148635
Book
In basket
Rozprawa dotyczy tematyki literaturoznawczej w kontekście dydaktyki szkoły wyższej. Składa się z trzech części. Pierwsza omawia teorie kształcenia nauczycieli języków obcych, miejsce literatury pięknej w tych teoriach, tradycje i stan obecny kształcenia filologicznego nauczycieli w Polsce oraz wpływ procesów amerykanizacji na rolę i zadania nauczyciela języka angielskiego, szczególnie w sferze kształtowania kompetencji międzykulturowych. Część druga rozpoczyna się omówieniem metodologii badań jakościowych w edukacji, a następnie przedstawia wyniki badań przeprowadzonych w grupie wykładowców literatury amerykańskiej na polskich uniwersytetach, oraz w nauczycielskich kolegiach językowych pozostających pod opieką Instytutu Anglistyki UW. Trzecia część jest poświęcona problematyce układania programów nauczania, zagadnieniom programu utajonego oraz kanonu literatury amerykańskiej stosowanego w nauczaniu tego przedmiotu w kształceniu filologicznym w Polsce. Ponadto rozprawa zawiera model programowy kursu literatury amerykańskiej.
Availability:
Wypożyczalnia Konin
There are copies available to loan: sygn. 80705 (1 egz.)
Wypożyczalnia Turek
There are copies available to loan: sygn. 41832 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 235-243
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again