Ślósarska Joanna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Konin
(4)
Wypożyczalnia Koło
(1)
Wypożyczalnia Słupca
(1)
Wypożyczalnia Turek
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Krzyżanowski Julian
(708)
Kowalska Dorota
(665)
Ślósarska Joanna
(-)
Kochanowski Jan
(563)
Konopnicka Maria
(506)
Słowacki Juliusz
(388)
Mickiewicz Adam
(338)
Otwinowska Barbara
(309)
Krasicki Ignacy
(305)
Suchodolski Bogdan
(290)
Cyrański Czesław
(278)
Prus Bolesław
(266)
Orzeszkowa Eliza
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Sienkiewicz Henryk
(243)
Kolberg Oskar
(232)
Kraszewski Józef Ignacy
(215)
Markiewicz Henryk
(214)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Żeleński Tadeusz
(180)
Shakespeare William
(166)
Żeromski Stefan
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(158)
Okoń Wincenty
(150)
Faliszewska Jolanta
(149)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Polska Akademia Nauk
(131)
Rolando Bianka
(131)
Iwaszkiewicz Jarosław
(126)
Lange Antoni
(126)
Wyspiański Stanisław
(125)
Kupisiewicz Czesław
(123)
Dąbrowska Maria
(122)
Śliwerski Bogusław
(122)
Zgółkowa Halina
(117)
Misiorowska Ewa
(115)
Korczak Janusz
(114)
Czubiński Antoni
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Lenin Vladimir Il'ič
(108)
Błoński Jan
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Garlicki Andrzej
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Szulc Marian
(101)
Nowacki Tadeusz Wacław
(100)
Tatarkiewicz Władysław
(100)
Topolski Jerzy
(100)
Doroszewski Witold
(96)
Kotarbiński Tadeusz
(96)
Miłosz Czesław
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Tazbir Janusz
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Reymont Władysław Stanisław
(94)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Miciński Tadeusz
(87)
Gombrowicz Witold
(86)
Estreicher Karol
(85)
Rudnicki Bogdan
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Polańczyk Danuta
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Głowiński Michał
(82)
Hołyst Brunon
(82)
Zaborowska Joanna
(82)
Buszko Józef
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Kieniewicz Stefan
(81)
Sekuła Elżbieta
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Jakubowski Jan Zygmunt
(78)
Radzicki Józef
(78)
Janion Maria
(77)
Jałowiec Magdalena
(77)
Wojnar Irena
(77)
Frycie Stanisław
(76)
Witkiewicz Stanisław Ignacy
(76)
Wyka Kazimierz
(76)
Kosińska Aleksandra
(75)
Rejniak Zofia
(75)
Wroczyński Ryszard
(75)
Krawczuk Aleksander
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Syrokomla Władysław
(74)
Żaba-Żabińska Wiesława
(74)
Barańczak Stanisław
(73)
Rok wydania
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Literaturoznawstwo
(3)
Literatura
(2)
Powieść
(2)
Gramatyka kognitywna
(1)
Poetyka
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przedstawiony czytelnikowi tom studiów poświęconych poetyce i stylistyce kognitywnej zamierzony jest jako rozszerzenie i dopełnienie polskich osiągnięć badawczych w zakresie lingwistyki kognitywnej. Obejmuje kluczowe dla kognitywizmu zagadnienia, począwszy od dynamiki znaczenia poprzez analizę semantycznego continuum, próbę spojrzenia na granice metafory, zastosowania metodologii kognitywnych do analizy i interpretacji tekstów, aż po opracowania szczegółowe, takie jak nowe spojrzenie na metaforę czy organizację czasu i przestrzeni w utworach literackich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86499 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 6(19)2001)
Bibliogr. przy rozdz.
1.Dialog z katastrofizmem - wizja ocalenia w przedwojennej poezji Czesława Miłosza 2.Profilowanie domeny zapachu w poezji H. Poświatowskiej 3.Szałamow według Herlinga-Grudzińskiego 4."Widnokrąg pamięci" - pamięć jako jeden ze składników świata przedstawionego powieści Wiesława Myśliwskiego Widnokrąg 5.Eliasz Szyra jako literackie upostacjowanie numinosum - jeszcze jedna warstwa treściowa Bohini Tadeusza Konwickiego 6.Literatura arturiańska w twórczości Andrzeja Sapkowskiego, czyli wszystkie drogi prowadzą do Kamelotu 7.Muchy - Jeana Paula Sartre'a. Pułapki wolności 8.Mit jako atraktor w dramacie 8.Egzystencjalne kino Jordana Belsona
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80729, 91837, 85645, 85644, 91836 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Studentów WSHE w Łodzi ; Z.1)
MICHAŁ TABACZYŃSKI: Dwaj metafizycy po przejściach u John Donne i Wystan Hugh Auden na dość szerokim tle porównawczymBEATA WOŹNIAKOWSKA: Zasady delimitacji tekstu w powieściach Kurta VonnegutaKATARZYNA DANIELUK: O spójności tekstu na podstawie wybranych fragmentów powieści Krystyny Kofty Złodziejka pamięciMAŁGORZATA KAPLAR: Odbicie filozofii Jana Christiana Andersena w wybranych baśniach zawierających topos zwierciadłaJOANNA BAGROWSKA: Topika miejsca odosobnienia w opowiadaniach Julio CortazaraOLGA PYSKLAK: Topika więzienia w utworach Andrzeja StasiukaPIOTR SOBCZAK: Symulatura w prozie Manueli GretkowskiejMARZENA SADOCHA: Białe ze świadomością czerni. Projekty metafizyczne w poezji Marcina ŚwietlickiegoEWA STĘPNIEWSKA: Kolory w poezji dzieci i młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91830/1, 80748/1, 85686/1, 91831/1, 85687/1 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi ; Z.5(10)2000)
Bibliogr. po rozdziałach
Arkadiusz Morawiec Nie można żyć bez nadziei (GruzyGustawa Herlinga-Grudzińskiego)Prezentowany artykuł stanowi interpretację opowiadania Gruzy Gustawa Herlinga-Grudzińskiego. Punktem wyjścia jest analiza formy narracyjnej utworu, ujmowanej w jej widocznym związku z Dziennikiem pisanym nocą pisarza (problematyczne okazuje się ustalenie granicy pomiędzy fikcją oraz dokumentaryzmem i autobiografią). Opowiadanie posiada strukturę gatunkową zbliżoną do reportażu. Wprowadzone do utworu konteksty kulturowe (reinterpretowany mit Arkadii, motywy katastroficzne, apokaliptyczne, chrystologiczne oraz biblijny motyw Hioba) nadają jednak tekstowi rangę "przypowieści o ludzkim losie", nadają mu też cechę tragizmu. Faktycznie jednak egzystencjalna rozpacz przełamywana jest w opowiadaniu poprzez dyskretnie wprowadzane, jakkolwiek sugestywne, znaki nadziei (uchwytne w warstwie autorskiego komentarza, aluzji, symboliki, chrześcijańskich znaczeń religijnych).Ewa Zając Profilowanie motywu drogi w powieściach Paulo CoelhoW trzech powieściach: Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam..., Piąta Góra i Alchemik Paulo Coelho różnorodnie profiluje motyw drogi. Jako element wiążący jest jednocześnie droga spoiwem wymienionych utworów.Chwyty i znaczenia konstruujące prototypową drogę dla trzech powieści Coelho to: Symboliczność i metaforyczność, znaczenie "mowy ciała", dziecięcość, dynamika działań bohaterów, góra jako element świata przedstawionego, kompozycja pierścieniowa utworów.Symbolika określa tu przede wszystkim strukturę fabularną, elementy świata przedstawionego i ich wzajemne powiązania. "Mowa serca" rozumiana jest przez pisarza jako wewnętrzny, ukryty głos w człowieku wyzwalający w nim pragnienie najgłębszego szczęścia. Dziecięcość zostaje wykreowana jako szczególna postawa wobec świata i życia, swoista dojrzałość wypływająca z nieustannego doświadczania miłości. Dynamika z kolei związana jest tu głównie z walką bohaterów, z pokonywaniem przeszkód, co hartuje ich jako zwycięzców życia. Natomiast góra, a zwłaszcza jej szczyt, w kontekście powieści Coelho, może być rozumiana jako doskonałość człowieka, spełnienie, poznanie, ponowne narodziny, zjednoczenie z Bogiem. Pierścieniowa budowa powieści zwraca uwagę, Iż doświadczenie każdej z wędrówek wprowadza bohaterów w cykliczność życia, co czyni z nich świadomych uczestników w nieustannym ruchu kosmosu. Jednocześnie wskazuje ona na symbolikę motywu drogi.Renata Jagodzińska O wyobraźni katastroficznej w kontekście poezji Józefa CzechowiczaWyobraźnię katastroficzną kształtują obrazy, znaki i symbole wyprowadzone z paradygmatu biblijnego. Najważniejszym źródłem inspiracji jest Apokalipsa św. Jana interpretowana jako objawienie prawdy o czasach ostatecznych. Według Jacques'a Derridy Apokalipsa rejestruje dramat mówienia i pisania dokonujący się w poszukiwaniu ostatecznych uzasadnień nazywanych Początkiem i Końcem, które paradoksalnie nie ustalają sensu ostatecznego, zostawiając jedynie "ślad". Literatura wpisana w nurt katastrofizmu poprzez kreację atmosfery sacrum i przybranie maski proroctwa oddaje potrzebę doznawania metafizycznej grozy. Łatwo odnaleźć w poezji Józefa Czechowicza sugestywne przekonanie o nieuchronności katastrofy. W Czechowiczowskiej kontemplacji świata, do której dostęp otwierają okruchy pamięci, ujawnia się pęknięcie równoznaczne z narastającym odczuciem "obcości". Triada: przeszłość (pamięć), przyszłość, teraźniejszość ulega dekonstrukcji i przekształceniu w monolityczny obraz nadchodzącej katastrofy. Doświadczenie osobności świata i człowieka jest w twórczości Czechowicza główną przyczyną kreacji poetyckiego proroctwa. Magdalena Bartoszewicz "Szczegół nadaje wielkość wszystkiemu co małe" - o roli porównania w poezji księdza Jana TwardowskiegoCelem artykułu jest analiza struktury i roli porównań w utworach lirycznych księdza Jana Twardowskiego. Część wstępna poświęcona jest uściśleniu definicji porównania i ustaleniu różnic pomiędzy porównaniem i metaforą. Poruszona jest w niej także kwestia wprowadzania przez porównanie dodatkowego planu czasowego.W części analitycznej tekstu wyodrębniono kilka najczęściej występujących w twórczości tego poety kategorii porównań. Główne z nich, to:- porównanie typu WIELKIE jak MAŁE i MAŁE jak WIELKIE - nobilitacja codziennych zjawisk poprzez zestawienie ich z treściami ze świata najwyższych wartości- porównania arbitralne, w których łączność treściowa pomiędzy członami pojawia się dopiero dzięki dodaniu nadającego sens szczegółu- porównania metaforyczne, z pełną konstrukcją zdaniową w roli secundum.Z analizy wypływa wniosek, iż rola porównania w twórczości tego poety polega na ilustrowaniu faktu łączności świata doczesnego z wymiarem sacrum. Elementem sakralizującym jest zazwyczaj szczegół, detal, nabierający sensu symbolicznego poprzez swą niepowtarzalność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Konin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85676, 85677 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomiczej ISSN 1505-8441 ; Nr 5 (10) / 2000)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41972 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomiczej ISSN 1505-8441 ; Nr 6 (19) / 2001)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41981 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Turek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31856 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 244-251. - Indeks.
Książka jest propozycją odczytania wybitnych dzieł dwudziestowiecznej prozy z punktu widzenia ich przesłania poznawczego, estetycznego i etycznego. W interpretacji utworów uwzględzniony jest kontekst filozoficzny różnych okresów i kręgów kulturowych, przywoływany przez wielu współczesnych twórców jako metafizyczna podstawa kreowanych w powieściach światów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Koło
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27001 (1 egz.)
Wypożyczalnia Słupca
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21445 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej