam współcześnie żyć. Pozwalają nam zbliżyć się do świata poszczególnych jednostek, by na tej podstawie formułować hipotezy i wnioski dotyczące przebiegu procesów uczenia się. Konieczność całożyciowego uczenia się podnosi znaczenie tej wiedzy, jednocześnie uświadamia nam, jak ważna jest umiejętność uczenia się z biografii własnej i innych. W procesach uczenia się biograficznego tkwi bowiem potencjał, jaki możemy wykorzystać do rozwiązywania problemów życia osobistego i zawodowego, dalszego rozwoju. Ta wiedza jest cenna zarówno dla uczących się, jak i tych, którzy mają ich wspierać w rozumieniu i korzystaniu z procesów i efektów całożyciowego uczenia się. Książka jest rezultatem badań prowadzonych w latach 2011–2013 przez pedagogów, socjologów i psychologów z różnych uczelni, które koordynował łódzki ośrodek badań biograficznych. Ma także interdyscyplinarny charakter. Zawiera ciekawy materiał, prezentujący różne rodzaje i aspekty biografii edukacyjnych. Znajdziemy w niej wątki metodologiczne, teoretyczne i empiryczne, które mogą wykorzystać w swej pracy naukowej i dydaktycznej nauczyciele dorosłych. Adresatami książki są nie tylko studenci nauk społecznych, pracownicy naukowi, ale także praktycy oraz osoby szukające inspiracji do uczenia się z biografii własnej i innych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja Biografie rodzinne i uczenie się, będąca ósmym tomem w serii Biografia i Badanie Biografii, stanowi oryginalne ujęcie refleksji nad rodziną, wiążące się z wyeksponowaniem biografii rodzinnych jako symbolicznej przestrzeni kształtowania się indywidualnych biografii członków wspólnoty rodzinnej oraz ich biograficznego uczenia się. Uwzględnia ono złożoną, subtelną i pod wieloma względami nieoczywistą naturę przenikania się procesów indywidualnych i zbiorowych zachodzących w realiach wspólnoty rodzinnej. Walorem niniejszej publikacji jest połączenie rozmaitych perspektyw teoretycznych i badawczych zogniskowanych wokół różnych ujęć biografii rodzinnych i procesów biograficznego uczenia się osadzonych w realiach życia rodzinnego. Odsłaniają one odmienności kulturowe refleksji nad rodziną rozwijane przez polskich i zagranicznych badaczy zajmujących się tą tematyką. Wyeksponowanie biograficznej perspektywy rodziny jest w tym kontekście interesujące poznawczo zarówno w dyskursie andragogicznym, jak i pedagogicznym, w których nie zyskała ona jak dotąd pogłębionego rozpoznania. Badanie aspektów edukacyjnych zawartych w biografiach rodzinnych może sprzyjać poszerzaniu andragogicznej teorii uczenia się dorosłych oraz może być wykorzystane w praktyce edukacji dorosłych, w tym edukacji rodzinnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej